Panasonic SD-257

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic SD-257 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Dennis van der Velden 31-10-2011
Geschreven voor: Panasonic SD-257

Het is een zeer gemakkelijke machine. Enige nadeel vind ik dat er ook vuil onder het pinnetje in het midden komt te zitten. Dit is erg lastig schoon te maken. Verder perfect.

arjen51 28-02-2011
Geschreven voor: Panasonic SD-257

Na 10 jaar dagelijks met andere broodbakmachines gewerkt te hebben eindelijk deze dure aangeschaft. altijd tegen aan gehikt. Maar wat een vreugde. Broden zijn van mooie samenstelling, nooit meer ingezakt. Gewoon op programma 1 en met lichte korst gebakken. Nu maar hopen dat deze machine het langer volhoudt dan al mijn vorige die het nooit langer dan een jaar bleven doen.

bakkerinnetje 20-02-2011
Geschreven voor: Panasonic SD-257

Prima broodbakker. Het bakje voor extra ingredienten zoals rozijnen of noten werkt altijd prima. De rozijnen zijn heel goed verdeeld en niet kapot. De machine is ook erg stil, weinig geluid. Ik bak iedere dag 2 broden van 1000g, en ze zijn altijd heerlijk. Dat het programma 4 uur duurt is noodzakelijk om optimaal brood te krijgen. Een echte bakker heeft mij eens verteld dat de gist dan pas ten volle uitgewerkt is en als je een korter programma gebruikt is dat daardoor minder gezond omdat de gist dan nog doorwerkt, dat kan darmproblemen opleveren.

Sjaak Koring 15-02-2011
Geschreven voor: Panasonic SD-257

Prima apparaat, mooie en lekkere broden die gemakkelijk uit het blik te halen zijn. de kneedhaakafdruk in het brood is maar klein. Voor ons een groot voordeel dat je er ook leine (400g) broden mee kunt bakken.
Nadeel: Het bakje voor toevoeging van extra ingrediënten is veel te klein voor een rozijnenbrood. Bovendien kleven de rozijnen aan elkaar vast als je dit 's nachts doet. Advies: koop een SD-256WXE (zelfde apparaat, zonder toevoegbakje)

Exaliber 26-11-2010
Geschreven voor: Panasonic SD-257

Wat een geweldige machine! Het lijkt wel of er niks kan mislukken. mooie structuur van de korst en binnenkant van het brood. had al veel ervaring met brood bakken, maar dit is top.
Iedereen weet dat het brood de volgende dag niet meer zo lekker smaakt, daarom bak ik altijd een klein broodje wat in één keer opgaat.
Wit brood:
3.5 gr droge gist (half zakje)
200 gr bloem
tl suiker
1/2 tl zout
120 ml water
10 gr roomboter
normaal programma.
deze volgorde aan houden!
gist mag niet in aanraking komen met zout en water.
tip: verdeel de gist over 2 lepels.
eet smakelijk!
grt Albert

Mariel Voogel 07-11-2010
Geschreven voor: Panasonic SD-257

Super broodbakmachine. Wat een gemak en een feestje als het klaar is. Makkelijk te programmeren en schoon te maken. Laatst ook apart deeg erin gemaakt, ging ook heel goed. En ook handig hij maakt weinig lawaai.

tevege 05-10-2010
Geschreven voor: Panasonic SD-257

1e keer glutenvrij programma ging erg goed, alhoewel het apparaat tijdens kneden erg schudt.
De 2e keer begon het ineens naar een brandlucht te ruiken waarna blauwe rook uit het apparaat kwam. Gelukkig waren we in de buurt en wakker.
Apparaat geretourneerd.

Alexrg 16-08-2010
Geschreven voor: Panasonic SD-257

In feb 2004 hebben wij de Panasonic SD-253 gekocht en tot nu toe vrijwel dagelijks een brood mee gebakken. Inmiddels is hij toch een beetje 'op' aan het raken en hebben vandaag dit allernieuwste model besteld. Ik neem aan, dat hij minstens zo goed is en we hopen dat het brood er langer makkelijk uitgaat. Dat is het grootste euvel: het brood kleeft in het blik en dan voornamelijk het stuk rond de deeghaak. Het dispenserbakje is al enkele jaren kapot en wij hebben het bakblik een keer vervangen (met metalen voorwerpen erin om het brood eruit te halen is natuurlijk niet goed voor de binnenkant en hebben we met dit nieuwe blik niet meer gedaan) Binnenkort zal ik mijn ervaringen met deze nieuwe machine kenbaar maken.

Mijn beoordeling hier is voor de SD-257 over een periode van 6,5 jaar. De degelijkheid zet ik op 8, omdat hij nog steeds perfect bakt. Alleen door slijtage is het dispenserbakje kapot en sinds enkele weken klikt het blik niet meer goed in de machine, zodat hij gruwelijk veel herrie maakt tijdens het kneden. Het blik schut alle kanten op. Maar goed: we zullen wel meer dan 2000 broden ermee gebakken hebben en dat lijkt me toch netjes.

AD257 17-07-2010
Geschreven voor: Panasonic SD-257

Ik heb verschillende broodmachines gehad en nog een Tefal naast de Pana SD257.

De Pana SD257 is een mooie machine en ziet er erg degelijk uit.
Ik heb inmiddels al verschillende soorten broden gebakken en ben op dit moment een beetje bij Suzie blijven hangen.
Broden zien er mooi uit en de smaak is erg goed.

Echter bij gewoon bruinbrood blijft de bovenkant qua kleur en krokant achter bij de zijkanten. Ik bak de korst op extra bruin.
Daar ik de snelmode gebruikte heb ik het ook maar eens in de standaardmode (4 uur) gebakken maar de zachte bovenkant blijft.

Bak ik het met de Tefal (glaasje afgeplakt met zilver folie) dan is dat probleem er niet en heb ik bovenop ook een geweldige korst.
De Tefal is 3 X goedkoper !

Het schoonmaken van het apparaat is bijzonder eenvoudig
Het notenbakje ga ik nog gebruiken dus geen ervaring.
Ook andere meelsoorten ga ik uittesten behalve de Koopmans want die vind ik niet lekker en dan die geur is zo onecht en gemaakt..

Ik ben enthousiast over mijn Pana en hoop dat mijn Tefal uiteindelijk naar een ander baasje kan.