Sony DSC-H9 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DSC-H9 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

bazzie 04-08-2009
Geschreven voor: Sony DSC-H9 zwart

Begrijp de vele negatieve reacties niet zo over deze fantastische camera. Ik was aan het twijfelen tussen een slr en deze h9. Heb hem in maart 2008 aangeschaft en geen moment spijt van gehad!
In de everglades super zoom bij wildlife, paarden in actie zeer snel en mooi vast te leggen. De accu gaat echt heel lang mee. Hiervoor ook wel eens een sony camera gehad maar deze was echt heel slecht. Ook een Nikon slr gehad maar deze camera is echt geweldig. Misschien waren het gewoon camera´s met een storing of zoiets aangezien ik echt niets negatiefs over dit toestel te vermelden heb.

Piet 28-01-2008
Geschreven voor: Sony DSC-H9 zwart

ik heb de sony H9 een dag in mijn bezit gehad, ik heb hem daarna meteen terug gebracht. mijn vorige camera was een V3 daar kan hij wat kwaliteit van foto's aangaat beslist niet tegenop
wat heb ik aan een hoop extra's als ik in de donkere delen met een hoop ruis zit. van ellende heb ik hem om geruilt tegen een spiegelreflex de Alpha 200 van sony die is weer perfect maar kost het dubbele dus als je wijs ben laat de H9 liggen

Marc Huizinga 02-01-2008
Geschreven voor: Sony DSC-H9 zwart

Heb sinds een week de DSC-H9 in mijn bezit en ben een aantal boeken gaan lezen over de instelmogelijkheden van digitale camera's en heb enkele DVD's bekeken die bij het blad ZOOM te krijgen zijn. Na enkele midagen experimenteren onder verschillende omstandigheden is het voor mij mogelijk om goede foto's te maken zonder al te veel last van ruis of aberatie te krijgen. Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de instelmogelijkheden en de algemene kwaliteit van de foto's. Het is niet noodzakelijk om een hoge ISO waarde in te stellen. Beter is het i.d.d. om het diafragma verder open te stellen en de belichtingstijd te wijzigen. Met een goede vaste hand en hulp van de beeldstabilisatie zijn goede opnames mogelijk. Uiteraard is het afhankelijk van het soort omgevingslicht en de bron er van welke kleurveranderingen kunnen optreden (TL verlichting geeft gele of groene verkleuringen etc) maar dit is met de coomputer erg goed aan te passen, zolang er maar voldoende beeld- en kleurinformatie aanwezig is.

Vind het wel jammer van JPG compressie niet te veranderen is en NR is ook niet zelf instelbaar.

Mijn mening: een erg goede complete camera voor niet belachelijk veel geld! Value for money :-)

Meneer Konijn 10-10-2007
Geschreven voor: Sony DSC-H9 zwart

Voorlopig 1 slechte eigenschap bemerkt.
De lens is gewoon slecht.
Als je een groothoek opname maakt zijn de zijkanten van de foto's niet om aan te zien bij een beetje uitvergroting.
Onscherp en zeer veel Chromatische aberratie.
Bomen hebben een paarse rechter kant en een groene linker kant.

Komt door een slecht (goedkoop) objectief.

Ook vind ik de in-de-hand-ligging niet prettig.
Alles is te scherp en diepe gleuven en te klein.

Manou Joosten 01-10-2007
Geschreven voor: Sony DSC-H9 zwart

Ben enorm blij met mijn nieuwe Sony H9. Ik zat te twijfelen tussen canon G9 en Sony maar toch besloten bij Sony te blijven. De beelden zijn scherp en geeft mooie (natuurlijke) kleuren weer. Ben dit weekend met de camera op pad geweest en het resultaat mag er zijn. Zo ook het snel klikken en toch scherpe foto's dat vind ik wonderbaarlijk.
En ook de macro foto's daar blijf ik naar kijken ;-) Heb nog niet alles uit kunnen proberen dus ben nog wel een tijdje zoet met mijn nieuwe speeltje. Ik ben een gelukkig mens en hoop er lang van te mogen genieten.

