Canon Digital IXUS Ixus 970 IS zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon Digital IXUS Ixus 970 IS zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Tienne 27-10-2009

Degelijk toestel. Compact en goede foto's.Aan / uit schakelaar kan betere positie
hebben.Accu met een lange gebruiksduur.Goede software.

delvechio 12-12-2008

Goede camera.
Het is van de weinige super-compactcamera's met 5 keer optische zoom.
Heb hem nu een week in bezit.
Een paar 100 foto's gemaakt en wat filmpjes. De accu geeft nog steeds vol aan.
In tegenstelling tot anderen vind ik dat hij binnen aardige foto's maakt. De flitser verspreidt het licht mooi en de kleuren komen nog redelijk natuurlijk over.
Voorafgaand aan de koop had ik een paar eisen: de camera moest compact zijn, zo veel mogelijk optische zoom hebben, doorkijker hebben snel afdrukken en snel opstarten. Verder moest de kwaliteit van de foto's goed zijn, moest hij goed uit revieuws en tests komen en rond de 200 euro kosten. Aan al deze eisen kon maar 1 camera voldoen: namelijk de ixus 970 IS. Tot nu toe bevalt hij super. Hoe de afdruk kwaliteit is weet ik nog niet maar ik verwacht top.

jdat 02-12-2008

ik heb deze camera nu een half jaar en hij wekt nog steeds perfect
het enege wat ik wel heb is dat de accu bijna leeg is vlekken op mijn fotos heb
de eerste keer dat ik dit zach dacht ik dat het condens op de lens was maar dat was dus niet zo
maar dit heb ik enkel dat de accu wel heel erg ver leeg is
voor mij een super en compacte camera
zoals ik hier voor lees over het scrollwiel hrb ik geen last van
dus voor mij is dit een aanrader
ik ben onder tussen met deze camera 2 x naar thailand geweest
en zo n 7500 foto s gemaakt
en bijna alle foto s die heb gemaakt zien er prima uit
grt jdat

Peter V.2008 15-08-2008

Fantastische camera.
Macro opnamen (na lezen handleiding en expirimenteren met de instellingen) super.
Ook 's avonds binnen en buiten goede opnamen (wel eerst wat geëxpirimenteerd met de verschillende instellingen). Statiefje is aan te bevelen.
Filmopname werkt ook prima.

De meegeleverde software om de fotot's op de pc te krijgen werkt prima. Alleen na het importeren wordt het meegeleverde foto bewerkingsprogramma opgestart. Ik heb nog niet ontdekt hoe ik dit moet uitschakelen of mijn eigen foto bewerkingsprogramma op te laten starten.

Kem 13-08-2008

top camera,
reeds een weekje in bezit. beter als de Olympus (Mu700).
bedienning is was wennen. genoeg functies voor amateur en semi-pro.

toedeloe 12-07-2008

Dezelfde dag dat ik de camera uit de verpakking haalde constateerde ik al een probleem. Het scrollwieltje aan de achterzijde werkt niet goed. De klikjes zijn voelbaar, maar de camera reageerd daar nauwelijks op.
Direct daarop heb ik contact opgenomen met Canon. Zij adviseerde mij om contact op te nemen met de leverancier.
gisterochtend heb ik een mail naar hun gestuurd, maar nog niets van hun gehoord.

De foto's zien er op het eerste gezicht goed uit. Ik heb ze nog niet op de pc bekeken, maar via het lcd-scherm is met volledige zoom duidelijk merkbaar dat de camera goede fotó's maakt.

De flitser zit op een vreemde plek. Namelijk helemaal liksboven. Hierdoor gebeurd het makkelijk dat de vinger voor de flitser zit tijdens het fotograferen.

Het eerder genoemd probleem met de aan/uit knop vind ik wel meevallen.

Peter11258 23-06-2008

Deze camera nu zes weken in mijn bezit en ik word er steeds enthousiaster over.
Alle mogelijkheden nog niet uit kunnen proberen maar tot nu toe prachtige resultaten.
Afgelopen week ook enkele filmpjes geschoten en zelfs dat gaat prima met deze camera, ook bij kunstlicht. En met een 4 GB kaart, zelfs in een hoge resolutie nog ruim 1400 foto's te maken....
De fotos/filmpjes met de bijgeleverde kabel ook prachtig op een ( liefst LCD ) TV te bekijken.
Kortom.....een aanrader !

