Kieskeurig in de media januari t/m juni 2007

Kieskeurig in de Media: 2008 / juli t/m december 2007 / januari t/m juni 2007 / juli t/m december 2006 / januari t/m juni 2006 / januari t/m juni 2005 / juli t/m december 2005 / 2004 / 2003


Hier vindt u een selectie van fragmenten uit artikelen over Kieskeurig, die in de landelijke media verschenen zijn. Voor de pers: voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevrouw Minouk Fieggen-Verkerke, hoofd Marketing. Mail naar info@kieskeurig.nl, of bel 0345-548927.

6 juni 2007

--Adformatie--
Technofans beïnvloeden koopgedrag Nederlanders
"Technofans - actieve, intensieve en doorgewinterde internetters - beïnvloeden ons in ons koopgedrag. Deze groep internetters plaatst het vaakst product reviews op product- en prijsvergelijkingssites als Kieskeurig.nl. Die reviews lezen Nederlanders graag bij oriëntatie voor de aankoop van een product. Ongeveer 45 procent van de Nederlanders heeft na het lezen van een negatieve review wel eens afgezien van een geplande aankoop. De resultaten uit het onderzoek 'digitale huishoudens' dat ilse media en Sanoma Uitgevers hebben laten uitvoeren door eigen medewerkers en onderzoeksbureau Interview-NSS Synovate laten 5 types internetters zien. Hulpzoekers, internetgebruikers die zich minder thuis voelen op internet en om die reden minder vaak online zijn; Pretinternetters, voor wie internet vooral een bron van entertainment is; Functionele gebruikers, voor wie internet juist handig is om 'even iets op te zoeken'; Frequente surfers, die internetten terwijl tv of radio aanstaan en Technofans, veelal jonge mannen met veel affiniteit voor technologie."


mei 2007

--Document Manager--
Bedrijfsleven niet klaar voor nieuwe generatie werkers
"De millenials zullen een revolutie op gang brengen in de manier waarop producten en diensten gekozen, ontwikkeld en ingekocht worden. Aanbevelingen door klanten op blogs en forumsites zoals microsoft.nl, seniorweb.nl, Kieskeurig.nl en topproduct.nl zullen steeds belangrijker worden. Leveranciers en partners zullen in staat moeten zijn om online samen te werken in alle stadia van de ontwikkeling of levering van een product of dienst. Organisaties in Nederland zullen zich de manier van werken van de millenial eigen moeten maken om op één lijn te blijven met de manier waarop hun klanten en partners zaken willen doen."


mei 2007

--Twinkle--
Een kijkje in de consument; Webtracking voorspelt koopgedrag
"'Kieskeurig heeft een database van ongeveer 80.000 producten', vertelt Kieskeurig-directeur Bert Wiggers. 'Wij zien hoe vaak op een bepaald product wordt geklikt. Welke producten mensen interessant vinden en welke productkenmerken belangrijk zijn. Dat kunnen we haarfijn monitoren, 24 uur per dag. Door de gegevens van marktonderzoeksbureau GfK MS met die van ons te combineren kunnen we van elk product vaststellen hoe het zoekgedrag op internet zich uiteindelijk vertaalt in aankoopgedrag.' Zo ontstaat een goed beeld van wat de consument echt bezighoudt."


mei 2007

--ICT Rendement--
Webwinkelen
"Het begint eigenlijk al met het vergelijken van producten en prijzen: alle consumenten zijn geneigd dat te doen, dus ging men in vroeger dagen alle analoge winkels die een bepaald gewenst product verkochten af, om de prijzen te vergelijken en de voorwaarden voor de koop te bespreken. Dat is een tijdrovende klus, en de komst van de postorderbedrijven bood daar een aardig alternatief voor. Door 'thuis te winkelen' kon de consument alvast een aardige voorselectie in producten en prijzen maken. Dat is met de mogelijkheden via internet nog eens danig uitgebreid: er zijn niet alleen veel thuiswinkelwebsites, ook vindt u er vele sites die voor u de producten en prijzen vergelijken, zoals www.vergelijk.nl en www.kieskeurig.nl."


23 mei 2007

--De Stad Tiel--
The Scene komt naar Appelpop 2007
"De Stichting Muziekstad Tiel heeft weer vijf bands gecontracteerd voor de zestiende editie van het tweedaagse popfestival Appelpop op vrijdag 7 en zaterdag 8 september. Het betreft de herenigde Nederlandse topformatie The Scene, die in juni begint aan een reunietournee, en vier bands voor het Gelders Poppodium, dat dit jaar op het derde podium in de Kieskeurig.nl Tent staat."


21 mei 2007

--Marketingfacts.nl--
Marketing 2.0: de consument is mondiger
"De mondiger consument inspireert, kijkt en vergelijkt. En dat doet hij steeds vaker op internet. Als de favoriete telefoon die je wilde kopen ronduit wordt afgekraakt, dan is de kans groot dat je uiteindelijk die telefoon koopt die door het merendeel van de respondenten als goed wordt ervaren. Ervaringen van andere gebruikers spelen een belangrijke rol in het koopproces. Zo kun je op Tripadvisor.com een goede en representatieve indruk krijgen van veel vakantiebestemmingen in vrijwel alle landen en kun je op Ebay, Amazon, Hyves of Kieskeurig.nl lezen wat anderen vinden van boeken, DVD’s, kleding van H&M of hippe Ipodspelers. Uit onderzoek van Forrester in 2006 blijkt dat ruim 76% van online consumenten wel eens beslist op basis van vergelijkingssites en online meningen of adviezen van andere consumenten. Belangrijk dus om rekening mee te houden. "


16 mei 2007

--NRC Next--
Ilse Media koopt schoolbank.nl
"Het internetbedrijf Ilse Media, eigenaar van websites als nu.nl en Kieskeurig.nl, heeft schoolbank.nl overgenomen. De overnamesom is niet bekend gemaakt. De 'community'-site voor oud-klasgenoten behaalde in 2006 een omzet van 3,1 miljoen euro. De site heeft volgens onderzoeksbureau STIR maandelijks 1,5 miljoen unieke bezoekers. Registreren is gratis, maar voor de meeste functies is een lidmaatschap van 1 euro per maand vereist."


