Sony PlayStation 3 60GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony PlayStation 3 60GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Leslie de Groot 21-09-2008

Ik heb de PS3 60GB model sinds de launch, 23 maart 2007 in mijn bezit, en ben er zeer tevreden mee.

Mogelijkheden, die zijn er in overvloed aanwezig, alleen zijn ze niet allemaal even goed uitgedacht. Je kunt ermee browsen op het internet (wat in mijn ogen zeer slecht is uitgewerkt), je kunt HD content streamen, BluRay bekijken, DVD bekijken, Super Audio CD beluisteren (wat dat ook mag zijn), Folding @ Home, en natuurlijk de belangrijkste eigenschap Gamen.

Wat wel een zeer gewenste mogelijkheid is, het makkelijk kunnen vervangen van de harddisk door een eigen exemplaar.

Slecht uitgewerkte mogelijkheden zijn: Six Axis Motion Control, Internet browser, de Playstation Store welke zelfs na de grondige verbouwing in mijn ogen zeer onoverzichtelijk is. Een 8 voor de vele mogelijkheden, die helaas niet altijd even goed werken.

Beeldkwaliteit is super, zowel in games als met FullHD materiaal spat het van je scherm, (moet je uiteraard wel een Full HD scherm in je bezit hebben). Hierop is verder niks aan te merken, al kijkt het op een dure stand-alone BluRay speler toch net wat mooier, maar dat verschil is wel minimaal. Een 9 dus.

Geluidskwaliteit vanaf BluRay en gamediscs is perfect, maar bij het streamen van content worden er veel geluidsformaten niet ondersteund, waar ik me dood aan erger, want nu kan je al je content speciaal voor je PS3 om gaan zetten. Hiervoor een 7.

De vormgeving van het apparaat vind ik zelf schitterend, maar dit is een kwestie van smaak. Van mij krijgt hij een 8, aangezien er heel snel krasjes ontstaan op de case, je elke vingerafdruk terug ziet en hij functioneert als stofmagneet.

De degelijkheid van het apparaat is goed, maar niet perfect. Heb hem 2 keer defect gehad, beide keren de BluRay laser. Maar als ik zo om me heen kijkt is het aantal defecte consoles wel veel minder dan bij de XBOX360. De garantieafhandeling daarentegen is vrij beroerd, bij het opsturen ben je hem al gauw een maand kwijt, wat in mijn ogen veel te lang is. Bij de 2e garantieafhandeling kreeg ik de vervanger onzorgvuldig verpakt toegestuurd, waardoor hij heen en weer stuiterde in de doos, deze was dus ook al gelijk defect bij aankomst. Heb ter compensatie een gratis controller gehad.

ps3-fan 27-03-2008

echt een geweldig apparaat, hij is duur maar dan krijg je ook wat. De spellen zijn geweldig. Blu-ray werkt ook goed en het beeld is echt goed.

ChrisJ1 29-02-2008

Console zelf is relatief krachtig, maar een ernstig gebrek aan goede games voorkomt mij dit apparaat aan een serieuze gamer aan te raden. Graphics zijn goed op een HD scherm (op een normale TV is deze console ABSOLUUT niet aan te raden) en de mogelijkheden zijn ook uitgebreid, met Blu ray, dvd support (upscaled de dvd's zelfs naar 720p) en dergelijke.

Al met al een aardige console opzich, maar met nauwelijks leuke games.

NellyFurtadoFan1996 13-02-2008

GEWELDIG apparaat! De graphics zijn heel mooi, met alle details en zo. De games starten lekker snel op als je de playstation aanzet en het is ook vet dat er een knop op de controller zit om de playstation van afstand aan te zetten. Wel vet, maar dit kan natuurlijk alleen als de playstation op stand-by staat, ik zet hem wel vaak helemaal uit, want het is gewoon energieverspilling.

De internetfunctie is echt iets voor als je iets snel moet opzoeken, maar niet om de hele dag allerlei zaken te regelen. Je kan een multimedia-keybord los bijkopen, misschien gaat het dan iets makkelijker.

De harde schijf is gewoon geweldig! Nee, echt, het is heel lekker dat je gewoon foto's en video's kan overzetten vanaf je computer. Bovendien kun je CD's huren bij de bibliotheek en ze dan gewoon op de harde schijf zetten. Ook handig: je kan gewoon ff internetten op de playstation en dan via internet afbeeldingen zoeken en opslaan op de harde schijf, vervolgens kun je ze bekijken in een diashow of ze als achtergrond instellen bij het hoofdmenu.

