JVC KD-G731E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC KD-G731E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Marc Lonte 30-01-2008
Geschreven voor: JVC KD-G731E

Op zich een prima radio, maar helaas is hij na 1 jaar al doorgebrand. Raar dat de zekering nog goed was.
maar qua geluid en bediennings gemak een goed toestel voor een redelijk bedrag. Ik ga er in elk geval weer een kopen.

redhotchillited 13-11-2007
Geschreven voor: JVC KD-G731E

Ik heb de radio nu 2 weken in het bezit.
Misschien nog iets te kort om te oordelen over de degelijkheid dus dat zal ik dan ook niet doen.

Tot dusver een prima apparaat voor z´n geld. Zeker makkelijk is de optie om je tel. via de bleutooth optie aan te sluiten.(heb je wel een aparte adapter voor nodig t.w.v. 140 euro) Dit moet ik nog doen dus ik weet nog niet of dit ook goed werkt op dit model.

Geluids kwaliteit is prima en een stuk voller dan mijn oude standaard Volvo FH vr300 radio.(vrachtwagen)

In het begin onthield hij alle veranderden instellingen niet, dus moest in achter even 2 draden omwisselen.( dit word ook uitgelegd op 1 van de bijgeleverde form.)
Nu doet hij het perfect en onthoud alles.

De USB gebruik ik vaak en doet het perfect. Ik heb eigenlijk alleen maar trancemixen van min. 1 uur nonstop op de stick staan,maar als je wat verder in een mix wilt beginnen,kun je in een ZEER RAP tempo verder
spoelen naar dat deel.

Ik ben er alleen wel achter gekomen dat als je een USB in de radio hebt , je de radio handmatig uit moet zetten VOORDAT je het contact uit zet. Hetzelfde geld met starten. Eerst starten dan pas de radio aan zetten.
Anders wil het weleens voorkomen dat hij heel ergens anders verder gaat dan waar je gebleven bent.

Maar deze handeling is gewoon een kwestie van gewenning.

Al met al.

Prima radio met voldoende opties. Echt waar voor je geld. M´n cijfers zijn dan ook naar prijs kwaliteit verhouding.

Pascal_H 22-06-2007
Geschreven voor: JVC KD-G731E

Nu een paar maanden in bezit, radio bevalt erg goed, geluid is prima. Usb wordt veel gebruikt (wordt door jvc afgeraden deze tijdens het starten van de auto in het slot te hebben zitten)
Radio is makkelijk in te stellen en in makkelijk in gebruik.
Cd is handig weggewerkt achter het frontdeeltje die d.m.v. een knopje rechtsboven naar voren wordt gekiept. Veel waar voor je geld

Hobbits 14-05-2007

-week in bezit,
-mooie geluids kwaliteit. super
-2Gb stick pakt hij. groter heb ik niet.
-eq is juist in te stellen naar elke smaak

Ik alleen nog een puntje. Je kunt diverse instellingen opslaan o.a. display, demo, eq enz. Dit moet ik elke keer opnieuw doen als ik hem aanzet erg lastig. Misschien is het bedrading. Of ik moet het nog ontdekken. iemand suggesties?

ben er erg tevreden mee.

Cyruse36 24-04-2007
Geschreven voor: JVC KD-G731E

We hebben het toestel nu een aantal dagen in ons bezit en we zijn er best tevreden over. Het geluid is werkelijk super en voor zover we kunnen nagaan werkt de USB aansluiting (waar het natuurlijk om gaat) prima. We hebben de USB aansluiting geprobeerd met een SanDisk 4GB USB stick en met een iAudio X5L mp3speler/portable harddisk van 30GB. In beide gevallen werkt de JVC prima.

Het verschil met de goedkopere KD-G632 is o.a. dat bij de 732 de cd speler (die vrijwel niemand gebruikt bij een USB autoradio) achter het kantelbare frontje zit en dat de USB aansluiting voldoende power heeft voor een portable harddisk. Dat laatste kan heel goed, want ik kan zelfs de iAudio X5L opladen via de 732. Voor verdere verschillen kan je het beste de JVC site bekijken. Het kantelbare front is trouwens niet gemotoriseerd, je moet hem handmatig terugduwen.

