Microsoft Surface Pro 11 Copilot+ PC

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Fre123 25-09-2024

Fijne laptop/tablet

Een ruime week heb ik deze laptop mogen en kunnen testen.

Het scherm en het toetsenbord (met plek voor een pen) zijn los van elkaar verkrijgbaar. Het scherm voelt stevig aan. Met de kickstand is deze in elk mogelijke hoek te zetten. Erg handig bij het gebruiken van het scherm als tekentablet. Het toetsenbord en de pen verbinden makkelijk met het scherm. Het nadeel van het losse toetsenbord vind ik vooral als je de laptop op schoot wilt gebruiken. Er is vanuit het toetsenbord geen ondersteuning van het scherm. Ik gebruik deze daarom alleen met een stevige ondergrond.

Verder heb ik meerdere (teken)programma’s geprobeerd. Deze kon ik zonder problemen tegelijk open hebben en gebruiken. Zelfs bij dit intensieve gebruik ging de batterij lang genoeg mee.

Het beeld is van prachtige kwaliteit. Scherp en levendige kleuren door de OLED.

Al met al vind ik de prijs aansluiten bij de kwaliteit van de laptop. Zou hem zeker een ander aanraden.

Pluspunten

• Kickstand
  • Batterij
  • Beeldscherm kwaliteit

Asjemenouw 22-09-2024

Supersnel, handzaam en lichtgewicht laptop

Ik heb dit apparaat slechts een paar dagen kunnen testen doordat het veel te laat geleverd werd, maar wil bij deze wel met jullie delen dat het echt een heel fijn apparaat is!
De tijd was helaas te kort om de AI mogelijkheden van CoPilot goed te kunnen beoordelen.

De 1e installatie verliep erg soepel maar duurde wel ruim een uur (wat gebruikelijk is voor Windows apparaten). Maar het was erg eenvoudig en ook voor dummies heel goed te doen.

Het is echt een mooi compact apparaat wat heel eenvoudig in een kleine tas past. Door de gebruikte materialen voelt hij heel stevig aan en ik heb niet het idee dat er zomaar iets af kan breken (wat bij plastic tablets en laptops vaak wel het geval is)

De kickstand is erg stevig en je kunt daarmee het scherm in elke draaihoek zetten. Dit is echt een hele fijne oplossing. Hij is wel van metaal en de rand onderaan is nogal scherp, dus deze maakt wel krassen. Dit is wellicht nog een goed verbeterpunt voor de volgende versie om daar wat rubber onder te doen ofzo.

Ik heb een grijze uitvoering getest, die zag er nog wat saai uit, net als zijn voorgangers. Maar dit model is ook leverbaar in meerdere leuke designkleuren. Dus ik zou zeker aanraden om een mooie frisse kleur te kiezen ipv het saaie grijs.
Verder heeft hij mooie afgeronde hoeken, wat niet alleen mooi is, maar ook erg fijn aanvoelt.

Het nieuwe flexcover toetsenbord is echt heel fijn. Hij is heel makkelijk te bevestigen en los te koppelen en ook erg handig dat de stylus er mooi in verwerkt zit, zonder dat je er last van hebt. Daarnaast kun je het toetsenbord helemaal plat op je bureau leggen maar door de magneten die er bovenaan in zitten kun je hem ook heel eenvoudig aan je scherm klikken zodat het toetsenbord iets schuin komt te staan. Ook dat werkt erg prettig en eenvoudig.
De prijs van rond de 350 euro en het feit dat deze er niet standaard bijgeleverd wordt, is wel een groot nadeel.

Het OLED scherm heeft erg mooie en heldere kleuren en reageert erg soepel en snel.
Ook het kantelen van landscape naar portrait modus verloopt nu echt snel en soepel.
Nadeel is wel dat je op het scherm snel vingerafdrukken ziet. Door het touchscherm blijf je dus wel poetsen, maar dat heeft helaas nog elk touchscherm dat ik gezien heb en ik denk dat hier ook nog geen oplossing voor is.

De 1440p webcam is echt fantastisch, hij geeft niet alleen een heel goed beeld, maar je kunt ook heel eenvoudig allerlei supermooie achtergrondoplossingen instellen.
Document scanning gaat ook heel makkelijk met de camera en geeft een zeer mooi resultaat.

