De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Imou Cell Go Kit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Ustupustu 31-05-2023

Goede maar wel opvallende camera

Geschreven voor: Imou Cell Go Kit

De behuizing is spierwit en dit valt nogal op, hij hangt samen met het zonnepaneel boven onze voordeur. Persoonlijk zou ik voor een crème of donkere kleur gaan. Beeldkwaliteit is prima evenals het geluid. Je kunt met de camera ook praten tegen iemand die voor je deur staat. Je krijgt een melding op je telefoon wanneer er beweging is gedetecteerd. Je kunt de gevoeligheid hiervan instellen, bijvoorbeeld door alleen mensen te detecteren. Je kunt de video dan bekijken, echter om de hele video te bekijken of om beelden op te slaan moet je een maandelijks abonnement nemen van tussen de 2 en 7 euro per maand. De batterij laad prima op met het zonnepaneel, je krijgt ook een melding wanneer de batterij volledig vol is.

Pluspunten

• goed beeld
  • goed geluid
  • makkelik te installeren

Minpunten

• maandelijks lidmaatschap vereist
  • spier witte kleur

l*******@h********** 03-05-2023

Getest Imou cell go kit

Geschreven voor: Imou Cell Go Kit

Ik heb dit produkt mogen testen. Het installeren vsn de camera was eenvoudig. Ik had moeite mey het verbinden omdat ik thuis een 5gh netwerk heb. Ik heb daarom een gast netwerk gemaakt op 2.4 gh netwerk. Dat werkte goed. De camera ziet er goed uit, ik heb hrm naast het huis gemonteerd om de oprit te bewakrn. Het zonnepaneel laadt met zonnig weer foed op.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Mooi comoact
  • Siren en spraak bediening

Minpunten

• Nachtzicht vind ik niet zo heel goed.
  • Beeld kwaliteit vind ik matig

a********@h********** 01-05-2023

Fijne camera

Geschreven voor: Imou Cell Go Kit

Een fijne ,geheel draadloze camera die makkeljk te bevestigen is zowel vast aan de muur als dmv magneet. Je kunt hem zowel binnen als buiten gebruiken. Een mooi design en weersbestendig met een grote (5000mHa) accu die 120 dagen meegaat maar in combinatie met het zonnepaneel heb je geen omkijken naar de batterij. Hj heeft een ingebouwde sirene die je kunt activeren en persoonsherkenning en is geschikt voor smartphone en tablet support. Ingebouwde opslag en twee-weg gesprek. De beelden zijn van een goede kwaliteit dankzij de 2K QHD resolutie . Door de gebruikte beeldcompressietechniek nemen de opnames weinig ruimte in beslag zodat je de opslagruimte en bandbreedte optimaal kunt benutten. Kortom een fijne camera met praktische functies.

Pluspunten

• Meegeleverde zonnepaneel
  • Ingebouwde sirene
  • Goede beeldkwaliteit

Minpunten

• diefstalgevoelig

Lisa 26-04-2023

Nette goede Camera

Geschreven voor: Imou Cell Go Kit

Ik heb het product nu bijna een week in gebruik.
ik ben vooral heel erg enthousiast over de beeldkwaliteit, het is echt super scherp en ook in het donker kun je alles precies zien.

Echter heb ik wel wat moeite gehad met het instellen van de camera omdat de handleiding niet super duidelijk zegt hoe je het het beste kan doen.
Wij wonen buiten af en hij geeft een melding (en neemt op) als er een auto langs de grote straat rijd.
maar hij geeft geen melding als er iemand over het oprit gaat.
Waarschijnlijk zijn dit instellingen maar welke instelling ik ook probeer ik krijg het niet anders.

Dit is erg zonde wat de camera opzich is echt een TOP ding. ook op het zonnepaneel doet die het heel goed en hoef je hem niet bij te laden.

Pluspunten

• Scherp beeld

Minpunten

• Lastige instelling van meldingen

l*************@h********** 26-04-2023

Top camera

Geschreven voor: Imou Cell Go Kit

Wij zochten een camera waarbij de scherpte van het beeld erg belangrijk is. Deze camera voldoet daar zeer zeker aan. Ook wanneer het donker is, zonder dat er tuin verlichting aan is, geeft de camera een scherp en duidelijk beeld. Het maken van de WiFi verbinding en installatie ging super makkelijk. Alleen waren we vergeten de camera op te laden. Waardoor hij snel leeg was. Eenmaal opgeladen doet hij ‘t prima met het zonnepaneel. Kortom; wij zijn erg blij met deze camera!