Het online spelen via draadloos internet is echt heel leuk, als je het spel zelf hebt uitgespeeld, kun je het oneindig hoog opzoeken door online te spelen! Altijd baas boven baas!

De Playstation Store is handig. Je kan demo's downloden (dit duurt trouwens korter dan ik verwacht had) en ook trailers downloden van games die er komen gaan.

De beeldkwaliteit is super, ook al heb ik geen grote Full-HD-televisie, ik kan niet wachten tot mijn ouders een grote televisie kopen :D! De graphics zijn heel mooi en er zitten goeie details in.

De geluiskwaliteit is met een gewone televisie niet echt goed, dit merk je niet heel erg bij een game, maar vooral als je muziek afspeelt vanaf de harde schijf. Dit kan vast heel erg verbeterd worden met een thuisbiosccop, het lijkt mij dat je middenin de game zit. Maar dit moeten misschien mensen die een thuisbioscoop hebben beoordelen.

Kortom: een gewelig multimedia-apparaat!

beanstra 10-02-2008

Sinds november i.h.b. van PS3 60 Gb, beviel uitstekend, sinds enige dagen is het spelgedeelte er me opgehouden; Soms start hij een spel even op en soms helemaal niet. Contact gehad met Sony Nederland, hun advies opgevolgd: harde schijf grondig formateren. Dit gaf helaas geen oplossing. Het vreemde is dat de rest van de functies wel intact is: Speelt DVD's af, etc.
Bel a.s. maandag weer naar Sony om hem naar hun op te sturen.
Helaas nu even geen spelplezier

Tinusz 04-02-2008

Na een aantal weken gebruik kan ik alleen maar lof uitspreken voor mijn 60gb versie.

Als spelcomputer een sterke vooruitgang qua graphics en gameplay plus een hardeschijf voor opslaan is natuurlijk ideaal.

Het feit dat de ps2 spellen er ook op werken is voor mij ook een leuke bijkomendheid, zo kan ik toch lekker mijn ps2 spellen blijven spelen.

Internet opties zijn top, lekker surfen of demo's, trailers downloaden uit de shop is ideaal! vooral demo's downloaden is echt super, zo kun je spellen proberen voordat je ze aanschaft.

Ook het afspelen van dvd/blueray is super op de ps3, beeld is gewoon fantastisch en met de afstandbediening (los bijkopen) werkt alles simpel en snel.

Kortom super apparaat en tot nu toe nog geen problemen of nadelen!

pel22008 09-01-2008

Wauw wat een multimedia apparaat.
Het is eigenlijk een computer, je kunt ermee interrnetten met een muis en toetsenbord, games spelen met bewegingingsdetectoren in de handhelds,
Blue ray speler is top, pc erop aansluiten, foto's kijken.

Dit is echt multimedia en je kunt via jouw draadloze router updaten.
Het enige minpuntje is dat dit apparaat ook een fan heeft die een licht gezoem maakt, net als een pc maar dan rustiger.Er zit ook een 60 mb hd in! Kan je uitbreiden met een standalone harddisk van bv. 250 gig.
Ik kocht hem vooral voor het afspelen van blueray films en gewone dvd, die zijn echt veel strakker op dit apparaat.
Kortom veelom geprezen in de media dit apparaat.
Ik heb hem rechtop staand, met de stereo ernaast.

halfwreck 06-01-2008

echt een SUPERRRRR apparaat ik heb hem vanaf de 1ste dag. en ben dik tevreden
het enige minpunt was dat er nog niet zoveel spellen voor waren maar dat gaat met de dag beter ... en zeker als binnenkort gtaIV uitkomt
AANRADER 60 gb met wifi

Willem Bat 19-12-2007

Sinds 3 weken heb ik een PS3 en deze aangesloten met een HDMI kabel op mijn Sony Full HD. Het beeld is echt super. Ik kan met het gratis programma TV Versity moeiteloos al mijn mediafiles streamen vanaf mijn PC. In 1 woord geweldig. Ik heb er ook nog een externe HD schijf op aangesloten en geformateerd als FAT32 en hierop een aantal MPEG4 files gezet (MPEG4 720P omgezet vanaf Blue-Ray) en het beeld spettert echt van het scherm af.

ik lees hier wel wat onzin verhalen betreffende de slechte onderdelen van de 60 gb tov de 40 gb maar dit is absoluut NIET waar. ik zou altijd gaan voor de 60gb want 2 usb poorten zijn echt te weinig omdat je de controlers via de USB poort oplaad, externe schijf ook via USB en dan kan je de afstanbediening al niet meer gebruiken.

