LG BD660

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG BD660 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

spelregel 27-05-2013
Geschreven voor: LG BD660

Deze speler is perfect, omdat hij moeiteloos op te nemen is in een netwerk, zonder extra software , zoals bij de andere versies van LG [MediaHome] Voor de rest een perfecte speler .

Jeroen77 05-09-2012
Geschreven voor: LG BD660

Ik heb deze speler nu een jaar staan en moet zeggen dat ik er dik tevreden over ben. Blu-rays speelt ie zonder problemen af en ook zonder al te veel lawaai. Iets wat bij sommige spelers nogal eens voor ergernis zorgt.

Ook is hij redelijk snel waardoor je niet zo lang hoeft te wachten op het laden van de Blu-ray.

Sinds korte tijd gebruik ik hem ook als MediaPlayer aangezien mijn AC Ryan (nu ook met de laatste firmware) problemen blijft geven met het afspelen van MKV-bestanden groter dan 6GB.
De LG doet dit zonder enig probleem prima als ik een harddisk via USB op de USB-poort van de speler aansluit.

Streamen vanaf mijn NAS via het netwerk heb ik nog niet geprobeerd.

Ook 3D doe ik niets mee dus heb geen idee hoe dat weergegeven wordt. Misschien dat dat in de toekomst nog een keer gebruikt gaat worden.

Afstandbediening werkt ook prima en ook via een Logitech Harmony is ie goed te bedienen.

Alles bij elkaar voor het geld een prima speler die aan de verwachting voldoet. Qua instellingen e.d. misschien niet de meest complete speler maar meer dan compleet voor mij en zeker voor deze prijs.

Mario1957 16-06-2012

Ondanks dat ik deze speler gemiddeld een 7 heb gegeven
ben ik er toch niet heel blij mee.

Het geluid moet je op 90 of liever nog op 100 zetten
om het te kunnen volgen (mijn tv is overigens ook van
LG,een 375S)
We hebben ook nog een Aristona, dat is een gewone dvd-speler en hier heb ik geen problemen met het geluid.
Soms vergeet ik het geluid terug te zetten naar 20 als de dvd bijna klaar is, waardoor wij en onze buren getrakteerd worden op het volledide geluidspotentieel van de tv.
Maar misschien is het huwelijk tussen de BD660 en de 375S van LG minder geslaagd.
De BD670 heeft Smart-tv net zoals de 375S, die twee lijken voor elkaar bestemd te zijn!
Dus ben ik een beetje jaloers op Bob die van LG zonder bijbetaling na klachten over ontvangst i.p.v. de BD660 zomaar de duurdere 670 kreeg.
Dat vindt ik dus WEL service.

Helaas kan ik van de beeldkwaliteit niet zeggen dat die beter is dan van de Aristona, van de LG had ik meer verwacht.
Maar het is zeker niet slecht.

Tot nu toe heb ik alle dvd's kunnen afspelen, zij het dat een franstalige dvd alleen in het frans ondertiteld werd zodat we deze toch maar weer op de Aristona gekeken hebben die wel nederlands ondertitelde.

Het gebruiksgemak is zonder meer goed (afgezien van voornoemde problemen).
Erg goed is de afstandsbediening, lekker handzaam en alles is logisch gegroepeerd en zeer duidelijk af te lezen.
Erg goed is daarnaast de zoom-functie deze is procentsgewijs te vergroten en niet in stappen zodat je optimaal v/d beeldschermgrootte kunt genieten.
Ook moet deze speler 3D kunnen afspelen dus hoef je niet meteen een andere speler te kopen als je een 3d-tv aanschaft.
Klein minpunt is dat de speler wat traag reageert.

Al met al waren wij waarschijnlijk beter uitgeweest met de duurdere BD670.

Jammer, maar helaas.

ap1947 09-03-2012
Geschreven voor: LG BD660

Ben tevreden over deze speler maar hij speelt niet alle dvd's af en dat is zeer irritant. Ik heb een aantal dvd's die niet af te spelen zijn, b.v. De looney tunes collectie van warner. Maar deze deze schijfjes kan ik wel afspelen op mijn wat oudere dvd speler van panasonic. Dus om alles of te spelen heb tegenwoordig minimaal 2 spelers nodig. Als het schijfje op ene speler het niet doet dat meestal wel op de andere speler. Het blijft vervelend en irritant. Als ik weer een speler zou kopen nam ik wat schijfjes mee om die uit te proberen.

Bob2402 17-02-2012
Geschreven voor: LG BD660

Het was een prima speler, maar na software upgrade is de regiocode gewijzigd naar VS. Met geen mogelijkheid regio 2 meer af tespelen. Speler gratis gekregen bij het blad Totaal TV. Kontakt opgenomen met LG in Amstelveen, deze zeggen niets voor mij te kunnen doen daar ik geen rekening kan overleggen. Dus zeer slechte service en hierdoor een afrader

bob2402 27-02-2012

Na contact met Veronica Uitgeverij is mij toegezegd dat zij mij een afschrift van aanschaf zouden sturen waar mee ik de speler als nog naar LG kon opsturen.
Wordt ik een paar dagen later door de uitgeverij gebeld dat er contact is geweest met LG. Mag de speler opsturen naar de uitgeverij en LG stuurd mij rechtstreeks een nieuwe speler. Blijkt dat LG wist van de software update problemen. Intussen een nieuwe speler van LG ontvangen
maar niet type BD660 maar type BD670. Bij het opstarten en wat rommelen in het menu ineens automatische software update, ik schrok mij dus een hoedje. Na het updaten bleek alles nog uitstekend te werken. Bij deze Veronica Uitgeverij vriendelijk bedankt voor de geleverde service.
(LG bij deze dus niet)

