JVC KD-BT1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC KD-BT1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

johanness12 04-01-2009

Radio ruim 1 jaar in gebruik

Al met al nog steeds zeer tevreden na 1 jaar. Sluit me aan bij de vele andere tevreden reacties!

Bij mij bekende issues:
- logica vd bediening: laat te wensen over, is prima aan te wennen mbt dageijks gebruik, maar moet je iets na verloop van tijd opnieuw instellen, dan lukt dat haast niet intuitief, terug grijpen naar de handleiding , die is overigens bij website v leveranciers in NL taal te downloaden
- frontje zit idd beetje lossig, maar blijft wel in tact (tot nu toe) als je het frontje niet meteen goed vastklikt kan het zijn dat deze omlaag klapt als ware het dat de CD uitgeworpen wordt, (dit komt heel zelden voor) dan moet je het er omlaaggeklapt weer induwen, beetje pielwerk, dit staat overigens ook beschreven in de handleiding.,
- als mijn nokia 6230i aan de radio gekoppeld is en ik ontvang een SMS dan hoor ik wel een melodietje op de luidsprekers ten teken dat er een sms binnen gekomen is, maar de indicatie op mijn mobieltje dat er een sms binnen is gekomen wordt niet getoond. als de telefoon niet gekoppeld is ,werkt dit wel zo als het hoort. Soms vergeet je dan dat er een sms binnen kwam en hoor je 2 dagen later : ik had je toch een SMS gestuurd....?
als iemand toevallig weet of dit een instelling is die veranderd kan worden ...ik hoor graag.
- je kunt meerdere telefoons aan deze radio koppelen, maar mijn vriendin heeft bv een wat oudere samsung sgh 530 i telefoon en die kun je niet goed koppelen aan deze radio, maar dat ligt meer aan de telefoon dan aan de radio, maar wees je er wel van bewust dat het niet altijd werkt, indien hier ook nog iets aan te doen is... ik hoor wederom graag......

al vast bedankt voor evt reacties

gr

Hans

mr Ron63 30-09-2008
Geschreven voor: JVC KD-BT1

Vorige week deze radio aangeschaft. Ik had al een goede radio erin zitten en zocht een bluetooth verbinding voor mijn Nokia 6500 slide. Omdat een goede bluetooth net zo duur is als een compleet nieuwe set met alles er op en eraan heb ik na lang google-en deze radio aangeschaft.
Is echt een top-apparaat zeg !!

-De radio ontvangt prima, met raamantenne van VW
-De CD speler is ook perfect (zal ik niet veel gebruiken)
-De bluetooth is prima. Het echo-en heb ik onder de knie nu. Mic setting op 1 zetten en weg is de echo :-)

De mic heb ik ingebouwd in het midden van mn dashbord in een vrij afdekkapje (waar normaal de achteruitverwarming zit bv) Houdertje van de mic gebruik ik dus niet meer.

De USB werkt ook prima, alleen is het lastig scrollen door de nummers, gewoon aan doen en niet onder het rijden er mee rommelen.

Minpuntjes:
-Als je belt, of gebeld word krijg je in het heeeeeel klein te zien wie je belt, had van mij groter mogen zijn.

-Het frontje zit wat losjes op de radio vast.

-Afstandsbediening is wat te klein en de volumeknopjes had ik liever aan de bovenkant gehad.

Al met al een goed ding met heel veel mogelijkheden !!
Echt een aanrader !!

