GPO Passion ED 8x42 verrekijker Zwart/Antraciet - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de GPO Passion ED 8x42 verrekijker Zwart/Antraciet op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

s***************@o********** 08-11-2023

Kwaliteit, gemak en design

Een zeer goede ervaring met deze kwalitatieve verrekijker. Scherp, makkelijk in te stellen en prachtig design.

Pluspunten

• mooi design
  • scherp

Minpunten

• zwaar

m******************@h********** 06-11-2023

Mooie en degelijke verrekijker

Wat een prachtige en degelijke verrekijker. De verrekijker komt in een mooie stevige luxe doos. Daarin zit de verrekijker, een stevige tas om de verrekijker in op te bergen en een koord om het tasje te dragen.
Ik heb de verrekijker mogen testen, en wat mij als eerste opvalt is dat de verrekijker vrij zwaar is. Het is een compacte mooie verrekijker. Je kunt de verrekijker verstellen zodat je blik goed is en de scherpte per kant instellen. Dit is voor mij een zeer belangrijk kenmerk omdat er tussen mijn beiden ogen een groot contrast is. Ik heb de verrekijker met name getest in de natuur en genoten van wat ik zag. Je kunt echt goed en scherp ver kijken. De kwaliteit is echt goed en het is een zeer degelijke verrekijker. Mijn enige minpunt is dat de verrekijker vrij zwaar is.

Mandy441 30-10-2023

Een musthave voor natuurliefhebbers!

Na enkele weken met deze verrekijker op pad te zijn geweest, ben ik blij verrast. De verrekijker is relatief zwaar en komt in een stevige opbergtas, dus daar moet je wel rekening mee houden bij lange trektochten. Maar ook enorm goede kwaliteit en duurzaam. Het voelt enorm stevig en degelijk aan. De verrekijker is ook water- en stofdicht wat handig is in de natuur.
Maar het belangrijkste. De verrekijker geeft echt een helder en scherp beeld, zelf bij weinig licht. Ik ben er zelfs in de schemering mee op pad geweest. Ik heb er erg van genoten. Vogels in de lucht zijn makkelijk te herkennen, en je kunt de sterkte zeer snel aanpassen. Kortom een musthave voor iedereen die (beginnend) vogelaar of natuurliefhebber is.

Pluspunten

• kwaliteit
  • scherp beeld
  • makkelijk bedienbaar

Minpunten

• gewicht

p************@g******** 29-10-2023

De verrekijker heeft een uitstekende bouwkwaliteit, met een stevig en duurzaam frame en een glas dat helder en scherp is. Het is gemakkelijk te bedienen en de focus is snel en nauwkeurig. De verrekijker is ook erg licht en draagbaar, waardoor het gemakkelijk mee te nemen is

Planetholland@hotmail.com 27-10-2023

Erg fijn in gebruik

Ik heb deze prachtige verrekijker enkele weken mogen testen. Ik heb hem vooral gebruikt als aanvulling bij fotografie, en wat een verademing deze verrekijker. Hij komt in een degelijke tas, die echter niet erg handig te sluiten is als je de draagriem er bij in doet. De kwaliteit van het beeld is fantastisch, de scherpstelling erg makkelijk, juist bij verschillende oogsterktes links en rechts. Het rechterwieltje corrigeert het verschil. Het beeld is helder en scherp, zeker bij schemer. Contrast tegen een lucht als achtergrond is erg goed. De beschermdoppen voor en achter zijn stevig en beschermen tegen stoten. Misschien is hij iets zwaar, maar uiterst degelijk, een aanrader!

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Makkelijk instellen
  • Zeer degelijk

Minpunten

• Iets zwaar

jolyloko123 26-10-2023

super, scherp beeld, kwaliteit!

