Panasonic SD-254W

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic SD-254W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

JeanLuc 21-07-2010

Fantastisch apparaat!!

Het brood is veel luchtiger dan het brood dat ik bakte met machines van AFK (Marskramer) en Quigg (Aldi). Gebruik altijd Duitse broodmix van Frießinger Mühle GmbH en voeg zonnebloemolie of olijfolie toe en doe een scheutje melk bij het water

Bak er om de andere dag een brood mee.

Heb het apparaat gekocht omdat kennissen al 6 jaar of meer met grote tevredenheid met een vergelijkbaar model van Panasonic brood bakken en nog nooit stukken hadden.

glenstriven 16-01-2010
Geschreven voor: Panasonic SD-254W

Machine nu zo'n 6 keer gebruikt. Is vrij stille machine, brood komt er prima gelukt uit.
Enig minpunt waar ik tegen aanliep; timer programma is beperkt tot een aantal opties, meestal de lange baktijd. Bij snel bakken is er niet de mogelijkheid om timer in te stellen. Zie de handleiding op site Panasonic voor meer info.
Daaruit kun je ook verschillen tussen type 254 en 255 halen (meest in het oog springende is dat de 255 een apart vakje voor toevoegingen zoals rozijnen, noten etc heeft.)

john 1943 27-08-2009
Geschreven voor: Panasonic SD-254W

Panasonic , 8 maanden in huis.
Bakken bruinbrood en krentenbrood verloopt uitstekend.
Minder lawaai dan mijn vorige machine (Inventum)
Na 6 maanden storing met het menu krentenbrood,op advies Panasonic ter reparatie aangeboden bij E-Care, na 10 weken ,3 telefoontjes en
3 e-mails machine eindelijk gerepareerd terug.
daar wordt je niet vrolijk van !!!

MAR10 07-05-2009
Geschreven voor: Panasonic SD-254W

Heb juist de Panasonic SD-254 in huis en HAD ook problemen met het brood, bleek dat je de machine rechtstreeks met het stopcontact moest verbinden ! Nu heb ik perfecte broden, gewoon de gegevens die op het pak staan gebruiken en op start drukken meer niet !

nele 24-03-2009
Geschreven voor: Panasonic SD-254W

na 15 jaar bakken met een funai bbm nu een panasonic sd254 gekocht, mijn vraag is nu of je na het instellen van de timer ook nog op de startknop moet duwen, wij zijn gewoon van 's nachts te bakken...om 's morgens lekker vers brood te eten ! mag je ook bakken met verse gist ?

Rina Jongsma 03-02-2009

---------- update review ----------
Ook moet ik nog vermelden dat de gebruiksaanwijzing in het Engels verschilt van die in het Duits (een Nederlandse gebruiksaanwijzing was er niet). Bij de Engelse gebruiksaanwijzing wordt vermeld dat het bakblik niet ondergedompeld mag worden in water, wat niet wordt vermeld in de Duitse. Dat lijkt me belangrijk, want als het mechanische gedeelte van het bakblik aan de onderkant nat wordt, kan dit schadelijke gevolgen hebben voor het apparaat, lijkt me.

---------- oude review 02-02-2009 ----------
Eigenlijk moet ik nog vermelden dat de machine wel bij het deeg kneden erg gaat wiebelen. Dit komt waarschijnlijk omdat het deeg erg stug is, omdat ik volkorenmeel gebruik. Ik heb daar iets op gevonden: ik zet de machine klem onder een stang van een stellage kast, zodat hij niet meer kan wiebelen. Wel moest ik de plank aan de bovenkant natuurlijk weghalen, anders kan de warme lucht van de broodbakmachine niet goed wegkomen, en dat ik natuurlijk erg slecht voor de machine. Het vele wiebelen lijkt me anders niet zo goed voor de machine, maar op deze manier heb ik dit euvel verholpen. Ook merkte ik dat het bakblik erg gevoelig is voor beschadiging. Ik ga er daarom uiterst voorzichtig mee om, en dat lukt aardig. Geen kleine beschadigingetjes meer gehad. Aan de bovenkant aan de zijkant krijg ik een bruin plekje (na gebruik van bijna een jaar) op het plastic te zien door de hoge temperatuur, van ongeveer 4 bij 2 cm. Ik neem aan dat dit geen kwaad kan, en dat dit niet erger gaat worden in de toekomst. Dat hoop ik dan maar. De broden die er uitkomen zijn uitstekend. Kan niet beter.Niets dan lof. Ik gebruik altijd 100% volkoren tarwemeel, en dat gaat werkelijk uitstekend.