John, Wendy en Luc 24-11-2007

Wat een prachtig apparaat.
Met deze console heb je er niet alleen een spelcomputer bij, maar ook mediaspeler. Fotos Video en Muziek delen via Mediaplayer op je computer en wordt probleemloos gevonden als je netwerkverbinding hebt. Ik heb em aangesloten met de netwerkkabel op de router, maar kan ook draadloos dan heb je volgens mij een usb dongle nodig.
Verder heb je gelijk een internet browser (toetsenbord erbij is dan wel heel makkelijk, die komt er misschien ook nog wel)
Natuurlijk super kwaliteit, ik heb nu nog een conventionele breedbeeld TV en aangesloten via scart, ik ben benieuwd wat er gebeurt als hier een full HD lcd tv in huis komt! De 60 GB versie wint het het wel stip boven de 40 GB versie omdat ik het makkelijk vind dat ie ook geheugenkaartreader heeft en PS2 compatible is (spellen zijn stuk goedkoper, maar je merkt wel een duidelijk kwaliteitsverschil in vergelijk met PS3 spellen!)
Audio met een optische kabel verbonden met home cinema, dit werkt ook super, wat een ervaring!!!
Al met al ben ik super tevreden, met de starterpack incl 2 controllers, de console en 2 spellen. Die overigens slecht verkrijgbaar is.
Het kan goedkoper, met de 40GB versie maar als je dan een controller erbij gaat kopen en voor de kleine wat spelletjes, dan ben je de meerprijs al snel kwijt in vergelijking met de 60GB versie, waarbij ik voor onze kleine veel makkelijker wat PS2 spellen (die natuurlijk al goedkoper zijn) kan kopen, verdien je het verschil zo terug!
Ben je van plan alleen PS3 spellen te gaan kopen dan ligt het anders. de 40GB versie zal dan absoluut volstaan.
Verder ben ik nieusgierig naar de blu ray discs, maar hier wacht ik nog even mee tot er een full hd tv is. Dat moet toch wel de ultieme ervaring worden!

robinnoordzij 07-11-2007

Mooi apparaat, ziet er heel goed uit. Ik heb hem aangesloten op mijn philips 32inch lcd tv via hdmi. Het geluid gaat vanaf mijn tv naar m`n 5.1 surround set. Bij het gratis spel wat ik erbij kreeg (resistance fall of man) speel ik het geluid niet te hard omdat dit gewoon (eng) is. Al een paar Blue-ray films gehuurd, ziet er echt fantastisch uit.

Dave1989 13-10-2007

Beste game systeem wat ik ooit heb gehad!
Deze console is meer een media center dan wat anders!
De games zien er heel goed uit en je hebt ook gelijk een goedkope Bluray speler!

Marcel18 02-09-2007

Wat een super apparaat. Ik was altijd een fervent aanhanger van de pc en de games daarop maar dit is toch ook super. Je kunt een pc ook next gen configureren en misschien nog wel op een hoger niveau dan de ps3 maar dan heb je nog niet een media speler en BlueRay. Vooral de extra mogelijkheden maken dit tot een super apparaat. Ik heb er nog een NAS schijf bij besteld om te kunnen streamen zonder dat de pc aanstaat. Ik heb de ps3 nu 4 maanden en ben blijvend enthousiast. Jammer dat er vanaf het begin weinig games waren die echt de moeite waard waren maar daar komt nu snel verandering in.
Al met al een prachtig combo apparaat. Media center, BlueRay/DVD speler en een next gen game console op de koop toe. Ik hoop dat sony met een toekomstige software update opname van tv mogelijk maakt. Dan is het helemaal een volwaaardig media center.
Je krijgt geen spijt van de aanschaf!!!

talkien 01-09-2007

Ik was op jacht naar een hd speler (HD DVD of Blue ray) maar door de uitgebreide mogelijkheden van de playstation 3 en de toch meer dan uitstekende beeldkwaliteit hebben mij overstag doen gaan(tevens het aanbod Blue Ray titels is groter dan HD DVD in nederland). sindsdien ben ik erg enthousiast over deze speler. alles volledig digitaal aangesloten (HDMI en audio optisch). echt sensationeel weergave in 1080p, audio perfect. en tot slot ook erg grappig om games te kunnen spelen!(voor blue ray, dvd, cd weergave kan ik echt de apparte afstandsbediening aanraden. werkt perfect (bluetooth) speler hoef je dus niet te zien!

