Panasonic DMP-BD35 Blu-ray Disc Player

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DMP-BD35 Blu-ray Disc Player op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

woodcount 01-01-2010

Heb de speler nu een maand of 5 in bezit.

Afgrspeelde beeld van Bluray's is erg goed, een 9. HD geluid via versterker is ook goed. Het eigen geluid van de speler is ook prima.

Het beeld dat een "geupscalde" DVD geeft valt erg tegen, het is onscherp en blokkerig, een klein 6je. Op 1080p is een gewone DVD speler op een lagere resolutie veel beter. Sony of Pioneer doen dit heel veel beter. Heb een 40" Bravia scherm.

Het apparaat is verder erg traag en als je per ongeluk de Bluray niet op PAUZE maar op STOP zet dan kan het zijn dat je weer helemaal opnieuw kan beginnen met kijken en dat kan behoorlijk irritant zijn.

Voordelen:
- lage prijs
- Goed Bluray beeld (gemiddelde dus met DVD kwaliteit)
- Goed HD geluid en analoge uitvoer.
- Speelt veel formaten

Nadelen:
- zeer matige upscaling van DVD's
- Traag opstarten
- Je moet altijd de ondertiteling weer aanzetten, terwijl het in het menu aanstaat.
- Klep voor lade lijkt kwetsbaar
- (puur persoonlijk) het is een plastic apparaat

Samengevat een goede Blueray speler, als je alleen Bluerays hebt en die wilt spelen, maar die mensen zijn er weinig. Voor je DVD verzameling is dit geen fijne speler of je moet er een goede DVD speler naast hebben.

marijnhak 29-12-2009

Deze speler nu zo'n half jaar in het bezit. Speler werkt prima. Enige nadeel zijn de laadtijden, die zijn afschuwelijk lang t.o.v. de oude DVD-spelers.

De geluidskwaliteit is prima. De speler kan alle moderne geluidssettings aan (DTS, Dolby, etc, etc) en gekoppeld aan een prachtige Marantz versterker op 5.1 boxen knalt het geluid je huiskamer in!

De beeldkwaliteit is ook prima. Ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit van je TV, dus het is moeilijk in te schatten welke kwaliteit de speler zou geven op andere tv's.

De mogelijkheden zijn goed. BluRay spelers hebben een Ethernet aansluiting voor updates via Internet of extra content. Een mooie toevoeging t.o.v. de DVD-spelers

Panasonic heeft een prima bediening bedacht die globaal hetzelfde is voor hun TV's als hun BD-spelers. Ik vind het prima werken en via Vierra-link heb je maar 1 afstandsbediening nodig voor de TV/BD-speler.

De vormgeving is simpel, clean. Ik vind dat mooi, staat prima.

Al met al een prima speler voor een schappelijke prijs.

Joost Janssen 16-08-2009

Had eerst de LG BD370 uitgeprobeerd, maar omdat deze speler allereerst DVD's moet afspelen viel die af. Deze Panasonic toont DVD's wel vlekkeloos en de ondertiteling is redelijk om aan te zien. (Een echte DVD-speler doet dat mooier.)

De kwaliteit van beeld en geluid zijn subliem. Handig is dat je voor geluid meerdere opties hebt zoals een soort loudness voor spraak. Het beeld is zeer mooi.

Er handig is dat de afstandsbediening ook de TV en versterker kan bedienen. Verder is de afstandsbediening echt Panasonic, dus degelijk maar niet helemaal makkelijk. Zo kan je niet met één knop taal of ondertiteling wisselen. Dat gaat via een op te roepen menu.

Joshua1960 16-05-2009

Ik heb deze Blu-ray speler een paar maanden in bezit en ben er wel tevreden over op een paar dingen na. Blu-ray films zijn geweldig om te zien, daar is hij tenslotte voor bedoeld. De documentaire Earth is adembenemend mooi. Met de TX-32LZD85 LCD TV en de SA-XR59 receiver van Panasonic komt alles prima tot z'n recht, mooier kan bijna niet. Sommige gewone DVD's, onder andere Toy Story en Pirates of the Caribbean zitten tegen HD kwaliteit aan. De muziek DVD's van de Eagles, Hell Freezes Over en Farewell 1 Tour en Live In Amsterdam van Toto het zelfde, bijna HD. Maar veel gewone DVD's zijn veel mooier als ik ze via mijn oude vertrouwde DVD 25 van Harman Kardon afspeel. Ik ga er maar vanuit dat binnen een aantal jaar alles op Blu-ray uitkomt zowel films als muziek. Tot die tijd blijft de DVD 25 van
Harman Kardon er gewoon bij staan.

