De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 50 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Google GA01919 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Eddomundo 26-11-2022

goed apparaat

Geschreven voor: Google GA01919

Ik heb deze chromecast gekozen omdat ik geen TV aansluiting in mijn slaapkamer heb en daar toch TV wil kunnen kijken en kunnen streamen. De chromecast van Google bied daar precies de oplossing voor. Met dit apparaatje in de hdmi poort van de tv heb ik nu toegang tot alle streaming diensten en de online tv apps! De interface werkt snel en het menu is makkelijk te navigeren. Bij dit model krijg je een kleine afstandsbediening meegeleverd, hier ben ik een groot fan van! Super handig! Middels hdmi CEC kan ik met de chromecast afstandsbediening zowel de TV aan en uit zetten als het volume regelen. De oude televisie afstandsbediening ligt dus nu in de lade. Ook de Google spraak knop op de afstandsbediening werkt erg handig als je veel apps hebt en je niet meer weet waar die specifieke serie of film no ook al weer staat; gewoon even inspreken en de gewenste media komt naar voren. Al met al werkt alles naar behoren en ben ik er tevreden met de werking van dit apparaat!

Oli4R10 14-09-2022

Heel goed toestel, Prijs kwaliteit.

Geschreven voor: Google GA01919

Heel goed toestel. Prijs kwaliteit zeker waard. Fijn toestel. De Android tv is heel gebruiksvriendelijk en is zeker een toegevoegde waarde. Ik zou het zeker iedereen aanraden.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• geen

Flo 12-09-2022
  • Product gekregen

Super Chromecast

Geschreven voor: Google GA01919

Wij hadden reeds een ouder model chromecast en waren hier tevreden over. Nu wilden we met een 2de televisie wel een upgrade en kozen we voor de chromecast met afstandsbediening. Nadat we de opties hadden, besloten we om voor Chromecast TV te gaan, wat een belangrijke upgrade is van de eenheden van de eerste generatie en ik ben onder de indruk! Fijn dat ik deze cadeau kreeg.

De kenmerken die voor mij belangrijk zijn:
- Het werkt gewoon zoals ik zou verwachten, en alles is waar het zou moeten zijn.
- Hiermee kan ik heel gemakkelijk vanaf mijn Android-apparaten casten en vanaf ios apparten.
- TV-bediening werkt prima.
- De knoppen op de afstandsbediening zijn overzichtelijk, mooi georganiseerd en goed gelabeld. Ze hebben het toevoegen van extra knoppen voor de belangrijkste services wat een bonus is.
- Hoewel de prijs hoger is dan sommige alternatieven, is het toch niet het duurste apparaat. Als je het zou vergelijken met een apple tv player... en de prijs is toch wel zijn bruikbaarheid waard.

Er is één en slechts één nadeel: de afstandsbediening kon misschien nog net iets beter gemaakt worden zodat het iets comfortabeler in de hand ligt.

Nog een functie die erbij gekomen is. De invoerknop op de afstandsbediening betekent dat ik niet met de afstandsbediening van de tv hoef te prutsen om Chromecast te gebruiken. Ik druk gewoon op de ingang, selecteer de ingang en voila klaar. Het is een geniale toevoeging aan de afstandsbediening van de crhomecast. wij zijn alvast fan en tevreden.

Pluspunten

• Afstandsbediening

RVelden 10-09-2022

Wat een vooruitgang!

1e indruk:
De witte kleur ziet er fris en modern uit, echter steekt deze wel heel erg af tegen de televisie (die overwegend nog altijd zwart zijn aan de achterzijde)
De afstandsbediening kan ook voor basis functies gebruikt worden op je tv.
Installatie:
De installatie spreekt voor zich. Als de tv op de juiste input staat, is het een kwestie van de aanwijzingen volgen. Echter kreeg ik met mijn telefoon (Samsung A71) de laatste koppeling niet voor elkaar. Hierdoor heb ik de chromecast handmatig gekoppeld met google home.
Wanneer de koppeling gedaan is, is het erg handig om streamingsdiensten toegang te geven.
De meest gangbare streamingdiensten hebben een app beschikbaar.
Dit is de beste vooruitgang met de oude chromecasts: installeerbare apps en het gebruik zonder smartphone.
De afstandsbediening kan ook voor basis functies gebruikt worden op je tv.
Naast google tv is er nog een grote vooruitgang ten opzichte van de oude chromecasts: de beeldkwaliteit! Die is erg vooruitgegaan! Met een 4K tv komt de chromecast helemaal tot zijn recht.