MeteoM 15-08-2008
Geschreven voor: JVC KD-BT1

Ik heb de autoradio nu ongeveer een jaar.
Hij bevalt me nog steeds prima.
Ik had hem vooral gekocht voor de USB aansluiting omdat ik onderweg graag veel muziek tot mijn beschikking wil hebben.
Eerst had ik een WD-Passport van 120 GB erop aangesloten met daarop ongeveer 6000 mp3-titels.
Het nadeel was dat je alleen na het aanschakelen minstens een halve minuut moest wachten voordat hij ging spelen (komt door de vele files).
Maar een groter nadeel was dat deze HD-schijf niet meer speelt indien de temperatuur beneden het vriespunt lag dus dit was niet ideaal.
Nu heb ik een cardreader erop aangesloten met een compacflash kaart van 16GB, daar passen toch nog altijd tot ongeveer 4000 mp3-files op, voordeel is dat ik hem nu ook tijdens vorst kan gebruiken, het werkt prima.
Bij 2000 titels moet je ongeveer 10 seconden wachten voordat hij gaat spelen.
Prettig dat de radio ook de ID3 tags laat zien in het display (naam en titel), eventueel scrollend als de tekst te lang is.
Ook gebruik ik de random funktie, daaruit kun je kiezen of hij de nummers in een bepaalde map door elkaar hutselt of uit alle files die je op de schijf heb staan.
Ik merk wel dat hij toch vaak dezelfde nummers opnieuw kiest, helaas onthoudt deze dus niet de nummers die hij al gehad heeft (ik meen dat dit dan shuffel genoemd wordt).
De radio heeft na mijn idee een goede onvangst al gebruik ik deze niet zo vaak.
Het Bluetooth gedeelte werkt ook goed al moet ik het volume behoorlijk omhoog schroeven om de tegenpartij goed te kunnen verstaan, vergeet het niet terug te draaien voordat je weer naar een andere bron gaat luisteren!
Ik ben zeer tevreden over deze radio, zeker in vergelijking met de vaak toch wat duurdere Pioneer toestellen.

Peter155 06-08-2008

Hoi,

Ik heb hier veel reviews gelezen over het echo-probleem tijdens het bellen.
Bedoelen jullie hiermee dat de echo optreedt bij zowel de beller als de gebelde??
Omdat jullie trachten het te verhelpen door de mic. op andere plaatsen uit te proberen?
Maar het gekke is dat bij mij alleen degene die ik opbel, of die mij belt, last van echo heeft! Ikzelf hoor in de auto mijzelf niet terug. En dan heeft het toch geen enkele zin om te gaan viegelieren met de plaats van je mic. in de auto?
Jammer dat je in het menu van de radio de echo niet kunt uitschakelen!!
Weet iemand misschien of er een andere oplossing voor is, een onderdeel wat je zou kunnen plaatsen in de aansluiting van de radio of zo?
Bedankt alvast voor jullie hulp.

Groetjes Peter.

mbregman 12-04-2008
Geschreven voor: JVC KD-BT1

Deze autoradio heeft alles wat ik zocht: USB en bluetooth. De USB werkt prima met de HD van 20 Gb. In eerste instantie werkte de USB niet. Dat kwam omdat de HD niet goed geformatteerd was. De HD moet geformateerd worden in FAT32. Ook de radio-ontvangst was eerst niet goed. Dat zat hem in de verkeerde antenneadapter die door de autodealer was geleverd. Dat is nu verholpen en de ontvangst is nu prima. Tenslotte de bluethooth. Ik ben prima te verstaan voor degene met wie ik bel. Ook het geluid via de boxen is goed hoorbaar. De autoradio werkt goed samen met mijn Sony-Ericsson K800i. Ik heb wel eerst de software van mijn telefoon geupdate. Het telefoonbook van mijn telefoon wordt automatisch overgenomen in de telefoon.
Nog een klein probleem na het aansluiten van de autoradio was dat de instellingen van de radio niet werden opgeslagen en onthouden door de radio. Zodra het contact werd uitgeschakeld en weer ingeschakeld, moesten alle instellingen van display, geluit etc. weer opnieuw worden ingesteld. Dit is verholpen door de rode en de gele draad van de iso-stekker aan de kant van de radio om te wisselen.