Rob V 28-03-2009

Heb deze blue ray speler nu 3 weken in het bezit. Haarscherp beeld, mooi geluid alleen draait de speler in tegenstelling tot de omschrijving geen enkele divx bestand af, echt balen omdat dit voor mij wel een van de voorwaarden moest zijn voordat ik deze speler kocht. Krijg voordurend de melding deze disc is incompatibel Had ik dit geweten dan had ik deze speler niet aangeschaft. Verder reageerd de speler traag indien je de disc eruit wil halen. Voor een blue ray disc een super speler maar toch ben ik teleurgesteld door het ontbreken van divx ondersteuning. Ga hierover wel reclameren bij panasonic

Arian 26-03-2009

Ik heb besloten om te wachten totdat de High Definition oorlogen definitief beslecht waren en ook nadat Blu-Ray volledig ingeburgerd was voordat ik besloot om een Blu-Ray speler te gaan kopen.

Het waren de overweldigende reviews van David Attenborough's Earth die mij deed realiseren dat onze TV een hogere kwaliteit input verdiende dan onze huidige aanbieder dat kan.

Op basis van de What Hi-Fi awards en de vele positieve test ervaringen van zowel professionals alsmede de vele goede reacties van het publiek heb ik besloten om deze speler aan te schaffen.

Dit toestel heeft een redelijke start-up tijd, heeft erg duidelijke en intuitieve menu's tezamen met
een goede afstandbediening.
Ook de Viera link werkt prima.
Op de afstandbediening zitten twee aparte kaders voor aansturing van zowel TV alsook receiver/versterker.
De code van onze versterker ingevoerd en Voila !
Een enkele afstandbediening voor Blu-Ray speler, TV en Stereo versterker in een.
Beeld en geluid zijn boven verwachting en ik neem op de verbeterde DVD weergave details waar die ik tot voor kort niet heb gezien.

Thuis zijn wij dan ook razend benieuwd wat het beeld is als wij de BBC docu Earth op Blu-Ray binnenkort ontvangen.
Deze speler samen met de TV en de versterker zijn een prima team.

Kortom, een aanbeveling waard aan iedereen die echt iets moois wil en niet direct een tweede hypotheek wil afsluiten of zijn schoonmoeder op Marktplaats wil aanbieden...
Panasonic bewijst dat Kwaliteit betaalbaar is.

B. 25-03-2009

Zeer goede blu-ray speler. Zeker voor de prijs.upscaling dvd's matig.
veel mogelijkheden, waaronder SD-card slot en BD-live. snelle laadtijd blu-ray en dvd. advies: gewoon een van de goedkoopste via kopje 'prijzen' op deze site aanschaffen. Ben over de meeste internetwinkels zeer tevreden en spaart enorm veel uit!

Advies: Kopen!!!

Tamar 24-03-2009

Fantastische BR speler.
Zeer scherpe beelden.
Mooi prijsje ook.
Een echte aanrader, hoor.

eric53 14-03-2009

Ik ben nu ruim 1 maand in het bezit van deze speler. Ik gebruik deze speler in combinatie met de Onkyo receiver TX-SR706 en een full HD tv van Philips (107 cm).De beeldkwaliteit van blu-ray discs is goed. Die van DVD's valt echter behoorlijk tegen. De kwaliteit van mijn oude Sony dvd-speler geeft beter beeld. Daarnaast blijven zelfgebrande DVD's (DVD+R) regelmatig steken.Vandaar slechts een 5. voor de waardering van het beeld.Ook het geluid is wat mager. Ik mis dynamiek en warme volle klanken. Eigenlijk had ik voor dit geld ook niet meer mogen verwachten. Voor echte kwaliteit moet je toch wat meer uitgeven. Ik heb nu de Pioneer BDP-51FD aangschaft. Deze geeft zowel bij blu-ray als dvd's een prachtig beeld. Het upscalen van DVD's is zo goed dat het bijna HD kwaliteit is. Ook het geluid klinkt fantastisch en geeft warme volle klanken. Alhoewel deze Pioneer volgens de specificaties alleen DVD-R/RW afspeelt, speelt hij ook zonder problemen DVD+R/RW af. Mijn advies is: geef voor echte kwaliteit iets meer geld uit en kies voor een Pioneer, Denon, Marantz etc

korte50 13-03-2009

Ik heb deze speler nu een paar dagen in bezit en heb hem gekocht om mijn zelf gebrande Blue Ray RE en RE 50 giga schijven te spelen,ik had al de geweldige Philips 7100 maar die is nog van het begin en geeft vaak problemen met het willen afspelen van deze schijven en dit doet deze Panasonic gewoon weg super en laad behoorlijk snel.
Gekochte Blue Ray films spelen beiden spelers even perfect af en ook cd geluid is erg goed al heb ik het idee dat de Philips wat meer dynamiek eruit gooit en wat het afspelen van normale DVD's betreft daar is de Philips beter in geeft het beeld rustiger weer en zo vullen deze spelers elkaar super aan wat mijn behoefte betreft!

arnoldblaauwe 05-03-2009

Dit is een hele goede speler! Vooral als nog oude DVD's bezit, is dit de beste speler. Ongeloofelijk mooi plaatje en geweldig geluid. Voor dit geld, niet meer twijfelen. Gekozen voor deze speler na het lezen van serieuze test rapporten. De 10 voor degelijkheid lijkt wat voorbaarig en vroeg, maar Panasonic heeft mij op dit gebied nog nooit in de steek gelaten. Deze 10 moet u dan ook zien als een soort eufre award.