Reemd 30-08-2007

Eergisteren dan eindelijk een playstation 3 geadopteerd en absoluut geen spijt van!
Het beeld heb ik aangesloten middels een hdmi kabel naar mijn HD projector. Geluid optisch naar mijn surround set en wat een beleving! Het beeld is op 720p resolutie superscherp en dat is toch best een prestatie te noemen op een scherm van 2.5 meter diagonaal. Surround sound wordt zowel bij films als games goed doorgegeven.
Het zogeheten XMB (hoofdmenu) is heel helder uitgevoerd en alles spreekt voor zich. Gisteren heb ik een network account aangemaakt (gratis itt xbox live) en heb ik ook al drie speelbare demo's gedownload en enkele filmtrailers.
Van de twee spellen die erbij kwamen (Resistance en Motorstorm) had ik niet bijzonder hoge verwachtingen, maar dit blijken toch erg vermakelijke (en prachtige) games te zijn. De nieuwe tilt besturing had ik ook mijn twijfels over, maar bij een spel als rub a dub zorgt dit voor hele grappige multiplayer situaties. Ik koos deze console boven de xbox360 voornamelijk vanwege de kwaliteit van de console: Hoogwaardige componenten en een zeer laag terugkompercentage (<2% waarbij xbox360 = 33%.)
Hiervoor heb ik een ps1 en ps2 gehad en de overstap van ps1 naar ps2 viel me wat tegen, maar dit is voor mij echt de definitie next-gen waardig.
En dan vergeet ik nog helemaal te zeggen hoe mooi de playstation dit maal is uitgevoerd: Spiegelend zwart met chroom accenten. Het heeft niks meer weg van een gameconsole, maar past nu perfect in elke woonkamer.
Bij vrijwel elk apparaat kan ik snel minpuntjes ontdekken, maar over deze console niks dan lof.

Terror-Patrick 23-08-2007

Heb hem gister middag gekocht meteen aangesloten was super had de starter pack met Motorstorm en Resistance: Fall of Man. Vanmiddag HDMI kabel kopen en dan kan ik HD game een zekere aanrader voor iedereen de PS3

Tom Spierings 14-08-2007

Soms denk ik als ik op de PS3 speel, Woah. dit is echt te gek! het lijkt bijna alsof je in een video zit te spelen. en je kan er ook nog muziek er op zetten, je kan gratis naar playstation.Network en nog veel meer.

De PS3=
Playstation 2
en
60 gigabyte harde schijf

jlo 31-07-2007

Playstation 3 is een goed uitgewerkt product . Vergeleken met de xbox hebben de heren van sony voldoende tijd genomen om dit product goed te presenteren . Gezien de mogelijkheden en de ingebouwde blu ray drive is dit een geweldig app. voor toch niet zo veel geld , als je nu bekijkt dat een gewone blu ray vnl stand alone spelers nog duurder zijn als deze console , Regelmatig komt er nieuwe update s uit , zodat deze machine nog gecompliceerde en geavanceerder wordt . xbox is van windows , heb dat spul ook . je weet dat je met windows toch vaker vastlopers krijgt , zie ook xbox. Inmiddels heeft 1 op de 3 xboxen last van problemen . zie uitzending kassa en nog laatst op tv geweest omtrent deze problemen. Inmiddels is het verkoop van ps 3 in de vs staten explosief gegroeid., ook omtrent de daling van hun prijzen . Maar dit wil ook zeggen dat het product goed is gefabriceerd. Mensen gekeken naar de kwaliteit op een full hd tv . , mag je toch zeggen dat ps 3 een geweldige stukje techniek is . ook de blu ray techniek zorgt ervoor dat div spelen op een geweldige manier op je lcd of plasma scherm tovert. Ook de verkopen van blu ray films gaan steeds beter . Hddvd is een goed medium, maar niet alle grote fabrikanten steunen deze formaat, bij blu ray dus wel.
Mijn instalatie is een ps 3 , vanden hul bekabeling, hdmi. luidsprekerskabels van van den hul , zo ook optisch . receiver harman kardon .Infinity s kappa s als front en surroud dali s. Het klinkt subliem. Full hd tv .

