Bosal Comfort Pro II - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosal Comfort Pro II op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Antoon 11-11-2022

Veiligheid en degelijkheid boven alles

Geschreven voor: Bosal Comfort Pro II

de fietsdrager heb ik zowel met één als met twee fietsen gebruikt. Eenvoudig kun je elke fiets op de drager zetten en eenmaal goed ingesteld op de fiets is het fijn om te merken dat deze drager veel kwaliteit en degelijkheid heeft. Ook gebruik ik de drager op twee totaal verschillende auto's en ook met beide een andere Electrische aansluiting. Eén auto is wat ouder en heeft dan ook de 7 polige aansluiting en de andere auto is een SUV en heeft de 13 polige aansluiting. Het is fijn dat beide aansluitmogelijkheden aan de connector op kabel van de Bosal Fietsdrager zitten. Als je met fietsen ergens op de route waar je met je auto rijdt iets wil eten of drinken of zelfs geparkeerd staat om te overnachten dan kunnen de fietsbevestigingen op slot en ook de bevestiging op de dissel kan worden afgesloten. Een veilig gevoel en eigenlijk is het gewoon een gewoonte om de sloten altijd te gebruiken bij de in gebruik zijn de fietsdrager. Kortom een zeer degelijk en fijn hulpmiddel om je fietsen te vervoeren!

Pluspunten

• Makkelijke en stevige bevestiging
  • goed instelbaar voor iedere fiets
  • afsluitbare fietsbevestiging
  • opvouwbaar

Minpunten

• stevig aan de prijs

m*************@s******** 10-11-2022

Super handige en degelijke fietsendrager

Geschreven voor: Bosal Comfort Pro II

Zeer stevige fietsendrager (eveneens voor 2 e-bikes) die zeer gemakkelijk te monteren is (en neerklapbaar als er fietsen op staan waardoor je steeds toegang hebt tot de de koffer van de wagen). Het slot voor zowel de fietsendrager zelf, als de sloten om de fietsen op de fietsendrager vast te maken bieden meer zekerheid tegen diefstal. Gemakkelijk op te bergen doordat de fietsendrager toegeklapt kan worden en met het handige handvat kan je hem met één hand verplaatsen. De fietsen kunnen stevig vastgemaakt worden met de vaste riemen (die overigens ook handig in gebruik zijn). Ook het monteren van de nummerplaat is heel simpel. Kortom, een prima fietsendrager die ik zeker aan iedereen aanraadt.

Pluspunten

• Gemakkelijk te monteren
  • Beveiligd tegen diefstal
  • Gemakkelijk op te bergen
  • Ook geschikt voor 2 e-bikes
  • Stevig materiaal

Sander 11-08-2022

Fijne fietsendrager die handig is in gebruik

Geschreven voor: Bosal Comfort Pro II

Hele fijne fietsendrager die handig is in gebruik! De fietsendrager voelt aan alsof het tegen een stootje kan. Erg stevig, maar toch flexibel in gebruik. De fietsen zijn gemakkelijk te bevestigen en staan er stabiel op. De extra spanbanden zijn fijn om de fietsen nog extra te verstevigen. De fietsendrager kan op slot worden gezet waardoor het ook een veilig gevoel geeft wanneer je de fietsen ergens even op de auto laat staan. Gemakkelijk te bevestigen aan de auto waarbij alle onderdelen voor zich spreken en alle aansluitingen duidelijk zijn. Daarnaast is er een duidelijk instructieboekje. Er is een handige stekker aanwezig die zowel 7- als 13-polig is.
Het enige nadeel is dat de fietsendrager nogal zwaar is om te tillen.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Stevige fietsendrager
  • Gemakkelijk te bevestigen

Minpunten

• De fietsendrager is wat zwaar om te tillen

r***********@o********** 25-07-2022

Gebruiksvriendelijke fietsendrager, makkelijk te monteren.

Geschreven voor: Bosal Comfort Pro II

Wij hebben de Bosal Comfort Pro 11 fietsendrager getest en vonden dit een veilig en goede product.
Hebben er 2 elektrische fietsen mee vervoerd en dat ging super.
Als zij op de fietsendrager zaten kon je nog makkelijk bij je kofferbak omdat je hem kon kantelen.
Hij was erg makkelijk te monteren en demonteren op de trekhaak, je kon hem met een hendel vast zetten en makkelijk losmaken. Je kon de hendel ook nog op slot doen tegen diefstal.
Er zitten 2 beugels bij waar je het frame van je fietsen mee kon vast zetten en ook die kon je op slot doen.
De aansluiting voor je bedrading is zowel een 7 of 13 polige aansluiting.
Je kon je banden ook borgen met de beugels die op fietsgeul zaten. Er was extra klittenband bij wat niet nodig was.
Het grootste voordeel van deze fietsendrager is dat je hem helemaal kunt in klappen tot een klein pakket.
Als je de fietsendrager eenmaal hebt ingesteld voor je fietsen kun je hem in nog geen 5 min. monteren of demonteren.
Wij vonden dit een zeer goed product, alleen was het makkelijk geweest als er bij de test ook de oprijgoot was bij geleverd.

