Sony Cyber-shot HX DSC-HX50 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 121 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot HX DSC-HX50 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

RRA12345 01-09-2014

Mooie foto's, veel opties. Automatische herkenning van scene werkt goed.
Standaard foto's neem je snel en vlot
Wifi integratie is nogal traag en ingewikkeld

Vicky41 27-08-2014

Handig toestel met kwaliteitsfoto's.
Een beknopte papieren handleiding erbij was nog beter geweest.
Toch zeer tevreden van het toestel.

Syx Natacha 22-08-2014

Zeer goed toestel, maar de flash ziet er broos uit en het is spijtig dat deze niet automatisch uitschuift wanneer nodig.

Roelke Kennis 21-08-2014

Mooie natuurfoto's kunnen maken.
Gemakkelijk in gebruik.
Snel scherp te stellen. Zelfs op verre afstand en maximale zoom.
Zelfs bij gebruik zonder statief en vanop varende boot heldere foto's kunnen maken.
Compacte camera en uitgebreid keuze menu.
Automatische instelling is handig bij het maken van snelle foto's. Wanneer je meer tijd hebt kan je overstappen naar programmeren.
Ideaal toestel voor reiziger die niet professionele fotograaf is.

Robin good 20-08-2014

Je kan er heel handig scherpe foto's mee maken .Het is wel even wennen aan de vorm van het fototoestel .

Kitcarbo 20-08-2014

Tot nu toe, ben ik heel tevreden van mijn Sony Cyber-shot.
Ik heb maaar een deel van de verschillende mogelijkheden verbruikt. Ik ben positief verrast van de kwaliteit van de ZOOM.
De eerste fotos uit Bretagne zijn uitstekend

Patricia Vandermersch 19-08-2014

Prijs-kwaliteit een zeer goed toestel. We kozen voor een eerder compact toestel zodat we dit gemakkelijk overal mee kunnen naar toe nemen. Niettegenstaande zijn de foto's van zeer goede kwaliteit.

Jojo Roro 14-08-2014

Jammer dat een optische zoeker ontbreekt. Zichtbaarheid scherm is bij fel zonlicht ontoereikend. Helpfunctie op display is zeer handig.

Frank Gheysen 10-08-2014

Goed Toetsel.

Veel handige functies die je kan gebruiken, de kwaliteit van de foto's is goed tot zeer goed zelfs als je 30x inzoomt.

Jonas Gheysen 10-08-2014

Goed Toestel.

Maakt mooie foto's, zelf bij 30x zoom zijn de foto's nog scherp.

Veel creative functies.

Erwin uit Sleidinge 04-08-2014

Ik was ook ten zeerste tevreden omtrent de mogelijkheden van de filmcamera. Enkel het stoppen met filmen zorgt, tgv de compactheid, voor enige instabiliteit.
De ingebouwde hulpfuncties helpen je zeer bij het (leren) gebruiken van de verschillende mogelijkheden.

A.LENOIR 04-08-2014

Sony Cyber-shot DSC-HX50 heb ik gekocht voor mijn vrouw.
Dit toestel bevalt haar uitermate goed, dit in vergelijking met haar vroeger toestel (ander merk).
De eerste kennismaking met de resultaten zijn verbluffend. De enorme mogelijkheden van dit toestel moeten echter nog uitgeprobeerd worden. In elk geval zijn wij tot hiertoe zeker tevreden.

Philip 07 28-07-2014

De foto's geven mooi het lichtinval weer en het donkere gedeelte van foto's geven de details terug.
Nog niet de vele mogelijkheden kunnen uitproberen, maar de automatische instelling biedt mooie resultaten. Een nadeel is dat de movie-knop achteraan het toestel juist naast de rustplaats is van je duim bij het nemen van foto's. Zo wordt er onbedoeld een film opgenomen en de geheugenkaart gevuld.

Rud A 24-07-2014

Super handig en compact toestel met groot zoombereik en mogelijkheid tot HD filmen, gekocht op aanraden vriend en de verwachtingen zijn volledig ingelost.

Bened 14-07-2014

Zeer handige en compacte camera. Goede prijs/kwaliteitsverhouding. Je kan er snel foto's mee maken en ook filmpjes maken is heel toegankelijk. Heel handig is de WiFi-functie waarmee je je foto's in 1 knop naar je pc kunt overzetten.