9 mei 2007

--Baarnsche Courant--
Winkelen via internet
"Vakantiereizen en verzekeringen worden vaak via internet geregeld, verder kopen Nederlanders veel elektronica (zoals camera's en telefoons) en kleding via de computer. De voordelen zijn duidelijk. Internetwinkels zijn dag en nacht open, we hoeven er niet voor naar buiten, je kunt makkelijk prijzen vergelijken (daar zijn speciale internetsites voor zoals www.Kieskeurig.nl en www.kelkoo.nl), de sortering is heel groot en soms zijn de producten goedkoper."


8 mei 2007

--Emerce--
New York Times koopt recensiesite
"In zekere zin is About.com te vergelijken met Startpagina.nl in Nederland. Het verschil is dat er op About.com ook redactionele artikelen verschijnen. Beiden proberen echter met met kwaliteitsverwijzingen naar externe webbronnen de sitebezoeker te bedienen. De eigenaar van Startpagina.nl, Ilse Media, nam vorig jaar Kieskeurig.nl over. Kieskeurig.nl is behalve een productvergelijkingssite voor veel consumenten ook een startpunt om zich via recensies van anderen te oriënteren op de aankoop van een nieuw artikel."


1 mei 2007

--Marketing Tribune--
De kracht van goedkope reclame
"De vertroebelde blik die mensen via tv-commercials en dm-acties krijgen voorgeschoteld, resulteert volgens Burgers in keuzestress. Een zoektocht naar betrouwbare informatie - in de eigen vriendenkring, maar ook op populaire sites als Kieskeurig.nl en vergelijk.nl - wordt noodzakelijk om een gefundeerde keuze te maken."


1 mei 2007

--Twinkle--
Consument vertrouwt vergelijkingssites
"Vergelijkingssites vormen een belangrijke bron van informatie voor de online-consument. Twee derde van de Nederlanders maakt weleens gebruik van deze sites. Dit blijkt uit onderzoek van de afdeling Retail van TNS NIPO. De populairste vergelijkingssite is Kieskeurig.nl (67 procent heeft hier weleens van gehoord 53 procent heeft er weleens gebruik van gemaakt). Andere veelbezochte vergelijkingssites zijn die van de Consumentenbond (respectievelijk 60 procent en 38 procent) en Vergelijk.nl (40 procent en 27 procent). Waarom iemand voor een bepaalde vergelijkingssite kiest, verschilt van site tot site. Zo geven consumenten die Kieskeurig als favoriete vergelijkingssite hebben aan deze site de voorkeur te geven omdat ze hem duidelijk vinden. Verder waarderen ze de site omdat er gebruikerservaringen op staan. De Nederlanders waarderen Vergelijk.nl vooral vanwege het gebruiksgemak en de duidelijkheid. De vergelijkingssite van de Consumentenbond springt er echt uit als het gaat om betrouwbaarheid en onafhankelijkheid. Veel sites werken met productbeoordelingen van consumenten. Dit kan leiden tot gekleurde meningen. Sommigen zullen immers niet willen toegeven dat ze een verkeerde keuze hebben gemaakt, terwijl anderen juist alleen een beoordeling zullen schrijven als ze niet tevreden zijn over een product. Uit het onderzoek blijkt echter dat men dit niet als een probleem ziet. De mening van gebruikers wordt juist vaak als een pluspunt gezien. Meer dan de helft hecht meer waarde aan de mening van de gewone consument, dan aan het oordeel van een professionele recensent (58 procent). Slechts één op de vijf (19 procent) Nederlanders neemt informatie van een professionele recensent serieuzer dan de beoordeling van een gewone consument. Veel twijfel aan de informatie op de sites is er over het algemeen niet. Een minderheid twijfelt aan de betrouwbaarheid (29 procent), onafhankelijkheid (35 procent) en de actualiteit (36 procent) van de informatie op de sites. Acht van de tien mensen vinden een vergelijkingssite maar één van de oriëntatiemogelijkheden in het aankoopproces. Ook kijken ze in winkels en op andere sites (bijvoorbeeld van de fabrikant zelf). Zes van de tien Nederlanders geven aan dat zij op een vergelijkingssite kijken om te bepalen wat voor hen de beste keuze is, om het product vervolgens in een gewone winkel te kopen."


30 april 2007

--Business Process Magazine--
Belofte maakt schuld
"Klanten nemen niet genoegen met 'minder'. Het digitale tijdperk heeft de klantrelatie veranderd. Internetgebruik verhoogt transparantie. Denk bijvoorbeeld aan websites als bellen.com en Kieskeurig.nl: vergelijkingssites gericht op de Nederlandse consument. De klant wordt beter geïnformeerd en wordt hierdoor mondiger."


30 april 2007
--Auto & Motortechniek--
Mijngarage speelt in op consumentenbehoeftes
"De consument wordt ook steeds kritischer en zoekt naar een aanbieder die eerlijk is en goed werk levert. Ook in dit opzicht speelt internet een belangrijke rol. Op internetforums delen consumenten hun slechte ervaringen met elkaar. Een bekend voorbeeld is Kieskeurig.nl."


april 2007
--Chip--
Vergelijkingssites vergeleken
"We moeten concluderen dat er sinds onze laatste grote test van prijsvergelijkingssites voor consumentenelektronica in CHIP 6/2005 weinig is veranderd. De top drie van de prijsvergelijkingssites blijft in ieder geval ongewijzigd. De beste prijsvergelijker is nog steeds www.kieskeurig.nl. Deze site biedt in de eerste plaats actuele prijzen van een groot aantal (web)winkels. Behalve de prijs van het product geeft de site in het prijsoverzicht ook veel andere informatie, zoals de prijs inclusief verzendkosten, een indicatie of het product op voorraad is en een beoordeling van de webwinkel. Daarnaast biedt de site elementaire informatie over het product en reviews door andere consumenten. De site is overzichtelijk vormgegeven, makkelijk te navigeren en biedt een groot en actueel productoverzicht. Je kunt heel wat euro's besparen als je van tevoren de prijzen voor producten en diensten op internet met elkaar vergelijkt. Toch zit er ook heel wat verschil tussen de prijsvergelijkers onderling. Dat zit hem vooral in het gebruiksgemak van de sites en de hoeveelheid en de kwaliteit van de geboden informatie. Voor brandstofprijzen, consumentenelektronica en autoverzekeringen raden we respectievelijk de sites www.brandstofprijzen, www.kieskeurig.nl en www.independer.nl van harte aan."