Na een leuke test periode met zeer mooie ervaringen kan ik zeggen dat deze verrekijker zeker een aanrader is! als eerste zit hij prachtig verpakt en zit alles erbij een mooie luxe tas, draagriemen, covers voor de lens en een heel handig schoonmaak doekje. Als eerste viel me op dat de verrekijker wel een stevig stukje kwaliteit is en daardoor het enige wat weleens lastig vond wel wat meer weegt dan ik aanvankelijk dacht. Direct ben ik aan de slag gegaan en heb diverse situaties gezocht om met de verrekijker te werken. ik woon aan de westerschelde en zie er altijd de schepen voorbij varen prachtig met deze camera! wat een helder beeld, een super fijne bijstelling je kunt zowel de zoon als wat je wilt zien aanpassen door aan de rechter lens de knop te draaien kon je instellen of je juist iets op de voorgrond of achtergrond scherp wilde hebben. de mooiste test was in het bos het was al aardig scchemerig en daar stonden ze twee prachtige reeen in een vrij donker pad maar wat waren ze helder te zien! ook de sterren en de maan bij nacht waren ronduit schitterend! een echte aanrader voor iemand die zeer helder een mooi beeld wilt krijgen! de roofvogels die langs de helder blauwe lucht vlogen leken wel uit een fotoboek zo helder!

Pluspunten

• scherpte
  • diepte in stellen

Minpunten

• gewicht

Tanj1503 25-10-2023

Top verrekijker

Ik heb deze fantastische verrekijker enkele weken mogen testen. Wat een fijn product is dit. Hij is perfect om alles goed te kunnen bekijken. Met behulp van het wieltje kun je makkelijk het beeld scherp stellen. Het dragen van een bril is hier bij geen belemmering. Altijd is het beeld mooi scherp te krijgen, zelfs in de schemer wat top is om bepaalde vogels te kunnen bekijken. Enige nadeel dat al deze kwaliteit ook met een wat hoger gewicht komt.

Naast deze mooie verrekijker zitten er ook verschillende extra's in de doos met onder andere een fijne, stevige case om hem goed te kunnen bewaren. Top kwaliteit!

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Duurzaam
  • Goed te verstellen
  • Mooi scherp
  • Extra's

Minpunten

• Gewicht

a******@g******** 25-10-2023

ik mocht deze testen van review.nl en had aangegeven dat ik deze graag wilde testen op de camping en op de boot .
maar ik kreeg deze verrekijker pas toen de camping net dicht ging en we de boot en caravan al naar de stalling hadden gebracht.
heb deze thuis een beetje getest maar dit kan je beter in de vrije natuur doen.
het is een mooi ding en het beeld is ook zeker scherp maar de prijs vind ik erg tegenvallen.

Pluspunten

• mooi design
  • goede zoom

Minpunten

• duur

GPO Passion ED 8x42 verrekijker Zwart/Antraciet 25-10-2023

Goede Verrekijker met scherp zicht

Afgelopen week uitgebreid de mogelijkheid gehad om deze verrekijker te mogen en kunnen testen. Bij het uitpakken viel mij op dat het om een degelijk product ging. Zelfs de doos is al van flinke kwaliteit. Daarnaast zit er een goede stevige, maar ook niet al te kleine opbergkoffer bij. De verrekijker ligt wat zwaar in de hand, maar de zicht kwaliteit is zeer goed. Scherp stellen is makkelijk te doen d.m.v. een draaiwieltje.
Ook voor een de bril drager is de kijker goed te gebruiken.
Waar ik echt van onder de indruk was is de scherpte bij schemering. Samenvattend is het een goede verrekijker, wel wat zwaarder, maar met een goede scherpte zowel bij schermer als bij daglicht.

Pluspunten

• Scherpte
  • Degelijkheid
  • Afwerking

Minpunten

• zwaarder dan verwacht

oscarvanhees 13-02-2024

Deze verrekijker nu een paar maanden in bezit, Afgelopen feestdagen in Antartica geweest en daar is de verrekijker zeer vaak gebuikt en wat hebben we er veel plezier van gehad. Ondanks dat hij wat zwaarder is, blijkt dat de kwaliteit echt extreem goed is. We hebben alle dieren, zowel op het land als in het water goed en van heel dichtbij kunnen bestuderen. Ik beveel deze kijker aan iedereen aan die gaat voor kwaliteit en scherpte.