Mr Peter1962 19-02-2008
Geschreven voor: JVC KD-BT1

Een perfecte radio. Na de draad van de microfoon keurig weggewerkt te hebben begonnen met de inbouw van de radio. De 2 stekkers passen goed (Seat) dus hoef niet aan de slag met verloopstekkers. Alleen even de constant plus goe monteren zodat het geheugen niet constant weg valt nadat de sleutel uit contact verwijderd is. JVC heeft dat goed opgelost.
Belangrijk is goed de gebruiksaanwijzing te lezen dat spaart ellende. De bediening is even wennen maar na het doornemen van de handleiding is het goed te doen.
De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid. Usb werkt goed en vraag me eigenlijk af waarom er nog een cd speler op zit. Bluetooth werkt subliem en geluid van telefoon werkt ook goed. Microfoon op de zijhandel van bestuurder geplaatst, heb toch de handen aan het stuur en ben goed te verstaan. De verlichting is bij elk dashbord aan te passen want er zijn vele combinaties mogelijk. Omdat de autoradio lager gemonteerd is gaat het aflezen bij vel zonlicht iets moeilijker maar dat verschilt per autotpe.

Drakan 06-02-2008
Geschreven voor: JVC KD-BT1

Fijn apparaat qua geluid en de afstemming van het geluid. De bediening is omslachtig. alles gaat via de source knop. Even van CD naar radio kan niet, er moet driftig geklikt worden... Bluetooth werkt goed , alleen slissen de mensen waarmee ik praat. Kan dit aan mijn boxen liggen of hebben meer mensen hier last van ? Pairen e.d. is een fluitje. Gebruik de radio met een Nokia 6300. Geen problemen. De echo is goed te verhelpen door de mic aan het randje vande zonneklep bij de achteruitkijkspiegel te plaatsen. Heb je nergens last van.

Tam76 02-02-2008
Geschreven voor: JVC KD-BT1

Ik heb de radio nu 2,5 maand en hij bevalt uitstekend! Telefoneren, mp3 bestanden van een USB stick lezen alles loopt als een trein. Ik heb wel voor de aankoop mijn telefoon getest bij een winkel waar de radio ingeschakeld was. Het enige wat ik jammer vind is dat JVC mij had verteld dat er voor deze radio een stuurbedieningskabel voor mijn auto was. Dit blijkt echter niet zo te zijn. Maar goed misschien komt die nog.
Maar al met al echt een aanrader!!!!

Hans611 13-01-2008
Geschreven voor: JVC KD-BT1

Ik heb de radio enkele maanden in bezit maar vind hem zeer ongebruiksvriendelijk. Het geluid moet ik op volume 40 zetten als ik telefoon krijg of ga bellen.Als ik bel kan ik de telefoonboek niet vinden, moet eerst via bluetooth zenden, moet min. 3 handelingen verrichten om te bellen, wat de verkeersveiligheid ook niet ten goede komt. Vind het display moelijk te lezen.
Kan iemand zeggen hoe je bovenstaande kan oplossen?

ehvmikey 10-01-2008
Geschreven voor: JVC KD-BT1

hey mensen ik heb net de knoop doorgehakt en hem gekocht, en laten inbouwen door iemand met verstand :P

ik heb al gemerkt dat ten minste 50% van alle problemen op deze pagina worden opgelost door alles goed aan te sluiten.
en door de handleiding te lezen los je nog is 30 % van de problemen op deze pagina op.

iemand hier zei dat hij niet op kon hangen ? er staat met heele groote letter's op de 2 pagina van de handleiding dat je met elke knop kan ophangen door hem even in te houden.

bluetooth functies werken perfekt, geen last van echo, gewoon je mic goed weg stoppe.

verder als je er 10 minute mee speelt snap je hem vrijwel al helemaal.

de handleiding is ook duidelijk, hij heeft veel meer functies dan ik dacht en het geluid is vele male beter als mijn oude kenwood, waarom weet ik niet.

je kan de kleuren ook heel makkelijk aanpassen op je dashboard kleure, want er zijn iets van 1700 kleuren mogelijk.

conclusie echt een mooi toestel,usb bluetooth werkt allemaal perfekt.