19 april 2007
--ECP.nl--
Vergelijkingssites populair onder Nederlandse internetters
"Ruim tweederde van de Nederlanders maakt wel eens gebruik van vergelijkingssites. Dit blijkt uit onderzoek van TNS NIPO. Kieskeurig.nl is het populairst: 67% van ondervraagden heeft wel eens van deze site gehoord en 53% hiervan maakt er ook gebruik van. Ook de site van de Consumentenbond scoort hoog. Kieskeurig.nl wordt met name gewaardeerd vanwege de gebruikerservaringen die erop te vinden. De site van de Consumentenbond daarentegen vanwege de betrouwbaarheid en de onafhankelijkheid. De site Vergelijk.nl wordt ook goed bezocht, vooral vanwege het gebruiksgemak en de duidelijkheid. Opvallend is overigens dat men meer waarde hecht aan de mening van de gewone consument dan aan die van een professionele recensent. Van de ondervraagden geeft 58% aan meer waarde te hechten aan de mening van een gewone consument dan aan die van een deskundige. Slechts één op de vijf Nederlanders neemt informatie van een professionele recensent serieuzer dan de beoordeling van een gewone consument. Uit het onderzoek blijkt verder dat 29% van de consumenten twijfelt over de betrouwbaarheid van de vergelijkingssites. 35% twijfelt over de onafhankelijkheid en 36% over de actualiteit van de informatie op de sites. Het onderzoek is te lezen in Twinkle, het vakblad voor webwinkeliers."


17 april 2007
--Reclameweek--
Consument vertrouwt op vergelijkingssites
"Tweederde van de internettende Nederlanders gebruikt vergelijkingssites voor het aanschaffen van producten. Dit komt naar voren uit een onderzoek van de afdeling Retail van TNS NIPO.
De bekendste vergelijkingssite is Kieskeurig.nl met een naamsbekendheid van 67 procent. 53 procent van de respondenten heeft wel eens gebruikgemaakt van deze site. Andere veel bezochte websites zijn die van de Consumentenbond en Vergelijk.nl. Veel mensen schrijven de mening van andere consumenten vaak hoger aan dan die van een professionele recensent."


16 april 2007
--Marketingfacts--
Consument vertrouwt op vergelijkingssites
Twee derde van de Nederlanders maakt weleens gebruik van vergelijkingssites. Dit blijkt uit onderzoek van de afdeling Retail van TNS NIPO dat is gepubliceerd in het meest recente nummer van Twinkle. Kieskeurig.nl blijkt evenals vorig jaar de meest bekende vergelijkingssite (67 procent heeft hier weleens van gehoord 53 procent heeft er weleens gebruik van gemaakt). Andere veelbezochte vergelijkingssites zijn die van de Consumentenbond (respectievelijk 60 procent en 38 procent) en Vergelijk.nl (40 procent en 27 procent).Waarom iemand voor een bepaalde vergelijkingssite kiest, verschilt van site tot site.


16 april 2007
--Elsevier--
Vergelijkingssites in trek voor aanschaf product
"Twee derde van de Nederlanders maakt wel eens gebruik van een vergelijkingssite voordat zij een product koopt, maar een derde van de bevolking twijfelt aan de betrouwbaarheid van dergelijke sites. Dat blijkt maandag uit een onderzoek van TNS Nipo Retail onder bijna 350 respondenten. De resultaten verschijnen in het Twinkle, een vakblad voor webwinkeliers. Op de sites worden producten als televisies met elkaar vergeleken. De populairste vergelijkingssite is Kieskeurig.nl. Ruim 65 procent van de ondervraagden zegt van de site te hebben gehoord en bijna 55 procent heeft er wel eens gebruik van gemaakt. Ook de website van de Consumentenbond is populair. Bijna veertig procent heeft de site ooit gebruikt om informatie over een product te vinden. De website vergelijk.nl is door ruim een kwart van de ondervraagden wel eens bekeken. Op diverse vergelijkingswebsites kunnen consumenten hun ervaringen over een product schrijven. Uit het onderzoek blijkt dat consumenten aan deze meningen meer waarde hechten dan aan het oordeel van een professionele recensent."


16 april 2007
--Twinkle--
Consument vertrouwt vergelijkingssites
"Twee derde van de Nederlanders maakt weleens gebruik van vergelijkingssites. Dit blijkt uit onderzoek van de afdeling Retail van TNS NIPO. De onderzoekresultaten zijn gepubliceerd in het jongste nummer van Twinkle (nummer 3-2007) Kieskeurig.nl blijkt de populairste vergelijkingssite (67 procent heeft hier weleens van gehoord 53 procent heeft er weleens gebruik van gemaakt). Andere veelbezochte vergelijkingssites zijn die van de Consumentenbond (respectievelijk 60 procent en 38 procent) en Vergelijk.nl (40 procent en 27 procent).Waarom iemand voor een bepaalde vergelijkingssite kiest, verschilt van site tot site. De mening van gebruikers wordt vaak als een pluspunt gezien. Meer dan de helft hecht meer waarde aan de mening van de gewone consument, dan aan het oordeel van een professionele recensent (58 procent). Slechts één op de vijf (19 procent) Nederlanders neemt informatie van een professionele recensent serieuzer dan de beoordeling van een gewone consument. Veel twijfel aan de informatie op de sites is er over het algemeen niet. Een minderheid twijfelt aan de betrouwbaarheid (29 procent), onafhankelijkheid (35 procent) en de actualiteit (36 procent) van de informatie op de sites."


