Pioneer DEH-P4100SD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pioneer DEH-P4100SD op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

PieterDeVrees 08-10-2012
Geschreven voor: Pioneer DEH-P4100SD

Na 1 jaar en 3 maanden is de volume knop van mijn Pioneer DEH-P4100sd stuk. En veel heb ik hem niet eens gebruikt. Toen ik het frontje opende zag ik dat de knop niet vastgemaakt is op de plaat erachter. Hij zit enkel met de electrische verbinding vast. En die zijn heel erg klein! Dat houdt dus nooit lang. Zeker niet als je bedenkt dat je met deze knop alles moet bedienen.

Als je toch zoiets in de markt durft te zetten, vraag ik me af hoe het met de rest van hun apparatuur zit. Voor mij echt nooit meer Pioneer. Wat een stuk rommel.

maho 05-09-2010

---------- update review, 05-09-2010 ---------
jah hallo iedereen.heb jaar geleden hier boodschap achter gelaten over deze radio en nu ben weer om iets hier over te schrijven.radio die ik tevreden mee was exact na een jaar wanneer garantie afgelopen was heeft ie op gegeven.ik krijg namelijk slechte mono geluid.jammer voor deze radio.persoonlijk vind ik dit slecht voor pioneer en dat voor 145 euro.ben nu opzoek naar een andere maar weet niet wat.

---------- 1e review, 09-05-2009 ----------
ik zocht lange tyd een betaalbaar maar ook goed kwaliteit auto radio tot dat ik deze radio heb gekocht puur om gebruik maken van USB functie.ik heb hem bijna 10 dagen nu in auto.hij is redelijk mooi.goede geluid of wel lekkere geluid komt uit.makelijk om menu door te beladeren.zelfs heb ik er geen auto antene maar heb heel veel radio zenders(dus goede ontvangst)ter vergelijking met mijn oudere type pioneer en daarna een roadstar.heel veel optie;s en plus punten te noemen bij deze,,MAARR heb een min punt aan deze moderne radio die ik heel erg van flauw ben en dat is joy stick van radio die bijvoorbeeld wil ik stukje van muziek vooruit spoelen of andersom,tydens ryden gaat dit niet zo goed want met heel klein beetje beweging van auto op weg met vooruit spoelen gat mis.soms spring die op volgende nummer ofwel gebeurt dit vaak genoeg.terwijl bij mijn oude radio's dit werkte met knopje dat maar altyd soepel door ging.kortom goede radio ,jammer voor die joy stick die niet op dit gebied efficient is.

1983jeroen 11-01-2010
Geschreven voor: Pioneer DEH-P4100SD

Ik heb het toestel net een paar dagen in mijn 206 zitten, maar de eerste indruk is erg positief.

Geluidskwaliteit is wat ik van Pioneer gewend was.
Radio ontvangst is prima. Alleen jammer dat er geen kleur gekozen kan worden van de verlichting en dat de blauwe knopjes vrij fel zijn in het donker.
Bediening met de volumeknop/stickje is even wennen, maar werkt op zich heel goed.

SD kaart is heel erg handig. Alle cd's zijn meteen de auto uit gegaan. Ik heb er 1 van 16Gb in zitten met ruim 2200 nummers er op.
Wel alles goed in mappen indelen, anders kan het onoverzichtelijk worden.

Bediening kan dankzij losse interface gewoon via het stuur. Als ik door mappen heen wil bladeren hoef ik alleen op het knopje LIST van de radio te drukken. De rest kan weer vanaf het stuur. Wel zo veilig.

Totaal geen spijt van deze aankoop.

jos35 10-06-2009
Geschreven voor: Pioneer DEH-P4100SD

In één woord: fantastisch apparaat ! Ik had al een pioneer, die was ook super en speelde bijna elke cd foutloos, maar wilde nu radio met usb of sd. Dankzij 8gb (meer schijnt zelfs mogelijk te zijn)sdhc kaart complete verzameling -altijd bij de hand-in je auto, verdeeld over artiestmappen en daarin bv. mappen voor meerdere van hun albums. Dankzij joystickje is alles heel makkelijk te vinden.
Wat wel opvalt is dat tussen veel verschillende albums het volume niveau per album soms enorm kan verschillen. Soms oppassen dus bij het switchen van map tot map bij hoger volume ! (of natuurlijk geen muziek op sd-kaart zetten die bij (te) laag volume is opgenomen).
Daardoor ook vaker behoefte om met preset-equalizer of loudness aan te passen. Jammer dat dan daar ook via joystickje in menu moet worden gezocht, want dat had best met een knopje gemogen.
Dit is m.i. enige minpuntje, maar eigenlijk luxeprobleem.