Ondanks dat het een fantastisch apparaat en zeker een aanrader is, heeft de hoge aanschafprijs mij toch doen besluiten om dit prachtige apparaat niet te kopen.

Pluspunten

• compact en handzaam
  • OLED scherm is echt mooi en helder
  • zeer goede webcam
  • verbazend goed geluid
  • snelle en natuurlijke reactie

Minpunten

• beperkte aansluitmogelijkheden (geen USB A)
  • hoge aanschafprijs
  • ontbreken van toetsenbord
  • onderkant standaard is erg scherp en geeft krassen

Sylvers 22-09-2024

Gebruiksvriendelijk en snelle Surface Pro 11

Ik heb de Surface Pro 11, 2 weken mogen testen. Ik ben zeer tevreden over de werking van de Surface. Ik kreeg de Dune versie, een erg mooie kleur, die echt luxer oogt dan de standaard platinum versie.

De Surface was eenvoudig in te stellen, echter op 2 dingen liep ik even vast. De toetsenbord instellingen stonden niet goed, waardoor ik een symbool uit het wachtwoord van mijn WiFi niet in kon typen. Ik moest dit oplossen mete en wifi hotspot van mijn telefoon. Ook de gezichtsherkenning kreeg ik met geen mogelijkheid ingesteld, hij bleef maar zeggen dat ik recht in de camera moest kijken (wat ik deed). Uiteindelijk na installatie alsnog gelukt met aanmeldopties en zonder problemen dit keer!

De Surface werkt verder razend snel, de browser start super snel op en ook een grafisch programma waar ik mee werk, kan hij goed aan. De batterijduur is goed, ik kan er moeiteloos al 8 uur op werken. Het scherm is erg helder, de kleuren zijn levendig en dat is erg prettig.

De AI functie van Copilot werkt heel goed, maar heeft me nog niet verrast bij het gebruik van de laptop.

Het apparaat is dun en licht, waardoor het ideaal is om mee te nemen. De dubbelfunctie van tablet en met de type cover als volwaardige laptop is ideaal. Hierin zie ik overigens weinig verbetering ten opzichte van oudere type Surfaces.
Het type cover en pen worden niet standaard als accessoires bijgeleverd en deze zorgen voor de nodige extra kosten. De Surface pen kun je goed bewaren in het vakje in het toetsenbord. Wat jammer is, is dat de pen rammelt (bovenop zit een drukknop die rammelt), wat een goedkope indruk maakt en als irritant kan worden ervaren.

Een nadeel zou kunnen zijn dat de Surface slechts beschikt over 2 USB-C aansluitingen en dat een reguliere USB aansluiting mist. Een verloopstekker is niet bijgeleverd en moet dus indien nodig ook extra worden aangeschaft.

Pluspunten

• Helder scherm
  • Gebruiksvriendelijk
  • Accuduur
  • Ideaal voor onderweg

Minpunten

• Geen gewone USB aansluiting
  • Aparte aanschaf van type cover en pen

Stefan93 20-09-2024

Surface Pro 11 OLED

Ik heb de Surface mogen reviewen. Ik heb de nieuwe Surface Pro 11 OLED als een verbetering ervaren ten opzichte van de vorige Surface modellen. Hoewel de aluminium behuizing, de kickstand en de formfactor precies hetzelfde zijn gebleven, zijn er toch wel grote stappen gezet in de processor, het OLED paneel, de accuduur en de algehele responsiviteit.

De nieuwe Snapdragon processor in plaats van de Intels van voorheen maakte bij mij op het eerste gezicht eigenlijk weinig verschil. De tablet draait nog steeds op Windows en alles ziet er hetzelfde uit. Het verschil zit meer in de algehele responsiviteit van de tablet. Browserspagina’s en schermen openen merkbaar sneller en zonder vertraging. Eigenlijk een beetje zoals het op onze smartphones al ‘normaal’ geworden is.

