Brother DCP-J552DW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Brother DCP-J552DW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

pgmhoefnagels 14-08-2015
Geschreven voor: Brother DCP-J552DW

N.a.v. test consumentenbond gekocht, maar het Control Center werkt niet onder Mac OS 10.9.x of hoger. Onder Windows 7 is het Control Center wel te installeren. Ook de driver voor Mac moet separaat worden gedownload van de brother solutions site. Kwaliteit scannen: matig. Kwaliteit printen: matig. Eindoordeel Brother: voor Windows een waardering van 6/7. Voor de Mac: 4/5. Had hiervoor een HP Deskjet 895cse. Jammer dat ik deze heb weggedaan ;-(

Esbro 28-05-2015
Geschreven voor: Brother DCP-J552DW

Deze printer gekocht omdat hij volgens verschillende tests goedkoop in gebruik zou zijn en goede kwaliteit zou leveren.

Installatie ging vlot. Alleen printen via smartphone lukt nog niet. Wel draadloos via laptop. Printer heeft alle mogelijkheden die wij belangrijk vinden (mulitfuncional). Kleuren van de printjes zijn wel fletser maar hiervoor hadden we een canon fotoprinter. Dus misschien niet zo goed vergelijkbaar.

De printer maakt meer lawaai dan de canon. Ook jammer, het opvangklepje voor het papier opent niet automatisch (canon wel). Nu moet je alsnog naar je printer lopen als je een print op afstand wilt maken. Of je moet het opvangklepje altijd open hebben staan. Ik vind de vormgeving niet bijster mooi maar goed, daar heb ik het apparaat ook niet voor gekocht.

Voor de paar prints die wij wekelijks maken voldoet deze machine prima. We hopen dat de machine lang probleemloos meegaat. Maar dat moet dus nog maar blijken.

Markozzie 02-04-2015
Geschreven voor: Brother DCP-J552DW

Voorheen had ik een fotoprinter.
De printkwaliteit van deze Brother haalt het natuurlijk niet met die van een fotoprinter. Echter, hij volstaat prima voor het gewone printwerk. De inktdruppel is wel iets aan de grove kant.

Sommige onderdelen van de printer voelen wat 'plastic' aan. Andere onderdelen zien er solide uit. Het zal echter geen printer worden die jarenlang meegaat. De vormgeving van het apparaat is fraai.
De scan- en kopieerfuncties werken makkelijk en snel via een touch-display. Het scanresultaat is goed genoeg voor al je huis- tuin- en keuken printwerk.
Al met al een prima printer voor een schappelijke prijs.

Markozzie 22-07-2015

Aan bovenstaande review wil ik het volgende toevoegen:
De scanfunctie werkt prettig en snel d.m.v. de tiptoetsen.
Minpuntje is dat het inscannen van pagina's de eerste 40-50 pagina's vlot verloopt. Daarna wordt het apparaat waarschijnlijk te warm en duurt het bij elke pagina tot 14 sec. voordat hij start met inscannen. Verder werkt het apparaat vlot en prettig. Ben nog steeds tevreden met deze aankoop!

Previa1998 01-04-2015
Geschreven voor: Brother DCP-J552DW

Gekocht ter vervanging van een Canon PIXMA 550 , wat een drama printer was dat.Piepen bij inkt low, maar dan ook niets meer doen, ook al was er maar 1 cartridge leeg of bijna leeg. De Brother 552DW gaat dan gewoon door als een echt werkpaard. Is makkelijk te installeren en een stuk sneller dan de Canon. De print- en scankwaliteit zijn goed en hij is redelijk stil. WIFI is mooi meegenomen voor de TAB en de Mobiel.
Absoluut een aanrader!

Corneille844002 07-02-2015
Geschreven voor: Brother DCP-J552DW

Ter vervanging van een Canon Pixma MG5250, die het na drie jaar al weer begaf, deze printer aangeschaft. Dit mede door de goede resultaten in de test van de Consumentenbond.
Aansluiten was gemakkelijk en eerste resultaten zeer bevredigend.

tjeg 01 24-03-2015

Oo k mijn pixma mg 5350 binnen twee jaar de printerkop stuk en dat was al mijn tweede canon met dit probleem en ook bij mijn zuster gebeurde dit binnen anderhalf jaar.printerkop kost zomaar €70 ,dus dan maar weer een nieuwe printer.
Deze brother ook gekocht om zijn goede reviews en hij bevalt prima,lekker snel en zuinig met inkt.
Prima keus lijkt mij en voorlopig geen canon meer wat als je even googled een groot probleem heeft wat betreft die printerkop , allemaal klachten.

