Microsoft Explorer Mouse WinXP / Vista USB Port EN / AR / ES / IT / PT CD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Microsoft Explorer Mouse WinXP / Vista USB Port EN / AR / ES / IT / PT CD op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Jan160756 07-09-2009
Hallo, Ik heb de muis nu een paar dagen en hij werkt zo als je zou verwachten van een muis.
Ik heb dan ook eigenlijk weinig aan te merken op deze muis behalve dan op het laadstation en de gebruiksaanwijzing.
De lader is eigenlijk iets te klein en waar de contactpunten elkaar moeten raken had iets dieper mogen liggen, dan had de muis wat lekkerder op de lader gepast, het is niet zo dat het heel vervelend gaat.
De gebruiksaanwijzing is niet compleet, vind dit erg slordig van Microsoft ter wijl ze het zelf wel weten.
Als de muis rood knipper dan moet de batterij opgeladen worden.
Bij het opladen gaat het lampje groen brand (langzaam knipper), nu is hij aan het opladen, brand het lampje groen dan is de batterij vol.
Dan de USB-stick hoeft niet uit de computer gehaald te worden als je stop met de computer, de muis gaat na een bepaalde tijd zelf in de slaapstand.
Dit kan je ook zien, zodra je de muis optilt dan gat hij aan de rand blauw branden en dooft na een paar seconden.
De USB-stick moet je onder de muis plaatsen als je de muis mee neemt, want door het schudden zou de muis steeds aan gaan en dan loop de batterij sneller leeg.
Hier zijn dan ook meteen de antwoorden op de vragen.
Nee, de blauwe rand blijft niet aan tijdens het gebruiken van de muis, is wel jammer maar ook wel weer logies, de batterij zou snel leeg raken.
Groetjes J@n

C.Eickhout 31-03-2009
Op een paar details na ben ik het met de vorige reviewer volledig eens: geweldige muis!

-Het krakende geluid bij het tegelijkertijd indrukken van de linkermuisknop en het scrollwiel heb ik niet.

-Als ik dan wat minpuntjes moet noemen:
-Het ladertje is wat klein en ondanks rubberen strips aan de onderzijde ervan verschuift de lader makkelijk bij het plaatsen van de muis in (op) de oplader.

-Als de muis oplaadt, gaat er een groen lampje branden, maar dit lampje dooft niet als het laadproces klaar is.

- De USB-ontvanger zou na gebruik weer onder in de muis geplaatst moeten worden om het leeglopen van de batterij te verhinderen. Microsoft had toch wel een andere voorziening kunnen bedenken; nu moet je steeds achter je PC duiken om de USB-stick te zoeken. En dat doe je niet.
Overigens met een kwartier opladen gaat de muis een hele dag mee.

Overigens alle hulde voor de helpdesk van Microsoft. Na het opnieuw installeren van Windows miste ik een stuk besturingssoftware van Windows,noodzakelijk voor het gebruik van deze muis en na een telefoontje werd dit á la minute via email opgestuurd.

Pietemans 06-03-2009
Absoluut briljant. Super blij mee.

Mijn G7 gaf steeds meer problemen, andere muizen lagen niet lekker in de hand. Nu eindelijk een muis waar ik helemaal tevreden mee ben.

In het kort:
- Uitstekende vorm!
- Werkt direct en zonder problemen
- Lange batterijduur (2 weeks and counting...)
- Stijlvol uiterlijk
- Werkt op elk oppervlak (care)
- Degelijk, behalve het muiswiel

Ik koos deze muis omdat ik hem beter in de hand vond liggen dan alle andere (kon vanalles proberen in de winkel - aanrader).

Mijn grootste plezier is dat ik GEEN GEZEUR heb gehad met deze muis. Dat is nieuw!! Geen installatie, geen trillende cursors, geen slecht contact, geen slechte batterijen. Alles werkt moeiteloos en dat is wat het moet doen.

Bij de muis krijg je een oplaadbare 2100 mAh AA-batterij. Mijn G7 had een 600 mAh die binnen een halve dag leeg was. Deze doet het al meer dan twee weken. NOG meer nodig? Koop gewoon een 3000 mAh batterij (zo een voor draadloze telefoons) dan krijg je em niet meer leeg. Waarschuwings-LED brandt voordat ie op is, en je kunt em laden in het bijgeleverde minidock (gaat wel in het stopcontact helaas).

De muis ziet er degelijk uit en ik heb ook geen problemen kunnen vinden op forums. Pas alleen op voor het scrollwiel! Ben je een scrollwiel-fanaat? Het scrollwiel werkt traploos, maakt helaas een licht metaalachtig geluid, en geeft bij mij een ongezond klinkend lawaai wanneer ik de linkermuisknop gelijktijdig erbij houd ingedrukt. Slordig. Het enige minpunt dat ik heb ontdekt.

De muis werkt op elk oppervlak behalve doorzichtig en spiegelend. Hij doet het inderdaad op de vloerbedekking, mocht je het boeiend vinden. Geef mij maar een gelpad om m'n pols op te rusten, maar je kunt dus inderdaad overal 'exploren' met deze muis.

Het blauwe LEDje licht een paar seconden op als de muis in slaapstand is geweest. Beetje loos, niet instelbaar, maar kost je niks. Hij is ook zo weer uit.

De kleine USB-ontvanger kun je onderin de muis klemmen als je em wilt meenemen.

Een maand in bezit i.c.m. een 'ednet' gelpad.