Pluruk 23-12-2007
Geschreven voor: JVC KD-BT1

Wel gisteren de radio ingebouwd, en ik ben zeer enthousiast. Er is prima door de diverse menu's te komen, goed lezen is het halve werk. De afstandsbediening werkt prettig, je kunt hem blindelings bedienen. Een zeer uitgebreide radio. /de enige min/ Ook bij mij hebben bellers last van een echo tijdens het bellen. Daar ga ik nog even mee aan de gang, maar moet oplosbaar zijn. Verplaatsen van de mic, gevoeligheid instellen op een ander niveau, andre mic (Nokia bv? Tot dusver zeer te vreden!

hugo3D 21-12-2007
Geschreven voor: JVC KD-BT1

heb deze al een half jaar en ben wat teleurgesteld. het zijn kleine dingen die me irriteren. als je hebt gebeld gaat hij niet direct terug in de mode waar in je zat (radio / cd /usb). IK kan het in iedergeval niet vinden maar er zit volgens mij geen knop om je gesprek te beeindigen. dit is iritant als je bijvoorbeeld bij iemand zijn voicemail hebt in gesproken of je schoonmoeder aan de lijn hebt :) .

Adressenboek werkt niet op mijn N70. op mijn 6021 wel maar daar staat zo,n waslijst in dat het mielijk is om het te vinden. Voice control werkt bij de N70 wel goed.

Het kiezen ven een nummer is helemaal absurt terwijl ze makkelijk gebruik hadden kunnen maken van de zenderkeuze toetsen of zo.
USB gedeelte werkt goed, jammer dat hij geen NTFS ondersteund maar dat doet geen enkele radio denk ik.
O ja, het vollume tijdens een telefoon gesprek ligt veel lager dan die van de radio. Dus volume omhoog tijdens het telefoongesprek en vervolgens doof als je weer terug gaat naar radio en het volume niet hebt terug gedraait.

verder wel een goed apparaat maar ik vond de parrot (gebruikte ik voorheen) veel beter.

Mr HG 24-11-2007
Geschreven voor: JVC KD-BT1

Goed apparaat tot nu toe. Overzetten ging ook goed en instellen van de telefoon ook zonder problemen. Kheb wel last van een echo gehad maar na wat verplaatsen van de mic (met draadje) was dit over. Verder vind ik de afstandbed. erg handig. Beetje skippen en playen via bluetooth. Gaat supert! Kheb dat ding in het dashboardkastje liggen en mn cd allemaal thuis! Ik vind em wel handig werken maar kheb ook al jaren een jvc. Verder zie ik hierboven nog wel wat problemen. Mijn dealer vertelde mij dat er veel parallel import is waardoor er een hoop zooi op de markt word gezet. Dat word natuurlijk niet terug gestuurd naar de fabriek omdat je dan gewoon een rekening krijgt. Oja, ik heb 4 jaar garantie. Daar kun je tenminste mee thuis komen.
Tot nog toe, een echte aanrader...

martijnkaag 13-10-2007
Geschreven voor: JVC KD-BT1

Ik heb deze radio anderhalve week in mijn bezit gehad, maar weer teruggebracht. Probleem met de radio was dat mensen die mij belden zichzelf terughoorden in een echo, ook als ik speakervolume op nul had staan.

Ik heb een SE K810i en een HTC P3300; met beiden had ik dit probleem. We hebben dit ook op de demo modellen in de winkel geprobeerd.

Ik heb nu de Pioneer DEH P65BT. Hierbij hebben mijn beide toestellen niet deze problemen.

Geluidskwaliteit van de Poneer vind ik beter en hij is veel prettiger in het gebruik. Een stuk intuitiever, leesbaarder (ik kon het aanwijzignen op de JVC niet tijdens het rijden lezen) en handiger: een joystick waarmee je alles aan kan sturen.

