Metabo BSZ 12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Metabo BSZ 12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Dick van Hilten 27-06-2007
Geschreven voor: Metabo BSZ 12

ik heb een Metabo BSZ 12 gekocht in februari, na 1 maand doorgebrand na ca 1/2 uur schroeven indraaien. Ik kreeg na een 1,5 week een nieuwe accuboor toegezonden, maar ook deze was binnen een week doorgebrand. Volgens de dealer waarschijnlijk een fabricageprobleem, omdat hij er al meer had teruggekregen. Gelukkig kon ik hem terugsturen en een ander merk kiezen. De Li-ion accu's waren heel goed en gingen erg lang mee. helaas is de machine zelf dus niet goed.

Thijs- 26-03-2007
Geschreven voor: Metabo BSZ 12

Na een paar (groene) Bosch machines te hebben versleten is nu de keus gevallen op een Metabo. Meestal ben ik erg in m'n nopjes na een weloverwogen aankoop, inclusief het raadplegen van Kieskeurig.nl maar nu vooralsnog geen overweldigend succes. Tijdens mijn laatste klus heb ik 'em intensief gebruikt maar verlang toch een beetje terug naar mijn oude Bosch (12V NiCad model, voorloper van de huidige 12 v machine) Tijdens het handmatig nadraaien met de vinger op de knop kwam rook uit de achterkant. Met m'n oude Bosch kon ik bij wijze van spreke de hele schroef er zo indraaien zonder problemen. Ook de kracht valt mij enigszins tegen. 6x50 mm RVS schroeven gaf al een probleem......
Accu's hebben de volledige capaciteit nog niet (2x opgeladen) maar de kracht neemt te snel af. Zeker als je iets groter dan 4x40 gaat. Al met al hoop ik dat het met de kracht beter gaat als de accu's de volle capaciteit hebben. (5 x laden?)
Instellen van 20 koppelmomenten vind ik zelf wat overdreven eerlijk gezegd, meestal hanteer ik alleen bij gipsplaten een lager koppel dan gewoon boren. 5 - 8 standen moet voldoende zijn. Motorrem werkt goed (net als m'n oude Bosch.) Machine ligt goed in de hand (ook als m'n ....) Spijt is teveel gezegd maar de score op deze site onderschrijf ik niet....

Rob Z 26-02-2007
Geschreven voor: Metabo BSZ 12

Na de Black & Decker die ik had (met versapacks) is dit een verademing. Ligt goed in de hand, voelt stevig aan en is ondanks het gewicht lekker te hanteren.
Opladen gaat zeer snel.
De acculader kan direkt in het stopcontact, er zit dus niet zo'n onhandige adapter aan met een heel dun snoertje naar de accuhouder.
Hier ga ik een hoop gemak van hebben !!

martinus83 04-09-2006

Vanwege een metabo actie had ik deze machine voor 100 euro. Mijn vader gebruikt
al een hele tijd de 9.6 versie hiervan en deze bevalt zeer goed dus verwacht
bij dit 12v type geen problemen.

Hij ligt iig zeer fijn in de hand doordat de greep dichter bij de kop zit in
tegenstelling tot het oude type. Voordeel vindt ik de elec. blokkering wat
bijv. de Hitachi niet heeft. Wisselen is daarom erg makkelijk.

Genoeg instelmogelijkheden, 2 standen en variabele kracht. Traploos toerental
variabel door het harder of minder hard indrukken van de wijsvingerknop.

Hij doet iets minder stevig aan dan ik dacht. Oude type van mijn vader doet wat
solider aan. Wil niet zeggen dat hij niet stevig is, zeg alleen wat minder
stevig.