henkvisser 29-04-2009
Geschreven voor: Pioneer DEH-P4100SD

Ik was op zoek naar een betaalbare autoradio met veel mogelijkheden en kwam al snel bij deze Pioneer uit. Met name de SD functionaliteit sprak mij erg aan.

Het gebruik van USB keys en SD kaartjes met muziek werkt echt super en erg snel. Alleen nog ervaring met 2GB USB en SD, van de week ga ik een 16GB sd kaartje kopen.

Het gebruik van de radio is wel wennen met de joystick. Er zitten geen voorkeursknoppen op zoals bijv. 1 t/m 6 voor radiostations. Vrijwel alles gaat via de joystick. Even wennen, het werkt op zich prima maar het was het gebruikersgemak ten goede gekomen om daar toch knoppen voor te gebruiken.

Het apparaat ziet er strak uit en er zijn veel posities beschikbaar in het display.
De felle blauwe verlichting voor sommige knopjes zijn wellicht wat moeilijk te lezen.

Het enige dat ik wel minder vind is de random-afspeelmogelijkheden. Als je nummers gewoon laat spelen (met random aan) gaat hij keurig naar een random folder/nummer maar als je een nummer wilt skippen gaat hij altijd naar het volgende nummer in dezelfde folder i.p.v. een random nummer op de cd/sd/usb. Vind in persoonlijk jammer omdat ik dit graag gebruik.

De mogelijkheden van het apparaat maken alle minpuntjes goed overigens.

Ko Kooijman 27-03-2009
Geschreven voor: Pioneer DEH-P4100SD

Sinds twee dagen in mijn bezit, maar ik kan nu al zeggen dat het een geweldig apparaat is. Zeer goed geluid.
Dit kan naar je eigen wensen worden ingesteld via de equalizers. Wat natuurlijk ook super is is de mogelijkheid van de SD kaart.
Geen CD's meer in de auto, maar gewoon al je muziek op een klein geheugenkaartje.
Via de multi-controlknop kon ik al snel de vele mogelijkheden ontdekken.
En ook niet te vergeten een heel goede tuner. Kortom een goede autoradio. Daarbij aangetekend dat de prijs ook niet al te hoog is voor zo'n kwalitatief goede autoradio.
Aanrader dus.

Joers1 07-03-2009
Geschreven voor: Pioneer DEH-P4100SD

Ook ik heb deze radio sinds een week in mijn auto. Wat een verschrikkelijk geweldig apparaat!
Pioneer is al geroemd om zijn perfecte geluidskwaliteit en ook bij deze radio is dat meer dan super! De SD-card-mogelijkheid werkt geweldig en het geluid is perfect in te stellen op iedere smaak.

Ik miste in eerste instantie de sneltoetsen voor radiozenders, maar dat was na enkele uren al gewend. Het joystickje werkt super.

Ik hád al een Pioneer, maar deze overtreft dat apparaat ruimschoots. En dat voor de relatief lage prijs.
Ik kan 'm écht aanraden!

Rene cbr 08-02-2009
Geschreven voor: Pioneer DEH-P4100SD

Heb dit toestel sinds een paar dagen in de auto.
Toestel ziet er fantastisch uit. Ben nog aan het experimenteren met alle mogelijkheden, en dat zijn er heel veel.
Het gebruik van usb was al bekend, nu is ook het gebruik van een sd card mogelijk.
De kwaliteit van de Pioneer toestellen was altijd al top.
Met alle opties van dit toestel, belooft dit zeker een bestseller te worden.
Ook gelet op de prijs is het zeker een aanrader.
Ben er zeer content mee.
Over degelijkheid kan ik nog weinig zeggen, maar gelet op ervaring met andere pioneer toestellen, zit dat wel goed.

Rene