Kathl1 24-10-2023

Luxe verrekijker

Wat een luxe is deze verrekijker. Vanaf het uitpakken straalt dit eraf. Een mooie case om hem te bewaren. Degelijke brede riem om om je nek te hangen en alle bescherm kappen hang je er makkelijk aan vast.

De verrekijker is volledig naar je wensen in te stellen en geeft een enorm helder en scherp beeld. Qua gewicht zou hij wat mij betreft wel iets lichter mogen zijn.

• Scherpte
  • Helderheid

Minpunten

• Gewicht

TestingBerry 20-10-2023

Degelijke verrekijker

Ik heb deze mooie verrekijker mogen testen. De verrekijker komt in een prachtige en degelijke verpakking. De verrekijker wordt geleverd met div accessoires waaronder een stevige draagtas en schoonmaak doekjes en een handig draagkoord. Het koord aan de kijker vast maken vergt even wat inzicht maar uiteindelijk prima.De kijker heeft een handige instelling voor de ogen dus brildragers kunnen hem ook makkelijk gebruiken. De afstand tussen de kijkers is niet al te wijd . Het beeld overdag is super helder en je kan de helderheid makkelijk instellen dmv een draai wiel . Met beperkt licht is deze kijker ook nog goed te gebruiken. De kijker is een zeer fijn in gebruik . De afstand van de kijker is prima. Zeer helder beeld. Het gewicht is iets aan de zware kant maar dat komt door de profi en kwalitatief goede onderdelen. De doppen voor de lenzen zijn wat aan de simpele kant. Ik kan deze kijker zeker aanbevelen..een erg goed instapmodel in het hogere segment verrekijkers. makkelijk mee te nemen en een heel complete verrekijker.Aanrader voor iedereen die lekker van de natuur wil genieten

Pluspunten

• Accessories
  • Kwaliteit
  • Mobiliteit

Minpunten

• Gewicht
  • Plastic lensdoppen ogen wat goedkoop

s**d@s**s.nl 20-10-2023

De afgelopen weken heb ik GPO Passion 8x4ED verrekijker mogen testen en vond het een verbluffend goede verrekijker met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Beter zelf dan de nog duurdere merken die ik eerder probeerde maar niet aanschafte.

Wat viel mij vooral op.
• Bewegende objecten zoals vogels zijn makkelijk te volgen en blijven lang scherp ook als de afstand (sterk) verschilt. De beeldbreedte van de verrekijker draagt daaraan bij.
• Voelt stevig aan, ligt lekker in de hand, glijdt niet weg (ook niet in natte omstandigheden) en is niet te zwaar voor langer vasthouden. Goed compromis tussen kwaliteit en gewicht.
• Verrekijker geeft extreem scherpe beelden. De scherpte stelling gaat snel en soepel en werkt ook op korte afstanden zodat je ook bloemen en insecten gedetailleerd kan bekijken.
• Er wordt een handig opgevouwen microvezeldoekje bijgeleverd dat ook te bevestigen is aan de verrekijker. Vezeldoekje is beschermd en wordt daardoor niet snel onnodig vies. Het is allemaal goed doordacht.
• De riem van de verrekijker zelf is in het midden van prettig zacht rubber wat fijn aanvoelt op de hals en niet verschuift.
• Door de diepte van de lens aan de voorzijde zal de lens in natte omstandigheden niet snel nat worden.
• De objectieven in de verrekijker zijn uitstekend. Naar mijn mening verscherpen ze het beeld. De details van dieren op grote afstand blijven uitstekend zichtbaar. Dit maakt de herkenning makkelijk, zeker van vogels.