Dirk13 18-09-2007
Geschreven voor: Sony DSC-H9 zwart

Ik heb de camera pas in mijn bezit en heb een aantal proefopnamen gemaakt. Ik vind het een geweldig toestel met een enorm aantal mogelijkheden.
Om alles uit te testen zal ik er nog vele uren zoet mee zijn. Maar volgens de resultaten op mijn tv-scherm
ben ik geweldig tevreden. Nu nog afwachten wat het op fotopapier geeft.

rbeug 11-09-2007
Geschreven voor: Sony DSC-H9 zwart

Ook mijn eerste indruk van de H9 is vol lof.
Heb nu meer dan 80 foto's gemaakt, en allemaal tot in detail bekeken op de computer en HD-TV. En het ziet er allemaal prima uit.

Lekker groot kantel scherm, bediening van het wieltje is alleen niet 100% ergonomisch (misschien wel voor de kleine jappanner)

Nigh-shot is leuk, maar niet erg nuttig

nomad 10-09-2007
Geschreven voor: Sony DSC-H9 zwart

Ik ben heel erg tevreden met de sony h 9. Alle vakantiefoto's zijn gelukt en mooi scherp na afdrukken.
Het toestel werkt gemakkelijk. Hiervoor had ik de Olympus is 3000, en eigenlijk werkt hij hetzelfde. Ik merk weinig verschil in gebruiksvriendelijkheid.
Ik wil alleen nog een vergroting proberen van 40 bij 60 cm. Als die goed is dan ben ik helemaal tevreden. Alle mogelijkheden heb ik nog niet getest.

petervanpoelgeest 06-09-2007
Geschreven voor: Sony DSC-H9 zwart

De camera DSC-9H,een paar dagen in bezit.De eerste indruk , een degelijk en goed in de hand liggend toestel.
Zonder de gebruiks aanwijzing te hebben gelezen , kreeg ik het toestel makkelijk an de praat.De eerste foto's waren luk raak geschoten ,macro,zoom, portret en landschap. Op de auto stand. Deze waren niet allemaal goed gelukt! De beschrijving gelezen welke op de CD wordt bij geleverd en dan worden veel zaken duidelijk. het toestel kent veele mogelijk heden !Om goede scherpe en goed belichte foto's te maken moet je echt het een en ander nalezen om van de talrijke instellingen gebruik te kunnen maken. Maar na een avond lezen en uit proberen lukte de meeste opnamen. Briljant van kleur en scherpte , prima bij uitvergoting en afdrukken op mijn Epson styles foto RX500. Ik heb lang getwijveld tussen de Olympus SP-550, Panasonic FZ-8 en de Canon S5 IS. Maar het extra groot LCD display (kantel baar) en zeer licht sterk, gaf de doorslag! Een aanrader ook voor de gewone gebruiker. Je maakt na enige oefening fantastische foto,s. Er gaat er zo nu en dan ook wel eens een mis maar dan probeer je het opnieuw.
Ik ben zeer tevreden met dit toestel .
O ja de grootte zonne kap heb je echt nodig bij de fantastische tele opnamen die je met dit toestel kunt maken.

Pinguin 24-08-2007
Geschreven voor: Sony DSC-H9 zwart

Heb de camera nu een week en heb al honderden foto's gemaakt. Heb vandaag een setje af laten drukken bij de fotograaf. De foto's die ik geselecteerd heb zijn onder zo verschillend mogelijk omstandigheden genomen. Het resultaat vind ik zeer goed! Heldere kleuren en haarscherp. De mogelijkheden zijn legio. Nadeel vind ik dat je in de portraitstand de iso niet zelf in kan stellen. Binnen gaat ie dan al snel naar 400, wat toch wel enige ruis oplevert. Maargoed, hiervoor had ik een olympus mj700, dat was om te huilen wat een schandalig slecht toestel. Al om al kan ik deze camera zeer aanraden.