Pluspunten

• Google tv apps
  • 4K resolutie

Minpunten

• Wit
  • niet via usb TV te voeden

Sche29 06-09-2022

Soepel en snel

Geschreven voor: Google GA01919

De Google TV is een mooie toevoeging aan een televisie die nog niet Smart is, want eigenlijk zorgt de Google TV ervoor dat je allerlei apps kunt benaderen via het kastje en de specifieke afstandsbediening. Dat loopt soepel, heel soepel behalve dat je de Google TV soms ook nog even 'los' moet laten ontwaken. Soms denk je dat er signaal binnenkomt, want dan staat ie gewoon nog niet aan. Eenmaal aan loopt alles soepel en je hoeft maar 1 keer in te loggen per app, dat loopt daarna lekker door. Ook krijg je na verloop van tijd van allerlei apps en abonnementen speciale aanbevelingen. Ten opzichte van de vorige chromecast is het grote verschil natuurlijk de afstandsbediening, met ingebouwde microfoon. Deze heeft alle opties die je echt nodig hebt met dedicated toetsen voor verschillende zaken. Is het de moeite waard om deze opvolger te kopen, ja als je niet meer via je telefoon of tablet eerst wilt casten maar alles onder 1 knop wilt hebben. Nee, als je al allerlei apps op je smart televisie of console hebt.

Pluspunten

• Loopt lekker
  • Dedicated afstandsbediening

boy_review 06-09-2022

Raad het iedereen aan!

Geschreven voor: Google GA01919

Zoals de vorige generaties is deze via de google home app makkelijk te installeren en is deze binnen enkele minuten klaar voor gebruik.
En ik moet bekennen na enkele dagen gebruiken we apps zoals Netflix en Videoland via de chromecast ipv smart tv... zelfs de app Kodi kan je in het menu instaleren en dit vind ik zeker een hele goede aanwinst!!

Ik moet ook bekennen de snelheid van de Chromecast is ook zeker een plus punt (al had ik dit op voorhand zeker niet verwacht)!

Na enkele weken kan ik zeker zeggen dat de nieuwe Chromecast met google tv heel goed bevalt, en zeker een aanrader is voor iedereen die vaak tv kijkt met apps of op een makkelijk manier Kodi wil kijken zonder eerst een laptop te moeten opstarten.

Pluspunten

• snelheid
  • Kodi
  • afstandbeding gebruiksvriendelijk

Virgil1982 06-09-2022

Zeker een aanrader

Geschreven voor: Google GA01919

Ik had al een Chromecast 1ste generatie en dat werkte wel maar niet echt soepel. Daar je nog moest casten via de telefoon hoeft dat nu niet meer met deze Chromecast met Google TV.

De oude TV van beneden is naar boven gegaan was nog 1 zonder Smart functies. Met deze Chromecast hoef ik geen nieuwe TV aan te schaffen kan nu alle diensten bekijken. Zoals Netflix, Disney+, NPO, HBO+, Prime, etc. Maar ook de KPN TV gaat via deze Chromecast.

Enige nadeel is dat er 220v voeding nodig heeft was fijner geweest dat de Chromecast via USB gevoed kon worden.

Pluspunten

• Alle aanbieders
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Voeding via 220V

Arjen Felix 06-09-2022

De beste Chromecast tot nu toe

Geschreven voor: Google GA01919

Ik heb eerder de Chromecast eerste en tweede generatie (met heel veel plezier) gebruikt. Deze bevielen goed, maar de Chromecast met Google TV doet er wel weer een schepje bovenop. De chromecast start snel op en is dus in een mum van tijd te gebruiken (voor kinderen is wachten soms lastig). De afstandsbediening vervangt vrijwel geheel de bestaande afstandsbediening van de televisie. Dat je niet meer vanaf je telefoon hoeft te casten is echt top. Hier en daar is de bediening binnen de apps niet geheel intuïtief, maar dat neem ik graag op de koop toe.