13 april 2007
--Reclameweek--
Jobhoppers
"Per 1 juli 2007 wordt Erwin van Meeteren benoemd tot directeur van Kieskeurig.nl. Hij zal de verantwoordelijkheid van de huidige directeir, Bert Wiggers, overnemen. Van Meeteren is sinds 2001 werkzaam voor ilse media, sinds 2005 als CFO. Tot 1 juli blijft hij aan als CFO van de ilse media groep."


11 april 2007
--VNUnet.nl--
Nederlanders hebben zomer al in de bol
"De laatste weken noteerde Kieskeurig al een duidelijke stijging in populariteit van zomer- en lenteproducten als fietsen en grasmaaiers. Zwembaden en trampolines staan nu zelfs in de top tien van populairste producten die vergeleken worden."


11 april 2007
--Computer Idee--
Nederlanders hebben zomer al in de bol
"Kieskeurig.nl heeft eens gekeken naar producten waar men het afgelopen paasweekeinde naar zocht. Wat blijkt? Vooral véél spullen voor buiten, van trampolines tot zwembaden. De laatste weken noteerde Kieskeurig al een duidelijke stijging in populariteit van zomer- en lenteproducten als fietsen en grasmaaiers. Zwembaden en trampolines staan nu zelfs in de top tien van populairste producten die vergeleken worden. Daarnaast is ook de barbecue bezig aan een opmars. Uit de resultaten blijkt verder dat consumenten de aanschaf van een luxe-artikel als een zwembad of een trampoline serieus opvatten. Het doorklikgedrag laat zien dat kopers gedegen onderzoek doen alvorens tot aankoop over te gaan."


10 april 2007
--Admanager.nl--
Gunstig weer én economie stimuleren klikgedrag
"De laatste weken was op Kieskeurig.nl een duidelijke stijging te zien in populariteit van zomer- en lenteproducten als fietsen en grasmaaiers. Zwembaden en trampolines staan nu zelfs in de top tien van populairste producten die vergeleken worden. Daarnaast is ook de barbecue bezig met een opmars. Uit de resultaten van Kieskeurig blijkt verder dat consumenten de aanschaf van een luxe-artikel als een zwembad of een trampoline serieus opvatten. Het doorklikgedrag laat zien dat kopers gedegen onderzoek doen alvorens tot aankoop over te gaan."


10 april 2007
--StartBedrijf.nl--
Economie en mooi weer stimuleren klikgedrag
"Als het aan de bezoekers van de vergelijkingssite Kieskeurig.nl ligt, kan de zomer niet snel genoeg komen. Het paasweekeinde greep de consument aan om buitenartikelen als trampolines en zwembaden met elkaar te vergelijken op de website. De laatste weken was op https://www.kieskeurig.nl een duidelijke stijging te zien in populariteit van zomer- en lenteproducten als fietsen en grasmaaiers. Zwembaden en trampolines staan nu zelfs in de top tien van populairste producten die vergeleken worden. Daarnaast is ook de barbecue bezig met een opmars. Uit de resultaten van Kieskeurig blijkt verder dat consumenten de aanschaf van een luxe-artikel als een zwembad of een trampoline serieus opvatten. Het doorklikgedrag laat zien dat kopers gedegen onderzoek doen alvorens tot aankoop over te gaan. "Door het goede weer met Pasen en de gunstige weersvooruitzichten voor komende week, lijkt de zomer al begonnen", aldus Minouk Fieggen-Verkerke, Hoofd Marketing bij Kieskeurig. "De specifieke producten, die in populariteit zijn gestegen, bevestigen duidelijk dat de economie is aangesterkt. Nederland heeft meer te besteden in aanloop naar deze zomer." "


6 april 2007
--Het Financieele Dagblad--
Personalia
"Erwin van Meeteren is benoemd tot directeur van Kieskeurig. Hij zal de verantwoordelijkheid van Bert Wiggers overnemen."


5 april 2007
--Reclameweek--
Hattrick voor Bol.com
"Kleertjes.com en Bol.com zijn de grote winnaars van de Nationale Thuiswinkel Awards 2007. Beide webwinkels gingen er met drie prijzen vandoor tijdens de feestelijke gala-avond in Hotel Huis ter Duin op donderdag 29 maart. In de categorie Vergelijkingssites won Kieskeurig.nl. 'We zijn erg gelukkig met dit winnen. Zeker voor een publieksprijs is dat denk ik ook zeer terecht', vertelt hoofd marketing Minouk Fieggen-Verkerke. 'Onze website is gemaakt voor en door consumenten.' Kieskeurig.nl bevat een half miljoen reviews van producten, maar ook de meningen van consumenten over webwinkels tellen mee, terwijl andere vergelijksites vooral prijzen en globale productbeschrijvingen laten zien. 'Onze website heeft de meeste informatie op productniveau, de consument blijft daardoor terugkomen. Deze prijs is voor ons een mooie bevestiging dat dit de weg is om het bezoek vast te houden.'"


4 april 2007
--Adformatie.nl--
Van Meeteren directeur Kieskeurig.nl
"Erwin van Meeteren wordt per 1 juli directeur van Kieskeurig.nl. Hij volgt Bert Wiggers op. Wiggers gaat zich binnen ilse media en Sanoma Uitgevers bezighouden met de uitbouw van de positie van ilse media en Sanoma Uitgevers. Van Meeteren is sinds 2001 werkzaam voor ilse media, sinds 2005 als CFO. Zijn benoeming bij Kieskeurig komt voort uit een wens om dichter bij de business betrokken te zijn. Tot 1 juli blijft hij aan als CFO van de ilse media groep. "

3 april 2007

--Zibb.nl--
Kieskeurig.nl vervangt directeur
"Erwin van Meeteren is de nieuwe directeur van Kieskeurig.nl. Hij volgt de huidige directeur Bert Wiggers per 1 juli op. Dat meldt uitgeverij Ilse.nl in een persbericht. Van Meeteren is sinds 2001 werkzaam voor ilse media, sinds 2005 als CFO. Zijn benoeming bij Kieskeurig komt voort uit een wens om dichter bij de business betrokken te zijn. Kieskeurig.nl vervult als vergelijkingssite een belangrijke rol bij de aankoopbeslissingen van veel consumenten. De site geeft directe links naar webwinkels die het product te koop aanbieden en biedt reviews, reacties, van consumenten op de artikelen aan."

