Nikon Coolpix S600 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon Coolpix S600 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

keemar 06-05-2010
Geschreven voor: Nikon Coolpix S600 zilver

heb deze camera in nov.2008 gekocht en maakt mooie fotos maar wordt sporadies door mij gebruikt.
echter nu doet de zoom functie het al niet meer en dat is ondanks de goeie kwaliteit van nikon wel erg snel,dus wat kwaliteit van de camera zelf betreft ben ik wel teleurgesteld zeker gezien het feit dat de coolpix s200 al na een half jaar kapot was.

MJ1977 05-05-2009
Geschreven voor: Nikon Coolpix S600 zilver

Ik heb deze camera nu 1,5 week in mijn bezit, en ben er best te spreken over. Hij lag voor een voordelige prijs bij Makro(groothandel)voor 130 euro incl.btw. Ik heb hem naast mijn nikon reflexcamera gekocht. Vanwege het formaat van mijn reflex, vond ik het wel handig om een klein toestel er bij te hebben. De fotokwaliteit is prima bij voldoende licht / overdag. s avonds, binnen kost meer moeite om er een goede foto uit persen. De juiste scene instelling en door de belichting aan te passen, geeft een redelijk aanvaardbare foto. Overdag binnen gaat wat makkelijker, maar ook dan is het afhankelijk of je in een schemerige ruimte zit. Voor mij is het geen probleem voor binnen heb ik mijn spiegel reflexcamera, voor buiten en daagjes weg bij lente/zomer/najaar dagen is dit echt een heel fijn ding. De kwaliteit in de foto's maken dan geen verschil met mijn Nikon spiegel reflex camera, en daar was het mij om te doen. De accu is redelijk en gaat een lange middag dag mee bij veelvuldig gebruik zonder flitser (die je dan ook niet nodig hebt)
Zo'n 150 foto's of wat meer. De bouw kwaliteit is dik in orde: degelijk en robuust. Ik las bij een review voor de S700 die nagnoeg bijna hetzelfde is, commetaar op het accuklepje..volkomen onzin, scheef dichtdrukken zit er bij dit model niet in. Althans niet bij mijn exemplaar. Het is van kunstof, maar sluit prima en nauwkeurig af, en maakt op mij geen gammele indruk. Dat heb ik bij andere compactcamera's wel gehad: canon Ixus 70 en 80, dat was naar mijn mening pas echt een fragiel dun plastic klepje.
Ook de foto kwaliteit van deze laatste 2 camera's vond ik over het algemeen minder dan S600 van Nikon. Binnen scoorde de Ixus 80 iets beter, maar buiten toch beduidend minder. De macrofunctie werkt overigens ook heel aardig.

NMM 20-08-2008
Geschreven voor: Nikon Coolpix S600 zwart

Heb de S600 in combinatie met een Sandisk Extreme III 8gb SD-card aangeschaft en deze combinatie werkt prima. Het toestel ziet er strak en degelijk uit, en voldoet geheel aan de wensen van een stevige compact camera. Heb er nu ongeveer 2000 foto's mee gemaakt en ben wel achter een aantal dingen gekomen. Zo staat er vermeldt dat de opstarttijd van het toestel 0,7 seconden is, dit wil echter niet zeggen dat er daarna ook direct een foto gemaakt kan worden. Het toestel heeft 'even de tijd' nodig om scherp te kunnen stellen. Staar je dus niet blind op dit gegeven, voor mij klonk het leuk, omdat je zo eigenlijk geen foto moment meer hoeft te missen, maar dit is dus niet helemaal het geval. Ook een gemis is de mogelijkheden van het aantal scenes en de instelling hiervan. Voorheen had ik een Nikon 5900, hierbij konden de verschillende scenes ingesteld worden door middel van een draaiknop bovenop. Het toestel hoefde hier niet voor aan te staan. Zo was er bijvoorbeeld de scene portret, met daar nog 5 verschillende standen in. Bij de S600 gebeurd het instellen van een scene door middel van een menu, de camera moet dus aanstaan, en er is verder geen verdere keuze voor de scene portret. Ook is de scene panorama niet aanwezig, wat echt een gemis is. Het aantal mogelijkheden van de camera is dus sterk afgenomen! Een verandering t.o.v. de 5900 is dat alle instellingen worden opgeslagen, stel dat je de camera op zwart wit instelt, dan is dit ook nog zodra je de camera weer een keer aanzet. Het is maar net wat je gewend bent, maar ik ervaar het niet altijd als prettig. De mode (video of foto) of de scene blijft opgeslagen, waardoor het dus extra tijd kan kosten om een foto te maken. Je kunt over elk puntje wel gaan zitten zeuren en zeiken, maar het is maar net waar je naar op zoek bent en wat je uiteindelijk gewend bent. Door de goede ervaring met de 5900 heb ik automatisch opnieuw voor een Nikon gekozen, maar ik kan zeggen dat deze niet aan mijn verwachtingen voldoet. Het toestel zelf is super met het grote scherm, maar de mogelijkheden vallen echt tegen.