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Goed zicht in de nacht

Hans uit Heerlen 26-04-2023

De Cell Go heeft al mijn verwachtingen overtroffen

Geschreven voor: Imou Cell Go Kit

Als iemand die veel belang hecht aan veiligheid, was ik op zoek naar een bewakingscamera die gemakkelijk te installeren en te gebruiken was. Nou mocht ik, als senior, van Review de Cell Go kit camera van Imou testen en die heeft echt mijn verwachtingen overtroffen.

De camera is volledig draadloos, wat betekent dat je deze gemakkelijk overal kunt plaatsen. De batterij gaat superlang mee onder normale gebruiksomstandigheden, waardoor je je geen zorgen hoeft te maken over het vaak opladen van de camera. Bovendien krijg je de kit geleverd inclusief zonnepaneel, waardoor je de camera heel simpel kunt koppelen aan het zonnepaneel en de batterij in principe niet meer hoeft op te laden. Het zonnepaneel levert ook stroom zonder zon. Dus ook op een bewolkte dag, het paneel werkt al bij gewoon daglicht.

De beeldkwaliteit is uitstekend. Met 3 megapixels biedt de camera een scherp beeld om een tuin, garage, salon of welke ruimte dan ook in de gaten te houden. Dankzij de beeldcompressietechniek is er weinig ruimte nodig voor de opnames en streams, waardoor de beschikbare opslagruimte optimaal kan worden benut.

Een geweldige functie van de Cell Go is de persoonsherkenning op basis van AI detectie. Hierdoor worden valse alarmen effectief voorkomen en kan de ingebouwde sirene worden geactiveerd om ongewenst bezoek op afstand te houden. Ook beschikt de camera over tweeweg communicatie, zodat je vanaf een afstand via de Imou Life app, kunt communiceren met de persoon voor de camera.

De Cell Go beschikt over 4GB ingebouwde opslag, waarbij de oudste beelden automatisch worden overschreven zodat er altijd opslagruimte beschikbaar is. Bovendien krijg je 1 jaar lang gratis het Imou Protect abonnement bij de Cell Go, wat verschillende voordelen biedt via de Imou Life app.

Kortom, de Cell Go camera van Imou is een uitstekende keuze voor iedereen die op zoek is naar een gemakkelijk te gebruiken, draadloze bewakingscamera met een uitstekende beeldkwaliteit, persoonsherkenning, tweeweg communicatie en ingebouwde opslag. Ik zou deze camera zeker aanbevelen aan iedereen die zijn woning of eigendommen wil beveiligen.

Pluspunten

• gebruikersvriendelijk
  • mooi design
  • goede beeldkwaliteit
  • duurzaam

TazzieGraham 26-04-2023

Goede camera met zonnepaneel, een aanrader!

Geschreven voor: Imou Cell Go Kit

Ik heb de Imou Cell Go kit een paar weken mogen testen. Het is een mooie compacte camera welke stevig aanvoelt. Het zonnepaneel lijkt ten opzichte van de camera wat lomp/groot maar eenmaal buiten opgehangen valt het mee.
Dat de Imou Cell een zonnepaneel heeft is zeer handig. Op deze manier kan de camera overal opgehangen worden zonder dat er een stroompunt in de buurt moet zijn of om de zoveel tijd de camera opgeladen moet worden. Het zonnepaneel beschikt over een mooi lang aansluitsnoer zodat deze niet direct naast de camera geplaatst moet worden.
De installatie van de camera is na het installeren van de app vrij eenvoudig. Het verder configureren van de camera is ook duidelijk en er zijn voldoende optie om het naar eigen wens in te stellen. Je kan kiezen voor een opslag op de camera zelf of in de Cloud. Voor opslag in de cloud moet alleen wel na een jaar een betaald abonnement worden afgesloten (€ 2,89 per maand).
Het beeld van de Imou Cell is scherp, zowel overdag als in de nachtmodus. Bij inzoomen wordt het beeld wel blokkerig wat het beeld wat wazig maakt. Bij live beelden zit er een kleine vertraging van 1 à 2 seconden in. Op zich vind ik dit niet erg alleen bij gesprek dat via de camera gevoerd wordt kan dit een rare situatie geven. Het geluid tijdens een gesprek is zowel buiten als via de telefoon goed en duidelijk.
Als de situatie zich voordoet kan het alarm aangezet worden. Op de telefoon krijg je dan de melding dat deze zeer luid is. Ik heb het een aantal keer geprobeerd, zowel binnen als buiten, maar vond dat heel erg meevallen. Het geeft misschien een schrikeffect maar dat is dan ook alles.
Bij het detecteren van een beweging kan je een melding op je telefoon krijgen. Hiervoor kan je ook het een en ander instellen over wanneer je wel en geen melding krijgt. De camera detecteert bewegingen tot ongeveer 7 meter. Ik heb een paar keer gehad dat snelle bewegingen (snel lopen, met fiets of scooter aan komen rijden) tussen de 3 en 7 meter niet gedetecteerd worden.