3 april 2007

--Admanager.nl--
Erwin van Meeteren directeur Kieskeurig.nl
"Per 1 juli 2007 wordt Erwin van Meeteren benoemd tot directeur van Kieskeurig. Hij zal de verantwoordelijkheid van huidig Kieskeurig directeur Bert Wiggers overnemen. Bert Wiggers zal zich binnen ilse media en Sanoma Uitgevers gaan bezighouden met de uitbouw van de positie van ilse media en Sanoma Uitgevers. Paul Molenaar , CEO bij ilse media: “De afgelopen jaren heeft Erwin van Meeteren een belangrijke bijdrage geleverd aan de professionalisering van het bedrijf in financiële zin, maar ook in de inhoud is hij zeer betrokken en deskundig. Ik ben heel blij met deze benoeming en heb er vertrouwen in dat dat voor alle betrokkenen zal opgaan.”"

31 maart 2007

--Retail Manager--
Kieskeurig maakt webwinkels herkenbaar als 'erkende dealer'
"Fabrikanten hebben de mogelijkheid om webwinkels te erkennen als officiële dealer van hun merk. Vergelijksite Kieskeurig maakt dit mogelijk door logo-vermelding op de site. Consumenten krijgen zo meer informatie over de betrouwbaarheid en status van webwinkels. Fabrikanten en webwinkels kunnen op deze manier extra vertrouwen creëren. Kieskeurig.nl biedt consumenten informatie die hen helpt bij het maken van een keuze voor leverancier, merk, model en product."

31 maart 2007

--Bizz--
Perfecte webwinkels
"Het grote voordeel van internet voor consumenten is transparantie. Geen winkel kan nog te hoge prijzen vragen. Vergelijkingssites als Kieskeurig.nl prikken die luchtbel zo door."

31 maart 2007

--Twinkle--
Best Reviewed
"Kieskeurig.nl heeft tijdens de bekendmaking van de Best Reviewed-producten voor maart laten weten dat de sterk groeiende populariteit van digitale spiegelreflexcamera's heeft geleid tot het opzetten van een eigen productcategorie voor deze apparatuur op de product- en prijsvergelijksite. Het keurmerk Best Reviewed bestaat inmiddels een jaar."

30 maart 2007

--de Telegraaf--
Makelaars zitten in maag met site Huizenvinder.nl
"De Nederlandse consument heeft dankzij beoordelingssite en vergelijkingssites als Kieskeurig.nl, Iens en Zoover.nl meer macht dan ooit."

30 maart 2007

--Techzine.nl--
Kieskeurig beste vergelijkingssite van Nederland
"Als grootste Nederlandse vergelijkingssite, met dagelijks 140.000 unieke bezoekers, mogen we ons nu ook de beste noemen. De continue focus op de consument, iets waar oprichters Janet Sellis en Henri Hoetink altijd heel scherp op bedacht waren, heeft zijn vruchten afgeworpen. Dat het publiek ons nu verkiest, is een mooie bevestiging dat Kieskeurig.nl echt 'voor én door consumenten' is", aldus Minouk Fieggen-Verkerke, Hoofd Marketing bij Kieskeurig.nl. "

30 maart 2007

--Zibb.nl--
Merken moeten zoekmachines meer gebruiken
"Fabrikanten als Philips investeren veel in merkensites, maar zien over het hoofd wat vergelijkingssites en zoekmachines voor hun bedrijf kunnen betekenen. Consumenten die onderzoek doen op Kieskeurig.nl of Google zijn namelijk erg belangrijk voor merken, volgens Marketingonline."


30 maart 2007

--Eye--
Delen biedt nieuwe kansen
"Consumenten geven via vergelijkingssites zoals Kieskeurig.nl advies over het beste product. Als bedrijf kun je deze ontwikkeling niet tegenhouden; sterker nog, je doet er verstandig aan gebruik te maken van deze individuen door goed te luisteren naar wat mensen zeggen en hier je voordeel mee te doen."


30 maart 2007

--Computer! Totaal--
50 websites die er toe doen!
"Internetpagina's schieten als paddestoelen uit de grond. De één beweert nog beter, objectiever of handiger te zijn dan de ander. Maar welke pagina's horen nu echt thuis in uw lijst met favorieten? Computer! Totaal stelde een lijst samen met leuke, nuttige, informatieve en lucratieve websites. Kieskeurig: Iedereen wil natuurlijk het beste hebben voor de laagste prijs. Maar het is niet zo praktisch om voor iedere aankoop alle nabijgelegen winkelcentra door te sjokken om prijzen te vergelijken. Op Kieskeurig vindt u van veel producten - of het nu gaat om elektronica, kinderwagens of zonnebanken - de nodige achtergrondinformatie én de prijzen bij verschillende winkels. Beoordelingen van eigenaars helpen te voorkomen dat u een kat in de zak koopt."


30 maart 2007

--Chip--
Reclamestunts: koopje of niet?
"Of een koopje ook echt een koopje is, is natuurlijk ook altijd afhankelijk van de prijsvorming van de concurrentie. Daarom zijn prijsvergelijkers als www.kieskeurig.nl en www.tweakers.net/pricewatch een erg goed hulpmiddel om folderaanbiedingen in te schatten. Je ontdekt op deze manier namelijk al snel dat de grote aanbieders vaak helemaal niet de goedkoopste zijn, maar alleen het hardst kunnen schreeuwen."


