De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nedis WIFICBO50WT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

g***********@h********* 09-11-2023

Niet geschikt

Geschreven voor: Nedis WIFICBO50WT

Heb dit artikel ontvangen om te testen en ziet er mooi uit, dus gebruiken maar? Helaas zit in de verpakking slecht een zeer summiere tekening om te installeren. Op de website dan toch zeker wel een duidelijke te vinden? Niet dus, nergens te vinden hoe je met de telefoon kunt communiceren en hoe je de camera kunt instellen. Misschien is het goed te doen voor een ervaren persoon, maar voor mij de eerste keer dat ik zo een camera installeer. Nu blijkt dat er een Wifi verbinding met een router moet zijn. Communicatie met de klantendienst verloopt stroef. Uiteindelijk bleek deze uitvoering niet geschikt voor mijn doel en heb het maar weer terug gestopt in de verpakking. Heb nu het bedrijf gevraagd of zij mij een alternatief kunnen sturen, maar geen reactie mogen ontvangen. Jammer dat ik deze niet goed kon testen. Advies om een goede en uitgebreide instructie bij te gaan voegen.

Pluspunten

• Ziet mooi uit
  • Degelijk

Minpunten

• Instructie te mager
  • Beperkt toepasbaar

m************@g******** 06-11-2023
Geschreven voor: Nedis WIFICBO50WT

afgelopen weken hebben wij deze buiten camera mogen testen. Het monteren en installeren gaat erg gemakkelijk en was zo gebeurd. Er zit geen handleiding hoe het product an sich werkt, maar als je een beetje technisch bent dan wijst zich dit vanzelf. Het beeld is echt heel scherp, zowel overdag als in de nacht. Je kunt via de app de camera bewegen en ook inzoomen. Ook kun je een alarm laten afgaan, horen wat er daar gebeurd of via de camera praten. Je moet bij dit product nog wel een SD kaart of online opslag kopen. Dit zit er niet standaard bij en dat is wel jammer. Wij wonen op een hoekhuis en dit geeft ons toch een wat veiliger gevoel. We zijn er erg tevreden over en raden deze buitencamera aan.

Hilda 06-11-2023

De handleiding verdient geen schoonheidsprijs.

Geschreven voor: Nedis WIFICBO50WT

Op zich een mooie camera, maar steek nou toch verdorie wat tijd in de gebruiksaanwijzing als er zoveel klachten over komen! Ik mocht dit product een aantal weken testen. We hebben dus ook zelf inbreker gespeeld, en naar elkaar geschreeuwd, want die optie zit erop. Helaas hoorde de "inbreker" niets. Hij geeft een redelijk goed beeld voor zo'n kleine camera, en ook de nachtcamera doet het redelijk goed, maar hij zoomt niet in als hij een indringer ontwaart. Het installeren is niet gemakkelijk genoeg, en het lastige is met name dat de handleiding heel klein geprint is, waardoor deze slecht leesbaar is. Afgezien daarvan is hij ook niet voldoende duidelijk, en dat is echt een gemiste kans (ICT manager, dus geen Emiel de computerdebiel type). De zonnecellen zijn, ook in de winter, ruim voldoende om de camera op te laden, dus je hebt niet beslist een stroompunt nodig.

Pluspunten

• Accu gaat lang mee
  • Ziet er fancy uit.

Minpunten

• Slechte handleiding
  • Niet alle beloofde functies doen het.

Michelle Schols 06-11-2023

Fijne camera

Geschreven voor: Nedis WIFICBO50WT

Camera werkt naar verwachtig. Scherp en helder beeld. Functioneert ook goed bij minder goed weer / in het donker

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Goed beeld

Paul1173 29-10-2023

Goed beeld maar software kan beter

Geschreven voor: Nedis WIFICBO50WT

Ik was verrast over de beeldkwaliteit van deze camera, overdag en 's nachts, prima beeld echter zijn er ook flink wat nadelen.
- aanmelden aan de wifi kan alleen via de Nedis app, hierover stond niets in de gebruiksaanwijzing, pas als je de app hebt gedownload kan je door logisch nadenken de camera aanmelden aan de wifi. Ook werkt de camera alleen op 2.4 GHz, dat zou vermeld moeten worden, lopen basis-gebruikers direct op vast.
- geen mogelijkheid om in te zoomen, de camera kon bij ons halverwege het pad gehangen worden waardoor het beeld op het punt waarop gedetecteerd moet worden erg ver weg zit. Ook worden daardoor meldingen niet gemaakt (geen registratie). Een optie om een deelgebied aan te geven waarbinnen gedetecteerd moet worden zou fijn zijn.
- accu werd nauwelijks tot niet opgeladen, het is oktober maar in de donkere maanden wil je juist bewaking hebben, ik heb de camera tussendoor op moeten laden.
- SD kaart plaatsen voor opnames werkte niet, camera liep vast.

