Kieskeurig.nl verwijdert prijzen Combiwebshop.nl

Kieskeurig.nl heeft de prijzen van webshop Combiwebshop.nl verwijderd van haar website. Dit naar aanleiding van serieuze klachten van consumenten, het niet nakomen van contractuele verplichtingen en eigen onderzoek naar deze webshop.

Er wordt door veel consumenten, maar ook door Combiwebshop.nl zelf actief over deze shop gesproken op diverse websites. Ook Kieskeurig.nl wordt daar in genoemd. Reden te meer om uit te leggen hoe de situatie in elkaar zit en wat je als gedupeerde het beste kunt doen.

Waarom staat Combiwebshop.nl niet meer op Kieskeurig.nl?
Vanaf eind januari zagen we de negatieve reviews over Combiwebshop.nl toenemen. Aanleiding voor ons om direct een eigen testbestelling uit te voeren bij Combiwebshop.nl om de handelswijze van deze shop op dat moment na te gaan. Ook is er vanuit Kieskeurig.nl contact opgenomen met Combiwebshop.nl. Ondanks de belofte de problemen snel op te lossen, bleven medewerkers van Kieskeurig.nl deze webshop nauwlettend in de gaten houden. Toen kort daarna bleek dat de uitkomst van de testbestelling negatief was en ook het aantal klachten over Combiwebshop.nl toenamen, is direct besloten de prijzen van Combiwebshop.nl offline te zetten. In de communicatie hierover, hebben we Combiwebshop.nl uitdrukkelijk verzocht de verplichtingen richting haar klanten na te komen.

Wij zijn ook op de hoogte van de mail welke door Combiwebshop.nl wordt verstuurd. Hierin wordt gesproken over een conflict met Kieskeurig.nl waardoor ze genoodzaakt zijn faillissement aan te vragen. Kieskeurig.nl is niet verantwoordelijk voor het niet nakomen van de afspraken welke Combiwebshop.nl met haar klanten maakt.

Ons doel is consumenten te helpen bij het doen van een aankoop. Daarom is het voor ons van groot belang dat we consumenten doorsturen naar betrouwbare webshops. Wij hebben er immers geen belang bij dat consumenten door een aangesloten webshop worden gedupeerd. Om die reden worden alle webshops vooraf gecontroleerd op een aantal eisen waaronder o.a. het voldoen aan de wet Verkopen op Afstand.

Wat kan ik nu doen?
We vinden het erg vervelend dat consumenten de dupe zijn geworden van de handelswijze van Combiwebshop.nl. Hieronder vind je tips over wat je nu het beste kunt doen.

Wij adviseren je contact op te nemen met Consuwijzer.nl. Zij zijn het overheidsloket voor consumenten van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). ACM maakt zich sterk voor consumenten en bedrijven door in actie te komen tegen bedrijven die zich niet aan de regels houden. ACM geeft ook voorlichting aan consumenten via Consuwijzer.nl. Je kunt Consuwijzer.nl op werkdagen bereiken tussen 8.30 uur en 17:30 uur op het telefoonnummer: 088 - 0 70 70 70.

Ook kun je aangifte doen bij de politie via www.politie.nl.

Het consumentenprogramma Kassa van de VARA heeft een eigen consumentenhelpdesk: Vraag & Beantwoord. Binnen dit forum geven consumenten elkaar tips en proberen elkaar te helpen. Dus wil jij je ervaring delen met anderen of anderen tips geven. Klik dan hier >>

Vragen?
Heb je verder nog vragen, dan kun je altijd contact opnemen met Kieskeurig.nl door het contactformulier in te vullen op www.kieskeurig.nl/contact.