30 maart 2007

--Computer Idee--
Verbouwen? Via internet kunt u veel geld besparen
"En hoe zit het wanneer u online bestelt met het afrekenen, afleveren en de garantie? We raden u aan om - net als bij de normale winkel - uitgebreid te informeren naar voorwaarden. Daarnaast kunt u bij een website als www.kieskeurig.nl zien wat de ervaringen zijn van andere kopers bij die betreffende winkel."


30 maart 2007

--Fancy--
Creatief met geld
"Heb je het niet zo op tweedehands? Dan biedt het internet evengoed vaak uitkomst. Zo zijn cd's, dvd's of meubels vaak stukken goedkoper dan in de winkel. Kijk eens op sites als Kieskeurig.nl of vergelijk.nl, daar kun je prijzen vergelijken van internetshops en heb je altijd de laagste prijs te pakken."


26 maart 2007

--DeKoopman.net--
Neemt belang van handelssites als lead generators af?
"Minouk Fieggen, hoofd Marketing Kieskeurig.nl: Wij merken duidelijk dat het belang van vergelijkingsites, samen met de kooplust, blijft toenemen. Verder is een zoekmachine als Google wel in staat een lijst met aanbieders te tonen, echter dat zegt nog niets over de performance van de winkel, het gebruik van het product en ook niet over wat anderen daarvan vinden. Dit volledige beeld is enkel te halen bij Kieskeurig.nl, die de “kijken, kijken en dan kopen” behoefte van de consument bevredigt. De gretigheid waarmee dit gebeurt, zien wij bijvoorbeeld terug in het aantal reviews, zo’n 400+ per dag. "


26 maart 2007

--Tijdschrift voor Marketing--
Merken moeten zoekmachines meer omarmen
"Internet is het populairste middel voor het zoeken naar informatie over producten. Zelfs offline retail moet het afleggen tegen het web, blijkt uit onderzoek van Forrester Research. Fabrikanten als Philips hebben veel geïnvesteerd in de merkensites, maar deze sites trekken slechts iets meer mensen die op zoek zijn naar productinformatie dan vergelijkingssites en zoekmachines. Maar consumenten die onderzoek doen op Kieskeurig.nl of Google zijn wel erg belangrijk voor merken. Het merendeel van de traffic op deze sites zijn consumenten die op zoek zijn naar informatie over complexe producten zoals mobiele telefoons, audioapparatuur en reizen."


17 maart 2007

--Effect--
Beleggen in populaire sites
"Maar wie wil beleggen in de populairste Nederlandse websites moet vooral aan de andere kant van de oceaan zijn, waar Google, eBay (Marktplaats.nl) en Microsoft (MSN) genoteerd staan. Daarnaast heeft het in Helsinki genoteerde Sanoma-WSOY, na de overname van VNU tijdschriften, belangrijke sites als Startpagina.nl, Nu.nl en Kieskeurig.nl in handen."


16 maart 2007

--de Journalist--
Kannibalisering so be it
"Bij ieder blad past een andere internetvariant. Voor Viva is de sociale netwerkfunctie op internet het meest belangrijk, voor VT Wonen is de site meer een inspiratieaanvulling op het blad. Bij weer een ander blad richt je je op recepten. Je kunt allerlei functies verzinnen. En, ook losstaande sites zijn zeer kansrijk, gezien successen als Kieskeurig.nl, Startpagina.nl of de vrouwenportal Vrouwonline."


15 maart 2007

--het Verzekeringsblad--
De beste website bestaat niet; een goede wel
"En heeft u uw klant naar tevredenheid geholpen? Vraag dan of die een reactie op uw site wil plaatsen. Steeds meer mensen laten zich beïnvloeden door ervaringen van anderen. Dat geldt voor hotels (Vakantiereiswijzer), restaurants (Iens), witgoed (Kieskeurig), en ook al voor verzekeringen (Verzekeruzelf)."


14 maart 2007

--VNUnet.nl--
Kieskeurig voegt 'leverancierserkenning' toe
"Ruim 9 van de 10 internetters gebruikt het internet om zich te oriënteren op een aankoop, zowel online als in de winkel. Hiervoor gebruiken consumenten niet enkel de webwinkels zelf, maar ook gespecialiseerde vergelijkings- en recensiesites als Zoover.nl, Productervaring.nl, Tweakers' gidsen, Kieskeurig.nl. Minouk Fieggen van Ilse Media-dochter Kieskeurig.nl: "Onze site trekt dagelijks 140.000 unieke bezoekers en er staan een half miljoen productrecensies op de site."


13 maart 2007

--TWiNKLE--
Kieskeurig voegt 'leverancierserkenning' toe
"Kieskeurig beoordeelt met een eigen systeem met sterren zelf winkels, op basis van een aantal criteria. Ook consumenten kunnen hun ervaringen op de site kwijt. Kieskeurig voegt hier nu de ‘leverancierserkenning’ aan toe. ‘Een potentiële koper kan bij elk product direct zien of de betreffende webwinkel “erkend” wordt door het gezochte merk. Voor webwinkels en producenten is de logovermelding kosteloos. De fabrikanten en importeurs bepalen welke webwinkels hun logo mogen dragen en kunnen dit ook weer intrekken’, meldt de organisatie."


13 maart 2007

--Z.NU.nl--
Kieskeurig voegt 'leverancierserkenning' toe
"Fabrikanten kunnen op vergelijkingssite Kieskeurig nu met een logovermelding webwinkels erkennen als officiële dealers van hun merk. Kieskeurig denkt op deze manier consumenten meer vertrouwen over de betrouwbaarheid en status van webwinkels te geven. Webwinkeliers kunnen zich op deze manier onderscheiden van hun concurrenten, aldus de vergelijkingssite. Volgens de site speelt betrouwbaarheid bij het uitkiezen van een webwinkel een belangrijke rol. Kieskeurig beoordeelt webwinkels op een aantal criteria en neemt vervolgens de klantenbeoordelingen in ogenschouw. Ook biedt het uw leveranciers de ruimte uw winkel te erkennen en te voorzien van een logo."


