Miele Blizzard CX1 Parquet EcoLine blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele Blizzard CX1 Parquet EcoLine blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Gert 13-01-2020

Duurzaamheid

We hadden van het merk Miele meer verwacht,
Van de stofzuiger zelf niet op aan te merken.
Helaas viel bij ons na een jaar de zuigmond al uit elkaar.
Deze is door Miele vervangen, helaas duurde dat heel lang maar dat had meer te maken met de verkopende winkel (BCC wat een Kwalitatief Uiterst Teleurstellend bedrijf is dat)
Nu 2 maanden verder heeft ook de uitschuif stofborstel het begeven de borging is al versleten.
In het begin was hij niet uit te schuiven, en nu blijft hij niet meer vergrendeld zitten.
Gezien de garantie afhandeling van BCC hebben we maar een opzetborstel gekocht.
als het weer zo lang duurt kunnen we weer 6 weken de stofzuiger niet gebruiken.

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • aanpasbaar zuigvermogen

Minpunten

• Parketborstel snel stuk
  • uitschuif stofborstel

Teseling 11-10-2018

Miele zakloze stofzuiger

Zuigt uitstekend en minder lawaai als onze vorige stofzuiger .
Snoerlengte prima en makkelijk te legen.

Paul 10-05-2018

Even iets anders

Het is mijn mening dat Miele de beste keus is voor een huishouden met huisdieren.

Maar:
-na maanden in gebruik te zijn, zit een huisdierengeur toch uiteindelijk in het apparaat, ondanks het reinigen van alle onderdelen.
-zoals vaker beschreven is het snoer te kort. Hoe kan zo iets bij een topmodel als bezuiniging gebruikt worden.
-Het bovenliggende handvat zorgt er voor dat de zuigslang te kort is. Het apparaat moet over de zelfde aantal meters vaker meegetrokken worden, en, (dit alleen bij mij natuurlijk) waardoor hij tegen een van mijn hakken aanrijd.
-Na een kleine reparatie mijnerzijds, kwam ik er achter dat het systeem om de stofbak vast te houden wel een heel vergezocht, amateuristische, fragile constructie is. Ik hoop voor iedereen dat het heel blijft.
-Ik denk dat de achterste wielen beter statisch hadden kunnen zijn, het apparaat volgt wel maar laat daar wel zijn eigen stijl in zien.
-en als laatste: en dit geld voor de vele Miele`s die in hier voor heb gehad, en alle anderen in de wereld: Waarom bestaan er nog steeds stofzuigers ( en zeker de duurdere ) die NIET over zijn eigen snoer heen rijdt, maar het snoer MEE gaat slepen.
Ik wil niet flauw doen maar als ik samen met een paar mensen zou brainstormen hoe een stofzuiger zou moeten werken, dan zou dit het eerste zijn waar ik aan zou denken. Dat is bij Miele in al die tijd nog niet gebeurd, schijnbaar.

Ondanks deze ergernissen zal Miele voor mij wel de beste keuze blijven maar dan wel wegens gebrek aan beter.

Pluspunten

• Grote zuigkracht

Minpunten

• Kort Snoer
  • Korte zuigslang

Thea 13-04-2018

Fijne stofzuiger

Gekozen voor een Miele na een eenmalig uitstapje naar een ander merk en blij met deze Miele, goede zuigkracht, licht te hanteren met de parketborstel en doordat het een zakloze is geen last meer van nare geur door hondenharen omdat ik nu makkelijk en vaak kan legen.

Pluspunten

• zakloos
  • zuigt licht

Minpunten

• kort snoer

Familie. Oosterhout 07-06-2017

Wat zijn we blij met deze stofzuiger

Wat een geweldige stofzuiger. Heel krachtig ondanks laag energieverbruik. De parket borstel is echt heel fijn draait ook soepel mee in de hoekjes. Verder niet veel geluidsoverlast. En makkelijk te reinigen. Kortom een aanrader!

