Canon PIXMA MG5150

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA MG5150 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Johan 09-03-2018

zeer betrouwbaar

Geschreven voor: Canon PIXMA MG5150

Heb deze pronter in 2011 gekocht en hij werkt na 6 jaar nog steeds prima. Ik print er erg veel mee.
Het printresultaat is ook prima.

Pluspunten

• betrouwbaar
  • veelzijdig
  • prima printkwaliteit
  • werkt ook prima met Bluetooth

Minpunten

• geen WiFi

haka1001 27-07-2015
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5150

Op zich best een aardig apparaat dat goed print ALS die het doet. Echter als je niet veel print wordt heel veel inkt verbruikt voor het reinigen van de printmondjes, een veelvoud van wat gebruikt wordt om te printen en dan is inkt best een duur schoonkaakmiddel. En van al dat reinigen raakt ook het opvangbakje in de printkop vol en dan schiet de printer in een B200 en krijg je het advies om contact op te nemen met canon-service. Tja na garantie mag je zelf de kosten betalen en die zijn hoger dan de prijs van een nieuwe printer. En daarmee is dit uiteindelijk toch een waardeloos product.

haka1001 14-11-2015

Haha, kieskeurig vraagt of ik enkele maanden na mijn review een andere menig heb. Nee onder de streep een waardeloos product wat ondertussen dezelfde weg heeft gevolgd als zoveel andere printers in filmpjes op youtube: weggegooid.

HPepie 17-05-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5150

Dit is mijn 2e MG 5150.De eerste kreeg al binnen een jaar kuren. De kleuren haperde regelmatig. De foto`s waren met een groene waas afgedrukt. Alles gedaan om de printkop door te spoelen, maar zonder resultaat. Mail naar Canon en heb een nieuwe gekregen, en die heeft nu hetzelfde probleem. Nee erger nog hij geeft nu helemaal geen kleur meer, en ook geen tekst.

hannex 19-10-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5150

Ik heb deze printer meer dan een jaar geleden gekocht voor mijn studie. Ondertussen heb ik er al heel veel verslagen mee kunnen printen met uitstekende kwaliteit. Wat ik er het beste aan vind is het dubbelzijdig printen zonder moeilijk te moeten doen met zelf blaadjes om draaien.

Enig minpuntje: het duurt soms wel lang voordat hij BEGINT met printen, het printen zelf heeft een snelle functie maar dat geldt dus niet voor het opstarten.

SonjaB25 13-09-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5150

Eerst erg tevreden,maar na 9 maanden kwamen er problemen.Trok het papier er niet recht door,dus een scheve kopie,maakte inktvlekken en op het laatst bleef het papier vastzitten.(Mijn zus heeft dezelfde problemen gehad met de MG5150.)Teruggebracht naar de winkel(Dynabite)en de printer werd opgestuurd naar Canon.Er zit 2 jaar garantie op.
Nu 12 dagen later gebeld door Dynabite,dat er een nieuwe printer voor me klaar staat een MG5250,de opvolger van de MG5150.
Dus goede en snelle service van Canon en Dynabite.

NooiEenCanonWeer 24-07-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5150

nog nooit zo'n waardeloze printer gehad. print heel even goed daarna niets dan ellende. Hij wil een van de kleuren niet printen, op advies van Canon diepte reiniging gedaan maar dan is na enkele keren al je inkt op, ook de kleur die het niet doet nota bene. Mijn advies is NIET KOPEN, dit is een waardeloze wegwerpprinter !

Jans0811 04-04-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5150

Waardeloos ding. Na 1 week trok hij de hele stapel papier naar binnen. Opgestuurd naar Canon. Na terug komst bleek hij nog steeds stuk. Gelijk de kliko ingegooid.
Nooit meer zo'n barrel! Geef mij maar een HP!

Campanulax 02-04-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5150

Op zich een fijn apparaat.Makkelijk te bedienen.
Wat mij soms ergert is dat het lang kan duren voor een kopie gemaakt kan worden, dan geeft de printer aan dat hij het aan het verwerken is, terwijl het een gewone kopie is.
Wat ik vreemd vind is dat ondanks dat ik altijd in zwart print,) ook bij de intesllingen in grijstinten aangeef), de kleurencartridges opgaan.

Alex123456781 24-12-2011

Priema apparaat.
Handige knop voor kleur of zwart/wit printen.
Handige mogelijkheid om bijv. scans op memory stick te zetten. Echt een aanrader wat mij betreft !!!

Ellis92 19-11-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5150

Op 15-2 heb ik een review geschreven over deze printer en ik ben het nog altijd met die review eens. Heb de printer nu 9 maanden en het is een super printer naar mijn mening. Er is maar 1 nadeel en dat is dat als je een document met meerdere pagina's wilt scannen, dit persee via de klep moet en niet gewoon door de achterste lade kan.