Dan de foto's. Bij zonlicht en stil staande objecten maakt de camera werkelijk waar super foto's! Op het scherm lijken alle foto's haarscherp. Op nachtstand een mooie foto van de zee gemaakt, op een statief, en de foto zag eruit als een plaatje. Totdat ik deze op mijn computer bekeek, hele grote ruis en gewoon wazig. Je kon bijna het aantal pixels gewoon tellen. Ik heb alle foto's op 10mp* kwaliteit gemaakt, de hoogste stand. Zodra het zonlicht afneemt of de objecten niet stil staan vallen de foto's in mijn zin echt tegen. Het scherpstellen en het snel klikken komt dus ten nadelen van de foto, terwijl op het kleine schermpje van de camera de foto er super uitziet. Het is dus niet echt een snapshot camera vind ik, je moet echt de tijd nemen voor een foto. Als je de foto's gebruikt voor een foto album en ze verkleind, heb je geen last meer van wazigheid. De foto's zijn dus prima voor een foto album wat ook uit wordt geprint, maar een diashow op de computer kan ik niet echt aanraden.

Alles bij elkaar is het toch een super camera. Ondanks veel kritiek kun je over elk puntje gaan muggenziften, maar het is niet echt nodig. Je moet gewoon veel proberen, totdat je precies weet wat het toestel wil op welk moment. Ik kan het toestel zeker aanraden, maar verwacht geen super snelle snapshot die elk moment haarscherp vast zal leggen. Neem er de tijd voor en zorg voor een goede belichting en de foto's zullen super zijn!

menyali 19-07-2008
Geschreven voor: Nikon Coolpix S600 zwart

Ongeveer drie maanden geleden deze S600 gekocht. Voor een compact camera voldoet hij prima. Mooie kleine camera en mooie vormgeving. De kwaliteit van de foto's is prima, bij weinig licht worden ze wat korrelig door de automatische isowaarde die dan gebruikt wordt.

Lisette en Rob 17-06-2008
Geschreven voor: Nikon Coolpix S600 zwart

Prima camera, goede vibratie reductie, prachtige grote hoek 28 mm! Is vrij bijzonder voor deze kleine camera. Mooi groot scherm. Bediening makkelijk, zeker voor ervaren Nikon gebruikers.

Eric196500 06-04-2008
Geschreven voor: Nikon Coolpix S600 zilver

Dit weekend wilde ik de EX-Z200 gaan kopen dit omdat de andere oudere modellen zeer goed op kieskeurig beoordeeld zijn. Maar na testen in 2 winkels valt het LCD scherm zeer tegen.

Alles op het scherm is wazig. Na vergelijk heb ik de NIKON S600 gekocht. Alle minpunten van de casio heeft deze camera niet, en na controle op een laptop zagen de foto's er ook beter uit, ook met donkere opnames!