Rowenta RR8585 X-Plorer Serie 75 S+ RR8585 Robotstofzuiger - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RR8585 X-Plorer Serie 75 S+ RR8585 Robotstofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

j**************@g******** 12-05-2024

Uitstekend kwaliteitsproduct.
Stofzuigt en reinigt het hele huis perfect, Wij zijn erg blij met onze Rowenta-robot.
iedereen zou moeten kopen.

Mandy 06-05-2024

Aanrader!

Met 2 kleine kindjes in huis kan ik de hele dag wel blijven stofzuigen. Ik zag deze robotstofzuiger en het leek mij ideaal, zo heb ik weer tijd over om leuke dingen te doen met mijn 2 kinderen. Het is een fijne stofzuiger, doet wat hij beloofd en pakt zelfs de grotere korrels (bijvoorbeeld rijstkorrels) goed op! Ik ben er super blij mee en het neemt mij aardig wat werk uit handen!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Dweilfunctie
  • Geluid

Minpunten

• Soms weet hij het laadstation niet terug te vinden

r*******@g******** 09-04-2024
Na het overlijden van mijn oude robotstofzuiger ben ik op zoek gegaan naar een passende vervanger.
Een van de kleine irritatie puntjes bij zijn voorganger was het bijna dagelijks leegmaken van de filterbak. Een leegstation was dan ook een must.

Na lang zoeken ben ik uiteindelijk voor de Xplorer S75+ gegaan.
Bij gebruik bleek deze al snel grondig schoon te maken. De natte doek helpt bij de laatste restjes, maar zal vanzelfsprekend echt dweilen nooit vervangen.
Het in kaart brengen van de ruimte ging soepel en het aangeven van no-go of no-mop zones werkt eenvoudig.
Inmiddels gaat Robbie de robotstofzuiger zo'n twee weken iedere dag door ons huis en hoef ik zelf nauwelijks meer te stofzuigen.

b************@h********** 27-03-2024
Een hele prettige stofzuiger. Na een keer weet hij perfect de weg door je huis. Hij zuigt goed en snel. Het automatisch leegstation is echt een aanrader, al schrik je de eerste keer wel even van het geluid. We kunnen niet meer zonder, dus een echt aanrader!

r********************@g******** 19-03-2024
Sinds 1,5e week hebben wij de Rowenta X-Plorer serie 75 S+ in huis en wat zijn we er blij mee. We besloten deze robotstofzuiger aan te schaffen, omdat onze schoonmaakster al een paar maanden ziek is. We hebben jonge kinderen, waardoor er dagelijks kruimels liggen en een stofzuigbeurt geen overbodige luxe is.
Deze robotstofzuiger heeft ons in positieve zin verrast. Het apparaat is zeer intelligent en maakt zijn eigen kaart van de betreffende verdieping en gaat alle plekken zeer geroutineerd langs. In de app is het gemaakte kaartje te zien en is ook te zien waar de stofzuiger allemaal geweest is. Er zijn na afloop geen kruimels en stofwolken meer te vinden en ook de randen en hoeken pakt de stofzuiger behoorlijk goed mee. Het enige kleine nadeel is dat hij bij bepaalde stoelpoten, bijvoorbeeld een vrij platte draaivoet onder onze fauteuil, vastloopt. Dit leek hij bij de tweede keer zuigen ook niet te hebben onthouden. Door echter een verboden zone in te stellen via de app, slaat hij het gebied rondom deze stoelpoot voortaan over en is het probleem opgelost.
De dweilfunctie werkt ook naar behoren. Niet geschikt voor grote vlekken, maar wel om het net allemaal wat frisser en stofvrijer te maken.
Het is mogelijk de kaart op te slaan via de app, waardoor je maar één keer verboden zones hoeft in te stellen en het apparaat vervolgens op meerdere verdiepingen kunt gebruiken.
Kortom: wij zijn super enthousiast en raden de robotstofzuiger iedereen aan. Het neemt ons veel werk uit handen en zorgt ervoor dat ons huis ook na een drukke dag lekker schoon oogt. Daarmee is de prijs- kwaliteit dan ook dik in orde, want je hebt echt waar voor je geld. Nu hopen dat het apparaat ook duurzaam is en lang meegaat.

Gebruiker 18-03-2024

Mijn eerste robotstofzuiger

Dit is mijn eerste robotstofzuiger. Ik ben erg positief verrast over het product, de zuigkracht en hoe de robotstofzuiger de omgeving scant en de obstakels ontwijkt. De dweil functie heb ik nog niet gebruikt. Maar ik las positieve recensies over het product. Tot nu toe erg tevreden! Ik hoop dat het product nog lang ondersteunt wordt met firmware updates en verbeteringen.