13 maart 2007

--Bizz--
Nieuw keurmerk thuiswinkels
"Kieskeurig beoordeelt webwinkels op een aantal criteria en neemt vervolgens de klantenbeoordelingen in ogenschouw. Ook biedt het uw leveranciers de ruimte uw winkel te erkennen en te voorzien van een logo."

5 maart 2007

--Winmagazine--
Consumenten kiezen 'beste digi-cams' op Kieskeurig.nl
"Het logo 'Best Reviewed' geeft aan dat een product door bezoekers van de Kieskeurig-site als beste beoordeeld wordt. De kwalificatie is gebaseerd op beoordelingen (reviews) van consumenten, aan de hand van hun eigen ervaringen met een product. Minouk Fieggen, Hoofd Marketing van Kieskeurig: "Het dalen van de prijzen maakt dat digitale spiegelreflexcamera's voor meer mensen toegankelijk zijn geworden. Dit zien we terug in de aantallen reviews en de gestegen zoekfrequentie."



1 maart 2007

--Z.NU.nl--
Speurders start met dagknaller
"Na iBood en HotBrandz is ook Speurders vandaag begonnen met een zogenaamde dagknaller; dagelijks een nieuw artikel tegen een (als het goed is) scherpe prijs. Helaas is op de eerste dag Foto Booms in Amsterdam volgens Kieskeurig toch nog 4 euro goedkoper. "


27 februari 2007

--Regering.nl--
6 vragen aan Jan Kees de Jager, Staatssecretaris van Financiën
"Wat is uw favoriete internetsite? imdb.com en Kieskeurig.nl. Ik koop geen dvd zonder eerst imdb te raadplegen. En ik doe geen grote aankoop zonder eerst op Kieskeurig te kijken. Verder maak ik veel gebruik van nieuwssites zoals van De Telegraaf, De Volkskrant en Nu.nl."


16 februari 2007

--ICT Rendement--
Kan ik van een online aankoop af?
"De belangrijkste spelregels rondom online aankopen vindt u bijvoorbeeld op een site als Kieskeurig.nl (volg de link 'kopen op internet')."

16 februari 2007

--Adfoxtract--
Online zoekgedrag voorspelt offline koopgedrag
"Het zoekgedrag op Kieskeurig.nl blijkt een goede indicatie te geven van de uiteindelijke verkopen in fysieke winkels. De pieken in het kijkgedrag op internet zie je ongeveer twee weken later terug aan de kassa in de winkels, zo stelt Bert Wiggers - directeur Kieskeurig.nl bij Ilse Media. Enkele weken voordat mensen daadwerkelijk tot aankoop overgaan gaan ze zich op het internet oriënteren. Ook marktonderzoekbureau GfK noemt Kieskeurig.nl een goede voorspeller van het koopgedrag."

5 februari 2007

--Media Detail--
Voorspel gedrag consument
"Op basis van de gezamenlijke gegevens kunnen de twee organisaties verwachtingen afgeven over het koopgedrag van consumenten. Kieskeurig biedt specifieke informatie met betrekking tot het zoeken van producten en GfK MS registreert de daadwerkelijke verkopen. Uit een gedetailleerde vergelijking van de gegevens van beide bedrijven blijkt het zoekgedrag van consumenten een goede voorspeller te zijn van het daadwerkelijke aankoopgedrag."

2 februari 2007

--VNUnet--
GfK start met metingen mobiele downloads
"In december startte GfK in Nederland samen met Kieskeurig met een andere nieuwe dienst: GfK-Kieskeurig Webtracking. Marketeers, retailers of fabrikanten krijgen met de dienst, waarop ze een abonnement kunnen nemen, een middel in handen om te kunnen ‘voorspellen' wat er in de fysieke (electronica) winkel gaat gebeuren. De dienst kan onder meer worden gebruikt om het assortiment in electronicawinkels aan te passen. Of bij beslissingen over promotie, distributie en productie. GfK doet de voorspellingen op basis van het zoek- en koopgedrag van bezoekers van Kieskeurig.nl. Wat bezoekers van die site doen op een bepaald moment, geeft een voorspellende waarde voor de verkoop in electronicawinkels twee weken later."

februari 2007

--Huishoud Electro--
Webtracking voorspelt aankoopgedrag consumenten
"GfK MS levert op maandelijkse of wekelijkse basis gedetailleerde overzichten van verkoopcijfers en marktaandelen binnen de meeste non-food categorieën, waaronder consumentenelectronica, telecom en IT. Kieskeurig beschikt over nauwkeurige gegevens over het zoek- en vergelijkgedrag van consumenten. Door deze beide gegevens te combineren ontstaat voor leveranciers een goed beeld van wat de consument bezighoudt, hoe zijn selectiegedrag is en welk deel van de interesse ook resulteert in het daadwerkelijk aankopen van producten. Dit levert nuttige informatie op voor marketeers van fabrikanten, importeurs en retailers. Niet alleen omdat zij inzicht krijgen in eventuele assortimentsgaten, maar vooral ook omdat het zoekgedrag een duidelijke relatie heeft met het aankoopgedrag. Marketeers kunnen hiermee betere beslissingen nemen over hun promotie, distributie, assortiment en productie."

februari 2007

--Emerce--
Uiteindelijk zal print verdwijnen
"Als de redactie een product van de adverteerder opneemt in de redactionele kolommen is dat prima als het voor de lezer toegevoegde waarde biedt. Maar als die zich in de mailing genomen voelt, heb je geen bestaansrecht meer. Dat zie je ook bij Kieskeurig.nl, vertelt Molman. De authenciteit en betrouwbaarheid van de reacties die mensen daar op producten geven - hoe knullig geschreven soms ook - wordt hoger ingeschat dan het verhaal van de verkoper. Als bijvoorbeeld een telecomoperator probeert de reviews door copywriters te laten schrijven, is dat kortetermijnboerenslimheid. Wij hebben allerlei beschermingsstructuren om te voorkomen dat adverteerders zelf recensies kunnen toevoegen. Als je langer wilt leven, mag je niet in die valkuil trappen."