Annemieke_ned 18-08-2007
Geschreven voor: Sony DSC-H9 zwart

De Sony DSC-H9 vind ik een perfecte camera vanwege de vele instelmogelijkheden, een kwaliteitslens , de 15 x optische zoom; perfecte kleuren bij afdrukken en prachtig om van heel dicht bij macro-opname te kunnen maken, die heel erg scherp zijn bij afdrukken. De camera ligt makkelijk in de hand en is licht van gewicht. Ik heb de camera nu drie weken, gebruik hem veel en leer de camera en zijn mogelijkheden steeds beter kennen. Een tip, zet je camera niet op voorkeur ISO in grote ruimtes met minder goed licht. De camera kiest dan een hele hoge ISO waarde en dat maakt je foto's heel grof korrelig. Maar er zijn voldoende andere opties die je kan gebruiken om in minder goed verlichte ruimtes toch goede foto's te maken.

harry_be 11-08-2007
Geschreven voor: Sony DSC-H9 zwart

ondanks soms sterk uiteenlopende meningen over dit toestel heb ik deze toch aangeschaft ( vertrouwen in sony).
voor iemand die van de ongemakken van een compact camera afwil maar toch geen spiegelreflex wenst te kopen is dit naar mijn mening een aanrader.
de instelmogelijkheden zijn zeer uitgebreid, deze waar een amateur fotograafje zich mee kan uitleven door met allerhande zaken te experimenteren. eenmaal dat je de bediening door hebt van dit toestel ga je ermee als een trein, de eerste momenten kan het wat raar blijken. de fotokwaliteit van dit toestel vind ik goed, zou soms nog net dat ietsje beter mogen zijn, maar dan moet je hoogstwaarschijnelijk naar dslr overstappen.

Miss rk 04-08-2007
Geschreven voor: Sony DSC-H9 zwart

Afgelopen week was ik helemaal blij, de H9 was eindelijk binnen.
Ik had de reviews hier wel gelezen over de kwaliteit van de foto's dat deze wel eens geolieverfd eruit zagen. Maar ik dacht vast super fotografen met een getraind oog, dat zie ik als hobbie fotograaf niet.

Op allerlei standen foto's gemaakt en op het schermpje leek het zo mooi...totdat ik het op ware grote op het scherm had staan.. ;(
Wat ik daar zag maakte me echt verdrietig. En eigenlijk kan ik zelfs niet anders zeggen als dat ik het schandalig vind van Sony dat hij dit op de markt durft te brengen.
Ik ben erg tevreden over mijn huidige Sony camera, maar dit type had in mijn ogen niet in de schappen mogen liggen.

Met de gemaakte foto's ben ik terug gegaan naar de winkel en ik kreeg direct mijn geld terug, want ook daar vonden ze dit werkelijk schandalig.

Nu maar hopen dat Sony zijn fout in wil zien.
Want de bediening vond ik echt erg fijn en duidelijk.
Het grote zoom bereik was precies wat ik zocht, samen met de burst mode die blijft schieten als je nog genoeg geheugen hebt.
Ik wacht nu maar op het volgende model, hopend dat sony daar de fout van de H9 gefixed heeft.

Tigger2007 17-07-2007
Geschreven voor: Sony DSC-H9 zwart

Ik heb de camera nu 3 maanden in huis en door omstandigheden eigenlijk pas deze maand gebruikt. In Engeland.

De camera functioneerd goed. Ligt lekker in de hand en is makkelijk handelbaar.

Wat ik echter wel heb is dat als ik foto's op een computer bekijk op 100% deze niet scherp zijn. Soort olieverfportet. Bij mijn Panasonic FZ5 heb ik dat helemaal niet.

De sportstand is perfect te gebruiken bij concerten. Ook van veraf! Heerlijk!

De macro stand wil bij mij echter niet werken.

De night shot is erg leuk maar heeft weinig toegevoegde waarde. Het is makkelijk om je doel te zoeken en dan over te schakelen naar de gewone stand om de foto te maken.