Pluspunten

• Snelheid
  • Vormgeving afstandsbediening
  • Alles is een

Minpunten

• Niet altijd intuitief

rickert 05-09-2022

smart

Geschreven voor: Google GA01919

ik heb sinds kort de google GA01919, echt een top ding. Ik dacht altijd dat ik een nieuwe tv moest kopen om een smart te creëren. gelukkig is dit kastje uit gevonden. Dit scheelt zeker veel geld, nu kan ik ongestoord luisteren naar sporify of youtube. ook het koppelen met me telefoon is een eitje. Je plugt hem in de TV doet baterijen in de afstandsbediening en je kunt je gang gaan.
Ik ben er achter dat dit echt iets voor mij is.

Pluspunten

• goedkoop
  • smart functie

mAiden88 04-09-2022

Google Chromecast met Google TV

Geschreven voor: Google GA01919

Google Chromecast met Google TV is perfect voor een slaapkamer. Enige nadeel eraan vind ik dat een stopcontact benodigd is en dat er maar 4Gb over is nadat Google TV is geïnstalleerd. Ook misde ik een UTP aansluiting, zodat je hem eventueel bedraad kan aansluiten.

Pluspunten

• Afstandsbediening
  • Google Assistant

Minpunten

• Stopcontact nodig
  • Geen UTP aansluiting

Barry 01-09-2022
Geschreven voor: Google GA01919

Mooi en elegant kastje. Makkelijk achter je televisie weg te werken. Waar de oude chromecast gewoon via USB aangesloten kon worden moet deze via het stroomnet.
De installatie ging lastiger dan ik had verwacht van de andere google home assist systemen. Meerdere keren geprobeerd om de installatie te voltooien binnen mijn google home app. De laatste keer is het gelukt op het 2,4G netwerk ipv van 5G. Overal zijn de apps makkelijk te installeren en werken deze soepel op het kastje. Hij zag via mijn google account gelijk mijn profiel en logde applicatie in. Overal tevreden over het kastje

Pluspunten

• Gebruik
  • Interface
  • App Store

Minpunten

• stroomnet

k*********@g******** 31-08-2022
  • Product gekregen

Super

Geschreven voor: Google GA01919

Na het krijgen van het product gelijk enthousiast begonnen met installeren. Wat super simple gaat duidelijke omschrijving en simpele instel instructies. Helaas werkt de afstandsbediening niet met mijn tv van het merk Dual wat ook een klassieker is in de tv's dat is het enige minpunt wat ik kan verzinnen. Verder werkt hij perfect doet wat hij moet doen met de afstandbediening lekker scrollen door alle content zonder je telefoon te hoeven gebruiken. Snelkoppelingen die juist staan voor het verder kijken waar je bent gebleven met bijvoorbeeld Netflix of prime. Ik mag voor de rest niet klagen super product ! Het enige wat ik dus mis is het koppelen met de tv.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Goeie snel koppelingen

Minpunten

• Geen herkenning van tv

Sanne 30-08-2022

Mooi

Geschreven voor: Google GA01919

Wij zijn erg tevreden over de Google Chrome cast. We waren al een tijdje op zoek naar een nieuwe Chrome cast omdat die van ons kapot was gegaan en dit is een goede vervanger! Het apparaat ziet er erg mooi uit, hij is mat wit en de bediening is soepel. Het is heel fijn dat er een afstandsbediening bij zit en dat je op de afstandsbediening de knoppen “youtube” en “Netflix” hebt. Dat is een luxe, maar alsnog erg gemakkelijk in gebruik! En daarbij staat de afstandsbediening ook nog eens mooi in je interieur. Je sluit het apparaat gemakkelijk aan en hebt dan snel de mogelijkheid om te kijken wat je wilt. Via Google tv ben je zo waar je wilt. Wat wij wel een nadeel vinden is dat het “gewoon” streamen lastiger is dan met een “oude” Chromecast. Je moet even goed uitzoeken hoe alles werkt, maar als je dat onder de knie hebt dan gaat het behoorlijk snel. Al met al een goed en functioneel apparaat waar wij hopelijk lang van zullen profiteren.

Pluspunten

• Gemak
  • Mooi

Minpunten

• Gewoon streamen gaat moeilijker

Ingestro 30-08-2022

Een aanrader

Geschreven voor: Google GA01919

Dit product is echt een Google Waardig product!
Het design oogt zeer mooi en stoort niet achteraan onze TV.
Het enige wat ik minder vind, is dat hij aangesloten moet worden met een kabel aan aan stopcontact, wat ik voordien niet moest doen met mijn Google Chromecast.