Samengevat is de Imou Cell Go kit een goede camera om bijvoorbeeld de achterdeur in de gaten te houden. Voor de hele tuin is deze camera minder geschikt door de “trage” detectie en beperkte afstand. Door het zonnepaneel is deze Imou overal te plaatsen en hoef je niet meer naa de batterij kom te kijken. Via de duidelijke en overzichtelijk app is alles goed te monitoren en in te stellen. Door de hoeveelheid aan instelmogelijkheden moet je wel even de tijd nemen om dit te doen en zal dit ook niet in een keer gaan (fine tunen).

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Handige app
  • Installatiegemak
  • Zonnepaneel
  • Ruime instelmogelijkheden

Minpunten

• Bereik bewegingsdetectie

Tester Oplos 25-04-2023

Niet naar omkijken

Geschreven voor: Imou Cell Go Kit

Voor wie een simpele, niet-naar-omkijken camera zoekt? Doen.
Deze camera heb ik gratis mogen testen.

Aan deze camera hoef je bijna niets te doen. Afhankelijk van waar je hem wil installeren, moet je even boren. Zelf had ik al gaatjes, dus heb hem daaraan opgehangen. Maar doordat hij draadloos is, heb je geen gedoe met kabels. Ideaal!

Dat is dan ook de kracht van de camera. Dat straalt door in het design. Het is een onopvallend design, wat normaal saai is, maar nu een positief aspect is. De camera steekt wel wat af op mijn gevel, maar dat komt door de kleur van mijn gevel.

Het zonnepaneel dat erbij geleverd wordt, draagt bij aan die niet-naar-omkijken factor. Met die ingeplugd en de batterijduur, blijft deze altijd online, zelfs in de winter (ik heb ook zonnepanelen op het dak, dus kan het weten!).

Dit is geen pan-and-tilt camera, dus je moet hem wel goed positioneren. Verder zijn de functies voldoende. En dan is voldoende : bewegingsdetectie. De functies vallen wat samen met de app. Daar heb ik wel wat problemen mee gehad. Op mijn tablet kon ik niet alles aanpassen, maar op mijn telefoon weer wel (zelfde Android versie). Voor de belangrijkste functies is alles goed te vinden in de app en is het ruim voldoende.

Al met al een leuke niet-naar-omkijken camera!

Pluspunten

• Draadloos
  • Zonnepaneel

Minpunten

• App niet vlekkeloos
  • Moet aan je gevel passen (design)

Gerardn 24-04-2023

Aanrader

Geschreven voor: Imou Cell Go Kit

Ik mocht dit product testen.
Ziet er strak uit. Is klein.
Zeer helder beeld.
Opladen dmv een bijgeleverde zonnepaneel of een usb kabel.
Veel mogelijkheden voor bewegingsdetectie.
Aan te raden is stap voor stap door het programma heen te gaan om alle mogelijkheden te leren kennen.
Door de qr codes is installeren een makkie.
Delen met iemand anders is ook gemakkelijk omdat je voor die persoon een qr code kunt aanmaken.
Kortom, een aanrader.
Eerste jaar is cloudopslag gratis, daarna 2,89 per jaar.

Pluspunten

• Helder beeld
  • Gemak installaties
  • Veel mogelijkheden