sven18 27-07-2007

hallo mensen,
mensen die altijd praten over betere prestaties tov een xbox 360 hebben veelal geen vergelijk gedaan. het is gewoon een feit dat sony smijt met getallen die niks zeggen als je de werking niet begrijpt. playstation en xbox hebben beide dezelfde kwaliteit beeld in algemeen alleen de ps3 en xbox 360 hebben allebei hun eigen sterke punten. bijvoorbeeld de licht technieken in spellen die bij de xbox vele malen beter is en vooral realistisch. de ps3 heeft bluray ...........ja en......... bluray gaat hd dvd niet vervangen omdat de prestaties tegenvallen en vooral de kostpprijs van dit schijfje. mensen willen geen 30 euro betalen voor een film. en vooral niet als de kwaliteit met het blote oog niet te onderscheiden is van hd dvd. ik kan een hele pagina feiten opschrijven maar dat lijkt me niet verstandig. daarom deze conslusie.... koop lekker een xbox 360 want die is veel goedkoper en vergelijk baar met xbox 360 echter hou je van online gamen koop dan zeker een 360 want dit is echt vele malen beter en mooier dan ps3. en argumenten als bij de ps3 is het gratis hebben we niks aan want het moet functioneel zijn en kostenbesparing wordt het systeem zeker niet beter van!! mijn voorkeur gaat zeker uit naar de xbox 360.

Linns1 26-07-2007

Ik heb nu sinds enkele weken dan ook eindelijk een PS3 in bezit, wat een GEWELDIG apparaat!!
Werkelijk prachtig, met kop en schouders boven de concurrentie als je het mij vraagt. De mogelijkheden die dit apparaat t.o.v. die paar anderen biedt zijn op aale vlakken dik beter.
Enige nadeel nu nog is het beperkte aanbod spellen, maar goed kijk maar naar de PS2 en het aantal spellen daarvoor, dus dat zit wel snor.
Mijn gevoel zegt dat de moglelijkheden van de Cell processor nog niet voor 10% benut worden. De games ontwikkelaars hebben nog niet het onderste uit de kan weten te halen.
Ik ben benieuwd naar bijvoorbeeld GT(5?)

Verder zijn de andere functies allemaal goed, duidelijk en heel eenvoudig te bedienen. Wireless internet, geen probleem. Aanmelden Sony, geen probleem. GRATIS (ja Xboxers het kan dus wel) online spelen, geen probleem. Updaten software, geen probleem. alle andere 140 functies, geen probleem.
Bij mij via HDMI aangesloten op 50 inch plasma WOW!!
Zien is geloven, zien is kopen

Voor iedereen die er een aan gaat schaffen veel plezier!!

kingryan 22-07-2007

Mijn indruk van de PS3;

Dit apparaat is gewoon geweldig! Ik heb ook al enige tijd een Xbox360(2e alweer) en daar heb ik heel veel plezier van, maar de PS3 is toch een stuk completer.

De Xbox360 heeft een cd/dvd lade, de PS3 een cd/dvd/blu-ray!!! slee. Daar de lade van de Xbox360 vaak niet open gaat(tot grote ergernis) is het wisselen van een schijf met de PS3 een verademing. Vooral de sensortoetsen voor eject en on/off is bijzonder.

Wat geluid betreft is de PS3 een stuk stiller. Je hoort de fans wel, maar het is niet zo storend tijdens het gamen als bij de Xbox360. Bij de Xbox360 stoort de cd/dvd drive, bij de PS3 is het de koeling denk ik. Als Microsoft de drive kan aanpassen dan zal de Xbox360 wel heel erg stil kunnen zijn. Dit zijn wel belangrijke dingen bij het gamen of kijken van een film in de late uurtjes. Bij beide systemen is er voldoende ruimte voor verbetering.

De controller van de PS3 voelt erg vertrouwd. Al mis ik de rumble feature wel, vooral bij het racen. Ik heb nooit kunnen wennen aan de ergonomie van Xbox360 controller. Ik krijg behoorlijk last van mijn handen, daar ik met de controller van de PS altijd uren achter elkaar heb kunnen gamen. Het is een stuk groter en veel zwaarder. (vergeleken met een controller van de PS2 met rumble feature). De accu van de PS3 is superlicht. Mocht er een controller met rumble komen voor de PS2, dan zal dit zeker in gewicht schelen. Nadeel is dat deze vergeleken met die van de Xbox360 sneller leegloopt.

Online gamen gaat vlotter met Xbox Live. Ik moet wel zeggen dat ik alleen nog PS2 games heb geprobeerd en dat het opnieuw inloggen elke keer viel me zwaar tegen.