Mijn advies: controleer eerst in de winkel of je telefoon werkt, zowel voor beller als ontvanger. Implementate van het Bluetooth protocol is blijkbaar niet eenduidig.

En doorloop de menu's van zowel de jvc als de pioneer. Dan zal je zie wat ik bedoel met gebruiksgemak.

Hans Piso 11-10-2007
Geschreven voor: JVC KD-BT1

Op m'n zoektocht naar een autoradio met bleutooth en usb aansluiting kwam ik bij een aanbieding van een Marquant. Na tweemaal omgeruild te hebben wegens de slechte kwaliteit van de handsfree verbinding, besloot ik van de koop aftezien. Ik ging zoeken op kieskeurig en vond de JVC KD-BT1E. Nog net voor zes uur aangeschaft en op de parkeerplaats de radio aangesloten. M'n mobiel werd gelijk herkend en zelfs m'n telefoonboek overgenomen. Maar ik kon niet bellen, error, en niet gebeld worden. 'Savonds de handleiding nauwkeurig gelezen en de volgende morgen weer geprobeerd. Geen resultaat. Toen de helpdesk van JVC in Leiden gebeld en werd daar zeer vriendelijk en efficient geholpen. Ik kreeg een technicus aan de lijn en vertelde hem van m'n probleem. Welk merk mobiel ik had. SonyErrisson K800i. Of ik de nieuwste software had. Ik ging daarmee aan de slag. Op de sony kun je via de GSM verbinding de firmware updaten. Ik had de nieuwste versie kreeg ik als antwoord. Het versienummer opgeschreven en op het internet gezocht. Daar begreep ik dat ik een updateversie moest downloaden van de site en installeren op de PC. Zo gezegd en gedaan en zowaar de nieuwste versie in m'n mobiel geladen. Het werkt nu feilloos.
De USB aansluiting is een zegen. Nu kunnen al m'n CD's uit de auto en de stick ligt ergens onderin. Ik ben zeer tevreden, behalve over de gevoeligheid van het FM gedeelte. Dat is wat aan de magere kant.

Rennie 08-10-2007
Geschreven voor: JVC KD-BT1

Heb deze gisteren in de Peugeot van mijn vriendin ingebouwd. Fijn toestel, voelt alleen wat plastic aan, maar verder denk ik dat hij 't wel lang volhoud. Mogelijkheden te over door bluetooth (dus meteen carkit) en ook de bluetooth audio werkt erg leuk. Moet alleen nog uitzoeken hoe de sms op 't toestel werkt en een telefoon met voicedail is geen overbodige luxe. Wil ook nog wel weten hoe een inkomend gessprek gewesigerd kan worden.
USB is helemaal een genot want dan heb je geen cd's meer nodig.

Eindconclusie: fijn toestel, zeker een aanrader als je ook carkit wilt, maar ik zou dan wel een telefoon met voicedail gebruiken. Bediening is vaak ietwat ingewikkeld, maar dat is kwestie van gewenning. Maar je krijgt veel waar voor relatief weinig geld. Met een losse carkit en radio ben je vaak duurder uit als je dezelfde mogelijkheden zoekt.

