Pioneer BDP-51FD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pioneer BDP-51FD op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jelle10 30-04-2009
Geschreven voor: Pioneer BDP-51FD

Dit is een blu ray speler die geroemd wordt om zijn beeldkwaliteit op SD-gebied. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal behalve de upscaler in de TV (een Pioneer KRL-32V), maar ik zie wel dat DVD's er heel erg goed uit zien. Blu ray is natuurlijk magnifiek, maar een blu ray speler die dat niet voor elkaar krijgt, moet zich schamen.

In eerste instantie heb ik de goedkopere Panasonics bekeken. Lichte kleine apparaatjes waar het plastic vanaf knalt. Door de positieve reviews van de beeldkwaliteit van deze Pioneer heb ik uiteindelijk het budget opgeschroefd en ik heb er geen spijt van. Een zwaar en degelijk aanvoelend apparaat met heel veel instelmogelijkheden.

Hij is niet snel, maar dat weet je bij blu ray. Omdat het niet goed met Pioneer gaat, heb ik bewust gekozen voor dit model en niet voor apparaten die in de zomer verwacht worden. Wie weet hoe het straks gaat met de firmware van de nieuwere modellen nadat de Pioneer blu ray-afdeling opgaat in Sharp. Die van de 51FD werkt tenminste.

eric53 14-03-2009
Geschreven voor: Pioneer BDP-51FD

Ik ben nu enkele dagen in het bezit van deze speler. Ik gebruik deze speler in combinatie met de Onkyo receiver TX-SR706 en een full HD tv van Philips (107 cm). De beeldkwaliteit van deze blu-ray speler is fantastisch: zowel bij blu-ray als dvd's een scherp beeld en geweldige kleuren. Het upscalen van DVD's is zo goed dat het bijna HD kwaliteit is. Ook het geluid klinkt fantastisch en geeft warme volle klanken. Alhoewel deze Pioneer volgens de specificaties alleen DVD-R/RW afspeelt, speelt hij ook zonder problemen DVD+R/RW af. Mijn advies is: geef iets meer geld uit en kies voor deze speler.
(Mijn eerste ervaring met een blu-ray speler was de Panasonic DMP-BD35. Dit was een grote teleurstelling voor wat betreft het beeld van DVD's en het geluid).

PJW69 27-02-2009
Geschreven voor: Pioneer BDP-51FD

Het is genieten met volle teugen met deze speler! Ik merk o.a. dat de D/A converters wel een stuk beter zijn dan van mijn oude Denon, wat een geweldig geluid levert dit apparaat.

Overigens is de laatste firmware versie inmiddels v1.25a, dus wie bij wil blijven mag weer met een CD in de weer...

baeld004 26-02-2009
Geschreven voor: Pioneer BDP-51FD

Uitstekend apparaat, niks dan lof. Laatste firmware 1.21 pas erop gezet en loopt als een trein.
Prachtig vormgegeven ook, je hebt echt iets in huis staan ook, en in combinatie met mijn 47pfl9703 zijn het adembenemende mooie beelden van een blu-ray. Divx, mp3 ook geen probleem. Deze eet gewoon alles! Helemaal top!

neo 15-01-2009
Geschreven voor: Pioneer BDP-51FD

ik heb deze speler nou een aantal weken in huis vandaag geupdate naar v1.21 voorheen gewerkt met versie 1.08 ik weet niet wie er problemen heeft met mp3 en divx maar ik heb er geen problemen mee hij speelt alles af wat los en vast zit ik vind de upscale naar 1080p helemaal geweldig en komt helemaal tot zijn recht met de Perfect Hd natural motion van mjn philips 37pfl9603d10 de laadtijd is verbeterd bij de update maar je wist van te voren toen je een bluray speler kocht dat het laden lang duurde. verder is het inderdaad dat oudere bluray films gewoon geupscalede dvd`s zijn maar als je dan bijvoorbeeld een schijfje als the Dark Knight invoert weet je niet wat je te zien krijgt het beeld is adembenemend al met al vind ik het een top apparaat ik heb geluidskwaliteit een nvt gegeven omdat al eerder genoemd de bluray speler alleen een output geluid geeft de boxen/reciever/tv het wekelijke geluid afspeelt

Basbb 12-12-2008
Geschreven voor: Pioneer BDP-51FD

Na lang zoeken en blu-ray spelers vergelijken kwam ik uit op deze pioneer. Vooral vanwege dat alle goedkopere allemaal wel een nadeel hadden. Volgens reviews gammel, matig beeld of wel goed beeld maar nieuwe geluidsformaten werden niet ondersteund enz.

Ik heb de speler nu een aantal weken en het werkt eigenlijk zoals het hoort. Meest opvallende is dat het beeld van dvd' s aanzienlijk beter is dan me met me oude dvd-speler. Ondanks dat die laatste ook kon upscalen via hdmi naar 1080i.

Ik ben wel een grote ergenis tegengekomen wat op zich niks met de speler te maken heeft: veel bu-ray disken zijn slechts geupscalde dvd' s, dit geld helaas ook voor voor titels gereleased in de afgelopen drie jaar. Doordat de speler erg goed omhoogschaald naar 1080p zien veel dvd' s er even goed uit als de blu-ray die omhoog-geschaald zijn vanaf dvd/mastertape door de fabrikant.

m.b.t. audio-formaten, deze speler kan alles afspelen en snel schakelen tussen verschillende kanalen, hdmi-resolutie output enz. De speler blijft gewoon werken en geeft geen foutmeldingen of vastlopers. Daarbij opmerkend dat het wel allemaal binnen de standaarden van blu-ray,dvd of audio-cd moet vallen. Ik heb zef een mp3-cd en een svcd geprobeerd, die kon ik niet afspelen. Zelf gebrande dvd werd wel goed afgespeeld.

De opstarttijden zijn nogal traag, maar dat lijkt een algemeen probleem te zijn bij bijna alle blu-ray spelers.

Geluidskwaliteit heb ik nvt gekozen, omdat bij elke beetje behoorlijke digitale aansluiting, elke speler exact data zal versturen naar de versterker/surround processor. De analoge outputs heb ik verder ook nooit gebruikt of getest.

Cijfers heb ik aangepast aan wat op kieskeurig gangbaar is, aangezien hier snel negens en tienen uitgedeeld worden.

Samengevat: Een zeer goede blu-ray speler, maar probeer er geen mp3's,avi's,divx,wmv enz. mee af te spelen.