Hotpoint MCA 16/HA

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Hotpoint MCA 16/HA op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

P.A. Doesburg 04-09-2012
Geschreven voor: Hotpoint MCA 16/HA

Perfect espresso apparaat! Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. We hebben hem nu 3 jaar in bezit en genieten er nog iedere dag van. Wordt zeer intensief gebruikt, geeft geen storingen of klachten. Betrouwbaar en degelijk apparaat en bovendien makkelijk in gebruik. Bezoek is er ook zeer over te spreken!

F.M.Overkamp 21-06-2012
Geschreven voor: Hotpoint MCA 16/HA

Fijn apparaat. gemakkelijk schoonmaken. gemakkelijk vullen van water en koffiebonen. gemakkelijk instellen van koffiesterkte,hoeveelheid koffie in je beker. Duurzaamheid tot nog toe goed ik heb de koffiemachine pas een jaar maar hij word veel gebruikt.

Dirk 20-08-2016

heb ook het zelfde apparaat, maar jullie hebben over de koffiesterkte hoe stel je die in???

tijspaar 14-07-2010
Geschreven voor: Hotpoint MCA 16/HA

We hebben het apparaat inmiddels 2 maanden en vanaf dag 1 werkt deze niet naar behoren. Display is niet af te lezen en het menu is niet op te vragen. Contact met Ariston gehad en er zou een monteur langs komen. 2 weken later een afspraak gemaakt en de monteur kon alleen beamen dat het apparaat niet goed werkte. Hij kon er verder niets mee. We hadden het idee dat deze monteur nog nooit een espresso apparaat van ariston had gezien. Er moest een onderdeel besteld worden. Na 3 weken maar weer eens gebeld, de monteur zou contact opnemen. na een week gebeurde dat en hij vroeg om serienummers zodat er een onderdeel besteld kon worden waarvan we dachten dat dat dus al 4 weken gelden zou gebeuren. Gisteren is de monteur langs geweest om een printplaat te vervangen. Het display is nu goed uitleesbaar maar het menu werkt nog steeds niet. Koffie zetten gaat nu dus in het italiaans volgens de fabriekinstellingen. Weer wachten dus op de bestelling van een nieuw onderdeel. Mischien hebben we last van een "maandagochtend model" maar de service verloopt allemaal erg traag en de monteur heeft geen kennis van zaken.

bergj69 24-12-2009
Geschreven voor: Hotpoint MCA 16/HA

Las hier bij een review dat het apparaat niet aangeeft dat de bonen op zijn, maar die van ons doet dat met de boodschap "Koffie op". Uiteraard heb je net pech als er nog voor 1 kopje bonen in het reservoir zat en je 2 kopjes laat zetten. De smaak is perfect. De temperatuur ook. Is overigens allemaal te programmeren, inclusief de hoeveelheid koffie en water. Moest wel heel lang "ontluchten" bij ingebruikname, ongeveer 3 volle water reservoirs. Apparaat ziet er verder prachtig en degelijk uit. Verder kent het apparaat de wereld aan programmeerbare mogelijkheden. Voor de mensen die bang zijn dat de thee naar koffie gaat smaken: het hete water komt door een ander pijpje het kopje in.

Ewout189 02-12-2009
Geschreven voor: Hotpoint MCA 16/HA

Goed apparaat voor een normale prijs (zeker omdat ik hem ongebruikt van een ander op marktplaats heb gekocht) in vergelijk met de andere koffiemachines

B.Doorn 28-10-2009
Geschreven voor: Hotpoint MCA 16/HA

Wij hebben sinds een paar maanden een Hotpoint Ariston inbouw koffiezetapparaat. Bevalt erg goed! Apparaat maakt weinig geluid, veel functies en koffie is goed warm.

Yo 08-09-2009
Geschreven voor: Hotpoint MCA 16/HA

Wij hebben enige maanden geleden het apparaat aangeschaft.
Het bevalt zeer goed, is makkelijk in het reinigen en het algemeen gebruik.

onlyplasma 11-02-2009
Geschreven voor: Hotpoint MCA 16/HA

Wij hebben een nieuwe (ikea) keuken aangeschaft met alle apparatuur van van Hotpoint-Ariston.

Ik zal van elk gekocht apparaat een aparte review geven zodat andere 'gebruikers' hier hun voordeel mee kunnen doen.

De MCA 16 is een prima apparaat, staat zeer strak in de keuken.

Zoals door andere al aangegeven is werkelijk alles in te stellen, de hoeveelheid water/koffie de sterkte en de stoomhoeveelheid.

Een groot pluspunt is het vlekvrije RVS hiermee voorkom je dat je heel de tijd aan het 'poetsen' bent om hem weer een beetje vlekvrij te krijgen.

Enig nadeel dat we tot nu toe hebben ondervonden is dat hij alles aangeeft in het beeldscherm (bv. water bijvullen en koffiediklade legen) maar hij geeft geen melding van het feit dat de koffiebonen op zijn. Dit heeft er al toe geleid dat we een kop warme melk dronken echter zonder koffie.

Verder alleen maar lof voor dit apparaat, zeker gezien de prijs is hij een goede aanvulling op een mooie keuken.

Smaak - 9 (omdat alles is in te stellen)
Mogelijkheden - 9
Gebruiksgemak - 8 (nadeel van het niet vermelden van de lege koffiebonen)
Vormgeving - 10 ziet er gewoon 'perfect' uit
Duurzaamheid - kan ik nog niet zeggen na een paar weken gebruik

phuijts 06-02-2009
Geschreven voor: Hotpoint MCA 16/HA

Wat een geweldig apparaat. Schitterend design en werkelijk alles instelbaar, zels de crema (dus niet het laffe laagje schuim van een senseo of Nespresso). Interieur volledig Saeco en dus zeer storingsongevoelig en makkelijk in onderhoud. Kijk wat dat betreft naar Miele en AEG, dit is wat mij betreft een topper!
Allemaal tienen, ik zou als groot espressoliefhebber niet anders kunnen oordelen.

bouke 06-10-2006
Geschreven voor: Hotpoint MCA 16/HA

Heb de koffiemachine nu al een paar weken in bezit (begreep van de verkoper dat
het model echt het nieuwste van het nieuwste is) en niets dan lof! Zoveel
gebruiksmogelijkheden, zulke lekkere koffie die echt goed naar smaak is aan te
passen. Eenvoudigweg mijn beste aankoop ooit! Het merk is misschien onbekend,
Ariston zou Italiaans zijn, maar dat de Italianen weten hoe met koffie om te
gaan, dat bewijst deze koffiezetter! En met design, want mijn hele keuken is
van Ariston en ziet er prachtig uit!