Pioneer DEH-P4900IB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pioneer DEH-P4900IB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Nelis124 02-03-2008
Geschreven voor: Pioneer DEH-P4900IB

Nu een jaartje deze radio in bezit, met name gekocht vanwege de I-pod aansluiting. (Lange) draad zit erbij die achteruit de radio steekt. Moet je wel even doortrekken naar (bijvoorbeeld) het dashbordkastje. I-pod aansluiten en die kan in het dashboardkastje blijven liggen (en wordt opgeladen!). Bediening van de I-pod vindt via het toestel plaats. Na het aansluiten kan je de I-pod niet meer bedienen via de I-pod zelf. Ronduit iritant is de wijze waarop je vervolgens via het toestel door de I-pod scrolled. Je moet drukken voor iedere stap. Dus als je ergens midden in het alfabet moet zijn heb je een blaar op je vinger en je auto tegen een boom gezet. Ben je in de Ipod aan het zoeken en je moet de radio tussentijds wat zachter zetten, dan moet je in het I-pod menu weer helemaal opnieuw beginnen met zoeken te beginnen bij de A !. Hier is niet goed over nagedacht vind ik. Verder: prima geluid op zes speakers en behoorlijk degelijk (tot nu toe).

Mr Tinuzz 22-10-2007
Geschreven voor: Pioneer DEH-P4900IB

Ik heb deze radio nu bijna 2 weken. Het schermpje was vanaf dag 3 al kapot, dit valt soms helemaal uit of vervormd de tekst zo dat die onleesbaar wordt. Het afstemmen van geluid is overbodig veelzijdig!! daarbij klinken c.d's weer anders dan radio, dit vergt dus telkens afstemmen met de vele mogelijkheden. de radio zelf ontvangt veel slechter dan mijn oude goedkope Sony radio. Dit in dezelfde auto met antenne.

conclusie een mooi ding met veel mogelijkheden maar NIET degelijk, slecht radio-ontvangst en het geluid kan ook beter!!

Peter1982_ned 18-07-2007
Geschreven voor: Pioneer DEH-P4900IB

Ik heb deze radio al 2 dagen in bezit, en is vervangen voor mijn oude Pioneer die geen display meer had.

Wat mij al gelijk op viel was nadat ik de doos had geopent een Ipod kabel erbij was geleverd. (deze heb ik niet kunnen testen want heb geen Ipod.)

In de verpakking zit de handleidingen, Radio, Afstandsbediening, en nog wat klein spul.

Aansuiten was zo gebeurd. Even instellen en toen was ik klaar.

Geluidskwaliteit: Subliem wel 10x beter dan mijn vorige radio. Zelfs geen andere merk kan hier aan tippen ja 1 tje maar dat is Alphine.

Mogelijk heden: Dat is best ruim. Ipod, 2 Aux (achterkant) en CD wisselaar kan men gewoon aansluiten. Men beschikt ook over 2 pre outs.

Gebruiksgemak: is een voudig te bedienen. Het wordt duidelijk op het display aangegeven.

Vormgeving: Dat zit goed voorelkaar. Maar dat ben ik wel gewends van Pioneer.

Degelijkheid: Tis een stevig apparaat. Het frontje daar kan ik nog weinig over zeggen.

LekkerBoeie 24-04-2007
Geschreven voor: Pioneer DEH-P4900IB

Top radio! Bediening van de ipod volledig via de afstandsbediening te regelen. Je kunt door je ipod heen browsen zoals je op de ipod gewend bent, dus op artiest, playlist, albums, songs.

Bediening via afstandsbediening werkt wel wat fijner dan de bediening op de radio zelf.

Egon B 12-02-2007
Geschreven voor: Pioneer DEH-P4900IB

Na lang wikken en wegen tussen de Alpine CDE-9850Ri en de Pioneer DEH-4900ip toch uiteindelijk voor de Pioneer gegaan! En wat een goede keuze weer, wat een geluid echt top! Eigenlijk mag je dat ook wel verwachten van Pioneer! Het geluid wat de Pioneer produceert is echt van top kwakiteit en de Ipod verbinding werkt echt goed (al moest ik wel even oefenen) en snel, iPod aansluiten en gelijk spelen idem met mp3 cd!
Wat echt fijn is is het display van de unit echt alle infornmatie kan erop kwijt dus niet meer dat domme gescroll!

Mijn standaard speakers van mijn Focus zijn herrezen, ik dacht eerst nog aan vervangen maar nu......nu kunnen ze nog even mee!