Kort: goed beeld maar er mist nog een hoop in de software en de installatiehandleiding moet uitgebreider.

Pluspunten

• makkelijk te monteren
  • helder beeld, ook 's nachts

Minpunten

• accu werd nauwelijks bijgeladen (liep leeg)
  • sumiere installatie-handleiding
  • flinke beperking in software

r***************@h********** 29-10-2023

Gebruiksvriendelijke camera

Geschreven voor: Nedis WIFICBO50WT

dit product mogen testen. Product was mooi verpakt, er zat alleen geen duidelijke beschrijving bij hoe het werkt, dat heb ik online moeten opzoeken. De installatie verliep simpel, ik had hem zo verbonden met de app. Het is heel makkelijk om in de app de beelden terug te bekijken, wat te zeggen als je bv iemand ziet lopen en om dingen op te nemen. Het geeft me een goed en veilig gevoel dat hij dingen goed ziet signaleerd en je alles terug kan kijken. Ik vond het ook een pluspunt dat je geen stroom nodig hebt. Als hij eenmaal is geinstalleeerd dan werkt hij super makkelijk!

Pluspunten

• geen stroom nodig
  • goed en duidelijk beeld
  • app is zeer duidelijk

Minpunten

• mist beschrijving
  • is best wel aanwezig als hij ophangt

Debby666 29-10-2023

Redelijke camera

Geschreven voor: Nedis WIFICBO50WT

We mogen de Nedis SmartLife Camera voor enkele weken testen.
We konden zonder handleiding de camera niet in elkaar zetten en ook het pairen ging helaas niet vanzelf. Eenmaal hangen en geïnstalleerd, kan het testen verder beginnen!
Hij geeft mooi beeld qua video, zowel overdag als s’nachts. Foto’s zijn helaas een ander verhaal, de foto’s zijn onherkenbaar en heb je niks aan.
We kunnen een hele oprit en zelfs een stukje straat zien, dat is echt een pluspunt. Meldingen geeft hij wanneer hij iemand detecteert, dit kun je instellen op niveau.
Het oplaadpaneel doet zijn werk goed, want hij blijft mooi op batterijniveau.
Helaas werken de koppelingen met Google home en Alexa niet goed.

Pluspunten

• Videobeeld
  • Goeie wifiverbinding

Minpunten

• Software
  • Fotokwaliteit

h*******@g******** 28-10-2023

Bevalt heel goed.

Geschreven voor: Nedis WIFICBO50WT

Ik heb deze camera ongeveer 10 dagen mogen testen.
Heb de camera ontvangen, met een voor mij, duidelijke handleiding. Makkelijk in elkaar te zetten, alle benodigde onderdelen zitten erbij, incl. schroefjes, oplaadkabel voor de accu en steunen. Om hem te gebruiken dient wel eerst de app gedownload te worden. De camera voelt heel degelijk aan, wel wat aan de grote en zware kant, dit komt mede door de accu. De wifi ontvangst buiten, met de bijgeleverde antenne, is erg goed. Helaas het bijgeleverde zonnepaneel, bij gebrek aan voldoende zonlicht, niet kunnen testen. Maar de accu van de camera is dmv bijgeleverde kabel makkelijk op te laden zonder de camera af te hoeven pakken. De camera heeft een mooi zuiver beeld in kleur. De nachtmodus is zwart/wit, maar deze is ook om te zetten naar kleur. Dit kost wel veel energie van de accu. De camera kan via de app van richting veranderen en ook de pir schakelaar is via de app aan en uit te zetten. Handig voor als je thuis bent en niet steeds meldingen op je telefoon wilt ontvangen. Praten via de app met de camera is goed te verstaan en andersom ook. Ook kan je via de app de ingebouwde sirene van de camera activeren. Deze geeft voldoende geluid om iemand af te schrikken. En er is een mogelijkheid om video’s en afbeeldingen op te slaan op een micro sd kaartje. Niet bijgeleverd. Voor mij geeft deze buiten camera toch net wat meer gevoel van veiligheid.
Het enige minpuntje: tussen het registreren van beweging en het melden hiervan zitten enkele seconden vertraging in.

