Miele KM 2357 G

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Miele KM 2357 G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ton 22-11-2019

Miele gaskookplaat, het allerbeste op gasgebied

Geschreven voor: Miele KM 2357 G

Het glas van onze kookplaat was gebarsten een paar dagen nadat een stukje van de rand was afgebroken. Daarom georiënteerd op vervanging. Gas, 90cm, 5 branders, RVS. Door de ontwikkeling van 'Nederland van het gas af' is het aanbod van inductievarianten groter dan van gas. Van de bekendere merken hadden Atag, Boretti en Miele modellen die qua inbouwmaat in onze bestaande nis pasten. Een lastige keuze zo leek het. Kiezen op uiterlijk dan maar want de prijzen zijn vergelijkbaar, kwaliteit waarschijnlijk ook. Maar wat bleek: bij Miele zit de sudderbrander linksvoor. Dat is superhandig in vergelijking met de andere waar deze achteraan zit. Nu kunnen we roeren in een sauspannetje zonder dat de onderarm of de mouw van mijn shirt oververhit en vuil raakt. De professionele wokbrander met bijgeleverde combi-ring en wokring zit in het midden. Leuke afwisseling van de jarenlange linkerkant. De pannendragers zijn robuust van gietijzer maar toch 'licht' om te zien. Omdat de RVS opvangschool (inderdaad, geen 'on'breekbaar glas meer) verzonken onder het niveau van het stenen werkblad ligt, krijgt de kookplaat een zeer luxe en professioneel ogend uiterlijk.
Verder doet-ie natuurlijk wat-ie moet doen: zuinige gasafgifte, goede hitte, veel ruimte voor pannen, zeer fijne bediening met mooi uitgevoerde knoppen.
Nooit verwacht dat wij van de wasmachine- en stofzuigerfabrikant nu ook een inbouw gaskookplaat zouden kopen. Maar het is een goede keuze.

Pluspunten

• goede hitte, veilig en zuinig
  • sudderbrander aan voorzijde
  • 5 mooi uitgevoerde branders
  • gietijzeren pannendragers
  • rustig uiterlijk

Minpunten

• plaats gasaansluitingen niet gestandaardiseerd