Ik heb nog steeds veel plezier aan mijn Xbox360 en dat komt omdat voor dit systeem al veel goede titels zijn uitgebracht. Xbox Live is ook heel erg leuk.

Als je een keuze moet maken zou ik voor de PS3 gaan, omdat deze is voorzien van Blu Ray, draadloze modem, 60GB en div. ext. aansluitingen. Voor de Xbox360 moet je apart een HD drive kopen en evt. een wireless adapter. Wel zit er al een component kabel bij. O ja, de Xbox heeft echt een enorme blok van een voeding daar de PS3 alleen een draad heeft!!!

Hou er bij beide systemen rekening mee dat je nogal wat extra's zal moeten aanschaffen; Bij de Xbox360; draadloos adapter, extra controller, afstandsbediening, Hd-drive en extra batterijen of accu voor de controller. Voor de PS3; afstandsbediening, headset, extra controller, een PS2 memorycards adapter en een HDMI kabel.

Heel veel plezier met je aanschaf!

eddie7 10-07-2007

Ik heb de PS3 nu een week in bezit, en gisteren aangesloten op mijn net binnengekomen Panasonic 42PY700 full HD plasma. Wat een beeld zeg, super scherp en helder. De mogelijkheden van de PS3 begin ik steeds meer te ontdekken, en ik moet zeggen dat mijn gevoel bij de PS3 steeds positiever wordt. Blu-ray DVD's worden perfect afgespeeld, en de upscaling van gewonde DVD's werkt prima (met de nieuwste firmware). Ik heb nog maar één volledige game, en wat games gedownload, dit ziet er super uit. Mediasharing met Windows Vista werkt ook perfect. Nadelen zijn de herrie die hij maakt omdat hij erg warm wordt en de fans volle toeren gaan draaien, de controller wordt niet opgeladen als de PS3 op standby staat, en veel PS2 games doen het niet goed. Wellicht wordt dit met nieuwe firmware opgelost. Hij kost wat, maar dan heb je ook wat.

Rudie73 06-07-2007

Ik heb hem vanaf het begin.
Het is echt geweldig, alleen moeten er nog meer spellen voor uitkomen.
Maar de blu-ray films geweldige kwaliteit.

Ik heb ook een xbox360 en die is op elk punt minder en vooral de degelijkheid mijn xbox360 is al 3 keer defect gegaan.

De PS3 is nog nooit vastgelopen bij mij, de xbox loopt bij mij bijna dagelijks vast ook tijdens het spelen.

fotomatica 02-07-2007

In één woord, geweldig. Prachtig HD gamen, foto`s, mp3 en HD-mp4 streamen.
Natuurlijk wel op een digitale tv met een HDMI aansluiting. Hem zelf een 42 plasma die 1080p kan draaien en het beeld is om van te smullen. Kost inderdaad heel wat euro`s maar daar kijg je echt iets mooi`s voor terug...

GvdH 24-06-2007

Playstation-3 is een geweldig apparaat. Het is niet zo maar een spelcomputer maar is tevens een BluRay-speler en alleen daarom al zijn geld waard. Sluit er een gewoon keyboard en muis op aan en je kunt op het Internet. Hij is voorzien van Wifi en Bluetooth en aldus kun je zo gemakkelijk draadloos contact maken met je thuis WLAN netwerk. Bij gebruik van een HD-Ready TV-toestel, maar nog beter een Full-HD toestel, is het televisiebeeld indrukwekkend en de kwaliteit van het geluid perfect. Een PS-3 spel spelen laat een enorm gedetailleerd beeld zien, bij gebruik van minimaal een HD-Ready TV-Toestel.
De toepassing waar ik de PS-3 voor gebruik is HD-Video. Voor dit doel heb ik een SONY HDR-HC1 video camcorder. Met behulp van Pinnacle-Studio 10-Plus kan ik mijn video-opnamen, voornamelijk onze kleinkinderen, monteren in HD-formaat(1080i). Het editen doe ik op een 2,8 GHz Pentium-IV computer. Na montage zend ik de film draadloos over naar de PS3 en sla deze op op de 60 GB-schijf. Vervolgens kan ik mijn High-Definition films perfect afspelen via mijn SHARP Aquos HD-Ready LCD-TV.
De PS-3 gebruikt inderdaad nogal veel stroom. In de buurt van 250-300 Watt, dus niet in een kleine afgesloten ruimte gebruiken.