Pluspunten

• Helder zuiver beeld zowel overdag als ‘s nachts
  • Makkelijk te plaatsen
  • Handig te bedienen via app
  • Robuust

Minpunten

• Enkele seconden vertraging

Kva89 28-10-2023

Fijne buitencamera

Geschreven voor: Nedis WIFICBO50WT

Dit product binnen gekregen om te testen.
Keurig verpakt kwam deze aan bij ons. De camera ziet er degelijk uit. De uitleg erbij is erg beknopt. Ik had per ongeluk de verkeerde app gedownload hierdoor duurde het even dat hij goed geïnstalleerd was. Maar met de juiste app ging het super snel.
De camera hangt er zo ongeveer 2 weken, en de batterij was 70 procent nu is die inmiddels 90 procent. De bijgeleverde zonnepaneel werkt dus ook naar behoren.
In de avond gaat bij betreden op ons erf een felle lamp op de camera aan. Beeld is dan goed te zien wie er loopt.
Minpuntje: De schroeven die bijgevoegd zaten waren niet erg bruikbaar om aan de garage te hangen. Deze vervangen voor andere schroeven.

Pluspunten

• Zonnepaneel

Minpunten

• Bijgeleverde schroeven

Anna71 28-10-2023

Buitencamera

Geschreven voor: Nedis WIFICBO50WT

Ik ben nu 5 dagen in het bezit hiervan. Ik mocht deze buitencamera testen om de veiligheid voor mij te vergroten. Ik wil graag zicht kunnen hebben op het terrein aan de voorkant van het huis waar we geen zicht op hebben.
camera ziet er mooi uit. zwaar! Met behulp van het "summiere" boekje ben ik er uitgekomen en alles in elkaar kunnen zetten en opgeladen. Het zou wel handig zijn om in de beschrijving te laten zien waar alle bedieningsknopjes/gaatjes zitten. Verder moet je maar op de Website kijken hoe je alles moet installeren. Voor mij was dat niet erg handig (vrouw 71) maar met behulp van schoonzoon hebben we de camera kunnen installeren. Mooi helder beeld overdag. 's avonds en 's nachts is het beeld een stuk minder vind ik. Wat ook fijn is dat je het beeld met je smartphone kunt richten . meer naar links of rechts. Nu blijkt dat de camera niet alle bewegingen opneemt die er op het terrein plaatsvinden. Dus dat werkt niet echt goed en geeft me toch niet de veiligheid die ik er van verwacht had. Ik heb dit meerdere malen uitgetest. Wat ook niet fijn en zeker niet gemakkelijk is om de gemaakte opnames terug te kunnen kijken. Maar ga door met testen!

Pluspunten

• Geen electra nodig.
  • mooi beeld overdag

Minpunten

• Neemt niet alles op
  • summiere beschijving

Danny 27-10-2023

Goede beeldkwaliteit, maar slechte software

Geschreven voor: Nedis WIFICBO50WT

Ik heb deze draadloze camera recentelijk ontvangen om te mogen testen en daarbij toch moeten constateren dat ondanks de positieve punten die deze camera heeft, er toch ook behoorlijk wat negatieve zaken zijn, hopelijk helpt deze uitleg.
De Nedis is voor mijn gevoel een echte beginner camera, maar om het voor een beginner aantrekkelijk te maken had er op z'n minst een gedegen handleiding bij moeten zitten. Het is niet moeilijk als je een beetje IT kennis of ervaring met camera's hebt, maar het is wel erg sumier, ook de informatie die online terug te vinden is.
Als de camera dan eenmaal geïnstalleerd is dan valt de beeldkwaliteit in positieve zin enorm op, ongeacht de omstandigheden (licht, donker, regen, etc.) komt er een gedegen beeld tevoorschijn. Ook het zonnepaneeltje wat meegeleverd wordt zorgt ervoor dat de camera qua voeding niets extra's nodig heeft.
Maar dan... de configuratie mogelijkheden zijn gelimiteerd, er is geen mogelijkheid om de camera aan te sluiten op bijvoorbeeld een NVR, live feed af te vangen of iets wat daar op lijkt.
Vanuit een privacy oogpunt is het daarnaast niet geheel terug te vinden welke data nu wel of niet het internet op gaat. Dit is een van de redenen om te zeggen, ik wil de feed afvangen en opnemen zodat het internet verkeer dichtgezet kan worden maar die optie is niet beschikbaar.
Al met al een camera die qua beeld en geleverde mogelijkheden zeker niet verkeerd is, maar qua software echt nog stappen moet zetten.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Zonnepaneel

