De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Ninja AF180EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

DemiT 04-06-2024

Heel blij met deze grote en stillere airfryer

Geschreven voor: Ninja AF180EU

Ik heb de Ninja Airfryer XXL Max Pro AF180EU mogen testen voor een paar weken. Wat een verademing vergeleken met mijn vorige airfryer. Vooral de capaciteit en de extra functies die erop zitten zijn superfijn.

Ook maakt deze minder geluid dan mijn vorige airfryer wat fijn is als je tijdens de bereidingen nog tv wilt kijken.

Eten komt er ook goed crispy uit en is precies qua tijd te timen door de handige knopjes waarmee je dit kunt instellen.

Wel moet je een beetje op gevoel timen wanneer de airfryer daadwerkelijk is voorverwarmd. Mijn vorige gaf dit aan met een lampje, maar dat heeft deze niet. Wat ik zelf heb gedaan bij deze airfryer is 8 minuten aangehouden om zeker te zijn dat de airfryer op temperatuur is. Al met al raad ik deze airfryer zeker aan!

Pluspunten

• Minder geluid dan andere airfryers
  • Grote capaciteit
  • Verschillende functies

Minpunten

• geen indicatie wanneer de arfryer voorverwarmd is

Pythia 04-06-2024

Heel fijne airfryer

Geschreven voor: Ninja AF180EU

Ik heb deze airfryer mogen testen en ben er erg tevreden over.
Aan de buitenkant lijkt het geen XXL airfryer, maar de mand is dat zeker wel. Er past veel in de mand en alles is ook goed gaar en mooi goudbruin.
We hebben veel verschillende gerechten geprobeerd te maken en de verstalbare bodem is erg handig.
Ook een cake komt er prachtig goudbruin en gaar uit.

De verschillende snelstart knoppen zijn erg handig. Vooral de max crisp vind ik erg fijn.

Schoonmaken is heel erg makkelijk en veel kan in de vaatwasser. Grote plus.

Voor ons niet weer de 'oude' xxl fryer van een ander bekend merk.

Pluspunten

• max crisp knop
  • eenvoudig schoonmaken

Minpunten

• standaard 20 minuten als starttijd.

Floris 03-06-2024

Grote bak, makkelijk schoon te houden, eenvoudig in gebruik.

Geschreven voor: Ninja AF180EU

Ik heb deze airfryer een aantal weken mogen testen.

De airfyer is mij erg goed bevallen. Toen ik hem voor het eerst gebruikte viel mij één ding direct op. Geluid, of het gebrek daaraan. Een echte Ninja dus. Wel heel fijn dat zo'n apparaat in je keuken wat stiller is dan je gewend bent.

De airfyer oogt niet heel groot. Toch is de bak erg ruim. Wij zijn thuis met zijn vieren en kunnen nu voor het eerst voor iedereen in een keer airfyen. Ik heb het idee dat de airfyer snel warm is, hij kan ook tot 220 graden in plaats van 200 (zoals de meeste airfryers) en heeft een extra crispy modus voor, bijvoorbeeld, frieten. In totaal heeft de airfyer 5 verschillende standen, wij gebruiken er in praktijk maar 2.

De airfryer is ook eenvoudig in gebruik. Gebruiksaanwijzing ook niet nodig gehad. Kwestie van tijd en temperatuur kiezen en op start drukken.

Wat ook fijn is dat een deel van de mand in de vaatwasser kan, dat houdt het een stuk makkelijker schoon. De rest van het mandje bevat geen gekke vormen, dus is ook makkelijk schoon te houden.

Al met al een erg goede airfyer. En een zeer grote verbetering ten opzichte van mijn vorige fryer.

Pluspunten

• Formaat mandje
  • Gebruiksgemak
  • Erg stil
  • Eenvoudig schoon te houden

Eduardo 03-06-2024

Een echt ninja, airfryer zoals het hoort

Geschreven voor: Ninja AF180EU

De afgelopen weken had ik het genoegen om de Ninja airfryer te testen, en ik was aangenaam verrast door de prestaties.

Bij het uitpakken leek de airfryer aan de kleine kant voor een XXL-model, maar toen ik de binnenkant van de pan bekeek, was ik onder de indruk van de beschikbare ruimte. De pan is voorzien van een anti-aanbaklaag, waardoor achtergebleven vetten gemakkelijk verwijderd kunnen worden. Binnenin bevindt zich een klein rekje voor het voedsel, dat ook eenvoudig schoon te maken is.

De bediening is eenvoudig en gebruiksvriendelijk, met voorgeprogrammeerde knoppen voor de meest gangbare functies. Wel viel me op dat de standaardtijd altijd op 20 minuten staat ingesteld, terwijl de meeste gerechten tussen de 8 en 15 minuten nodig hebben. Hierdoor moet je de tijd telkens handmatig aanpassen.

Een groot voordeel vind ik dat de airfryer slechts één keer luid piept wanneer het gerecht klaar is en daarna automatisch uitschakelt. Dit in tegenstelling tot andere merken die blijven piepen totdat je ingrijpt.

Frietjes worden mooi goudbruin en licht krokant, en ook andere snacks komen perfect uit deze airfryer.

Alle onderdelen zijn vaatwasserbestendig, wat zorgt voor een moeiteloze reiniging.

Het geluidsniveau tijdens het gebruik is verrassend laag. Een nadeel vind ik echter de felheid van de lichtjes onder de knoppen. Deze zijn zo helder dat de tekst moeilijk leesbaar is door de reflectie, vooral bij schemerlicht. Het zou beter zijn geweest als ze de tekst zelf hadden verlicht in plaats van er lichtjes onder te plaatsen.

Al met al concludeer ik dat dit een uitstekende airfryer is. Na het testen van vier verschillende merken, steekt deze er met kop en schouders bovenuit.

Pluspunten

• Makkelijk schoonmaken
  • Laag geluidsniveau

Minpunten

• Lichtjes onder de knoppen
  • Start elke keer op 20 minuten

ruud.kessel@gmail.com 23-05-2024

Bevalt erg goed!

Geschreven voor: Ninja AF180EU

Ik heb deze airfyer gekozen vanwege de grote inhoud, deze was een stuk groter dan onze oude airfyer. Je kunt er prima eten in klaar maken voor 4 personen! Het is een super eenvoudig te gebruiken apparaat en door zijn stijlvolle design staat hij ook nog eens mooi in de keuken. Ik zie geen nadelen bij deze airfryer en ben er heel blij mee!

Pluspunten

• inhoud
  • stijlvol
  • stil