Klein minpunt
• Gebruiksaanwijzing in de Nederlandse taal ontbreekt in het boekje. Als het wel in Deens en Pools is kan Nederlands ook niet ontbreken vind ik. Ook het kunnen vastmaken van de doppen aan de voorzijde van de verrekijker ontbreekt in de handleiding terwijl dat erg handig is naar mijn mening.

Kortom wie een goede kwalitatieve verrekijker wil voor veelzijdig gebruik zonder de hoofdprijs te betalen is de GPO Passion 8x4ED verrekijker een echte aanrader.

Beetse 19-10-2023

Scherpte op alle afstanden

In de afgelopen weken heb ik deze verrekijker mogen testen. Sinds een paar jaar ben ik fanatieker vogels gaan spotten. Hiervoor gebruikte ik handige kleine verrekijkers of een oudere verrekijker denkende dat verrekijkers hetzelfde zijn. Deze verrekijker is echt een hele andere klasse. Het scherp stellen is heel fijn en precies te regelen. Dit maakt het voor vogels spotten ideaal, omdat die vaak snel verplaatsen.
Ook als het begint te schemeren is het contrast nog heel goed waardoor spotten beter wordt dan met het blote oog.
Voor mensen met een kleiner gezicht werkt deze GPO erg goed, omdat de lenzen dicht op elkaar te plaatsen zijn.
In de verpakking zitten alle benodigde accessoires om de verrekijker veilig en handzaam te vervoeren. Al met al een complete set met een kwalitatief uitmuntende kijker.

Pluspunten

• Makkelijk scherpstellen
  • Contrast

steesie3@hotmail.com 19-10-2023

Mooi design en super scherp

Ik heb zelf een oude 7x50 verrekijker die ik weleens gebruik om vogels te spotten. Je merkt meteen dat de 8x42 van GPO van geweldige kwaliteit is. Ligt lekker in de hand omdat hij licht en compact is. Het afstellen werkt supermakkelijk en het zicht is superscherp. Ook voor het kijken naar de maan/sterren is deze zeer fijn.
Het design is mooi en stevig. Het tasje wat je er bij krijgt is ook stevig en ziet er mooi uit.

Pluspunten

• Makkelijk in te stellen

foreverdream 18-10-2023

Geweldige verrekijker

Wat een genot deze verrekijker, met een strakblauwe lucht op de achtergrond is de vogel heel mooi helder en scherp te zien . Ik verbaasde me hoe ver ik met deze verrekijker kan kijken. Het scherp stellen en het aanpassen van de grote van de kijkers is erg makkelijk en soepel. Om wisselen van persoon kan snel gebeuren mocht je samen gebruik willen maken van deze verrekijker.
De verrekijker komt keurig en goed verpakt aan in een stevig doos. Ook zit er een mooie opbergkoffer bij. Je moet zelf nog even de band om de koffer doen en om de verrekijker zelf. De band om de verrekijker doen is nog best wel even een klusje om dat goed te doen. Er zit helaas geen Nederlandse beschrijving bij. De verrekijker is wel redelijk zwaar maar door de zachte band om je nek makkelijk mee te nemen.
Ik ben zeer tevreden, je kunt goed scherp stellen, ontzettend helder en werkt ook zeer makkelijk.

Pluspunten

• helder beeld
  • Mooie bewaar koffer erbij

Minpunten

• Iets aan de zware kant

k**9@g**l.com 18-10-2023

Een professionele verrekijker! Doet niet onder voor anderen

Via review.nl deze verrekijker een aantal weken mogen testen. En wat kwam dit mooi uit tijdens de herten Bronstijd op de Veluwe!

De verrekijker komt in een sjieke zwarte doos. Bijgeleverd is een beschermhoes met handvat, doekje voor de lenzen schoon te maken, de verrekijker met halter en beschermdopen.