Minpunten

• Software
  • Privacy

Joël 27-10-2023

Fantastische camera

Geschreven voor: Nedis WIFICBO50WT

Het is een hele fijne camera. Wat ik miste in het begin was een uitgebreide handleiding. Zo heeft het best lang geduurd voordat ik er achter kwam hoe ik deze camera moest opladen. Dat staat nergens beschreven. Wel via een plaatje maar je moet het hele klepje los maken. Daarna was het echter een makkie. Hij is door een beetje aan handige harrie makkelijk op te hangen. In mijn geval was het de buurman. Eenmaal hangend aan de muur buiten kan ik niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben. Het was even zoeken met koppelen via WiFi. Ik moest het kanaal van 5 ghz terug zetten naar 2.4 ghz. Toen koppelde hij makkelijk. Via de app kan je deze camera bedienen . En dat doet hij goed. Het beeld is heel helder en duidelijk en ook in het donker is het beeld goed. Je krijgt melding op je telefoon als de camera iemand detecteert die er voor langs loopt. De app staat ook gelijk het beeld van de persoon op. Dat is ideaal. Die staat gelijk in de app. Je kan ook een sirene af laten gaan via de app waardoor je waarschijnlijk ongewenste personen mee weg jaagt. Het zonnepaneel zorgt er voor dat je de camera niet vaak hoeft op te laden . Mocht dat wel zo zijn dan draai de de camera er makkelijk af om hem binnen op te laden. Ik ben heel blij met deze camera. Ik vind het Fantastisch. En de app werkt super.

Pluspunten

• Helder beeld
  • Ook night vision werkt goed
  • Handige app
  • Slaat beelden op van mensen die langslopen

Minpunten

• Beknopte handleiding
  • Werkt niet op 5 ghz wifi

Brabander1992 27-10-2023

Handige camera, ik kan hem aanraden!

Geschreven voor: Nedis WIFICBO50WT

De buitencamera is handig, want je kan hem overal ophangen. Hij werkt immers op zonne-energie. Het installeren ging vrij aardig, maar het koppelen ging wat moeizaam. Na contact met de klantenservice kwam ik er uit en werkte het top. Wat ik erg handig vind aan deze camera is dat je hem op afstand kan laten draaien. Je hoeft hem dus bij het ophangen niet perfect te hangen, erg handig! De videokwaliteit is prima.
De camera hangt bij mij in de tuin en dat geeft een veiliger gevoel. En als ik wat bijzonders zou zien, dan kan je een sirene of luidspreker gebruiken vanaf je telefoon. Erg handig en veilig!

Pluspunten

• Veel montage mogelijkheden
  • Handige en duidelijke app

Minpunten

• Installeren ging met hulp van klantenservice

t*******@g******** 27-10-2023

Prima camera voor de beginner

Geschreven voor: Nedis WIFICBO50WT

Ik was op zoek naar een draadloze camera die ik overal kon plaatsen in de tuin om mijn achterdeur in de gaten te houden. Ik wil met name dat in het geval van diefstal of andere problemen ik de beelden kan terug kijken. En dat de camera een afschrikkende werking heeft.

Het is ideaal dat deze camera volledig draadloos is met een los zonnepaneel die je in de juiste hoek kan plaatsen. De camera heeft goed nachtzicht met infrarood en zelfs een spotlight voor kleur nachtbeelden. Je kan in de camera een microsd kaart kwijt waardoor hij de beelden automatisch opslaat bij beweging.
Dit werkt out of the box erg makkelijk en je bent binnen een half uur klaar met het instellen van de camera. Het probleem is wel dat je erg weinig instelmogelijkheden hebt, je kan niks aanpassen aan wanneer er wel of niet opgenomen wordt en je kan ook geen aanpassingen doen aan het beeld dat wel of niet gefilmd wordt. Ik mis ook dat je niet de camera als IP camera kan benaderen, waardoor je er in een smart home oplossing ook weinig mee kan in de vorm van automatiseringen of slimme detectie op beeld.

Dat gezegd hebbende is dit een prima camera voor mensen die plug en play zoeken en zo wel gewoon eenvoudig beelden kunnen maken, als is het alleen maar voor het gevoel van veiligheid. De beelden zijn in prima HD kwaliteit, en ook het nachtzicht werkt prima qua kwaliteit.
Het instellen in de app van Nedis (of die van Tuya) werkt simpel en eenvoudig.