Het OLED paneel is ook zeker een mooie vooruitgang. Zeker met een donker kleurenschema komt dit scherm er mooi uit, want zwart is ook echt zwart. Het lijkt er wel een beetje op dat Windows het OLED scherm tegenhoudt om echt tot zijn recht te komen, pas als er HDR content op het scherm getoond wordt komt het scherm echt tot zijn recht.

De accuduur van de Surface is ook zeker verbeterd, een week lichte werkzaamheden (+- 1-2 uur per dag) is makkelijk te redden. Zwaardere werkzaamheden gaat het wel wat sneller. Het fijne blijft dat zo goed als iedere USB-C oplader werkt om de tablet op te laden. Op vakantie hoeft er dus geen extra lader mee. Wel merk je dat de accu iets terugloopt zonder de tablet te gebruiken, al is dat natuurlijk hetzelfde als bij een smartphone.

Al dit moois heeft echter wel een prijs.. letterlijk. Qua prijs-kwaliteit moet ik toch zeggen dat het wel een flinke investering is. Zeker omdat het toetsenbord nog los aangeschaft moet worden. Dit is dan ook de reden dat ik de surface niet meer dan 4 sterren geef.
Al met al kan ik de Surface Pro 11 OLED zeker aanraden! Als je het geld er voor over hebt.

Pluspunten

• OLED display
  • Accuduur

Minpunten

• Hoge prijs
  • Dure accessoires

Luuk Smeyers 20-09-2024

Makkelijke laptop voor onderweg

Ik had het genoegen om de Microsoft Surface Pro OLED X Elite Laptop te mogen testen en het heeft zeker indruk op me gemaakt. Het gebruiksgemak is vanaf het begin duidelijk. Het apparaat is licht van gewicht en dus perfect voor mensen die veel onderweg zijn.

De prestaties zijn uitstekend. Hij is snel en reageert direct, wat erg fijn is als je veel programma's tegelijkertijd gebruikt. Het OLED-scherm is fantastisch en levert haarscherpe beelden met levendige kleuren. Dit maakt het apparaat ook zeer geschikt voor grafisch werk, zoals het bewerken van foto's in Adobe Photoshop.

Al met al is de Surface Pro een uitstekende keuze voor alledaags gebruik. Of je nu e-mails beantwoordt, aan documenten werkt of zelfs wat grafisch werk doet.

Pluspunten

• Accu duur
  • OLED scherm haarscherp
  • Kunt hem overal mee naartoe nemen
  • AI ondersteuning
  • Ideaal voor foto bewerking

Minpunten

• Prijs aan de hoge kant
  • Vooral voor dagelijkse taken
  • Niet alles compatible met CPU/GPU

LAPTOPexpert 20-09-2024

gebruiksvriendelijkheid ten voeten uit.

Het installeren van de Surface Pro 11 verliep moeiteloos. Het apparaat start snel op, waardoor ik direct zonder gedoe aan de slag kon. Het gebruiksgemak is uitstekend, mede dankzij de touch-bediening en de precisie van de stylus. De AI-functies, zoals spraakbediening en suggesties, doen hun werk redelijk goed, al zijn ze niet zo verfijnd als ik had gehoopt. Het geluid is verrassend goed voor een tablet-laptopcombinatie.
In mijn werk als verslaggever en presentator gebruik ik de Surface voor het schrijven van scripts, het voorbereiden van interviews, en het bewerken van videoclips. Het 13-inch OLED-scherm biedt geweldige kleurweergave en helderheid, wat een groot pluspunt is als ik onderweg video's moet bekijken of bewerken. De krachtige Snapdragon X Elite-processor maakt het werken met grote mediabestanden redelijk soepel, hoewel je wel merkt dat deze laptop niet ontworpen is voor zwaardere videobewerkingssoftware. Het gebrek aan een standaard USB-A poort is jammer, vooral als ik snel iets moet aansluiten zoals een microfoon of camera. Toch werkt de laptop over het algemeen prima voor mijn werk, zeker als ik hem combineer met cloudopslagdiensten zoals OneDrive.

Pluspunten

• Oled beeldscherp
  • Boven verwachting goede speakers
  • Razend snel
  • Super portable
  • Accuduur

Minpunten

• Connectiviteit
  • Vervelende laptop stand