De autoradio heeft 2 paar lijnuitgangen voor 2 versterkers en 1 extra lijnuitgang voor de subwoofer. Helaas geen line-in, dit moet via een verloopje in de wisselaar aansluiting. Dit geldt ook voor de iPod mogelijkheid, ook hier is een verloopje voor nodig. En ook voor de bluetooth mogelijkheid is een extra hulpje nodig. Dus standaard nou niet voorzien van heel veel aansluitingen. Maar je koopt deze ook om de USB aansluiting. Verder heeft de autoradio RDS en weergave van ID3 tags.

Het is onze eerste USB autoradio en het is even wennen hoe de autoradio door de mappen navigeert. Eigenlijk is er geen sprake van mappennavigatie, de autoradio slaat de mappen plat zodat er sprake is van 1 lange rij van albums waar je doorheen skipt. Dus stel dat je de volgende onderverdeling op je USB stick hebt:

artiest1 - album1
album2
album3
artiest2 - losse tracks
artiest3 - album1
album2

dan skip je als volgt door de mappen:

artiest1.album1
artiest1.album2
artiest1.album3
artiest2
artiest3.album1
artiest3.album2

Als ik dus naar Artiest3 wil moet ik eerst door 3 albums van artiest1 skippen en 1 map van artiest2. Best grappig, maar als je een 30 GB harddisk hebt moet je wel door *heel* veel mappen heen. Ik had verwacht dat ik eerst een artiest (cq. map1) kon selecteren en daarna een album (cq. map2). Dat is dus niet zo. Wel kan je 10 albums skippen per keer om wat sneller door de albumlijst te wandelen. Verder sorteert de autoradio de artiest/albumnamen op volgorde van opnemen en niet alfabetisch. Onhandig!!

Misschien dat het via de iPod aansluiting (verloopje nodig) handiger gaat maar ik heb een iAudio dus dat is geen optie.

Zoals gezegd, het geluid is echt super. Midden, hoog en laag zijn apart in te stellen en het klinkt gewoon erg goed (beter als de pioneer die we eerst hadden).

De autoradio is zilverkleurig met een zwart vlak. De knoppen (en draaiknop) zijn rood verlicht, display met witte letters en blauwe indicaties (niet multicolor display).

Als je de autoradio uitzet en de USB stick verwijderd onthoudt de autoradio waar hij was. Bij de volgende keer gaat hij dus gewoon verder met de song af te spelen. Heel prettig. Dit geldt ook voor de random/shuffle instelling.

Wat wel onhandig is, is dat de display instelling (via de knop 'D') niet wordt onthouden als de radio wordt uitgezet en USB stick wordt verwijderd. Nu moet je elke keer weer opnieuw instellen dat je de naam van de track in het display wilt zien tijdens het afspelen. Hier heb ik JVC voor benaderd, maar nog niets gehoord. Misschien is het een instelling, maar we kunnen het niet vinden. Als iemand dit weet hoor ik het graag.

Nog wat USB trivia: de speler kan totaal 50.000 tracks en 5000 mappen aan (met een maximum van 999 tracks per map). Volgens handleiding: alleen het display kan maximaal 9999 tracks weergeven(?). Beetje onduidelijk allemaal en dergelijke aantallen lijkt mij ook niet handig navigeren met de 'platte' navigatiestructuur.

Als laatste is het (degelijke) frontje er een beetje lastig in te zetten doordat er links een mechaniekje zit voor het kantelbare front. Maar dit went wel snel.

Ik heb hierboven hoofdzakelijk de nadelen van het toestel vertelt want daar gaat het om bij de reviews. Dat neemt niet weg dat we erg tevreden zijn met het apparaat en de USB aansluiting 'slikt' werkelijk alles.