Dairybeat 28-02-2009

Dit is een mooi ogende en afgewerkte Blu-Ray speler, met uitstekende prestaties en een (zoals gewoonlijk voor een Panasonic) zeer goede prijs- kwaliteitsverhouding. Voor ruim minder dan 300,00 heb ik nu een speler die met Blu-Ray beter presteert dan mijn meer dan 4 keer duurdere Denon DVD-3930!

Met de duur van het laden van een disk, 27 seconden, heb ik geen enkel moeite, want wat die daarna te zien geeft is om van te 'smullen'.

Het beeld is rotsvast en met prachtige kleuren. Als ik op ongeveer een meter van mijn 127cm Full HD Panasonic plasma scherm ga zitten, dan blijft het beeld rustig en vast, er is geen pixel of lijn te zien en je zit dan als het ware in het beeld zoals met een 3D ervaring; alles dendert langs en over je heen; geweldig.

Met audio is die compatibel met Dolby Pro Logic II en DTS HD-Master en dat allemaal voor deze prijs; ik sta paf!

RobvdB 25-01-2009

Was eigenlijk op zoek naar een goede upscalende DVD speler om mijn 5 jaar oude Pioneer DV-454 te vervangen toen ik op Kieskeurig ontdekte dat er ook een aantal betaalbare blu-ray spelers op de markt waren.
na wat zoekwerk op internet bleven er twee door vakbladen en consumenten goed beoordeelde spelers over,de Sony BDP S350B en deze Panasonic DMP-BD35.
heb uiteindelijk voor de Panasonic gekozen omdat ik al jaren zeer tevreden ben over de twee TV's die we van dit merk hebben.

de beeldkwaliteit met gewone dvd's is superieur ten opzichte van de destijds even dure Pioneer DV-454,rustiger beeld met meer contrast en diepere kleuren maar een deel van dit verschil zal wel aan de veel betere HDMI kabel ten opzichte van de oude scart verbinding liggen.
ook een Blu-ray schijfje gehuurd om te kijken of er echt zoveel verschil is met gewone dvd's en dat is duidelijk het geval,meer details nog scherper beeld en een diepte in het beeld waarvan ik niet eens wist dat het kon op een plat scherm.

geluidskwaliteit was met films ook beter dan op de Pioneer maar met audio cd's hebben ze allebei wat moeite,blijkbaar hebben dvd spelers de neiging om instrumenten verder uit elkaar te zetten en als er in het midden iemand op een kokosnoot of een blokje hout staat te tikken hoor je hem dubbel zodat het klinkt alsof er iemand in z'n handen staat te klappen. (Little Sister van QOTSA & Grace van Jeff Buckley zijn goede voorbeelden)

de menu's waren overzichtelijk en gemakkelijk te navigeren met de afstands bediening het instellen was dan ook in no time gebeurt.
ook het bijwerken van de Firmware was alleen maar een kwestie van de ethernet-kabel aansluiten op de router/modem en deze even resetten.

sbolman 12-01-2009

Na het lezen van verschillende reviews gekozen voor de Panasonic DMP-BD35...
Heel blij dat ik deze gekozen heb, schitterend beeld en de meeste DVDs worden heel mooi ge-upscaled. Internetverbinding via mijn Apple Airport Express was totaal geen probleem, binnen no-time on-line en de nieuwe firmware 1.2 geïnstalleerd.

mlaf_kroes 04-01-2009

Net deze fantastidche speler gekocht en ben daar zeer te spreken over. Heb wel wat research gedaan voordat ik tot aanschaf overging en kwam bij twee candidaten uit de Panasonic BD35 en de Sony BDP-S350. Uiteindelijk de Panasonic gekozen -> doorslag voor mij was de review uitgevoerd door CNET
De BD35 is gewoon degelijker en veelzijdiger.