supercool 14-08-2007
Geschreven voor: JVC KD-BT1

Ik heb de radio vorige week ingebouwd. Alleen de microfoon wegwerken is wat werk de rest van de aansluitingen zijn standaard. De geluidskwaliteit is perfect voor een radio zonder extra versterkers. Ik gebruik de standaard speakers van een Audi A4.
De functies van de radio zijn volledig en ook de AF functie werk naar behoren. Wat met mijn vorige sony's wel eens anders was.
Cd werk zoals het moet.
De bluetooth verbinding was zeer snel gemaakt, even de OPEN functie selecteren en binnen 5 sec. had ik verbinding met mijn Nokia 6300. Ook het telefoonbook, gemiste oproepen en overige lijsten waren meteen toegankelijk. Ook bluetooth Audio werkte meteen. Nadat ik de bijgeleverde houder van de microfoon heb weggegooid en de mic. ergens goed heb vastgeklemd, was de echo weg en voor mij en de andere kant van de lijn alles goed te verstaan.
De USB aansluiting werkte meteen met mijn mp3 speler (Iriver 20gb) en ook met mijn usb stick. Geluid ook perfect zoals het hoort te zijn. Alleen de externe hdd gaf wat meer problemen. Het blijkt dat de schijf als primaire partitie moet zijn gepartitioneerd. Als de schijf als logisch station is gepartitioneerd krijg je de melding READ FAILED of iets dergelijks. Even aan de pc hangen en omzetten en het probleem is opgelost. De zoekfunctie door de mappen of files (per 6 op de display) werkt goed, maar is niet super snel.
De EQ is goed in te regelen, als je even de tijd neemt.
Verder zijn de functie compleet, echter is de bediening niet echt logisch, maar na wat oefenen wel goed te doen. Tijdens het rijden kost het wel veel aandacht.

Een perfecte radio, die alles doet wat ik ervan verwachte en meer. Ik vind het een aanrader en zeker voor deze prijs.

Patz 01-08-2007
Geschreven voor: JVC KD-BT1

Heb hem nu een paar dagen in mijn auto. Super radio met goed geluid (via standaard speakers Seat Leon). Bluetooth telefoon en audiostream werken perfect. FM-ontvangst is inderdaad minder.
Ik heb alleen een groot probleem met de USB: als ik een SanDisk 512 mb inplug begint hij automatisch te spelen, maar het is één en al gekraak. Soms gaat dat na enkele minuten over in normaal geluid, maar dat is dan vaak alleen maar via mijn rechter-speaker. Heel af en toe springt het na verloop van tijd wel over op normaal stereogeluid (via beide speakers). Ook herkent hij sommige mp3-bestanden niet, in dit geval een mp3 podcast van 60mb en een zelf geripte cd (via iTunes: niet via de iTunes store dus geen DRM).

DayLight 23-07-2007
Geschreven voor: JVC KD-BT1

Erg goed geluid uit deze radio! Via de equalizer prima naar eigen smaak in te stellen. Werking van instellingen is even de handleiding lezen, maar geen probleem. Instelingen wijzigen tijdens het rijden is inderdaad lastig, maar zowiezo nooit aan te bevelen. Bleutooth werk super, enige minputje is de glimmende display. Die is bij zonnig weer lastig af te lezen. Voor deze prijs echt een koopje!

Gasparin 16-07-2007
Geschreven voor: JVC KD-BT1

Fabrieksradio, -speakers en oude Nokia carkit91 uit de auto, en deze JVC radio met Audio System X-ion speakers erin. Wat een wereld van verschil! Zeer goed geluid, stemmen klinken helder, het hoog is sprankelend en het laag krachtig en superstrak. Met de uitgebreide equalizer is het geluid naar wens in te stellen, voor mij is de preset Pop voorlopig goed genoeg. Het display is lekker groot, genoeg ruimte voor RDS-info, zenderfrequentie en klokje. Heel handig is dat je de display kleur kunt aanpassen aan de kleur van je dashboard verlichting, zodat je tenminste geen lelijk kleurverschil hebt in het donker. Een minpuntje is wel dat het display niet zo goed afleesbaar is bij veel omgevingslicht. En dan het gemak van de USB-aansluiting, stickje erin en spelen maar! Geen CD's meer nodig.

Bellen met de Bluetooth carkit werkt perfect met m'n Nokia N73, prima geluidskwaliteit, ook aan de andere kant van het gesprek. Het bijgeleverde microfoontje zit in mijn auto bij de binnenspiegel. Bluetooth Audio werkt ook, maar alleen met telefoon-geluidskwaliteit. Ik denk dat dat aan mijn telefoon ligt (Nokia N73), die de radio alleen als headset herkent. Ook het telefoonboek overzetten en sms werken helaas (nog?) niet met de N73. Maar je kunt altijd nog 6 telefoonnrs. in de radio zetten. Beter dan niks.