Het installeren verliep zeer makkelijk.
Via de app van Google Home TV werkte dit zeer vlug en sprak het voor zich hoe je dit moest installeren.
Ook het gebruik van het bakje is zeer makkelijk, waar je voordien met je GSM moest casten, kan dit nu via het TV-bakje die er bij geleverd is.

Ook de stemfunctie werkt zeer goed na dit uitgetest te hebben, maar dit moet ik nog beter uittesten.

Alleszins is de snelheid van dit zeer product zeer accuraat. Het loopt niet vast en doet wat er gevraagd wordt.

Het enige nadeel is dat je het TV scherm niet kunt personaliseren. Hier komen app's tevoorschijn waarbij ik géén abonnement heb, dus ook geen nood aan heb.

• Snelheid

mthdejager 30-08-2022

Must have voor de enthausiaste streamer

Geschreven voor: Google GA01919

Dit is nu mijn derde chromecast. De installatie was net zoals de andere chromecast, met de Google home app volg je wat eenvoudige stappen en binnen 10 minuten was de klus geklaard. Zelfs mijn tv en A/V receiver luisteren naar de afstandsbediening. Uiteraard moest ik daarna nog de verschillende apps installeren die ik wil hebben, inloggen op deze apps en wat persoonlijke instellingen finetunen.

Na dit allemaal gedaan te hebben ging er een wereld voor me open. Waar ik voorheen een specifieke film of serie moest zoeken in verschillende apps zoals Netflix, Disney+, Prime video, etc, laat de chromecast met Google TV alle zoekresultaten van al deze apps in één overzicht zien. Echt fantastisch! Helaas werkt dit niet met mijn lokale content die ik met Kodi af wil spelen. De Kodi software werkt trouwens uitstekend op de Chromecast met Google TV

Na een weekje verschillende films als “gekeken” te hebben gemarkeerd en deze te hebben beoordeeld (duimpje omhoog of omlaag), werden de films die de chromecast mij adviseerde steeds accurater. Het algoritme hierachter werkt naar mijn mening dus supergoed.

Mocht er iemand langskomen met een abonnement op een app die jij zelf niet hebt is dat geen probleem. Er kan nog steeds, zoals bij de oudere chromecasts, gecast worden naar de chromecast.

Al met al ben ik zeer tevreden over de Chromecast met Google TV. dit apparaatje maakt mijn film hobbie een stuk aangenamer en raad ik deze aan iedereen aan!

Pluspunten

• klein
  • afstandsbediening
  • zoekresultaten streamingdienst in 1 overzicht

Minpunten

• nog geen minpunt gevonden

Dennis van Limbeek 30-08-2022

Voor mij voortaan alleen een wifi abonnement nodig.

Geschreven voor: Google GA01919

Onlangs overgegaan naar een alleen wifi abonnement thuis om de kosten te drukken, nu heeft mijn TV geen apps en moest ik dus op zoek naar een goede oplossing voor het streamen en apps te bekijken.

Voila daar was de Chromecast met google TV.

Het installeren was simpel en snel (niet vergeten er is een gmail account nodig).

Apps aanmelden zoals viaplay en netflix was ook snel en simpel, ook even npo geinstalleerd en ik heb alles wat ik nodig heb :)

Het werkt dus allemaal zoals verwacht en ik heb nu genoeg aan alleen WIfi (no nog op zoek naar een goedkopere wifi only leverancier).

Pluspunten

• Makelijk installeren
  • Snel laden van apps

Minpunten

• apart stroom voorziening nodig

Walt 29-08-2022

Werkt niet zo goed als Chromecast, maar Google TV werkt goed

Geschreven voor: Google GA01919

Met Google TV haal je een fijn Smart TV systeem in huis, waarbij alle platforms bij elkaar komen met handige gepersonaliseerde aanbevelingen. Het grote nadeel van de Chromecast met Google TV is dat het niet een stuk minder plug&play is. Je moet overal afzonderlijk inloggen om te casten en het casten werkt aanzienlijk daarnaast een stuk minder goed dan bij de eerdere Chromecast varianten zonder Google TV. Dat is jammer, aangezien dit voor mij juist een van de grote voordelen is van een Chromecast. Selecteer een video op je telefoon, cast naar de TV en klaar ben je. Ik heb hier op Google TV vaak problemen mee ondervonden dat ‘ie het helemaal niet deed of met heel veel vertraging. Verder moet je altijd hetzelfde account gebruiken op je telefoon en Google TV. Dit werkt niet goed met huisgenoten of vrienden met een ander netflix/spotify account. Dit heb ik als een groot nadeel ervaren, zeker ten opzichte van eerdere chromecasten.