Ik ben tevreden over de camera en hoop er nog wat handiger mee te worden.

bonnie 09-07-2007
Geschreven voor: Sony DSC-H9 zwart

heb dit toestel nu een maand in mijn bezit En kan alleen maar zeggen dat het een prima toestel is. De foto's zijn van zeer goede kwaliteit , heb er af en toe een minder goeie foto tussen, maar dat ligt meer aan mij dan aan het toestel zelf. Ik snap dan ook niet waarom sommige mensen de kwaliteit van de foto's zo slecht beoordelen. Ben op dit moment nog steeds aan het uitproberen wat het toestel allemaal kan ( en dat is veel!). De macro is echt super, portret net zo en de sportstand werkt ook geweldig. Ook met de automatische stand vind ik de foto's echt goed( ook met bewegende kinderen!). Ik heb er verder echt niets negatiefs over te zeggen, alleen dat ik even moet wennen aan hoe het menu werkt, maar dat zie ik niet als een probleem. Ik kan iedereen dit toestel aan bevelen.

Leovv 08-07-2007
Geschreven voor: Sony DSC-H9 zwart

De H9 is een heel mooi toestel, veel mogelijkheden, lekker groot KANTELBAAR scherm wat ideaal is. Sinds ik dit toestel heb, heb ik al ruim 1000 foto's gemaakt. Er zitten natuurlijk ook wel wat foto's bij die niet helemaal scherp zijn, maar ligt vaak aan mij omdat ik dan bepaalde instellingen niet goed heb staan ( ben nog een beginnende hobbie fotograaf zeg maar :-) ). Op de automaat stand maakt hij gewoon mooie strakke foto's. Macro foto's zijn schitterend (je kunt de haartjes op een bij gewoon tellen). Maar ook de huis tuin en keueken kiekjes zijn mooi strak en helder.
Een echte aanrader.
Ik had ook nog ergens gelezen dat het schermpje niet degelijk aan voelde maar dat is niet zo. Dat van mij toestel voelt in ieder geval degelijk aan

Alex40 30-06-2007
Geschreven voor: Sony DSC-H9 zwart

Camera na een week teruggebracht. De kwaliteit van de foto's is te slecht. De camera kan natuurlijk heel veel, maar daar heb je niets aan als het eindresultaat, de foto, niet van een goede kwaliteit is. De foto's van mijn 5 jaar oude (!!) Sony zijn mooier!

De foto's worden te veel gecomprimeerd, waardoor de details een waterverfachtige uitstraling krijgen. Bij portretfoto's vervagen zelfs delen van het gezicht.
Je kunt ook niet kiezen voor een fine formaat, waardoor je dit probleem niet kunt oplossen.

Erg hinderlijk is dat de lensdop eraf vliegt als je de camera aanzet. Sta je net bij het water en vergeet je de lensdop eraf te halen dan ben je die kwijt. De lensdop vliegt er ook af als je foto's wilt importeren in de computer, zodat je dan telkens de lensdop er weer op moet zetten. Erg irritant.

Ik vind het jammer, want in potentie is het een hele leuke camera. Hopelijk maakt de opvolger een betere kwaliteit foto's.

Avigoorn 28-06-2007
Geschreven voor: Sony DSC-H9 zwart

Ik heb hem sinds gisteren binnen. Hoera!
Bij de aankoop van dit toestel ben ik niet over 1 nacht ijs gegaan. Ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben en over ga zijn in de toekomst.
De handmatige instellingen maken het dat je echt prachtige foto´s mee kan maken.
Door inderdaad in de P stand met ISO, F-waarde, sluitertijd en focus te werken kom je toch met zeer mooie plaatjes aan.
Ook voor snel bewegende opjecten gaat het goed. Erg leuk is dan de sportstand en daarbij de stand waarbij het toestel om de 0.3 seconden een foto maakt. Hiermee kan je bijv. prima vogels fotograferen. Is er eentje niet goed dan gooi je die weer weg.
Ik denk dat het voor zijn prijs een goede camera is. De foto's van 8megapixel worden gemiddeld in een 2mb bestand gepropt. Dat is inderdaad jammer. Maar voor de normale, en ook de betere hobbyist hoeft dit absoluut geen euvel te zijn. Daarnaast krijg je er erg veel functies bij!
Nu nog de teleconverter 1.7 erbij en ik ben klaar. Deze bestel ik in een winkel in Belgie, daar zag ik hem het goedkoopst. In nederland zie ik ze namelijker veel duurder.:S Op Amerikaanse sites vaak nog goedkoper. Maar dat is lastig met de verzending helaas.