@ Nnenarque. Over het langzame kan ik misschien nog inkomen, het duurt even voordat de printer het document geladen heeft, maar goed als je persee snelheid wilt kun je je beter een officejet kopen. Heb je de handleiding eigenlijk wel gelezen van tevoren? Ik niet in ieder geval en ondanks dat feit en het feit dat dit mijn 2e printer ooit is, heb ik alles zeer gemakkelijk kunnen vinden. Denk niet dat de printer het probleem is dat jij er niet mee om kan gaan.

nnenarque 14-11-2011

het ding is een ramp
veel te langzaam, veel te ingewikkeld, het zoeken naar de juiste kleurinstelling is niet te doen
canon had vroeger de ip 4500, prima ding
maar aan deze mg5150 erger ik me vanaf het begin dat ik hem gekocht heb

roelof.n 21-10-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5150

ik heb deze printer mede aangeschaft voor het gebruiksgemak en het voordeel van de 5 inktcassettes, hierdoor hoef je geen (meestal duurdere inktcassete) vervangen bij een lege inktcassette.En een ander voordeel was voor mij de gebruiks gemakkelijkheid, mijn vorige printer was een Canon Pixma MP 540.

FrancisNL 23-09-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5150

Waardeloze printer. Duurt een eeuwigheid voordat ie een zwart-wit document heeft geprint. Bij nieuwe inkttanks plaatsen wil ie perse 2 blacks patronen, anders doet het apparaat niks. Heb spijt dat ik niet gekozen heb voor de HP all in one, want de oude HP printer drukte gelijk af en werkte zelfs zonder de zwarte inktpatroon.

Wouter_Zw 05-09-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5150

Ongelofelijk veel waar voor je geld met deze multifunctional. Gewone tekst komt er haarscherp uit. Foto's op fotopapier zijn prachtig, en de inkt is heel snel droog.
De scanner doet het ook prima.
Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen. Ik ben ook benieuwd naar het inktverbruik.

misdie 28-07-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5150

prima, snelle installatie, waard voor je geld, en doet het uitstekend als foto printer.conclusie erg tevreden.

Alfred51 11-07-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5150

Na diverse andere printers en zelfs een foto printer, levert deze printer prima kwaliteit. Na installatie van de CD-rom is het allemaal erg eenvoudig en veel keuze mogelijkheden. ODF en Adobe teksten duren wat langer voordat het apparaat ze afdrukt (omwerking??)
Voor de prijs hoef je het echt niet te laten, zeker in vergelijking met andere merken. Ook de cartridges zijn goedkoper dan van andere "grote" merken.

iefie-axl 05-06-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5150

Heb deze printer gekocht voor mijn zoon zijn huiswerk. Zelf ben ik regelmatig met fotografie bezig en laat mijn foto's altijd bij (denk ik de beste afdrukcentrale) profotonet afdrukken. Kreeg bij de printer een pakje photo paperplus glossy 2 van canon erbij dacht: ff kijken hoe hij foto's print. Heb dus eenzelfde foto als die ik een week eerder bij profotonet heb laten afdrukken op deze printer afgedrukt.....het is dat het papier van profotonet een iets gladdere structuur heeft, maar de afdruk is nagenoeg identiek. Heb ze door verschillende mede hobbyisten laten vergelijken en ze konden mij niet vertellen wat de proffesionele afdruk was.
Dus voor mij een TOP printer. Afgedrukte foto's komen ook droog uit de printer en hij print randloos af.

Kees01969 18-04-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5150

Zeer fijne printer evenals een zeer fijn scanner.
Kleuren zijn perfect, MITS goed ingesteld. Ik bedoel daarmee te letten op kleurprofiel in te stellen zoals
SRGB / ADOBE RGB als je werkt met Photoshop cs4 en dergelijke. En niet te vergeten monitor/laptop kalibreren ik gebruik hiervoor Spyder 3 van data color. Als je alle instellingen goed hebt ingesteld komen de kleuren voor +/- 90% overeen met jouw scherm.
Dus dat maakt de printer goed voor de hobby en de amatuur fotografen onder ons. Kort samengevat goede en betaalbare printer duurzaamheid kan ik nog niet bepaalen nog geen 2 maanden in gebruik.

J.Linssen 01-03-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5150

Heb zelf de MP620. Deze printer heb ik voor mijn moeder ( 80jaar) gekocht.Installatie was zo gebeurd. De installatie CD volgen en alles werkt. Ik heb deze printer gekocht omdat deze met de MP620 (WIFI) vergelijkbaar is. Op Ebay kun je tankjes kopen voor ca. € 1,00 per stuk.(doos 20 st/5soorten) Je moet alleen handig zijn om de chip on te zetten en de inkt-niveau-indicator uitzetten. Printer bij Camera.nu gekocht want daar is hij ca. € 18,00 goedkoper dan in de winkel en daarbij 2 jaar garantie!

Ellis92 15-02-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5150

Heb deze printer vorige week gekocht en ben er enorm blij mee. De handleiding en installatie cd zijn zeer duidelijk en het installeren kostte mij 12 minuten. Heb meteen alle functies uitgeprobeerd. Dubbelzijdig printer gaat prima, de afdrukken gaan voor mij snel genoeg en met scannen doet de printer automatisch de foto bijsnijden. De printer maakt weinig kabaal (zeker tegenover mijn vorige Lexmark printer).
Ik vind het een zeer mooie en multifunctionele printer voor een goede prijs.

Let op! De usb-kabel zit niet bij deze printer inbegrepen. Heb je nog geen usb-kabel thuis adviseer ik deze meteen erbij te kopen, anders kom je thuis en kun je er nog niets mee.

vanneke 15-11-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5150

Ik heb de canon MG 5150 enkele weken geleden aan geschaft. installatie was simpel em snel printen ging super, en mooie kleuren vooral op foto papier. ben al met al zeer tevreden over deze printer. over duurzaamheid kan ik mij nog niet zo goed uitspreken nog maar enkele weken in mijn bezit