Pluspunten

• plug and play
  • prima kwaliteit
  • volledig draadloos

Minpunten

• weinig instelmogelijkheden
  • slechte smart home integratie

123luuk123 25-10-2023

Nedis Wi-Fi Camera, kan beter

Geschreven voor: Nedis WIFICBO50WT

Ik heb onlangs dit product mogen testen. De korte samenvatting: Het product voldoet qua beeldkwaliteit en bouwkwaliteit. Installatiegemak en samenwerking met andere (smart)home producten kan beter. Ik leg hieronder uit waarom:

Het product is compact verpakt, mist echter een uitgebreide handleiding. Ook online niet verkrijgbaar. Dit maakt dat je plaatjes moet volgen waar je wel uitkomt, maar als je verdere informatie wil kom je daar niet verder. Indien je dezelfde wifi-netwerknaam gebruikt voor je 2,4 Ghz en 5 Ghz netwerk gebruikt levert dit problemen op om de camera in te stellen. Ik heb in mijn router het 5 Ghz netwerk moeten uitschakelen om via de app te kunnen installeren omdat de Nedis app de camera anders niet zag. Eenmaal alles geïnstalleerd is de app goed bruikbaar. Beeldkwaliteit is goed, zelfs in moeilijke omstandigheden met schemering en kleur in de nacht. De app geeft meldingen en je kan dan terug zien waarom je een melding hebt ontvangen. Instelbaar als beweging persoon of normale beweging waargenomen.

Contact met de klantenservice gehad omdat ik het apparaat wil toevoegen aan mijn HomeAssistant en NAS. Dit is echter niet mogelijk omdat de camera geen ONVIF ondersteund, helaas zijn hier ook geen andere opties voor. Tevens zijn in het kader van privacy geen mogelijkheden om bijvoorbeeld de openbare weg of de oprit van de buren te blurren. Je kan wel de camera op een specifieke manier richten. Dit zou nog een prima toevoeging aan de app zijn mijn inziens. Al met al geen verkeerde camera, echter vind ik de beperkingen overheersen t.o.v. de positieve punten.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Niet bruikbaar buiten de Nedis app
  • Installatiegemak kan beter

LeonieP 25-10-2023

Prima camera

Geschreven voor: Nedis WIFICBO50WT

Wij hebben deze buiten camera van Nedis mogen testen en we zijn erg tevreden. In een compacte doos zit de camera met bijgeleverd oplaadsnoer, helaas zit er geen adapter bij dus houd daar rekening mee. Een quickstart beschrijving en door het scannen van de qr code word je op weg geholpen. De beschrijving voor dit apparaat vind ik wel erg summier. Na het opladen hebben we de camera opgehangen aan de regenpijp met bijgeleverde spanband. Ideaal geen gaten boren. Via de app hebben we alles ingesteld en hebben we echt heel scherp beeld. Inzoomen of een beetje naar links of rechts gaat super makkelijk.

Pluspunten

• Goed beeld
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Summiere beschrijving

GinoW 23-10-2023

Goede compacte draadloze camera voor om en rond het huis

Geschreven voor: Nedis WIFICBO50WT

Het is een mooie compacte camera die op een batterij werkt die je eerst moet opladen om volledig gebruik te kunnen maken van de camera.
De doos/verpakking ziet er mooi uit en bij het openmaken zie je de doosjes met alles benodigdheden erin. Alles keurig netjes verpakt en eenvoudig in elkaar te zetten.
De handleiding had misschien wat uitgebreider gekund. Het installeren via de Nedis app ging vrij gemakkelijk, maar voor een eerste gebruiker zal het even zoeken zijn naar de draadloze WiFi camera.
Die zit namelijk wat verstopt in het Nedis menu.
Verder gaat het installeren van een leien dakje. De camera heb ik niet met de bijgeleverde schroeven bevestigd omdat het hier een test model betrof en heb ik gebruik gemaakt van de strap die er ook bij zit. Makkelijk als je hem om een paal o.i.d. wilt bevestigen, of dit op de lange duur houd kan ik nog niet bepalen.
Het videobeeld is heel goed te noemen en ook het avondzicht is prima, je kunt alles goed onderscheiden wat er in beeld komt.
Voor eenvoudig gebruik rondom het huis zeker aan te bevelen.
Het grote voordeel vind ik toch wel dat je niet met kabels voor stroom en ethernet zit te knoeien. Het enige nadeel vond ik de lange kabel van het zonnepaneeltje naar de camera toe, dat kan korter.
De eerste indruk is prima te noemen en erg leuk om te zien hoe de techniek zich steeds beter en sneller ontwikkeld op dit gebied.

Pluspunten

• Licht van gewicht
  • draadloos
  • geen stroomkabel nodig
  • goede prijsklasse

Minpunten

• te lange kabel vanaf zonnepaneel naar camera
  • duurt even voordat video verbinding er is