bvds 21-11-2014
Geschreven voor: Brother DCP-J552DW

Deze Brother gekocht na een HP, 2 Canons en een Epson; in alle gevallen gingen de apparaten vrij snel stuk. De keus op deze Brother viel vanwege (aanname, moet nog blijken)de redelijke printkosten. Terwijl de laserprinter die ik had (ook van Brother) net na 2 1/2 jaar er ook mee ophield (vervangen door een OKI). Nu maar afwachten hoe dit multifunctionele apparaat zich houdt. Met originele inkt is dit nog een betaalbare optie. Het apparaat is t.o.v. de niet eens zo oude Epson ( 2 1/2 jaar mee gegaan) dat hij mooi stil is (scannen en printen) en snel (scannen). Ook de printkwaliteit voldoet prima voor vergaderingen, schoolwerkstukken enz. Fotoprints maak ik in de praktijk eigenlijk nooit, ook niet uitgeprobeerd. Het mooie is dat het papier in een lade gaat en niet rechtop in een invoersleuf o.i.d. staat. Het lcd paneel zit (optisch) wat tegen het apparaat geplakt, een designwonder vind ik het apparaat niet. Ook is het wel een heel erg veel plastic dit apparaat (mogelijk kwetsbare klepjes waar de inktcartridges en de kaartjes zich achter bevinden). De eerste indruk is echter gunstig, alles werkt meteen en zoals gezegd, snel.

French 28-10-2014
Geschreven voor: Brother DCP-J552DW

Gekocht ter vervanging van een Canon all in one die het van de ene dag op de andere had begeven. Printer is makkelijk te installeren en een stuk sneller dan mijn Canon. Print- en scankwaliteit zijn goed en hij is redelijk stil. WIFI was voor mij niet de reden om deze printer te kopen maar ik ben nu blij dat het erop zit want het is toch wel erg makkelijk om op iedere PC de beschikking over een printer te hebben. Zelfs mijn Linux laptop werkt prima over WIFI met deze printer.
Veel printers hebben een open papierbak die ver uitsteekt waardoor de printer alsnog veel ruimte in neemt. Bij deze verdwijnt de papierbak volledig onder de printer en blijft daardoor mooi compact.
Absoluut een aanrader!

Consumenten Joop 06-03-2014
Geschreven voor: Brother DCP-J552DW

Gekocht bij Coolbleu keurig andere dag afgeleverd zoals gewoonlijk bij Coolbleu.
Printer is zeer makkelijk te installeren en maak mooie afdrukken.
Cartridge's makkelijk in te zetten.
Maak ook weinig geluid.
En volgens de consumentenbond ook bij incidenteel gebruik zuinig met inkt in tegenstelling tot mij HP die luste er wel pap van.
Wat mij betreft een aanrader.

Consumenten Joop 24-06-2014

Ik ben nog steeds zeer tevreden over de printer ook het tweezijdig printen werkt prima.Ik kan hem iedereen aanraden ook wat betreft zuinigheid een prima printer.

vwcarfreak 28-02-2014
Geschreven voor: Brother DCP-J552DW

Vandaag de printer binnen gekregen en bij het uitpakken zit alles compact verpakt.
Je voelt dat de printer "plastic" aanvoelt, maar dat doet niet onder met de kwaliteit. Alles zit goed en netjes verpakt en eigenlijk wijst alles zich vanzelf.
Toch de uitgebreide en duidelijke beschrijving gepakt. Het is totaal niet moeilijk om de printer te installeren en daarna te verbinden met het WiFi netwerk. Ik gebruik een Linksys/Cisco router en het duurde 2 minuten en de printer was verbonden.

Het installeren van de software op de laptop/desktop is een fluitje van een cent. Erg eenvoudig en snel.
Er zit wel weer stukje software bij, waar ik niets aan heb. Maar misschien anderen weer wel.
Ook direct een Android app geïnstalleerd op mijn HTC One X en ook hier was het simpel om de printer te zoeken en te verbinden.
Alles start klaar om te printen. De printresultaten zijn goed. Helaas nog niet gescand of gekopieerd. Zodra ik deze ervaring heb, zal ik deze ook snel delen.

Prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend. Ben tot nu toe erg tevreden.