Siemens TK68E571

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TK68E571 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

San 27-10-2019

TK68e571/04

Geschreven voor: Siemens TK68E571

TK68e571/04 inbouw koffiezetapparaat heb ik nu ruim 10 jaar, 14300 koppen gezet! Eerste keer echte storing, maalt koffie alleen water gaat niet door de zetgroep heen.Laat nu een monteur komen.
Hoop nog wat jaren plezier van te hebben

Marry 15-08-2017

Blikvanger en altijd snel een lekker kopje koffie.

Geschreven voor: Siemens TK68E571

Dit apparaat heeft ons vele heerlijke kopjes koffie bezorgd. Geeft nu, na 11 jaar storing. De koffie komt in de lekbakje terecht ipv in mijn kopje. De opschuiven heb ik weinig gebruikt omdat het schoonmaken daarvan een hele klus is.

Pluspunten

• Snel koffie
  • Per persoon verschillende sterkte in koffie.

Minpunten

• Waterreservoir geregeld vullen.

oostplaat 17-05-2014
Geschreven voor: Siemens TK68E571

wij zijn al langere tijd in het bezit van een TE68E, de teller staat nu op ongeveer 4800 kopjes. Deze zijn voornamelijk gedurende de weekeind genuttigd.
Sinds kort hebben we een probleem, dat als we op de knop "koffie" drukken, er behalve wat knarsen niet gebeurd.
De zetgroep er uitgehaald, en schoongemaakt, maar het likt er op dat deze niet soepel meer naar boven gaat. (blijft hangen achter een soort van klepje. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? weet iemand of deze zetgroep ook los te verkrijgen is?

rigardo 27-05-2014

Even contact opnemen met siemens en het typenummer doorgeven, dan heeft u voor ongeveer 9 tientjes een nieuwe zetgroep.Word netjes opgestuurd

Whalmer 28-05-2014

Je kunt een nieuwe zetgroep op internet vinden bij verschillende onderdelenwinkels. Prijs is momenteel € 96,49 en inzetten is heel makkelijk. Als je op Google zoekt op artikelnummer 90541050, dan kom je vanzelf bij Europarts of Homepart terecht. Als je Siemens/Bosch laat langskomen ben je al bijna 100 euro kwijt voor ze bij je binnen zijn, dus zelf doen is een stuk goedkoper.

Whalmer 09-08-2013
Geschreven voor: Siemens TK68E571

Koffie is niet echt heel warm en nadeel is dat je vaak het waterreservoir moet vullen en constant de opvangbak moet legen omdat het apparaat zichzelf steeds spoelt.

Helaas nu naar ruim 2 jaar problemen, machine geeft geen storing en zet keurig koffie. Tenminste alles maalt, stoomt, sist en piept. Helaas komt de koffie direct in de opvangbak terecht en niet in het kopje. Ik heb alles al ontkalkt, gereinigd etc, maar helaas.

Ben bang dat het de schroothoop wordt of iemand moet nog een andere oplossing hebben.

Officiële reactie van Siemens 12-08-2013

Geachte Whalmer,

De temperatuur van de koffie is instelbaar. Het apparaat spoelt zichzelf om goed schoon te blijven. Wij kunnen uw espressomachine voor u repareren. Een afspraak hiervoor kunt u maken met ons Contact Center per telefoon via nummer 088 424 4020, of via de website, www.siemens-home.nl.

Met vriedelijke groet,
Consumentenzaken Siemens

marko 01-03-2019

ik had dezelfde problemen, heb het laten repareren door Siemens.
wat bij mij het geval was en waarom ik reageer is het feit dat ik ook dacht dat het in de lekbak terecht kwam, helaas was dit niet het geval.
het water/koffie liep er ergens anders uit wat je niet direct kan waarnemen, omdat het via de sluiting van het lade systeem ( om de machine naar voren te halen ) weg liep de kast in en ik het pas na maanden doorhad.
bij mij zat een water slangetje los.

Anoniem 02-12-2013

Wij hebben de Siemens koffiemachine nu 4 jaar in gebruik.
Tot gisteren nooit problemen gehad.
Sinds gisteren hetzelfde probleem als whalmer.
Malen, water pompen enz.
Uiteindelijk komt de koffie in de lekbak terecht.
Niet fijn dus!!

Whalmer 14-08-2013

Beste Siemens,

Ik heb gebeld en daar kreeg ik te horen dat de voorrijkosten 59,50 bedragen en dat ze dan ook een opgave kunnen doen van de te verwachte kosten tegen een tarief van bijna 5 euro per 2 minuten of zo exclusief onderdelen. Wordt dus een heel duur grapje, dus ik denk dat de kliko een beter optie is.

Ruud en Marlou 18-04-2011
Geschreven voor: Siemens TK68E571

Zeer goed apparaat,we zijn er zeer tevreden mee...24 uur per dag VERSE koffie !!!
Helaas hebben we na 1,5 jaar last gekregen van een verstopt "tuitje"...contact opgenomen met de witgoeddiscounter...situatie uitgelegd...binnen een week kwam er een servicemonteur van Siemens en alles werd zonder xtra kosten opgelost. Zeer goede SERVICE van de witgoeddiscounter en Siemens ! Dankjewel !!