GTD 31-05-2007
Geschreven voor: Sony DSC-H9 zwart

Van de week naar een dierentuin gegaan.
Eindelijk was voor mij de tijd de Camera eens goed te testen.
Na deze shoot ben ik dik te vrede over dit toestel.
Sneller dan mijn H1
Beter foto's in donkere plekken
wel moet ik er bij zeggen dat als het te donker wordt de ISO handmatig te zetten ivm met ruis
De Burts werkt super ! (bij mijn H1 waren 2 foto's scherp bij deze allemaal)
De face herkenning is een plusje en werkt ook bij sommige dieren

Wel moet ik zeggen dat je deze vaker handmatig moet afstellen dan de H1 wat voor mensen die eigelijk alleen de Camera alles laten afstellen vaker zullen ondervinden dat de foto's slechter zijn

De compressie mag van mij wel wat minder, want dat kan alleen maar de nu al goede foto's nog beter maken
ook is het wennen dat er op de grip geen wieltje meer zit en dat je nu je duim moet gebruiken.
Het is wel een toestel die je moet leren kennen
en nog flits schoentje er op is ook wel jammer.

peterv00 27-05-2007
Geschreven voor: Sony DSC-H9 zwart

Na de goede ervaringen met mijn H1 een maand geleden de H9 gekocht. De H9 is kleiner en lichter dan de H1 en de specificaties zien er geweldig uit. Na 250 foto's met de H9 kan ik alleen maar concluderen dat de H9 een groot probleem heeft. De kwaliteit van de foto's van de H9 is echt veel slechter dan de H1. De foto's zijn wazig, kleuren lopen in elkaar over en de beruchte purple fringing is nadrukkelijk aanwezig. Zoals op veel fora al gemeld, wordt dit mogelijk veroorzaakt door de veel te hoge compressie van de foto's. Vreselijk jammer van een potentieel hele goede camera. Hopelijk komt Sony met een firmware upgrade. Ik ben mijn H1 weer gaan gebruiken.

Teol 22-05-2007
Geschreven voor: Sony DSC-H9 zwart

Fijne camera. Prima aansluiting op moderne HD breedbeeld tv'st. Groot optisch zoombereik. Mooi kantelbaar LCD scherm. Snel. Zeer geringe afdrukvertraging. Veel mogelijkheden. Zeer gebruiksvriendelijk.

Barend de Haan 12-05-2007
Geschreven voor: Sony DSC-H9 zwart

Heb eergisteren de camera gekocht. Kwaliteit duidelijk minder dan de H5. Wordt te sterk gecomprimeerd bij 8M. Bestand foto bij H5 was 3,5 mb, bij H9 2,3 mb.
Ben op zoek geweest naar fijn instelling Jpeg, kan deze niet vinden. Dat is volgens mij de oorzaak. Lijkt net of de compressie standaard vast ingesteld is op normaal is ingesteld.