Pluspunten

• Krachtig
  • Parket borstel

Karadnz 26-10-2016

Wow wat een zuigkracht

Hoi,

Ik heb deze stofzuiger een aantal weken getest. Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg tevreden over ben en dat had ik niet verwacht want ik had geen hoge verwachtingen van een stofzuiger zonder zak omdat ik daar eerder geen goeie ervaringen mee heb. Echter, ik heb wel gemerkt dat het reinigen van deze stofzuiger erg gemakkelijk is. Dat is erg fijn want ik gebruik de stofzuiger dagelijks. De zuigkracht is gigantisch. We hebben een kleine in huis die maar al te graag zelf probeert te eten en als er dan rijst op de grond komt, hele plakkerige rijst op bijvoorbeeld het tapijt, Dan weet ik dat deze stofzuigen zelfs die rijst er af kan krijgen met geen enkele moeite. Dus minder zorgen voor mama en de kleine kan lekker zijn gang gaan.
Ik moet wel zeggen dat de zuigkracht zo groot is dat ik wel per se de kracht lager moet instellen als ik bijvoorbeeld het tapijt stofzuig, maar ons hele huis heeft parket en deze stofzuiger is daar heel erg geschikt voor. Dankzij de speciale viltjes glijdt hij over het pakket en wankelt niet en valt ook niet om als het over een drempeltje rijdt.

Verder vind ik tot de stofzuiger erg makkelijk schoon te houden is niet alleen het bak en de filter, zelfs. de borstels is gemakkelijk schoon te houden. Het houdt geen enkele haar vast alles wordt naar binnen gezogen. Daarbij vind ik het ook erg belangrijk dat een stofzuiger geen nare geuren verspreid en ik mag je vertellen dat dat hierbij niet gebeurd.

Tot slot heb ik wel een aandachtspunt. Ik vind dat de stang te zwaar is.

Pluspunten

• Behoorlijke zuigkracht
  • Lange snoer (1etage woning)
  • Geen nare luchtjes die vrijkomen
  • Gemakkelijk schoon te houden
  • De stofzuiger kan tegen een stootje /wankelt niet

Minpunten

• De stang is zwaar

Judith 21-10-2016

Goede stofzuiger

Een fijnere stofzuiger dan de Samsung die hij vervangt. Miele gebruikt degelijke (plastic) onderdelen. Lijkt allemaal tegen een stootje te kunnen. De zuiger is wendbaar en heeft een goede zuigkracht. Met vele opzetstukken geschikt voor alle soorten te zuigen ondergronden. Ietwat zwaar met de trap op gaan. Het schoonmaken is makkelijk en zonder knoeien te doen.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Wendbaar
  • Degelijk

Minpunten

• Kort snoer
  • Iets zwaar

Carmen 20-10-2016

Fijne stofzuiger

Eindelijk een zakloze stofzuiger van Miele.
Heel stabiel door de 4 wielen, eenvoudig te legen stofreservoir met apart filter voor fijnstof waardoor het minder 'stuift' bij het legen. Door de regelbare zuigkracht op alle ondergronden plezierig in gebruik. Goede borstels onder de voet waardoor je hem zorgeloos kan gebruiken op parket maar ook op een kwetsbare gietvloer.

Pluspunten

• Stabiliteit
  • Zuigkracht
  • Veel verschillende opzetborstels op het apparaat

Minpunten

• Snoerlengte

Karin 20-10-2016

goede zakloze stofzuiger,makkelijk wendbaar

Deze Miele stofzuiger heeft een goede zuigkracht en maakt hierbij weinig geluid.Het apparaat is vrij groot en zwaar maar wel makkelijk wendbaar tijdens het zuigen.Heeft veel hulpstukken en telescoopbuis,dit is handig in het gebruik.Groot pluspunt,hij is zakloos en de grote stofopvangbak is eenvoudig schoon te maken waarbij het fijnstof apart wordt opgevangen.

Pluspunten

• zuigkracht
  • geluid
  • grote opvangbak

Minpunten

• zwaar
  • groot

Fatiha 20-10-2016

Top stofzuiger!

Een hele krachtige stofzuiger. Je kunt de zuigkracht aanpassen, als je bijvoorbeeld een tapijt wilt stogzuigen. Ook is de parket functie echt een pluspunt. Ik heb zelf parket in huis die door mijn vorige stofzuiger beschadigd is. Met de Mielle CX1 helemaal geen last van gehad. Mijn parket bleef mooi en alle stof verdween als sneeuw voor de zon. Echt een hele goede stofzuiger. Ik raad het iedereen aan die parket heeft. Er zitten veel borstels bij. Wazrdoor je kunt afwisselen voor tapijt, tegels ect.

Pluspunten

• Parket functie
  • Zuigkracht aanpassen
  • Diverse borstel bijgeleverd

Minpunten

• Zwaar
  • Groot