Lotte Stevens 26-06-2014

Ik ben zeer tevreden over mijn Sony Cyber-shot DSC-HX50. Het is een prachtige camera (qua uiterlijk) die heel mooie en kwalitatieve foto's trekt. Ik ben geen professionele fotograaf of dergelijke dus ik moet nog veel leren over de verschillende functies en mogelijkheden maar dat doe ik met plezier.

blr 26-06-2014

Top toestel! Goeie opvolger voor mijn ouder Sony toestel. Zelfde mogelijkheden, betere kwaliteit.
Ook de HD video functie is top!

Gunter1970 18-06-2014

De Sony HX50 is de ideale broekzak-camera voor mee te nemen op reis. Combinatie van uitstekende foto kwaliteit gepaard met 30x zoom is geweldig. Veel ruimte ook voor persoonlijke toets in het bewerken van je beelden. Topper!

Eric Janssens 18-06-2014

Schitterende foto's buiten. Goede foto's binnenshuis. Een goede Sony Lens G. Iets extra licht binnen geeft een beter resultaat. Perfecte optische zoom van 30x en toch vrij goed stabiel beeld.
Het extra wieltje voor belichting e.d. direct aan te passen is handig.
De verschillende Scene voorinstellingen werken heel goed. Mooi gebruik van verschillende foto effectfilters waaronder bv. B&W met rood of zo zichtbaar, Toyfoto's e.d. .De P, S, A, M funties goed in te stellen. Vele correctie mogelijkheden. Eveneens een handmatige scherpstelling mogelijk. Eveneens een Memorie functie aanwezig.
Panorama functie met zeer degelijk goede foto's. Continu opnamen, gaan zeer snel (+- 10 opnames op 1 a 1,5 seconde).
Een zeer goed en compleet compact toestel met professionele kwaliteiten.

nancyc 01-07-2014

Hallo Eric,
Ik overweeg om een hx 50 te kopen.
Op een andere site van revieuws heb ik wat gelezen en ben benieuwd wat jou ervaringen hiermee zijn.

1.Foto's maken met flits rode gezichten.
2.Bij zonlicht niets of weinig te zien op het scherm dus moeilijk foto's maken.
3.Foto's worden langzaam opgeslagen op het kaartje(ondanks een sneller kaartje gekocht).Dus wachten om de volgende foto's te kunnen nemen.

Ik hoop dat je me antwoord kunt geven op mijn vragen.
Alvast bedankt,vriendelijke groeten Nancy.

Wishing Impossible Things 16-06-2014

Ik was op zoek naar een aanvullende compacte camera op mijn spiegelreflex. Belangrijke punten waren dan ook hoge megapixels, hoog aantal optische zoom en de mogelijkheid om zelf de instellingen te bepalen. SONY HX50 heeft dit allemaal en is dan ook de perfecte aanvulling met zijn 20.4 megapixels, 30x optische zoom (samen met Steady-shot) en de manuele functie. Zo kan ik in eender welke omstandigheden mooie, scherpe foto's maken.
Bovendien ligt de camera makkelijk in de hand, heeft een mooie vormgeving en is enorm gebruiksvriendelijk.

Om de camera altijd makkelijk en veilig mee te nemen, heb ik tevens de bijbehorende lederen LCJ-HN tas gekocht op Sony.be . Een absolute must-have!

nancyc 08-07-2014

hallo,
Ik overweeg een hx50 te kopen.Ik heb op een andere site reviews gelezen ben benieuwd naar ervaringen hiermee.

1.Foto's met flits rode gezichten.
2.Bij zonlicht niets of weinig te zien op het scherm,dus moeilijk foto's maken.
3.Fot's worden langzaam opgeslagen op het kaartje(ondanks sneller kaartje gekocht)Dus wachten om de volgende foto te kunnen maken.

Ik hoop dat u mijn vragen kunt beantwoorden.
Alvast bedankt.

Polders C. 10-06-2014

Niettegenstaande het een compact toestel betreft, biedt het een zeer goede beeldkwaliteit (voldoende megapixels). Ook de optische zoom is voor zo'n compact toestel meer dan voldoende.
Zelfs zonder de handleiding in detail te moeten doornemen, kan je snel met het toestel aan de slag.

vlaemynck 02-06-2014

Lekker, leuk toestel met vele mogelijkheden. Alles wat je nodig hebt voor een all-round fototoestelletje en makkelijk om overal mee te nemen. Enkel een juist bijpassend zakje online zoeken was een probleem, ik had een besteld omdat bol.com dit aanraadde, maar het is veel te groot en ongemakkelijk.