Lexmark X4975ve Pro

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Lexmark X4975ve Pro op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

theo1965 06-01-2010
Geschreven voor: Lexmark X4975ve Pro

Eigenlijk ongelooflijk hoeveel functionaliteit je krijgt voor, in mijn geval, 85 euro.

Mijn redenen voor aanschaf van deze LXM: ik wilde watervaste prints op plain paper. De Evercolor2 inkt is gepigmenteerd en daardoor watervast. Een tweede reden: draadloos. Daarnaast print ik niet al te veel en heb het daarom niet zo op de permanente koppen van Canon en Epson. Deze vergen veel meer onderhoud en dat kost, waarschijnlijk vooral als je weinig print, veel inkt.

Draadloos verbinden met de computer bleek wat lastig maar dat lag mogelijk meer aan mijn eigen onhandigheid. In de tweede poging was het binnen een kwartier gepiept en nu printen zowel de laptops met Vista en de oude XP PC zonder problemen draadloos.

De printkwaliteit is redelijk goed voor het printen van gewone documenten. Foto's print ik bijna nooit (die laat ik voor 0.08 bij het Kruidvat afdrukken). De kwaliteit van HP, Canon, Epson en de nieuwe LXM Vivix printers is beter. (maar Canon en LXM Vivix zijn niet watervast)

Handig is de automatische document invoer en het dubbelzijdig printen. Scannen naar Acrobat gaan probleemloos. Wel duurt het opstarten van een scan langer dan ik bij de vorige LXM multifunctional (uit 2003!) gewend was.

Inktverbruik: tot nu toe heb ik ongeveer 500paginas afgedrukt en heb ruim een XL zwarte en een XL kleuren cartridge leeg geprint. Als ik de beoordelen van Canon lees krijg ik de indruk dat het verbruik van de LXM beduidend lager is.

Erg positief ben ik over de LXM service desk. Na 9 maanden krijg ik bij sommige foto's rare strepen in de scan. Telkens binnen een (werk)dag antwoord en toen probleem na een paar dagen niet oplosbaar bleek kreeg ik zonder mankeren een nieuwe machine thuisgebracht.