Pluspunten

• Zuigkracht is echt top
  • Mooi zwarte design
  • Automatisch legen

Minpunten

• Kabels op de grond worden niet herkend

Richard 13-03-2024

Rowenta robotstofzuiger

Prima robot stofzuiger ,
Maakt zelf rondje door het huis en maakt er zelf kaart van zodat je in de app de zones kan selecteren .
Verder is de Rowenta stil en gelukkig reageren er de honden niet echt op was ik beetje bang voor .
Ook op wat hoogpolig tapijt reinigt hij goed .
Top apparaat !

Pluspunten

• Stil
  • Maakt goed schoon
  • Mooie app
  • Werkt op alle ondergronden

Minpunten

• Geen tot nu toe

b*********@g******** 02-02-2024
Met de actie 90 dagen op proef hebben we de robot het voordeel van de twijfel gegund. Pakt hij wel alle hoekjes mee, botst hij niet overal tegenaan? Inmiddels 30 dagen verder is hij onderdeel geworden van ons gezin en heeft zelfs een naam gekregen. De robot is niet meer weg te denken uit ons huis. Neemt goed de randjes en hoekjes mee, weer goed de grenzen te bepalen van de kamers en past zuigkracht perfect aan, aan de omstandigheden. Enige wat ontbreekt is een vliegfunctie naar andere etages.

Huisman 19-01-2024

goed product met een zeer vervelende handleiding

Over het algemeen een goed product. Toch zijn er dagen (dat ik ook dweil) waarop de stofzuiger tegen een stoel aan eindigt en niet meer weg kan komen. Wanneer er niet gedweild wordt speelt dit probleem niet.
Ook de App is niet echt heel erg duidelijk. Ik ben dagen aan het zoeken geweest om een deel te markeren waar niet gereinigd mag worden. Is pas gelukt met hulp van anderen die dezelfde software gebruiken.

Pluspunten

• goede prijs/kwaliteit

Minpunten

• Zeer onduidelijke handleiding
  • behoorlijk rumoerig, zeker bij het legen
  • Van App helemaal geen handleiding

Anne 16-01-2024

Bevalt goed, vooral met een hond in huis

De robotstofzuiger doet zijn werk goed. Met een hond in huis is dit een verademing. In combinatie met de dweilfunctie haalt het veel vuil weg. De stofzuiger heeft wel problemen met de drempels bij ons in huis, waar hij op vast loopt. Met behulp van de app kan je wel instellen waar de stofzuiger wel of niet moet komen, en kan je op deze manier ook de drempels omzeilen. Ideaal dat je ook kan kiezen om 1 bepaalde kamer schoon te laten maken.

De stofzuiger haalt niet al het vuil weg in de hoekjes en langs de randen, maar je hoeft wel minder vaak met de grote stofzuiger rond. Qua geluid is de stofzuiger stiller dan de grote stofzuigers. Alleen tijdens het legen maakt de stofzuiger veel geluid, maar dit is maximaal 20 seconden.

Pluspunten

• Combinatie met dweilfunctie
  • Leegstation
  • App ondersteuning

Minpunten

• Hoeken en randen

A 05-12-2023

Fantastische robot!

Helemaal fantastisch! Met een hond die in en uit loopt en een langharige raskat ziet onze witte vloer en na de schoonmaak ronde van deze robot er weer prima uit. Na zijn ronde leegt hij zichzelf in zijn laadstation en gaat zich weer opladen voor de volgende ronde.

Pluspunten

• Stil
  • Natheid van dweilen aan te passen
  • Zuigkracht aan te passen
  • No go zone in te stellen
  • Zones maken en schoonmaak apart in te stellen

Ad B 29-07-2023

Prima robotzuiger

Een prima aankoop. Ik had ‘m snel werkend en vol verbazing aanschouwde ik de precisie en de wendbaarheid. Hij botst nergens tegen aan. Primair wilde ik een robotstofzuiger die goed zuigt en dat doet hij. Het basisstation is heel handig omdat hij het stofbakje zelf leegzuigt in de stofzuigerzak. Mooi meegenomen dat hij ook kan dweilen. Je kunt geen wonderen verwachten van deze functie maar voor de snelle reiniging heel handig. Ik heb gekozen voor Rowenta omdat je 90 dagen de machine kan uitproberen. Nou deze houd ik mooi! De app verdient wel wat aandacht voordat je snapt hoe het allemaal werkt en de dweilfunctie springt automatisch terug naar droog.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Stofbakje legen in basisstation
  • Handige dweilfunctie

