Samsung WW11DG6B85LK - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung WW11DG6B85LK op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

r***********@q********** 27-05-2024
Geschreven voor: Samsung WW11DG6B85LK

De wasmachine heeft een mooie rustige uitstraling.Bij de eerste wasbeurt was het even zoeken naar de vele programma’s die de machine bevat.Daar ben ik tevreden over maar miste wel een uitgebreide handleiding dus heb ik moeten zoeken op internet, klein minpuntje.Verder is het super handig dat hij het gewicht bepaalt en daarbij de juiste hoeveelheid wasmiddel doseert, en daar de hoeveelheid water bij neemt, echter heeft het maar 2 doseervakjes dus als ik een ander middel wil gebruiken moet ik eerst het doseerprogramma uitzetten .Dat vind ik ook een minpuntje.Verder komt mijn was er heerlijk schoon en niet meer zo gekreukeld eruit en het ruikt super lekker. Ook kun je bepaalde programma’s in tijd verkorten ,ook handig maar jammer dat dat niet bij alle programma’s kan. Hij maakt weinig lawaai ,ook een pluspunt en centrifugeert goed.

Merlijn 25-05-2024

Goed resultaat met veel opties

Geschreven voor: Samsung WW11DG6B85LK

Deze wasmachine is een frisse en aangename verschijning die erg gemakkelijk in gebruik is en niet veel uitleg behoeft.

Bij in gebruik name neemt het display je mee in de te nemen stappen en de mogelijkheden.
Mijn huidige wasmachine was een jaar of 8 oud maar deed het prima en was ook al voorzien van ecobubble technologie. In dat opzicht geen verbetering en ik verwacht ook niet perse een beter wasresultaat. Ook niet kunnen waarnemen.

Wel vind ik de AI was modus een toegevoegde waarde waarbij de machine zelf op basis van gewicht, detectie van soort stof en gemeten vuilheid bepaald hoe lang en hoe er gewassen moet worden.

Ik verwacht niet nog een ander programma te gebruiken naast soms een snelle was of machinereiniging.

Ook nieuw voor mij is het automatisch doseren van wasmiddel en verzachter, erg handig maar hoe doe je dit met verschillende wasmiddelen voor verschillende soorten was? Ik heb het antwoord nog niet gevonden.

De 11kg vulcapaciteit is echt ideaal en geeft veel mogelijkheden. Wel is de droger nu een beperking want die gaat maar tot 9kg.

De mogelijkheid om te verbinden met wifi vind ik ook ideaal doordat ik nog wel eens een was vergat, dat is nu verleden tijd. Verder kunnen de wasmachine en droger zich op elkaar afstemmen op basis van de ingestelde was.

Enige nadeel vind ik dat er geen stacker kit beschikbaar is voor dit type van Samsung waardoor op elkaar plaatsen van droger en wasmachine niet mogelijk is, tenzij je een third party product koopt.