Afgezien van de cast- functionaliteiten werkt Google TV goed met gepersonaliseerde aanbevelingen. Weet je even niet wat je wilt kijken? Alle aanbevelingen van alle streamingsdiensten worden bij elkaar gebracht. Alle apps worden ondersteunt en de afstandsbediening is handiger dan ik dacht.. Soms zijn er nog wel haperingen wat betreft snelheid, maar dit stoort zelden. De beelden worden altijd goed in 4K en in HDR of Dolby Atmos weergegeven. Google TV is dus erg handig, alleen jammer van de tegenvallende Cast- functionaliteiten.

Pluspunten

• Persoonlijke aanbevelingen
  • Google TV
  • Strak design

Minpunten

• Casten

Lulu 29-08-2022

Fijne 4k beeldkwaliteit

Geschreven voor: Google GA01919

Ik gebruik de Google Chromecast nu enkele weken en kan niet anders zeggen dan dat ik tevreden ben. De voorloper van deze cast had ik al in huis en werkte eigenlijk prima, niks mis mee. Maar toen ik een nieuwe televisie kocht met 4k merkte ik toch dat ik naast een upgrade van mijn televisie, ook een upgrade van mijn google chromecast kon gebruiken. Voor mij was de grootste reden om deze nieuwe cast aan te schaffen het feit dat deze 4k beeldkwaliteit ondersteunt. Zeker wanneer je bijvoorbeeld een documentaire streamt, of formule 1 vind ik dat echt een wereld van verschil.

Daarnaast heeft deze chromecast nog allerlei andere handigheidjes. Zo is de afstandsbediening een eenvoudige manier door heel snel door alle apps op je tv te scrollen. Wanneer je zelf een smart tv hebt zal dit een overbodige luxe zijn. Wanneer je dat niet hebt, of het werkt niet chill, dan is dit een heel fijn alternatief.

Al met al, de chromecast doet voor mij wat het moet doen en ik ben erg tevreden.

Pluspunten

• 4k beeldkwaliteit
  • compact

a************@g******** 28-08-2022

Perfecte upgrade van verouderde smart TV

Geschreven voor: Google GA01919

Perfecte upgrade voor een verouderde smart TV die geen updates meer ontvangt.

Pluspunten

• eenvoudig te installeren

Minpunten

• aansluitingen

Mieke 28-08-2022

Hadden we eerder moeten aanschaffen

Geschreven voor: Google GA01919

Wat een geweldig google product, doet precies waarvoor het bedoelt is. De google chromecast is verpakt in een wit doosje met afstandbediening, voeding en gebruiksaanwijzing. het is super gemakkelijk te installeren (spreekt eigenlijk vanzelf, je geeft een keer je gegevens in in het menu) en het geeft een goede beeldkwaliteit. Al met al nog geen 10 minuten tijd nodig gehad, Je hebt alleen de google home app en een google account nodig om het te installeren. Vroeger streamden we weleens via de telefoon maar nu kan het gewoon met de bijgeleverde afstandsbediening. Nu nog even proberen of het ook werkt op de camping want we hebben mobiel dezelfde provider als thuis. Ik ben er blij mee en raad het product dan ook zeer zeker aan.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • installatie gemak

Minpunten

• geen

rosarito79 27-08-2022

Goede upgrade ivt voorganger

Geschreven voor: Google GA01919

Wat een fijne Google Chromecast!

Ik had de voorganger al in huis, maar deze is toch echt net iets prettiger met de afstandsbediening.
Voorheen streamde ik via mijn telefoon, nu is dit eenvoudig te doen met de afstandsbediening en lijkt mijn oude televisie mee te kunnen met de nieuwe tijd.

Aansluiten is eenvoudig, de stappen volgende via de Google Home app.
Via de HDMI aansluiting aansluiten op de televisie.

De stemfunctie heb ik intussen ook getest en ook dit werkt echt uitstekend.
Wat ik vooral ook fijn vind is het compacte formaat, alles past in een klein doosje, ook de afstandsbediening, erg licht in gewicht, dus kan evt ook makkelijk mee op vakantie.