Minpunten

• App is aan het begin onduidelijk

sam2010 14-03-2023

Rowenta X-Plorer Serie " BOB "

Ik heb de Robotstof nu een aantal weken mogen uittesten. Het is een standaard robotstofzuiger die ook kan dweilen. Ik heb hiervoor een andere robotstofzuiger gehad die duurder was maar ook stukken beter werkt. De robotstofzuiger die ik nu heb doet zijn werk maar het kan beter. De robotstofzuiger heeft 1 zijborstel wat een nadeel is. Hij zuigt goed want je kunt verschillende standen gebruiken. Nogmaals ik heb een andere robotzuiger gehad die wat sterken en beter kon dweilen. ik zal beneden een opomming maken

+ Zuigt goed - Op de tapijt laat de stofzuiger rommel achter
+ Sensoren werken goed - Dweilen ondanks op de lage stand veel water
+ prijs en kwaliteit komt overeen - Kan niet bij elke hoek goed stofzuigen

1 voordeel de kids hebben weer een maat erbij genaamd BOB!

Pluspunten

• Zuigt goed
  • prijs en kwaliteit komen overeen

Minpunten

• soms laat de stofzuiger troep achter
  • dweilen is niet optimaal

f**********@h********** 09-03-2023

Super fijne stofzuiger

We hebben de stofzuiger mogen testen en het bevalt ons super goed. Al eerder hadden we een robotstofzuiger van Rowenta, maar deze nieuwe variant doet het nog zoveel beter. De stofzuiger zuigt goed en weet goed de weg in het huis. Als de stofzuiger klaar is rijdt het in een keer naar het laadstation. Daarnaast is het ideaal dat het laadstation de stofzuiger leegzuigt waardoor je er nog minder omkijken naar hebt. Het leegzuigen maakt wel wat herrie, maar dat is een kleinigheidje. De stofzuiger rijdt zichzelf bijna niet vast. Bij de dweilfunctie kan je zelf instellen hoeveel water hij moet doseren. Maar als ik zelf ga dweilen wordt het wel schoner.

Pluspunten

• zuigkracht
  • makkelijk bedienbaar
  • leegt zichzelf

Minpunten

• dweilfunctie

Epont 03-03-2023

Handige Robbie

Deze robotstofzuiger wilde ik heel graag proberen omdat wij 2 honden en een kat hebben en het mij ideaal lijkt dat als we bijv niet thuis zijn het huis extra schoon gehouden wordt!
Ook de dweil functie leek ons super handig!

Het stofzuigen doet deze rowenta prima! Elk hoekje waar hij bij kan zuigt hij zorgvuldig al het vuil op
Wel moet je zorgen dat je vloer ‘leeg’ is dus geen schoenen, speelgoed enz laten liggen!
De dweil functie vinden wij matig, het is een lapje water wat over je vloer gaat dus echt dweilen en boenen doet hij niet voor je!

Conclusie:
Op zich prima apparaat! Mooi en degelijk!
Neemt wel zijn tijd! Is zeker een uur bezig!
De gewone stofzuiger is stuk sneller!
Handig met de app op afstand te bedienen
Dweil functie matig, had er meer van verwacht
Automatisch Legen na elke sessie is erg handig!
Prijs/ kwaliteit: ik vind het een vrij prijzig apparaat voor een robot stofzuiger als je niet tevreden bent met de dweil functie….

Pluspunten

• Handig als je niet thuis bent
  • Leegt automatisch
  • Maakt niet heel veel herrie
  • App bediening

Minpunten

• Duurt lang
  • Dweilen matig

d*******@h********** 28-02-2023

Wat een geweldig ding!!

Wat een geweldig ding!!!

Wij hebben het geluk dat we de Rowena stofzuiger mogen testen, want zonder enig idee te hebben welke robotstofzuiger nou het beste is is zoeken naar een naald in een hooiberg, zoveel robotstofzuigers zijn er. We hebben 2 honden en 2 katten dus daar moest onze robotstofzuiger ook tegen op kunnen en het zou fijn zijn als de stofzuiger tegelijkertijd ook kan dweilen. Want ik heb chronische pijnen en kan niet elke dag het huishouden doen. Toen wij een mail kregen of we de Rowena wilde testen waren we eerst sceptisch of deze robotstofzuiger wel kon voldoen aan al onze eisen, maar niets is minder waar! In 1 woord GEWELDIG!! Je kan de zuigkracht maar ook de natheid bepalen via de app die je dient te downloaden, je kan de stofzuiger zo instellen dat de stofzuiger meerdere keren per dag kan zuigen en dweilen. Ook het stofbakje hoef je niet te legen, want dat doet het home station automatisch zodra hij klaar is met schoonmaken. Hij is zijn prijs dubbel en dwars waard!

