Alecto DVM-10

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto DVM-10 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,5

Barbamama77 20-02-2012
Geschreven voor: Alecto DVM-10

Signaal valt vaak weg, zelfs al binnen een straal van een paar meter.
Geregeld onduidelijk beeld.
Batterijk snel leeg.

We moeten de babyfoon met regelmaat een paar keer aan en uit zetten om weer een goed signaal te krijgen.
We hebben ook de dopler van Alecto gehad en ook dit was geen succes. Deze hebben we dan ook teruggestuurd. Ik raad ze beiden niemand aan.

daantjedaantje76 13-02-2012
Geschreven voor: Alecto DVM-10

Ik heb totaal geen problemen met dit apparaat. Mijn kindje ligt een verdieping hoger en het bereik is prima. Het beeld is perfect, ook snachts is alles goed te zien. Hij reageert prima als de kleine geluid maakt. Het enige nadeel is misschien dat hij wel in de lader moet blijven staan omdat de batterij snel leeg raakt. Maar bij ons staat hij toch op een vaste plek. Al met al zeer tevreden.

MamaE 13-01-2012
Geschreven voor: Alecto DVM-10

Dit is absoluut geen aanrader. De ontvangst is erg slecht. Als je beeld hebt is het wel een goed beeld, maar merendeel geeft het aan dat hij geen signaal ontvangt. Zelfs niet als je hemelsbreed maar 1,5 meter verwijderd bent van de camera met maar 1 muur ertussen.

Camera kan ook niet ver genoeg naar beneden worden gedraaid en je moet dus al gauw met voorwerpen frubelen om hem te kantelen. Hij geeft bij nachtzicht ook nog erg veel licht via de leds.

Kan al heel snel niet meer zonder oplader worden gebruikt. Ook niet na vervanging van de baterijen.

Nadeel is ook dat als je het beeld wegdrukt, je ook meteen geen geluid meer hoort. Die twee zitten gekoppeld. Ontvangt hij geluid dan springt ook meteen het beeld aan.

Ondanks het instellen van de gevoeligheid (op zijn gevoeligst) sprinkt hij aan, maar mis je het geluid waarop hij is aangesprongen.

Zit ook een behoorlijke vertraging in. Eerst hoor je je kind huilen en een paar seconden later hoor je dat zelfde via de babyfoon.

Ik ben zeer negatief over dit produkt. Had ik maar eerst reviews gelezen voor ik hem kocht. Voor de prijs (rond de 100 euro) had ik zeker meer verwacht.

Ik heb nu een andere gekocht (van motorola) en die voldoet wel ruim aan de verwachtingen.

MARIS24 06-06-2011
Geschreven voor: Alecto DVM-10

erg vervelend stoort ontzettend.. vaak no signal.. zou hem echt niet aanraden.. als hij het doet perfect.. maar stoort vaak bromt dan ontzettend wij gaan een andere halen!!

Cyberface 11-11-2010
Geschreven voor: Alecto DVM-10

Ben nu zo`n half jaar in het bezit van deze babyfoon.
Bevalt prima! Ik weet wat de andere gebruiker bedoeld met "hij valt uit"dit komt omdat er een energy besparing op zit, de camara gaat na een paar seconde als er geen geluid is uit. Je kan de gevoeligheid instellen zodat hij eerder aan gaat! als fabrieks instelling staat hij te ongevoelig waardoor hij niet aan slaat bij geluid.

Zelf had ik in het begin problemen met het zoeken naar signaal, op den duur vond hij niets meer. Heb hem toen opgestuurd en kreeg zonder probleem een nieuwe van Alecto. perfecte service dus!

Er zitten wel een paar nadelen aan die je beslist in de gaten moet houden!

1. het bereik is zwak het is niet zo dat je lekker bij je buren kan gaan zitten kijkend naar je kind. Want dit berijk haalt hij gewoonweg niet.
Heb je een huis van beton zou ik dit apparaat niet snel kopen omdat hij niet goed door de beton heen kan komen.

2. De camara kan je stellen alleen is het stel bereik te weinig om hem goed te kunnen richten op de wieg of bedje. dit kan je wel eenvoudig op lossen om er wat onder te leggen zodat de cammara wat scheef staat.

Veder is het een prima camara met zeer helder beeld ook in het donker met zijn infra rood, en goed geluid! maar denk goed na over deze 2 punten, in het belang van de veiligheid van je kind!

josje65 09-11-2010
Geschreven voor: Alecto DVM-10

hallo, heb net deze gekocht, mocht hem gelukkig van de winkel uitproberen. Maarrrrrr..... op het eerste gezicht goed bereik en geluid en beeld, maaaaaarrrrr als ik deze langer aan heb dan valt ineens alles uit, terwijl mijn kind ligt te spelen en lawaai maakt, dan is er ook geen beeld en geluid, kortom ik ga naar de winkel terug en krijg gelukkig mijn geld retour anders was dit wel echt weggegooid geld.

rakkerfan 06-11-2010
Geschreven voor: Alecto DVM-10

Waardeloos apparaat bereik binnen in huis nog geen 2 deuren verder. Hij geeft steeds aan no signal. al sta ik recht onder de slaapkamer nog geen 5 meter verwijdert van de camera krijg ik no signal. Je hebt er dus niets aan.....vandaar mijn 1

Bobvandam 07-08-2010
Geschreven voor: Alecto DVM-10

Heb deze babyfoon a 130 euro als kado van mij collega's gekregen. Na enkele weken in bezit gebruikten wij hem voor de 1e keer. Helaas haalde hij bij ons nog niet eens een bereik van voordeur tot slaapkamer, dus nog geen 10 meter! Dan was het al "no signal". En we wonen echt niet in een bunker. Dus diep teleurgesteld in dit product. Wel nog opgestuurd naar hun (uitbesteedde) service afdeling. Hun reactie: apparaat werkt naar behoren, bereik is afhankelijk van lokale omstandigheden. En volgens de specificatie op de doos is dat TOT 50 meter binnenshuis. Kortom; 130 euro verspeeld. Wij gaan nu op zoek naar een babyfoon die wel doet waar ie voor bedoeld is. En nooit meer Alecto!

paul_de_jager 11-04-2010
Geschreven voor: Alecto DVM-10

IK heb de babycam net binnen. de set zier er goed uit en werkt ook goed. Het schermpje is wel klein maar daardoor is de onvanger handzaam. Ik vind vooral de functie om de camera te starten met een knop erg fijn. bij andere merken heb ik dit niet kunnen vinden. het systeem is in te stellen op verschillende geluid niveaus om het camera beeld te starten. binnenkort komt de kleine en dan kan ik een live test doen. Ik zal hiervan een update doen.