Willem71 24-12-2008

Zojuist de BD35 aangesloten op een Philips 9703 met een MQ HDMI kabel (60Euro).
Eerste indruk is prima. Aansluiten een fluitje van een cent.
Liep alleen tegen het feit aan dat ik de DVD speler via een digitale coax op m'n A/V receiver (5.1)heb aangesloten en deze kabel voor de BD35 wilde gebruiken. De BD35 heeft echter geen digitale coax aansluiting (de BD55 wel). De BD35 heeft wel een optische digitale aansluiting, dus heb ik hiervoor een kabel op de kop getikt en alsnog kunnen aansluiten op de receiver. Misschien maar eens kijken naar eem 7.1 receiver met HDMI.....

yok 15-12-2008

Ik had al eerder een review geplaatst, waar ik niet zo positief was over deze speler, door dat deze speler slecht het AVCHD ondersteunt.
Dat moet ik terug nemen, want deze speler ondersteunt het AVCHD formaat wel goed, maar is afhankelijk van het aangeboden materiaal, die bleek in mijn geval wat tekort te schieten, tevens is erg belangrijk, dat de bitrate van het AVCHD formaat niet telaag is, want dan gaat het beeld snel haperen.
Blu-ray zeer mooi.
Dvd mooi maar niet beter als m'n gewone dvd speler.
Voor de rest een uitgebreide speler wat toch wel veel kan.
Redelijk vlot met inlezen van alle formaten.

-----------------------1e review, dd.19-11-2008---------------------
Ik heb deze speler aangeschaft doordat deze speler veel aankan, wat decoders betreft, en omdat panasonic altijd zeer degelijke aperaten maakt.
De weergave van BR. zeer mooi.
De weergave van DVD's (ook de zelf gebrande)heel goed, maar zeker niet beter als m'n gewone dvd speler.
De weergave van AVCHD op een dvd ZEER SLECHT, en dat is jammer want een hoop mensen kopen de speler omdat die het AVCHD formaat kan afspelen.
Mijn advies aan die mensen, die de speler willen kopen om het AVCHD formaat af te spelen, koop een ander merk die dat wel goed kan, hier heeft panasonic de plank goed misgeslagen.
Daarom is mijn beoordeling op beeld en mogelijkheden laag.

mrey 12-12-2008

Lang gezocht naar een goede blu-ray speler heb de scharp type 21 gehad enheb deze meteen terug gebracht wat een slechte beeld en een blijfende tik in de behuizing ok 2 sony hier was het beeld z goed maar ze zoemde te veel.
daarna op aanraden van college deze panasonic gekocht.
zeer tevreden heel mooi beeld goede handleiding en heb er nu al veel mooie film gezien.

zeker een aanrader.

daanienke 26-11-2008

Ben zeer tevreden over deze speler. Heb deze een week. Beeld en geluid is verbluffend. @Yok; ik snap niet waarom je een 4 geeft voor beeld en mogelijkheden terwijl alleen het AVCHD formaat slecht ondersteund wordt. Heb je dit overigens getest met SD kaart of mini DVD? Ik vindt overigens de foto weergave via SD kaart wat minder qua kwaliteit en mogelijkheden. Het SDHC slot in mijn Panasonic tv is stukken beter en biedt meer opties.
Viera link werkt ideaal als je ook een Pana tv hebt met deze optie.

Zepher 11-11-2008

Tevens mijn eerste Blue ray speler. Aangesloten op een Panasonic TX-37LZD85. Wel zo makkelijk ivm met vierra link.

Beeld kwaliteit is verbluffend, zelfs van heel dicht bij zijn eigenlijk geen pixels te herkennen.

Het audio signaal is glashelder, ook mijn Audio CD's lijken beter te klinken dan voorheen.

TIP: koop wel een goede HDMI kabel, liefst met dubbele afscherming. Mijn goedkope Kabel gaf een error op de display (u73) en storing (sneeuw en flitsen).

Iwan73 09-11-2008

Dit is mijn eerste Blu-ray speler en ik moet zeggen; KEI MOOI MAN!
Damn wat een mooi beeld geeft dat. Ik had nog nooit tv gekeken in HD, maar het is echt zoveel mooier dan 'normale' tv.
Zo scherp, zoveel meer detail op je scherm!
Wat ik wel mis vergeleken met mijn DVD speler, is dat er geen resume functie op zit. Dus als ik de film om wat voor reden (opzettelijk of per ongeluk) stop zet, moet ik op zoek gaan naar de sène waar ik gebleven was. Mijn DVD speler gaat gewoon verder waar die gebleven was als ik weer op PLAY druk.

Hebben andere Blu-ray spelers wel een resume functie?

jupathje 02-11-2008

Sinds een paar dagen in het bezit van deze speler aangesloten op denon 2308 via hdmi pcm multi channel. omdat de receiver geen eigen true-hd decoders heeft. Werkt perfect goed geluid prachtig beeld! opstarttijd ook goed te doen. Ook al een ps3 geprobeerd maar toch maar voor de bd35 gekozen vanwege bediening a.b. Dus zeer tevreden.