Pluspunten

• Monteren en demonteren
  • Kantelbaar
  • Op slot kunnen zetten
  • In klapbaar tot kleinpakket
  • Dubbele stekker 7 en 13 polig

Minpunten

• Op rijgoot zou makkelijk zijn

Antoon de Graaf 24-07-2022

Een veilige en stabiele fietsdrager

Geschreven voor: Bosal Comfort Pro II

De Bosal Comfort Pro II fietsdrager heb ik getest met zowel 1 en twee fietsen op twee verschillende auto's. Op een heel degelijke en veilige manier is de fietsdrager achter op een trekhaak te plaatsen waarbij deze veilig en stabiel vast zit. Twee fietsen zijn goed naast elkaar te plaatsen en de bevestiging van de drager aan de trekhaak en de armen welke aan de fietsen bevestigd worden, zijn voorzien van een degelijk slot. Op de rails waar de wielen in geplaatst worden kan een bevestiging variabel worden ingesteld. De stroomaansluiting van de hoogwaardige verlichting is voorzien van twee verschillende connectoren. Zowel een 12-polige als een 7-polige aansluiting. Hiervoor hoeft alleen een afdekdop op de niet gebruikte kan te worden geplaatst. Bij de fietsdrager zit ook een set met kleiner spanbandjes die nog een extra zekerheid geven indien je lange autoritten met de fietsen op de drager maakt. Moet je onverhoopt nog in je kofferbak zijn dan kantel je heel eenvoudig door met je voet een pedaal te bedienen de fietsen naar je toe en als je klaar bent vergrendel je het geheel weer stabiel en veilig. Kortom een zeer degelijk en deugdelijk product wat verschillende fietsen kan vervoeren en snel instelbaar is voor een andere fiets.

Pluspunten

• makkelijk instelbaar
  • voor alle mogelijke fietsen
  • voorzien van sloten
  • Met fietsen de kofferbak te openen

Minpunten

• stevig aan de prijs

Peter Hendriks 21-07-2022

Compacte, makkelijk in te stellen drager

Geschreven voor: Bosal Comfort Pro II

Deze drager 2 weken mogen testen.
Het eerste wat mij opviel was dat de dragen opgeklapt zeer compact is. Bovendien is hij gemakkelijk te dragen.
Bevestiging op de trekhaak gaat heel simpel door hem op de trekhaak te plaatsen en daarna vast te zetten door het omhalen van een handel. Deze hendel kan ook op slot gezet worden met behulp van een sleutel. Mocht er te veel speling op de trekhaak zitten kan dit gemakkelijk aangepast worden door midden van een schroef aan de drager.
Uitklappen op de trekhaak ( ook het inklappen trouwens) is heel simpel en gaat snel.
Het plaatsen van een nummerbord gaat eveneens heel makkelijk.
Een stekker met aan één zijde 8 en aan de andere zijde 13 polig wordt bijgeleverd.
Als je voor de eerste keer fietsen op de beugel plaatst is het even passen wat de beste manier is. De bevestiging aan het frame is door middel van verplaatsbare armen goed in te stellen. De fietsen kunnen hieraan op slot gezet worden met dezelfde sleutel als de bevestiging aan de auto. Op de wielgoten zitten verplaatsbare beugels. Als deze eenmaal zijn ingesteld en vast gezet zijn kun je de fiets een volgende keer met behulp hiervan makkelijk terug plaatsen. De beugels voor het frame en om de wieken vast te zitten zijn met een makkelijk systeem aan te trekken. Dit kost je geen kracht. Ook het losmaken gaat snel en makkelijk.
Er worden ook nog 2 spanbanden bijgeleverd waarmee je het fietsframe nog eens extra kunt vastbinden aan de drager.
De drager kan gekanteld worden zodat het makkelijk is om in de kofferbak van de auto te komen. De drager kantelt wel heel ver. Dit heeft als voordeel dat je veel ruimte hebt om in de auto te kunnen komen. Maar wat ik echt een nadeel vind is dat de fietsen laag bij de grond komen waardoor je diep moet bukken om ze omhoog te brengen. Dit kost behoorlijk veel kracht en is een aanslag op je rug. Het stuur van de fiets raakt als de drager gekanteld is bijna het wegdek.
Het gewicht van de drager is 19 kg. Samen met mijn 2 E-bikes, die zonder accu 20 kg wegen, is het totaal gewicht 59 kg. De kogeldruk van mijn (en ook van de meeste auto's) is maximaal 65 kg. Daar blijf je dus onder.
Rijden met de drager gaat zonder problemen. De fietsen staan stevig en de drager zit goed bevestigd op de trekhaak.
Al met al een compacte, makkelijk in te stellen drager. Met als enige minpunt wat mij betreft het zeer laag kantelen omdat het veel kracht kost de drager weer omhoog te krijgen.

Pluspunten

• Compact
  • Compleet
  • Kan op slot

Minpunten

• Kantelpunt

Wema 18-07-2022

Groot maar gemakkelijk

Geschreven voor: Bosal Comfort Pro II

De Bosal Comfort pro II . Bij het uitpakken dacht ik, oeps, best wel groot. Hij is ingeklapt 77 breed x 60 hoog x 26 diep en heeft een flink gewicht, ik krijg hem kwa gewicht met moeite op de trekhaak maar daarna is het een superfijne fietsendrager. Makkelijk vast te zetten op de trekhaak en als hij uitgeklapt is kan een fiets er ruim opstaan. Alle blokken en banden om hem op de juiste maat goed vast te zetten zijn met gemak te verstellen wat voor ons erg handig is omdat er regelmatig verschillende fietsen op staan. Als ze vast staan staat alles solide en door met je voet op de hendel te drukken kantel je het geheel met gemak naar je toe en kan er nog iets in of uit de kofferbak gehaald worden. Tijdens het rijden staat alles stevig, geen gewiebel in je achterruit! Een comfortabele, ruime drager voor 2 fietsen!

Pluspunten

• blokken, gespen goed verstelbaar
  • ruime rail om fiets op te paatsen

Minpunten

• zwaar
  • ingeklapt nog redelijk groot