Barend

micdigital 07-05-2007
Geschreven voor: Sony DSC-H9 zwart

Ook ik heb lang getwijfeld...
Eerst dacht ik aan de Panasonic Z5O . De Nieuwe superzoom van Olympus SP-550 UZ viel al snel af wegens onscherpte in de fotokwaliteit. Dan een testje mogen doen (Duitsland) met de nieuwe Sony H9. Dit was doorslaggevend.
De H9 is veel kleiner dan z'n voorganger de H5. Dit is zeker meegenomen als reiscamera. Je kan hem onder je jas dragen. De nieuwe H9 heeft nu een kleine Sony batterij en geen AA batterijen meer zoals z'n voorganger de H5.
Ook de zoom is nu 15 maal. Dat maakt dat je een lens hebt van 31- 465mm. En dat is heel wat. Sony heeft voor deze camera zelfs wide en tele voorzetlezen gemaakt. Dan kan je de zoom nog eens vergroten tot boven de 700 mm.
De camera is klein en licht, gemakkelijk te bedienen en handig in gebruik met een menu van alle Europeese talen.
Je kan hem aansluiten via HDMI op je HD plasma of LCD TV. Dan kan je je foto's in High Definition bekijken, als je TV HD ready is.
Wat me 't meeste aansprak, buiten z'n zoomlens, was 't kantelbaar scherm. Je kan het naar beneden kantelen om bv boven de hoofden in een mensenmassa foto's te nemen. Of naar boven kantelen om macro's van een bloem of insect tegen de grond te nemen. Je moet dan zelf niet op je buik gaan liggen. Heel handig.
Ook het lekker grote scherm is knap, mooi scherp en helder, zelfs in volle zon nog perfect bruikbaar.
De fotokwaliteit is zeer goed. Ook bij schemerlicht kan je goede foto's maken. Je hebt een ISO van 80 tot 3200 ISO, al is dat laatste niet echt bruikbaar vanwege de ruis.
Je kan zelfs in het pikkedonker met nightshot foto's nemen. En natuurlijk kan je met de H9 filmen aan 30fps , wat een goede kwaliteit opleverd. Je kan zelfs je zoom gebruiken in de filmmode.
Ik heb hem nu een weekje in m'n bezit en ben der echt weg van. Ik neem hem overal mee naartoe... M'n vrouw wordt der zot van.... Niets is nog veilig met die superzoom... en als je het scherm naar boven kantelt, weet zelfs niemand dat je foto's neemt. Je zet de camera op je heup en klik, klik... :)
O, ja nog iets... er zit een afstandbediening bij. Met dat ding kan je alles doen wat je ook op de camera kunt doen... vanop afstand. Dus ik zet m'n camera buiten in 't vogelvoederhuisje en neem foto's van de vogeltjes op een paar cm afstand..LOL
Met de macrostand kan je tot minder dan 1cm van je object komen... en dat is kort hoor.
Mijn gedacht gaat dit de camera van 2007 worden. Een hele goede zet van Sony.

DieterBob 29-04-2007
Geschreven voor: Sony DSC-H9 zwart

Heb hem gisteren gekocht. Qua mogelijkheden zeker ok. Hij stelt snel scherp, zoomen gaat ook vlot. Waar ik over twijfel is de ruis. Mijn vorig fototoestel nikon 5400 had naar mijn mening minder last van ruis maar dat zal waarschijnlijk komen omdat de meeste foto's op iso 400 zijn genomen. (auto) Nu de batterij leeg is en de reserve batterij aan het opladen is (wel redelijk lange oplaadtijd van 4 à 5u) heb ik bij lager iso waarden nog niet veel kunnen testen. Het scherm is zeer helder, ook met de fell middagzon erop perfect beeld. Jammer dat het scherm niet kan gekanteld worden zodat je jezelf ziet (mijn nikon kon dit). Scherm is wel gevoelig voor vingerafdrukken wegens zijn grootte. Het enige wat ik mis is een bulb mode want belichting is max 30s. Besluit: Zijn geld waard. Maar enkele details die ik mis, maar ook bij de concurrentie vind ik niet beter. P.s. Handig die megelverde remote control voor groepsfoto's met jezelf en voor besturing als camera aan tv hangt.

RL 29-04-2007
Geschreven voor: Sony DSC-H9 zwart

Camera gisterie gehaald bij een internetshop; voldoende voorraad. Camera vandaag meegenomen naar het strand en mooie opnames kunnen maken. Kleuren zijn gewoonweg goed en natuurgetrouw. Mooie blauwe luchten, maar niet overdreven. Naast het contrast op de foto is ook de scherpte helemaal naar mijn zin. Ik heb nog geen foto's bij matige lichtomstandigheden geschoten, maar gebruik de camera voor het grootste deel als ik er op uit trek; bij goed weer dus.
Camera voelt ook goed aan. Prettige greep en robuust zonder al t groot te zijn.
Conclusie: Voor mij een prima maatje voor de vakanties.