RobS1965 03-12-2011
Geschreven voor: LG BD660

Nu 1,5 week in bezit en is een echte aanwinst. Beeldkwaliteit van mijn dvd's lijken nu beter te worden weergeven door deze speler, heel mooie en scherpe kleuren. Heb hem aangesloten via een lan kabel en de bijgeleverde software op mijn laptop geinstalleerd en de speler vond gelijk mijn laptop in het netwerk en ik kan alles van de laptop nu afspelen.
Ook mijn externe HD aangesloten en het afspelen van video's, foto's en muziek gaat prima en heel simpel.
Ga me binnenkort een grotere HD kopen en wil er 1 hebben de de stroom via usb krijgt zodat ik weer wat minder kabels heb maar weet niet zeker of dit bij deze usb poort van de speler kan, misschien weet iemand anders dat?
Dus, een prima bd player met veel mogelijkheden voor een heel nette prijs.

Fam. Van der Maas 04-12-2011

Hey Rob,

Ik heb vandaag dit apparaat aangeschaft, maar hij weigert copy protected DVD´s af te spelen. (Staat ook in de gebruikershandleiding). Heb je enig idee hoe je dit probleem kunt omzeilen?

Bedankt voor je reactie
Fam. Van der Maas

Ruud1605 04-11-2011
Geschreven voor: LG BD660

Voor dit geld een prima apparaat die alles waarmaakt wat hij beloofd, ook de usb aansluiting speelt zowat alle gebruikelijke bestanden probleemloos, prima!!!

Vreestyle 07-08-2011
Geschreven voor: LG BD660

Eerst de 550 gekocht, daarna 3D gezien en de volgende dag teruggebracht om toch te ruilen voor deze BD660

Goede Bluray-speler, zeker voor deze prijs!
Prima beeld.
Afstandsbediening kan ik de TV ook mee bedienen.
Geluid en Beeld van HMDI versterker. Dikke Prima!
Had eerst alleen een mediaplayer Em7080, die geeft geen Dolby trueHD door.
Deze Speler wel! Nu hoor ik wel degelijk verschil tussen DTS-HD Master audio en DD TrueHD.
Netcast werkt prima, lekker trailers kijken. You tube Videoland picasa en andere apps. 4 verschillende achtergronden.

Speelt bluray-iso's van 50Gb probleemloos af van HDD!

3D Alleen nog maar in de winkel gezien, dat beviel goed, zo goed zelfs dat ik ook meteen een passieve 3DTV van LG erbij ga kopen!

Fubarii7 03-01-2012

Heb sinds een paar dagen ook deze speler. Hoe krijg jij het voor elkaar om 50 gig iso's af te spelen?

Hoe moet ik de hdd formatteren? Bij Fat32 is de maximale bestandsgrootte 4 GB.

Fubarii7 03-01-2012

Sorry voor mijn voorbarige vraag. De HDD met iso is nu aangesloten op de BD speler. Hoe speelt u deze af?

Het mag geen naam hebben 19-07-2011
Geschreven voor: LG BD660

Yep een mooie bluray speler voor een mooie prijs. Ik ben er zeer tevreden mee.

Pluspunten:
* Mooi beeld
* Goed geluid
* 3D (voor de toekomst :-) )
* Speelt 'bijna' alles wat ik wil
* Veel systeemupdates (is dat goed?)
* Fijn 'internet' op je tv
* Eenvoudige installatie en bediening

Minpunten
* Speelt geen video-cd's af
* Geeft soms raar geluid bij sommige officiële cd's
* Afstandsbediening reageert gelijk met mijn harddiskrecorder :-( en dat is niet te wijzigen bij LG

Filmfreak1973 07-06-2011
Geschreven voor: LG BD660

Ben erg tevreden met deze speler, die veel mogelijkheden heeft en bied voor een mooie prijs. Gebruik van het menu is erg overzichtelijk en simpel, dus voor elke leek ook wel te begrijpen. Bluray geeft perfect beeld maar ook dvds worden erg goed upscaled weergegeven. Via usb stick of externe harddisk speelt hij bijna alle gangbare formaten direct af, zoals divx, mkv, mp4,avi,vts enz. Waarom ik o.a. ook deze speler boven de goedkopere Lg spelers heb gekozen is voor de optical audio aansluiting (zit op de meeste receivers/homecinema sets) die op deze speler zit. Over 3D bluray kan ik niks zeggen, aangezien ik geen 3D tv heb. Internet aansluiting heb ik ook nog niet geprobeert, misschien in de toekomst, aangezien het voor mij nu geen must is. Zou leuk zijn als er nog wel een dvd hack komt voor regiovrij afspelen van dvds. Ben je op zoek naar een nieuwe blurayspeler met goed beeld/geluid en veel mogelijkheden voor een goede prijs, dan zou ik deze speler zeker willen aanraden.

Fam. Van der Maas 04-12-2011

Geachte filmfreak1973,
Ik overweeg een Blu Ray speler type BDP5200 aan te schaffen, maar ik kan nergens teruglezen of dit apparaat ook copy protected DVD's kan afspelen. Ik heb nu namelijk een ander apparaat aangeschaft (LG BD660) die dit niet kan, wat zeer vervelend is. Ik overweeg nu de LG om te ruilen voor de Philips, mits aan mijn voorwaarde is voldaan. Kunt u mij verder helpen? Alvast bedankt
Fam. Van der Maas