31 januari 2007

--Retail Manager--
Wet niet duidelijk over webshoppen
"De wet 'kopen op afstand' is nog niet duidelijk genoeg over de rechten en plichten die er zijn bij het kopen via internet. Dat zegt Janet Sellis, oprichter van Kieskeurig.nl. De wet doet bijvoorbeeld geen harde uitspraken over een annuleringstermijn voor online-aankopen. Door het gebrek aan duidelijke regels is het belangrijk dat de webshops hun voorwaarden duidelijk communiceren. Kieskeurig.nl krijgt af en toe klachten over bedrijven die zich niet aan de regels houden. Mocht de klacht gegrond zijn, dan kan Kieskeurig.nl het bedrijf van de website halen."


30 januari 2007

--Channelweb.nl--
Vergelijken mag, voorlichten moet
"Met sites als Kieskeurig.nl en vergelijk.nl kan iedere consument een overwogen besluit nemen wat hij aanschaft. Er is absoluut niets mis mee als mensen zich oriënteren op de producten die zij aan willen schaffen, maar toch blijkt in het bedrijfsleven een dergelijke oriëntatie vaak een goede keuze in de weg te zitten. De klant weet steeds meer en voor de leverancier is het dan eenvoudig aan te nemen dat hij niet langer uitvoerige betogen hoeft te houden over technische details, compatibiliteit en de werking van producten."

18 januari 2007

--Vraag & Aanbod--
Jonge generatie niet op z'n plaats
"Een door Xerox in opdracht gegeven onderzoek naar de trends op de werkplek heeft aan het licht gebracht dat de nieuwe generatie van na 1980 geboren werknemers - de zogenaamde 'Millennials' - het tempo waarin de veranderingen op de werkplek plaatsvinden, een extra impuls geeft'. 'De Millennials zullen een een revolutie op gang brengen in de manier waarop producten en diensten gekozen, ontwikkeld en ingekocht worden. Aanbevelingen door klanten op blogs en forumwebsites zoals bijvoorbeeld blogs.microsoft.nl, seniorweb.nl, Kieskeurig.nl en topproduct.nl zullen zeer belangrijk worden en leveranciers en partners zullen in staat moeten zijn om online samen te werken in alle stadia van de ontwikkeling of levering van een product of dienst."

18 januari 2007

--Retailnews--
Kieskeurig ContentPro levert webwinkels productinformatie
"Naast ContentPro biedt Kieskeurig ook een productbeoordelings-module voor webwinkels. In deze module worden producten gekwalificeerd met cijfers en sterren op basis van het oordeel van consumenten. Eventueel kan een link worden opgenomen naar de pagina’s waar alle productrelevante consumentenreviews te lezen zijn."


18 januari 2007

--Ad manager--
Kieskeurig ContentPro levert webwinkels productinformatie
"Kieskeurig ContentPro wordt door middel van XML direct in de site van de webwinkel geïmplementeerd. Kieskeurig zorgt voor actualiteit en updates, waardoor de webwinkelier heel gemakkelijk en zonder veel onderhoud zijn productinformatie up-to-date houdt. Kieskeurig heeft gegevens beschikbaar van ruim 75.000 producten, verdeeld over ruim 130 productgroepen. Daarmee beschikt Kieskeurig over een van de grootste bestanden aan actuele productinformatie in Nederland."


18 januari 2007

--Digitailing.nl--
Kieskeurig levert webwinkels productinformatie
"De contentdienst voor webwinkeliers Kieskeurig ContentPro levert actuele productinformatie, die kan worden geïntegreerd in de site van de webwinkel. Een aanvullende module biedt productbeoordelingen op basis van consumentenreviews. Met ContentPro houden webwinkels hun productinformatie compleet en actueel. Tot de eerste afnemers van ContentPro horen bedrijven als Bol, Wehkamp, Neckermann en Otto."

11 januari 2007

--Winmagazine.nl--
Kieskeurig beschikbaar als Google Gadget
"Prijs- en productvergelijkingssite Kieskeurig heeft een tweetal ‘Google Gadgets’ beschikbaar gemaakt waarmee consumenten direct de Kieskeurig zoek- en vergelijkfunctionaliteit kunnen inbouwen in hun eigen persoonlijke pagina."

11 januari 2007

--Techzine.nl--
Kieskeurig nu beschikbaar als Google Gadget
"Gebruikers met een Google account kunnen hun startpagina door een simpele druk op de knop vanuit de Kieskeurig site voorzien van twee verschillende gadgets: de Zoek Gadget en de BestReviewed Gadget. De Kieskeurig Zoek Gadget biedt dezelfde zoekmogelijkheden aan als de zoekbalk op Kieskeurig met uitzondering van het doorzoeken van reviews. Een zoekopdracht stuurt je automatisch door naar de resultaatpagina op Kieskeurig.nl. De Kieskeurig BestReviewed Gadget is een gadget die in een kort overzicht alle producten toont die deze maand als 'Best Reviewed' zijn uitgeroepen. Door op een van de producten te klikken wordt je automatisch naar een gedetailleerd overzicht van dat product verwezen. "

5 januari 2007

--MKB net--
User generated content is niet nieuw
"De populariteit van ugc is verklaarbaar, omdat mensen van nature nieuwsgierig zijn. Bij een gewone avondwandeling kijkt iedereen ook graag bij een ander naar binnen. Op internet werkt dat net zo. Bovendien biedt ugc mensen de mogelijkheid om hun kennis te delen met anderen, zodat andere mensen kunnen zien hoe `goed` ze zijn. Andere ugc-sites zijn Wikipedia.nl, Newsvine.com en Kieskeurig.nl."

3 januari 2007

--Emerce--
Partnerprogramma's
"In Nederland zijn de grootste vergelijkingssites (volgens eigen zeggen) Vergelijk.nl, Kelkoo.nl en Kieskeurig.nl. Samen trekken deze sites per maand enkele miljoenen bezoekers. Bezoekers die op zoek zijn naar gebruikerservaringen, winkelprijzen en productinformatie. "