Het is nog even wennen aan de bediening en om het frontje er in 1x goed in te klikken. Het is een wat fragiele constructie, vind ik.

Al met al ben ik zeer tevreden met deze KD-BT1. MP3, Bluetooth en USB, het zit er allemaal op. Autoritten lijken opeens een stuk korter te duren!

Nog wel een vraag: In de handleiding staat dat je de auto niet mag starten als er iets op de USB-poort is aangesloten. Waarom is dat eigenlijk? Zou het zijn, omdat bij starten de spanning even wegvalt en je usb-device hierdoor defect kan raken? Met mijn usb-stick heb ik nergens last van.

H. Hulzebos 22-06-2007
Geschreven voor: JVC KD-BT1

Radio heb ik nu ongeveer 3 weken in mijn bezit.

Een perfecte radio met alles erop en eraan !
De bleutooth werkt grandioos, niet meer je mobiel in een houder stoppen, maar je kunt hem gewoon in je jas/tas houden. Bij het aanzetten van de radio heeft deze binnen 20 seconden de verbinding met je mobiele telefoon gevonden. Via de radio is alles afgeschermd en je hoeft dus niet bang te zijn dat iemand anders via de radio geconnect is.
In de handleiding staat dat de radio ca. 5000 telefoonnummers aan kan, maar het is zo geregeld dat de radio niet de telefoonnummers in de radio oplsaat, maar dat hij middels bluetooth verbinding eenvoudig weg een ‘on-line’ verbinding heeft met de telefoon en dus rechtstreeks de gegevens van de telefoon uitleest.
Zo kunt je alle gebelde, gemiste, laatst gekozen etc. etc. nummers via de radio opvragen en bellen.
SMS’n is ook mogelijk, maar is niet erg handig. Het is en blijft een radio en geen telefoon.

De CD-speler kan ook MP3 en WMA-bestanden lezen. De JVC leest zeer snel de gegevens uit. En presenteert deze ook heel erg snel. In mijn vorige radio (Kenwood) was het zo dat de titel,album en artiest pas na 4 seconden gepresenteerd werden. De JVC doet dat direct.
Ook krijg je bij het inlezen van de CD te zien hoeveel mappen en nummers er op de CD staan.
Een leuke bijkomstigheid.
In het display worden naast de titels ook gelijktijdig het album en de artiest getoond.
Als de tekst langer is dan een 20 tal tekens, scrolt de tekst over het scherm. Dit is ook weer in te stellen.

Middels de USB-aansluiting is het zelf mogelijk om het gebruik van de CD-speler overbodig te maken.
Het is mogelijk om op de USB-aansluiting een externe USB-Harddisk van ca. 80Gb aan te sluiten waardoor je verzekerd bent van uren lang muziekplezier.
De radio kan 50.000 nummers aan !

De menuopties van de radio zijn zeer uitgebreid. Veel mogelijkheden en heel eenvoudige bediening. Zonder boekje ben je snel thuis in het menu.
Soms moet je alleen even weten hoe je ergens komt, maar daar ben je snel aan gewend.

De geluidskwaliteit is subliem. Lage, hoge en diepe tonen zijn zeer goed hoorbaar. Details zijn zeer goed te onderscheiden.

Conclusie: een perfecte radio voor een niet al te dure prijs.

Riceburner 19-06-2007
Geschreven voor: JVC KD-BT1

Het toestel is bijna twee weken in bezit en ik ben er erg blij mee. Had hiervooreenoude JVC set met wisselaar, kan ik die wisselaar gewoon aansluiten op dezeradio. USB MP3 weergave moet ik nog testen, maar de rest werkt perfect. Ook bellen via het toestel gaat lekker.