Pluspunten

• Droog resultaat
  • Favorieten instellen
  • Wifi

Minpunten

• Geen AI functie

Annekejh 22-05-2024

goede wasmachine

Geschreven voor: Samsung WW11DG6B85LK

Nadat we deze wasmachine 2 weken hebben getest vinden we het leuk om anderen onze bevindingen te vertellen.
Hij ziet er mooi uit, maar het gaat natuurlijk niet alleen over het uiterlijk, maar vooral om het was resultaat.
Het wassen doet hij goed, de was word mooi schoon en komt goed gecentrifugeerd uit de machine. We hebben een paar verschillende programma’s geprobeerd en kwamen toch vaak uit op het programma Katoen, vooral omdat hierbij de temperatuur en het aantal toeren qua centrifugeren het beste in te stellen is.
Het leuke aan deze machine is dat je hem ook met de app op je telefoon kunt bedienen en het verloop van de was kunt volgen.
De nadelen vonden wij de zeer korte instel tijd van de onderliggende programma’s, als je namelijk de knop met het handje met de uitgestoken vinger langer ingedrukt houd kom je bij nog weer andere instellingen van programma’s. De bijgeleverde handleiding en de verkorte handleiding is hierover, vinden wij, niet duidelijk! Uiteindelijk iets gevonden op internet. Niet alle instellingen kan je via de app op de telefoon doen.
Ook de aanwijzingen en knoppen op de wasmachine zelf vinden wij niet goed leesbaar. In de app is het duidelijker te zien en te volgen welk programma je hebt gekozen, welke temperatuur, centrifuge aantal toeren, welk zeepbakje je gebruikt of juist niet dan op de machine zelf. Wij vinden de machine voor mensen met een lichte visuele beperking of mensen op leeftijd niet geschikt. Alleen de aan en uit en de startknop zijn redelijk duidelijk. Misschien een tip om er verlichting achter te plaatsen en de grijze knoppen wit te maken?
Wat we ook graag zouden zien is een spraakmodule die zegt: Katoen, donkere was, handdoeken, de temperatuur, en het centrifugeren toerental.
De wasmachine is ruim, al hebben wij niet de indruk dat er zoveel meer tegelijkertijd gewassen kan worden als met onze eigen wasmachine.
Kortom, hij is wel zuinig in gebruik, de stand-by verliezen zijn duur/veel. Op jaarbasis ongeveer 25 kWh
Ergelijk was de waterslag die de machine veroorzaakt door heel erg vaak wat water te pakken tijdens het doseren van bijvoorbeeld het spoelen van de was. Hij pakt het water dus niet in 1 of 2x maar heel erg vaak!
Bij spanningsuitval is het programma helaas gewist en moet je hem op nieuw starten.
Het aansluitsnoer is slechts 1 mm2 waardoor deze behoorlijk warm word. De 60 graden was gebruikt 1,5 kWh. Een 30 graden donkere was gebruikt 0,4 kWh
In verband met het milieu zouden wij graag een echte aan/uitknop op de machine hebben zodat er geen stoom meer loopt dus echt uit is.

Pluspunten

• wast schoon
  • veel programma's
  • zuinig
  • te volgen via de telefoon op App
  • Bedienen via de telefoon

Minpunten

• Waterslag
  • hoog stand-by verlies
  • zichtbaarheid instelknoppen
  • slechte handleiding
  • niet instelbaar extra water hoofdwas

Martijn 22-05-2024

Goede wasmachine met grote trommel en schone was

Geschreven voor: Samsung WW11DG6B85LK

Ik heb de afgelopen weken deze wasmachine mogen testen. Het apparaat heeft een strak design en de knoppen aan de voorzijde zijn bescheiden maar doen wat ze moeten doen.

Als we het hebben over de bediening kan ik alleen maar concluderen dat het superhandig en eenvoudig is. Je kan de machine zowel op het apparaat zelf bedienen als op de app van je telefoon. Als je de machine eenmaal instelt via je telefoon kan je gemakkelijk een programma kiezen hierbij kun je meteen duidelijk aflezen wat het programma inhoudt. Eenmaal een programma gekozen kan je de temperatuur, het aantal keer spoelen en het centrifugeren aan passen. De app geeft je ook op een handige manier inzage in je stroom en water verbruik.

Daarop terugkomend is het ECO-programma een echte aanrader. Het krijgt je was goed schoon en bespaart ook nog is op water en energie! Dit gebeurt door dat wasmachine zelf de vuilheid van je was te analyseert en hier op de temperatuur, het aantal keer spoelen en het wasmiddel aanpast.

Kijkend naar de automatische wasmiddel dosering ben ik hier wel tevreden over maar vind ik de beperking van 1 soort wasmiddel wel een kleine tegenvaller. Ik moet nu inschatten welke was ik het meeste gebruik. Ik heb bijvoorbeeld het reservoir gevuld met wasmiddel voor de witte was. Voor de overige kleuren moet ik dus nu gebruik maken van de handmatige invoer. Ik had liever 2 vakken gehad voor wasmiddel.

Pluspunten

• Machine met een mooi design
  • Stil
  • ECO-programma
  • Quick programma werkt goed

Minpunten

• Automatische dosering ruimte voor 1 wasmiddel

Jetskebouma@hotmail.com 20-05-2024

Heerlijk schone was met minder kreukels

Geschreven voor: Samsung WW11DG6B85LK

Prachtige machine. Hele mooie en moderne looks. De wachmachine was makkelijk aan te sluiten en in gebruik te nemen. Moest wel even de gebruikaanwijzing erbij pakken want de knoppen werken op t eerste gezicht niet intuitief. Maar dat went snel. De was komt er heerlijk schoon uit en omdat de trommel lekker groot is lijkt de was ook minder te kreuken. Hij is ook lekker stil. Ik vind het echt een hele mooie machine voor een goede prijs.

Pluspunten

• Mooie machine
  • Grote trommel
  • Snel programma

Minpunten

• Bediening is nog beetje beperkt