Pluspunten

• Leegt automatisch het stofbakje
  • Is snel weer tot 100% opgeladen
  • Zuigt en dweild goed

Minpunten

• Verliest soms verbinding

t************@h********** 27-02-2023
Bij de installatie wel een paar kleine irritatie momentjes gehad. In de gebruiksaanwijzing staat niet duidelijk omschreven hoe het apparaat juist aangaat (onzichtbaar knopje aan de zijkant) hierdoor duurde het even voordat we konden beginnen. Het zou de Explorer sieren als de app je stap voor stap mee neemt in de installatie. Maar eenmaal na installatie een top apparaat die veel werk uit handen neemt. De eerste 2 rondjes was onze Robby een beetje zoekende , maar heeft nu een logische route bedacht. Makkelijk instellen van verboden gebieden. Zuigt veel vuil op, ook de langere kattenharen. Dweilen is/mag alleen met water en geen schoonmaak middel, maar neemt wel voldoende vuil op. Je kan zelf selecteren hoe vochtig de dweil moet zijn of hoeveel zuigkracht er nodig is! Een enkele keer heeft Robby hoofdpijn, dan ziet die net een te laag drempelvrees over het hoofd en bots die er tegen aan. Geen probleem zoekt vanzelf weer de juiste weg! Mocht robby vast komen te zitten dan krijg je een melding in de app en gaat die even slapen tot je weer thuis bent ;). Wij gebruiken Robby alleen voor de benedenverdieping. Doordat beneden schoner is blijft ook de vloer boven schoner! Wij zijn tevreden en willen niet meer anders.

Froske 27-02-2023

Krachtige robotstofzuiger!

Deze Robotzuiger van Rowena wordt geleverd met een groot basisstation omdat deze robotzuiger automatisch wordt geleegd zodat het reservoir van de robotzuiger zelf niet vol raakt. De verpakking is, ondanks de levering van stofzuiger en basisstation, redelijk compact te noemen. Allereerst de robotzuiger; deze heeft een prachtig zwart design waardoor deze minder opvalt. Er zit een Lidarscanner aan de bovenkant waardoor deze robotzuiger netjes navigeert. Het aansluiten gaat gemakkelijk; basisstation aansluiten door de stekken in het stopcontact te steken en de robotzuiger tegen het oplaadpunt aanzetten. Fluitje van een cent! Wat wel genoemd moet worden is dat het basisstation flink de hoogte in gaat. Daarom heb je nu wel echt een grotere plek nodig waar deze kan staan. Het basisstation is niet meer weg te moffelen onder een kastje ;-) Voordeel is wel dat je er erna veel minder omkijken naar hebt. Het installeren van de app is zo gebeurd, al viel het me wel op dat de verbinding tussen de app en de stofzuiger niet altijd vlekkeloos verloopt. Eenmaal verbonden gaat het prima. In de app wordt er een mooie tekening van je huis gemaakt nadat de stofzuiger zijn werk heeft afgerond. Navigeren gaat heel soepel en netjes. Zo goed als alles was weg na de eerste ronde! Uiteraard moet je hoekjes en gaatjes zelf nog even na doen. Ook de dweilfunctie werkt prettig en simpel. Natuurlijk kun je niet verwachten dat het hetzelfde effect geeft als zelf dweilen maar alle beetjes helpen! De batterijduur is prima. Na een half uur zuigen is er nog 80 % batterij over. Ook geschikt voor grotere woningen dus. Ideale stofzuiger die eigenlijk in geen huis mag ontbreken!

Melike1986 26-02-2023

Niet twijfelen, maar kopen! Echt een topproduct!