Lampie 13-06-2007
Geschreven voor: JVC KD-BT1

Ik heb er een 160GB Western Digital passport aan hangen. Er staaat 120GB aan MP3's op en duurt 2 minuten voor dat de JVC deze allemaal heeft geordend (dus iedere keer als je de radio aanzet heb je 2 minuten geen geluid over het USB). Je kan dan wel even switchen naar de radio of CD, maar ik vind dit toch een beperking. Als ze nu heel simpel een hash bestand hadde naangemaakt en weggeschreven naar de USB drive dan weet de JVC precies wat er op staat. Makkelijker nog is het laatste bestand gewoon verder afspelen en op de achtergrond verder scannen naar MP3's op de USB drive.

Wat ook ZWAAR beperkt is is het zoeken naar je MP3's, dit is NIET mogelijk. Ja je leest het goed NIET mogelijk. Dus 120GB aan MP3's en het enige wat je kan doen is vorige/volgende nummer of volgende/vorige map. Met rond de 1400 mappen en +/- 8000 nummers is dit dus echt KANSLOOS. Zels mijn goedkope radio van 69 euro kon zoeken naar titels op een USB stick!!!

Ik zit er dan ook over te denken dit product te retoureneren aangezien het volkomen onbruikbaar is op deze manier.

Saint 12-06-2007
Geschreven voor: JVC KD-BT1

Ik ben lang op zoek geweest naar een toestel met USB aansluiting en Bluetooth. Veel keuze is er nog niet in deze combinatie. Heb nog even getwijfeld tussen de JVC KD-BT1E en de Blaupunkt Hamburg. Uiteindelijk heb ik de keuze gemaakt voor de JVC waar ik tot op heden nog geen spijt van heb.

Betreft de KD-BT1E

Minpunten:
Het plaatsen van het frontje is lastig, de aansluiting oogt kwetsbaar.
Het duurt even voordat je de bediening onder de knie hebt, maar is verder wel logisch opgebouwd. Tijdens het rijden is het lastig om iets aan de instellingen te wijzigen.

Pluspunten:
Bluetooth werkt prima, telefoonboek met 1 druk op de knop overgezet. (Nokia 6230i)
Zeer veel instelmogelijkheden.
Goed geluid
Lange USB kabel, zodat je deze goed kan wegwerken. Ik gebruik 2 GB memorysticks wat prima werkt.

p.s. Het microfoontje van mijn oude oude Nokia handsfreeset werkt trouwens beter als het meegeleverde microfoontje.

Dirty Harry 07-06-2007
Geschreven voor: JVC KD-BT1

Heb de JVC nu een dikke week, deze bevalt mij zeer goed en met perfect geluid. MP3 afspelen gaat prima; ik heb er een 4 Gb Stick aanhangen met daarop 500 nummers (minimaal 192 kbps). Ik snap niet dat iemand in een eerdere review zegt dat hij slecht geluid heeft bij MP3. Dat zal dan wel aan de MP3's liggen want bij mij klinken ze zeer helder en goed en hoor geen verschil met m'n eerdere Kenwood MP3CD speler.
Bellen via BT gaat met de Nokia 6021 perfect. Zodra de JVC gepaired is met de GSM kan hij bijna alle functies overnemen, voice dialing, bellen via het telefoonboek etc.

Enkele (kritische) opmerkingen:
Het BT embleem dat helemaal rechts op de radio zit en na verwijderen van het frontje nog steeds zichtbaar is kan tot diefstal uitnodigen
De bediening is redelijk complex, niet echt moeilijk, maar lastig tijdens het rijden.
Het synchroniseren van de klok via een RDS signaal verloopt slecht. De klok staat dan wel, dan weer niet gelijk, zodat ik toch maar voor handmatig gekozen heb, nu doet hij het goed.

Conclusie:
Ondanks de bovengenoemde (kleine) minpuntjes is dit een echte aanrader en (tot nu toe) de enige in deze klasse die én BT én USB aan de achterkant heeft, want wie wil er nu zo'n stick of draad aan de voorkant van de radio.
Rondneuzen op internet loont wel want er zijn grote prijsverschillen.