De verrekijker is qua gewicht wel oké. Hij is wel zwaarder dan onze andere verrekijker. Maar hij ligt fijn in de hand. Het is een makkelijk werkende verrekijker. het spreekt eigenlijk voor zich hoe hij werkt.
Het beeld wat je ermee krijgt is voortreffelijk. zowel overdag als met schemer was het beeld ontzettend scherp en was o.a. het gewei van hert op deze manier goed te bekijken.

Een ontzettend voordeel is voor mij met een bril dat er een dioptrie optie op zit en dus aangepast kan worden op m’n bril. Echt een pluspunt!

Nadeel vond ik persoonlijk de lensdoppen aan de voorzijde. Met de kwaliteit die verrekijker bezit, leek hier oo bezuinigd te zijn . het voelt fragiel:.

Pluspunten

• dioptrie-aanpassing
  • Case (ontzettend stevig)

Minpunten

• De lensdopen voorzijde

j**k@g**l.com 16-10-2023

Op zoek naar een goede verrekijker kwam ik bij deze verrekijker uit. Wat een verademing is deze verrekijker. Het instellen is zeer simpel en het beeld is gewoon voortreffelijk. Kortom een verrekijker die ik iedereen aan kan raden is wel wat aan de prijs maar zeker al het geld waard. De opties die je erbij krijgt zijn heel goed zoals een tasje een handvat een hengsel en een beschermkap voor de lenzen. Wij hebben er al veel gebruik van gemaakt op de Veluwe en het beeld is superscherp en echt heel goed van kwaliteit.

marjon.wissink13@gmail.com 16-10-2023

Goeie verrekijker, vooral voor professionals

Wat een prachtige verrekijker! ten eerste al dat hij in zo´n mooie en luxe doos geleverd werd, dan weet je wel dat je goed spul in de handen hebt en dat is ook zeker zo. De verrekijker ligt fijn in de hand en heeft een scherpe kijker, waarvan de scherpstelling ook zeer nauw luistert. Een ontzettend heldere verrekijker, we konden de losse spinnenwebben zien vliegen en de vogels in de ogen kijken. Ook heeft hij veel vrijheid in welke stand je hem zet, heb je bijvoorbeeld breed uit elkaar staande ogen, dan is dat geen probleem met deze verrekijker.
1 aandachtspuntje is dat er wel een extra rubberen rand aan de voorkant van de kijker kan, voor bescherming als je hem ergens neerzet. Dit is nog wel erg gevaarlijk, want de lenzen kunnen snel beschadigd raken.
Al met al is dit een zeer fijne en professionele verrekijker.

Pluspunten

• scherpe kijker
  • ligt fijn in de hand
  • helder

Minpunten

• geen rubberen rand aan de voorkant van de kijker

R.Ms-Sch 12-10-2023

Fijne verrekijker die goed beeld geeft

Deze verrekijker heb ik mogen testen voor review.nl. Het allereerste wat eraan opvalt is de manier waarop de verrekijker verstuurd wordt: een grote doos, met daarin ruimte genoeg voor de tas, de beschermdoppen en de verrekijker zelf.
Zelf was ik gewend aan kleine verrekijkers, die in je jaszak passen. Dat is deze niet. Deze hang je echt om je nek (de straps zijn behoorlijk comfortabel en zacht), of neem je mee in de bijbehorende tas. Vanzelfsprekend heeft de verrekijker wel wat gewicht, maar tijdens de wandelingen vond ik hem nooit zwaar worden.
Het uiteindelijke resultaat? Jazeker zag ik de Vlaamse Gaai in het hoekje van het bosgebied zitten. En de buizerd die bovenin een boom naar mij aan het spieden was zag ik ook. Het beeld is stabiel, er is geen verkleuring van wat je ziet en de verrekijker is makkelijk aan te passen aan de eigenaardigheden van de kijker. Zo heeft mijn echtgenoot een veel breder hoofd en heel ander zicht, maar toch konden wij beide de eerder genoemde Vlaamse Gaai bekijken.

Pluspunten

• robuust
  • kleurechtheid
  • zachte halsband

Minpunten

• past niet in jaszak