Kortom een fijne upgrade van de voorganger en de moeite waard!

Pluspunten

• Afstandsbediening
  • eenvoudig te installeren

Minpunten

• tot nu toe geen ontdekt

sandy 27-08-2022

Chromevast google

Geschreven voor: Google GA01919

Chromecast kwam binnen in een subtiele verpakking. Bij het uitpakken spreekt alles voor zich. Aansluiten van de chromecast is relatief eenvoudig, HDMI aansluiting gaat in de TV en je sluit de bijgeleverde adapter aan op de chromecast.

Het instellen voor het eerste gebruik gaat snel en makkelijk via de google home app, en dankzij de bijgeleverde goed in de hand liggende afstandsbediening laat de chromecast zich eenvoudig bedienen. Het aansluiten en instellen voor het eerste gebruik heeft ons slechts ongeveer 15 min gekost.

Met de afstandsbediening kan je op een eenvoudige manier heel makkelijk door verschillende apps en content heen scrollen. Je hebt eenvoudig toegang tot apps zoals Netflix, Videoland, HBO max, Disney+ en nog veel meer. Tevens is er een mogelijkheid om extra apps naar behoefte te installeren. Afstandsbediening bevat tevens snelknoppen voor toegang tot Netflix en Spotify. Ook kan je het volume regelen van je TV met dezelfde afstandsbediening.

Ook is er een optie om jouw content te casten naar je chromecast vanaf je mobiel zolang de apps op je mobiel dit ondersteunen.

Ik zou dit product zeker aanraden

• Handig te bedienen
  • Veel functies

Rickert1993 26-08-2022

Prima opvolger van zijn kleine broertje

Geschreven voor: Google GA01919

na het gebruik van de v3 versie, is nu de v4 aan de beurt. Het eerste wat ik dacht toen hij uit de doos kwam; oei.. een stukje groter dan zijn voorganger maar dat komt waarschijnlijk omdat er veel en veel meer mogelijk is. Bij het aansluiten liep ik al tegen het eerste "proleem" aan... een stopcontact is nodig, waar je bij de v3 versie de usb aansluiting van je tv kon gebruiken, kan dat bij de 4k niet meer aangezien deze 2A vraagt en dat redt de usb van je tv niet.

Reageerd snel en ook makkelijk te integreren met home automation.
Eigenlijk een prima en snel product! En dat draadje wat je nu ziet lopen... ach.. er zijn ergere dingen in het leven

Minpunten

• stopcontact is persee nodig

Femke 26-08-2022

Erg tevreden met deze Google Chromecast 4K met Google TV

Geschreven voor: Google GA01919

Zoals ik van Google ben gewend zijn hun producten snel en gemakkelijk aan te sluiten. Dat was ook nu zeker weer het geval. Binnen 10 minuten kon ik gebruik maken van de Google Chromecast 4K met Google TV. Ik kan de afstandsbediening van de TV en speakers in de kast laten liggen. Ook het geluid van de speakers kan ik nu regelen met de Chromecast afstandsbediening. Hier hoefde ik zelf niets voor in te stellen, dit ging allemaal automatisch tijdens het koppelen.

Deze Google TV is een hele fijne mediaspeler. Die komt in een witte uitvoering. Je kunt tot maximaal 4K streamen en wordt geleverd met een handige afstandsbediening. De aansluiting gaat met USB-C en werkt dus lekker snel. Om stroom te verkrijgen steek je de stekker in het stopcontact en de HDMI in je TV en je kunt aan de slag! Hij wordt geleverd in een klein wit doosje met een korte, maar duidelijke handleiding. Het is een klein apparaatje met de afmetingen, breedte 61 mm, hoogte 162 mm en diepte 12,5 mm. Zo blijft die dus mooi verstopt achter je TV

Apps
Ik gebruikte altijd mijn telefoon om te streamen naar de tv, maar dat is nu niet meer nodig. De mogelijkheden die het apparaat biedt is zeer ruim. Er zijn veel apps te installeren. Naast je ‘standaard’ Netflix, Disney +, Spotify en NPO app, heb je ook de optie om bijvoorbeeld VLC erop te zetten. Zo kun je bijna ieder video formaat afspelen zonder problemen. De eerste webbrowser die ik erop heb gezet, kwam automatisch met Ad Blocker, zeer handig. Zo maak je van je gewone TV een smart-TV.