RuudZwakenberg 25-04-2009
Geschreven voor: Siemens TK68E571

Het apparaat zet lekkere koffie, op restaurant-niveau, maar de smaak is wel heel afhankelijk van de soort bonen. De koffiezetter staat bij ons naast de combi-magnetron van Siemens en vormt met deze een leuk koppel. De bediening is redelijk eenvoudig, waterreservoir vullen (die is snel leeg), bonen erin, laten opwarmen (gaat heel snel) keuze maken en dan genieten.

De machine maakt niet al teveel lawaai, maar je hoort hem natuurlijk wel bij het malen.

De mogelijk wat betreft koffie-zetten zijn goed, maar wel beperkt. Maximaal twee kopjes per keer, geen cappucino, wel stoom en heet water. Alles is wel instelbaar, de hoeveelheid koffie (van espresso tot XXL), de sterkte, de maalgraad en de temperatuur. En er zit ook een timer op, ik laat het apparaat 's morgen 'wakker' worden, zodat ik meteen een verse bak koffie kan zetten.

Schoonmaken is niet zo moeilijk en de machine meldt zelf als er ontkalt of gereinigd moet worden.

Mich66 08-01-2009
Geschreven voor: Siemens TK68E571

Sinds een jaar in het bezit van de Siemens TK68E571. Zeer tevreden. Apparaat geeft zelf aan wat er gedaan moet worden: Water bijvullen, schalen legen (doorgepompt water en kofiedik in aparte reservoirs), bonenreservoir vullen, ontkalken, reinigen, hij vraagt weleens aandacht. Maar de kwaliteit koffie... die is het echt waard. Top.
Enige minpunt is dat bij mij het ontkalk programma nog moet worden gereset, want dat duurt bij mij 4 uren, hoort in 20 minuten klaar te zijn.
Aanrader in je keuken.

maxx2006 18-09-2008
Geschreven voor: Siemens TK68E571

Sinds jan 08 in bezit. Staat nu op 2500 kopjes. Geweldige koffie! Reinigen en ontkalken gaan prima met de tabletten en de aanwijzingen op het display. En tja... het waterreservoir... wil je net een kopje espresso... is ie leeg! Maar bedenk wel dat je bij een normaal filterapparaat IEDERE keer het apparaat moet vullen met water en koffie. Ziet er fraai uit. Een blikvanger in de woonkeuken. PS Geen storingen, geen bromgeluiden.

Officiele reactie van Bol.com 23-03-2021

Goed om te lezen dat je zo tevreden bent, Soraya!

maxx2006 11-09-2021

Update: staat nu op 56341.

Al wel e.e.a. zelf vervangen: verwarmingselement (die brandt uiteindelijk wel een keer door door ouderdom), waterreservoir (laten vallen), lekbak (pin kapot gestoten), zetgroep (die was gewoon op), drukventiel (bleef hangen), verder wat o-ringetjes en slangetjes (normaal onderhoud).

Al met al best wat aan gedaan. Maar wel over een periode van 13,5 jaar. Zet nog steeds heerlijke koffie!

JP-nl 18-01-2008
Geschreven voor: Siemens TK68E571

Heb dit apparaat nu ongeveer 1.5 jaar en staat op 1000 bakjs koffie. Is nog nooit in storing gegaan. Tot nu toe denk ongeveer 5 keer ontkalkt en 5 keer gerenigd. Dit geeft het apparaat zelf aan. En ook het uitvoeren er van in heel eenvoudig. Wat wel moelijk is de juiste instellen icm de juiste bonen, dit is dan wel een persoonlijk probleem want ik wil het beste uit de machine halen, hihi. Over het waterverbruik is idd wel wat over te zeggen. maar omdat ie veel spoelt blijft ie wel erg schoon.

Louis2006 15-11-2007
Geschreven voor: Siemens TK68E571

Mooi apparaat! Staat in een prachtige line up tussen een heteluchtoven en een stoomoven; beide ook van Siemens. Heerlijke koffie (Segafredo bonen) als deze op normaal of normaal+ staat. Theewater tappen is wat minder, maar het is vooral ook een koffieautomaat! Opschuimen van melk voor cappucino is een vak appart dat ik nog niet beheers. Voor een verknochte theedrinker (de Pelikaan, Zutphen) is dit heerlijk drinken!
Nadeel is dat het apparaat veel water gebruikt om te spoelen en dat het waterreservoir (1,8 liter) dientengevolge snel leeg is. Aanrader voor wie van lekker en mooi houd!

Thea Tuinstra 04-11-2007
Geschreven voor: Siemens TK68E571

Heerlijke koffie en een mooi apparaat. Sinds april 2007 in ons bezit. Wat ons tegenvalt is het onderhoud (vrij vaak waterfilter verwisselen en reinigen) Ook hebben we al 2 keer een storing gehad na het reinigen van het apparaat. De monteur van Siemens zei dat we verkeerd hadden gereinigd, terwijl we precies hebben gedaan wat in het boekje stond. Heel apart! In vergelijking met onze vorige koffie-automaat, een eenvoudig bonenapparaat van Saeco, valt het apparaat tegen.