Brother DCP-J752DW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Brother DCP-J752DW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

PhvdVoort 09-11-2015
Geschreven voor: Brother DCP-J752DW

Ik heb deze printer nu een paar weken in huis en ben er niet tevreden over. De printer geeft problemen met de Wifi verbinding, de printer begon continue opnieuw op te starten, waardoor ik hem na een paar dagen al ter reparatie moest aanbieden. Volgens Brother lag het eerst aan mijn Ziggo Ubee wifi-router en moest ik bij Ziggo maar een ander modem aanvragen!? Echter, ik gebruik niet eens een Ziggo Ubee wifi-router maar heb een eigen wifi access point van Unify waarmee ik met geen enkel andere apparaat problemen heb. Dus dan toch maar voor reparatie aangeboden, opgestuurd en de printer na 3 weken weer terug gekregen. De printer werkt nu wel beter, heeft meestal verbinding met de wifi, maar start nog zeer regelmatig spontaan opnieuw op waardoor je weer moet wachten tot ie weer verbinding heeft. Is irritant en gewoon niet zoals het hoort. Ik had hiervoor een printer met wifi verbinding van een ander merk en daarmee nooit problemen.

De printer komt op mij ook niet echt degelijk over, de papierladen en feeder aan de bovenzijde lijken nogal gammel. Printkwaliteit is redelijk, zwart lijkt echter niet echt zwart, de afdruksnelheid is gemiddeld schat ik zo.

Ik overweeg nu deze printer maar weer te vervangen want met studerende kinderen die regelmatig wat moeten printen moet alles gewoon goed en direct werken (anders bellen ze mij gewoon tijdens m'n werk).

Hagen63 02-01-2015
Geschreven voor: Brother DCP-J752DW

Van de buitenkant lijkt het een heel degelijk apparaat, maar de bouwkwaliteit is toch wel wat ielig. De papierlade moet je echt met beleid behandelen, en het hulpscharnier van de klep is zo dun en loopt zo stroef dat ik bang ben dat die gauw kapot zal breken.
Ook als het papier door het apparaat wordt getrokken klinkt het regelmatig alsof hij vast gaat lopen. (wat ook al een paar keer is gebeurd)
De printkwaliteit is redelijk, het zwart is meer donkergrijs, de kleuren nogal licht en flets. Maar misschien komt dat door de van fabriek bijgeleverde cartridges. Ik ga niet op topkwaliteit printen, want ik heb deze printer juist gekocht omdat hij er bij de consumentenbond als beste uitkwam, ook met een heel gunstig inktverbruik.
Tot nu toe dus een voldoende, maar ik had er meer van verwacht. Vooral heb ik nog niet zo veel vertrouwen in de betrouwbaarheid, eerst maar eens kijken hoe hij zich houdt.

Hagen63 22-04-2015

Nu bijna 4 maanden verder ben ik toch wel tevreden met de Brother. Het apparaat is beduidend zuiniger met inkt dan de HP PSC 2355 printer/scanner die ik hiervoor had. De eerste cartridges die van de fabriek waren meegeleverd zitten er nog steeds in. De optie "dubbelzijdig printen" gebruik ik regelmatig, bespaart ook papier. Het apparaat voert die opdracht prima en geheel automatisch uit. Scannen gaat erg gemakkelijk. Het touchscreentje voor de bediening is ook handig en gemakkelijk in gebruik.
Enige minpunt blijf ik de wat gammele constructie vinden, bijvoorbeeld papier bijvullen of verwisselen moet je voorzichtig en nauwkeurig doen.