nanou 05-01-2009
Geschreven voor: Panasonic SD-254W

had 10j geleden al een panasonic daar kon ik maar een klein brood mee bakken dus heb ik het vervangen door een goedkoper toestel met grotere capaciteit, heb er echter nooit een fatsoenlijk brood uitgehaald : ingezakt omdat de thermostaat telkens afsloeg maar volgens de firma lag het aan mij : teveel dit, te weinig dat.. je kent dat wel. met kerst de SD 254 aangeschaft en er uiterst tevreden over. heb er zojuist nog een mooi gerezen brood van 1kg uitgehaald, wat niet wil zeggen dat sommige van die toestellen geen mankementen kunnen vertonen dat heb je evengoed met auto's

bhuisden 25-10-2008
Geschreven voor: Panasonic SD-254W

We hebben de machine nu ongeveer een jaar en zijn er zeer tevreden over. Alle broden zijn gelukt! De korst is lekker knapperig en het brood heeft een goede structuur en smaak. Het brood komt goed los van de kneedhaak.

achie 26-08-2008
Geschreven voor: Panasonic SD-254W

Nu een paar maanden in mijn bezit. Bakt prachtige broden. De korstjes zijn iets taaier dan met mijn vorige machine de FAB 2200 II. Maar deze komt qua eind product erg dicht in de buurt. Prettige machine om mee te werken.
Ik hoop dat deze net zo lang meegaat als mijn vorige machine Ong. 9 jaar !!!

bloempje 04-08-2008
Geschreven voor: Panasonic SD-254W

Nadat mijn vorige panasonic het begaf, gauw weer een nieuwe gekocht en wel de panasonic sd-254.
Maar deze geeft alleen maar lage broden, de helft van de bak, stug en niet goed gerezen.
Ik bakte altijd zo'n 4 broden in de week en zaterdag's 2 krentenbroden, maar nu is het huilen met de pet op.
Ik heb inmiddels van Panasonic nederland al weer een nieuwe gehad, maar ook deze geeft de zelfde problemen. Ik heb inmiddels al van alles uitgeprobeerd maar het lukt niet met deze machine. Panasonic zegt dat ik de enigste ben met problemen (en eigenlijk zal het dus wel aan mij liggen) Nu lees ik dat de panasonic 255 geen problemen geeft , want daar zijn de revies duidelijk over, dus..
De winkel waar ik mijn machine gekocht heb doet er ook van alles aan, ze hebben zelfs de eerste machine uitgeprobeerd en komen tot de zelfde conclusie, hij slaat het tweede rijs-programma over.

Sofie 06-04-2008
Geschreven voor: Panasonic SD-254W

Ik heb ijn sd254 nog maar van vrijdag gekocht en er gaat al niets meer. De standaardgegevens komen ophet sterm maar het toestel reageert nergens meer op. enkel de timer telt nog verder af, dat is het enige!!!
Dus is er van brood bakken geen sprake meer!!!

fiekesof 24-01-2008
Geschreven voor: Panasonic SD-254W

Ik heb dit toestel in september aangekocht (4 maand geleden)en ik vond hem super!

Vandaag,ineens gedaan met bakken!
Het toestel reageert nergens meer op.
Als ik op de startknop duw,komen er standaardgegevens op het display,maar kan niets meer instellen.Ook begint hij niet te kneden als ik de gegevens zo laat,de timer telt wel af??
Ik heb al vanalles gedaan : stekker eruit,...
Voor mij dus een dikke 0 op duurzaamheid!!

Ambroos72 12-11-2007
Geschreven voor: Panasonic SD-254W

Omdat je tegenwoordig al 2 euro en nog wat voor een brood moet dokken (en daarbij zal het niet blijven) besloten om tot de aankoop van een broodbakmachine te gaan.
Na het lezen van reviews van andere merken om deze pana aangekocht. Het is een gebruiksvriendelijk, eenvoudig te bedienen toestel.
De duurzaamheid moet nog gaan blijken maar ik heb er wel een goed oog in...
Een aanrader !!

Borettie 11-11-2007
Geschreven voor: Panasonic SD-254W

Hiervoor een severin omdat die zeer grote broden kan bakken.Bak elke dag een brood .De antiaanbaklaag liet los. Na veel gezeur en 3 DRIE maanden wachten een ander bakblik. Na 3 dagen ging de verwarming stuk.
nu een panasonic 3x zo duur 100x beter
Deeghaak blijft gewoon in de bakvorm zitten. alles is stevig en van goede kwaliteit.
Koopadvies... panasonic sd255
eet smakelijk

marjan8 16-09-2007
Geschreven voor: Panasonic SD-254W

Na 9 maanden tobben met de Unold 8695 heb ik nu de Panasonic 254 gekocht. Wat een verschil. Prachtige en heerlijke broden heb ik inmiddels gebakken. Ik bak gemiddeld 5 broden per week. De verschillen tussen de Panasonic 254 en 255 zijn: De 254 heeft geen programma voor roggebrood en geen automatische krenten-notenstrooier. Verder zijn ze identiek. Omdat ik niet vaak een notenbrood oid bak, vond ik het niet nodig om de 255 te kopen. De 254 geeft een pieptoon als de extra ingredienten toegevoegd kunnen worden. (Alleen als je voor het programma bake raisinkiest geeft de 254 pieptoon.)