Ook het inloggen op de apps werkt handig en snel. Je hoeft alleen een QR code te scannen en je bent ingelogd. Apps die gekoppeld zijn met mijn Google account zijn zelfs automatisch ingelogd.

Snelheid
Het werkt ook allemaal razend snel. Dit ligt natuurlijk ook deels aan je internetverbinding. Zonder lang te hoeven wachten zit je in het startscherm om de app te kiezen die je wilt gebruiken. Bluetooth apparaten zijn ook snel gekoppeld, mijn controller en draadloos toetsenbord zijn ook iedere keer snel te gebruiken als ik ze aan zet.

Voice-control
De voice-control moet ik nog wat beter ontdekken. Vaak gaat de zoekopdracht naar YouTube. Terwijl dat niet is wat ik bedoel. In de instellingen heb ik uitgezet dat de voice control zoekresultaten van YouTube geeft, maar vooralsnog krijg ik hier resultaten van te zien.

Nadeel
Een nadeel vind ik dat je de homescreen niet kunt aanpassen. Je ziet hier aanbevolen films en series voorbij komen, ook van diensten waar ik geen abonnement bij heb.

De volumeknoppen zitten aan de zijkant van de afstandsbediening. De afstandsbediening had van mij echt nog wel iets groter gemogen om de volume knoppen op de voorkant kwijt te kunnen.

Conclusie
Wanneer je geen smart-TV in huis hebt, is dit echt de perfecte oplossing. Ik kan me ook voorstellen dat het voor een smart-TV geen hele grote upgrade is. Het werkt snel, gemakkelijk en er zijn veel opties voor verschillende apps. Een echte aanrader dus!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Nog maar één afstandsbediening
  • Veel verschillende apps te installeren
  • Snelheid van opstarten
  • Toevoegen van verschillende Google accounts

Minpunten

• Homescreen is niet te personaliseren

Familie Romijn 26-08-2022

Een goed en degelijke cast ervaring!

Geschreven voor: Google GA01919

Al een lange tijd ben ik een fan van de google producten. Het begon met een aanbieding bij de supermarkt voor een Google Nest. Deze heb ik aangekocht en een beetje mee geëxperimenteerd. Ik kan dus veel meer met die google apparaten. Ik kocht een Chromekast mini aan en heb die een tijd lang als cast apparaat gebruikt voor films en series via de telefoon. Maar dit kon nog niet mijn gevoelens evenaren.

Toen ontdekte ik de Chromecast die ik nu in het bezit heb. Deze kwam met een handige afstandsbediening en ik begon met het instellen op mijn netwerk. Hierna heb ik het systeem menu mogen aanschouwen. Wat een handig tooltje voor ons huishouden. Het enige wat ik nog mis aan dit ding is de Tuya app. Als deze toegevoegd word zal je mij niet meer horen over aanpassingen.

Wij hebben namelijk een heel slim huis en daarbij ook overal camera's. Deze zou ik graag via deze chromecast willen bekijken maar helaas is er nog geen app die dit kan doen met de Tuya camera's. Maar daardoor is dit apparaat niet minder. Hij werkt heel erg fijn en we kunnen al onze series zonder tussenkomst van een telefoon aanklikken met de afstandsbediening en je kan er meerdere extra apps op installeren. Zo luisteren wij nu ook spotify via ons geluidssysteem in plaats van op de nest. Dat maakt de geluidsbeleving toch een stuk aangenamer.

Ik ben zeer te spreken over dit fijne apparaat en zal hem zeker elke dag gebruiken en als deze kapot zou gaan zou ik zeker een nieuwe kopen. Ik heb er al een extra besteld voor in de mancave. Het enige minpuntje is de tuya of home assistant bediening die ontbreekt, maar voor de rest kan ik alleen maar lovend zijn over dit apparaat! Het heeft onze tv kijk ervaring zeer sterk verbeterd en onze dochter kijkt dolgraag nu naar Netflix en kan het zelf aanzetten!

Ik zeg aanschaffen als je graag via apps naar de tv kijkt.

Pluspunten

• Handig met de afstandsbediening
  • Snel series selecteren en verder kijken
  • Mooi wit design
  • Degelijk materiaal

Minpunten

• Geen app om Tuya camera's te streamen