Kenwood KDC-5751SD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Kenwood KDC-5751SD op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Michael_12 08-09-2011
Geschreven voor: Kenwood KDC-5751SD

Deze unit heeft voordelen voor degenen die muziek van USB,SD kaart,iPOD of andere bron willen spelen.
Voor mij gaven de aansluitingen en SD kaart de doorslag om de KDC-5751 te kiezen in plaats van de optisch mooiere KDC-6051.
Voor mij was een ander erg belangrijk punt de rgb kleurinstellingen van het scherm. Dit kan evt in 3 delen worden gesplitst, zodat je verschillende kleuren kan instellen voor de knoppen links, het tekstdisplay en de USB en iPOD ingangen. Die laatste twee heb ik op zwart gezet. Het aantal kleuren is overigens 9 per kleurkanaal, dus 729 kleuren.
Geluidskwaliteit is boven verwachting een stuk beter dan van mijn oude Pioneer DEH-1400 maar die is inmiddels vrij oud.
Bediening is niet echt moeilijk als je het menu eenmaal door hebt. Meeste wordt bereikt door op de volumeknop te drukken, je kan dan door de menustruktuur bladeren. Niet iets om tijdens het rijden te doen..
Zenders zoeken gaat een beetje omslachtig, vooral als je even snel op handmatig zoeken wilt overgaan. Dat vereist een zoektocht in het menu.
Het frontje kan geheel worden verwijderd. Ook niet onbelangrijk. Dit kan in een zakje worden gedaan, beetje goedkoop vergeleken met het harde doosje dat Pioneer leverde.
Overigens heb ik deze unit gekozen uit de volgende reeks konkurrenten :
Pioneer DEH-9300SD - erg mooi, ook SD lezen, wit display niet instelbaar.
Pioneer DEH-7200SD - zelfde als 9300 maar blauw display, niet instelbare kleuren.
Kenwood KDC-6051 - erg mooi display, slecht zichtbaar onder een hoek, USB aansluiting aan achterzijde met kabel. Die moet dus naar een handschoenkast of iets dergelijks. Verder geen SD maar wel RGB scherm.

nova1971 22-05-2013

Hallo, ik heb dezelfde radio nu 2 jaar in bezit, heb jij ook problemen met de sd-kaart als je muziek wil gaan zoeken, dat dan de geluidsweergave steeds hapert tijdens het zoeken?