MSI Claw A1M-028NL

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Paul H 17-07-2024

Een fijne mobiele game ervaring

Geschreven voor: MSI Claw A1M-028NL

De Claw is een handheld pc speciaal ontwikkeld voor gaming.
Ik heb de Claw van MSI een weekje mogen testen en dit zijn mijn bevindingen.

In de compacte doos zit naast de Claw zelf een adapter met USB-C aansluiting.
Verder zit er een heel erg beknopt foldertje bij, die je een beetje opweg moet helpen om de Claw in te stellen.

Na het inschakelen van de Claw en het updaten van de software kan je
meteen aan de slag.

De Claw draait op Windows 11 en dankzij de Intel processor draait het erg soepel.
De game interface die MSI ontwikkeld heeft is goed over nagedacht en werkt verassend goed. Hierin kan je accounts van bijvoorbeeld Steam en Xbox gamepass toevoegen en de interface maakt dan er dan één gamebibliotheek van.

Zelf heb ik m'n gamepass gebruikt en een aantal games geïnstalleerd.
De meeste spellen werken prima in low of medium graphics settings. Maar ga je voor een hogere kwaliteit graphics dan zakt de framerate vaak enorm in en zorgt het voor een slechte game ervaring.

Het 7 inch scherm is indrukwekkend. Haarscherp (1080p) en de 120 Hz beeldverversing maakt het een vloeiende ervaring.

De joysticks zijn erg fijn en dit geldt ook voor de knoppen. Nooit had ik last van verkrampte vingers. Ook is het gewicht prima.

Nadeel is wel dat de accu snel leeg is. Bij een volle lading kreeg ik meestal naar zo'n 90 minuten al de melding dat de accu bijna leeg was. Gelukkig kan de ook prima spelen met de lader aangesloten, maar voor een mobiele game ervaring is de korte accuduur wel een domper.

Al met al was ik toch wel verrast door de goede ervaring met dit apparaat. Het zou een prima alternatief kunnen zijn voor de Steamdeck of Nintendo Switch. Maar ik vind de prijs wel wat aan de hoge kant.

Pluspunten

• Degelijk design
  • Prachtig 7 inch beeldscherm
  • MSI interface werkt erg fijn

Minpunten

• Accuduur is erg kort
  • Weinig documentatie
  • Prijzig

Voxox 16-07-2024

MSI Claw gestest

Geschreven voor: MSI Claw A1M-028NL

2 weken lang heb ik de MSI Claw mogen testen. Een "handheld-PC". Aangezien ik wel een MSI fan ben was ik erg benieuwd naar de Claw. Bij het open van de doos was ik meteen al wel verrast. De Claw ziet er erg mooi uit.

De Claw heeft een erg mooi Full-HD LCD scherm. Deze werk bij de meeste games vloeiend. Heel af en toe een haperingetje tussendoor maar dat vond ik niet storend. Het ligt er ook wel aan welke game je speelt.

De Claw is goed vast te houden. Ik heb niet al te grote handen en toch kon ik hem prima vast houden. Voor kinderen zal dat wat lastiger zijn. De knoppen zaten voor mij op prima plekken. Deze voelden heel degelijk aan. De Thumbsticks waren even wennen, deze waren best gevoelig. Voor de rest kan je de Claw na eigen smaak aanpassen met RGB kleurtjes. Deze zijn simpel in te stellen via het msi center.

De Claw draait op windows 11. Naast dat je dus op kan gamen kan je hem ook gebruiken voor andere doeleinden. Het meegeleverde MSI center werkt erg prettig, er staan al verwijzingen in naar bv. steam, epic. Deze moeten even gedownload worden en je kan dan zelf je games installeren. Wat mij opviel was dat het downloaden niet altijd constant was en ook niet heel snel ging.

Voor mijn gevoel kon je er niet heel lang op gamen voordat hij al weer aan de lader moest. Na 1,5/2 uur moest de Claw wel weer aan de lader. Tijdens het games word de Claw ook erg warm. Niet hinderlijk maar wel opvallend. Een andere nadeel is dat oplader behoorlijk groot is en er bij de versie die ik heb getest geen dockingstation zat. Ook vond ik de beschikbare ruimte om games op te installen niet bijzonder groot. Al zal je er waarschijnlijk ook niet heel veel games te gelijk op zetten.

Al met al vond ik de Claw een erg leuk apparaat. Voor wie op zoek is naar een handheld-PC is de MSI Claw zeker 1 om over na te denken.

Pluspunten

• 120hz Full HD scherm
  • prettige thumbsticks
  • snelle cpu

Minpunten

• hij kan best warm worden
  • grote oplader
  • geen dockingstation

guuslen 11-07-2024

Super gaming handheld

Geschreven voor: MSI Claw A1M-028NL

De MSI Claw ligt erg comfortabel in mijn hand, bijna alsof hij speciaal op maat is gemaakt voor mijn grip. De RGB-verlichting is mooi en het 120Hz-scherm zorgt voor vloeiende beelden in spellen die deze framerate halen. De bouwkwaliteit is solide en de batterijduur is meer dan voldoende voor een handheld, waardoor opladen onderweg niet constant nodig is.

De Quick Settings en het MSI Center bieden een intuïtieve gebruikerservaring. Navigeren en aanpassen, zoals het instellen van gebruikersscenario's en RGB-belichting, verloopt moeiteloos.

Er zijn enkele nadelen te noemen. De bovenkant van de Claw kan behoorlijk warm worden, vooral merkbaar bij het aanpassen van het volume, wat tijdens langere speelsessies enigszins hinderlijk kan zijn. Bovendien is de Claw aan de prijzige kant, wat voor sommigen een drempel kan vormen.

Desondanks beschouw ik de MSI Claw nog steeds als een uitstekende gaming handheld.

Pluspunten

• Comfortabel in de hand
  • 120Hz-scherm
  • Solide bouwkwaliteit
  • Batterijduur meer dan voldoende
  • Intuïtieve gebruikerservaring

Minpunten

• De bovenkant kan behoorlijk warm worden
  • Duur