Ik heb nu zo een 5 weken de Rowenta X-Plorer RR8585 in gebruik en wil echt niet meer zonder deze robot stofzuiger! Zuigkracht is meer dan voldoende en via de app per zone/kamer in te stellen naar wens. Zelfde geldt voor het dweilen. Ik heb in de hal gekozen voor vochtigheidsniveau “droog” vanwege het tapijt. De rest van de woning “hoog”. Het dweilen vervangt niet volledig een flinke mop beurt, maar is voldoende om de boel tussendoor op te frissen. De app werkt vrij intuïtief. Bij het eerste gebruik scant hij de ruimte en verdeelt deze in zones/kamers. Daarna kan je zelf via het menu specifieke voorkeuren per zone instellen en de ruimtes eventueel aanpassen. Eerste keer even zoeken, maar niet al te ingewikkeld. Onze benedenverdieping is bijna 60m2 (effectief stof te zuigen ruimte is 45m2). Hier doet de X-Plorer 36 minuten over en heeft dan nog een batterijniveau van 46%. Het water in de tank is voldoende voor ongeveer 2-3 keer. De robot komt met gemak onder de bank, box, kinderwagen etc. Ik zet de stoelen wel op de tafel en zorg dat zaken zoals speelgoed en losslingerende spullen zoveel mogelijk op de kast staan zodat de robot overal bij kan. Als ik dit niet doe dan gaat hij er wel netjes omheen. De buizen van de stoelen zijn echter net te hoog om overheen te kunnen. Dus dan loopt hij vast en moet ik hem weer op weg helpen. Ik gebruik het nu om de dag terwijl ik zelf zit te genieten van een bakje koffie en netflix. Ideaal apparaat. Heb hem al aan mijn vrienden en moeder aangeraden.

Pluspunten

• Dweilfunctie
  • Komt in alle hoeken en onder de bank
  • Stofreservoir niet zo vaak legen

Minpunten

• Waterreservoir om de keer vullen
  • Dweilfunctie haalt geen droge vlekken weg

Mike 24-02-2023

Rowenta robotstofzuiger met dweilfunctie

Na het unboxen van de Rowenta zie je al snel dat je te maken hebt met een degelijk apparaat van goede kwaliteit. Alle componenten zien er deugdelijk uit en voelen ook zo aan. Na het instellen en verbinden met de wifi, wat via de app heel erg makkelijk gaat. Is het tijd voor de eerste kaart-ronde. Mijn ruimte van circa 50m2 brengt hij binnen 60 minuten netjes in kaart. Waarbij hij niet door gordijnen rijdt, maar netjes erlangsaf. Hij botst niet als een gek tegen stoelpoten of andere obstakels aan. Dus al om al een zeer prettige ervaring. De app kost eventjes wat tijd om deze goed onder de knie te krijgen. Maar als je het eenmaal door hebt kun je hier makkelijk ruimten creeëren, no-go zones instellen en no-mopping zones instellen. Het enige nadeel tot nu toe vind ik dat de dweil niet vibreert en dat de dweil zichzelf niet omhoog tilt als hij over een tapijt heen gaat. Maar daarvoor kun je dus netjes zones instellen. Je zult dan wel zelf de dweil erop en eraf moeten halen. Tevens merk ik, dat zodra ik de stofzuiger een dubbele schoonmaak laat doen. De batterij leeg raakt, hij terug gaat naar het laadstation maar dan niet zijn taak verder gaat afmaken. Al met al, een prima apparaat. En tot nu toe erg prettig.

Pluspunten

• Makkelijk bedienbaar
  • Degelijk materiaal

Minpunten

• Borstel
  • Dweilfunctie (tilt dweil niet op bij tapijt)

JelsS 24-02-2023

Fantastische robot stofzuiger!

Wat was erg benieuwd naar de robot stofzuiger. Ik kon niet wachten om hem binnen te krijgen. Met de handleiding ding het installeren eenvoudig. Ook de app is makkelijk in gebruik. De instellingen van de robot kunnen in de app worden gewijzigd. Ik heb de stofzuiger op max zuigkracht staan en elke dag doet de robot om 11:00 uur mijn huis stofzuigen en om de dag in de avond dweilen. De vochtigheidsgraad bij het dweilen heb ik op hoog staan. Ook het dweilen werkt perfect. Wat is het heerlijk om toe te kijken hoe mijn huis schoon wordt zonder er zelf iets aan te doen. Vol verbazing heb ik de eerste keer gekeken hoe hij langs alle hoekjes en randjes gaat. De batterij van de robot is ruim voldoende, want de robot kan het huis stofzuigen zonder tussendoor op te moeten laden. Ik ben er ontzettend blij mee en zou de robot niet meer weg kunnen denken.

Pluspunten

• Krachtige zuigkracht
  • Maakt weinig geluid
  • Stofzuigt en dweilt goed schoon