Erikjuh153 23-06-2008

Ik heb hem net een week in huis en heb al beetje uitgeprobeerd enzo, eerst maar geprobeert zonder de handleiding, maar die heb ik heel erg nodig gehad uiteindelijk
, de bediening is even lastig, maar had ik na 2 dagen redelijk onder de knie, het is allemaal een beetje zoeken met een onhandig ingedeeld menu...

Pluspunten

- zeer mooie foto's
- veel functies
- Nederlandstalig menu
- Geluiden zijn uit te schakelen

Minpunten

- Onhandige bediening, draaien, drukken
- grote menu's onhandig opgedeeld
- Kleine oogkijkertje

Jan B ned. 25-05-2008

Perfecte camera! klein genoeg om altijd mee te nemen.de 5 maal zoem is echt een verbetering t.o.v. de 3maal van mijn oude ixus 330.
De optische zoeker is mijn inziens nog steeds een must om bij zonnig weer goed te kunnen fotograferen en werkt uitstekend.
De 10 M.pixel is ruim voldoende om naderhand nog te kunnen uitvergroten.Ikgebruik hem voornamelijk in de hoogste resolutie en de camera is dan nog steeds zeer snel! De accu gaat zeer lang mee (5 dagen vakantie 245 foto's op hoogste resolutie en accu geeft nog steeds vol aan!)Ook de beeldstabilisatie werkt uitstekend, gewoon in een kerk uit de hand zonder flits haarscherpe foto;sEnig minpuntje is de aan/uit knop

RemieVlaak 25-05-2008

De IXUS970IS is echt een super camera!

Dit is mijn 5e camera van Canon uit de IXUS serie.
Van mijn IXUS800IS was helaas op vakantie mijn LCD scherm gescheurd. Bij de IXUS970 zit deze achter een plastic, wat een veiliger gevoel geeft.
De beeldstabilisatie is super!

Pas geleden heb ik China bezocht en met deze camera een kleine 2000 foto's en een hele reeks filmpjes gemaakt. Erg handig dat er 4GB en nog grotere geheugenkaarten in kunnen.
De flitser heb ik nog maar 10 keer gebruikt, dankzij de hoge iso waarde, langere sluitertijd, het gebruik maken van een standaard heb ik de flitser bijna niet nodig.
Dit scheelt echt hoop flitsvlekken in je foto.

Erg handige opties voor het bewerken van foto's, mooie overgang tijdens slide show. Veel instellingen.
Het filmen is subliem, timelaps is erg leuke optie!
Ook eindelijk bij deze camera is geluidsonderdrukking als je tijdens een concert filmt, normaal is het geluid dan zwaar overstuurd. DeIXUS970 past dit aan.

5x optische zoom is helemaal netjes voor deze super compacte camera. Accu gaat erg lang mee, ik kan er een dag continu mee schieten.

Je leest wel ik ben ZEER te spreken over deze camera.
Als ik dan toch een min puntje ga noteren is het de gedeelde uitgang van USB en audio / video.

Jesper Spierenburg 25-05-2008

Deze camera gekocht voor mijn vakantie in Amerika. Erg compact maar qua qualiteit verre van compact! Zelf werkzaam in de evenementen wereld. Hierbij is het vaak een probleem om mooie foto's te maken. Het is meestal te donker met op het poduim juist weer veel licht. De Auto-functie is zoals bij elke camera waardeloos. Leuk voor standaard huis-tuin en keuken foto's... maar als je je even verdiept in de functies is het heel gemakkelijk om hele mooie foto's te krijgen die vrijwel niet meer onderdoen een een spiegel-reflex! Mijn mening is dus dat het een super cameratje is met veel functies en zeer mooie weergaven, zelfs van donkere ruimten.

hanter 24-05-2008

prima camera, goede accu, zoombereik uitstekend

Leonard_ned 20-05-2008

Geweldige camera. Start snel op, stelt snel scherp en heeft niet of nauwelijks een afdrukvertraging. De 5x zoom haalt dingen echt een stuk meer dichterbij dan 3x zoom. Knopjes zitten goed en het toestel ligt voor zo'n klein ding ook goed in de hand. Foto's zijn tot 200 iso uitstekend. Daarboven begint de korrel zichtbaar te worden en de 1600 iso instelling eigenlijk niet bruikbaar voor normale foto's. Heeft geen diafragma of sluitertijd voorkeuze en geen RAW-opname mogelijkheid.

Mr Jan Smit 18-04-2008

Tot nu toe hadden we een Olympus 5060. We waren zeer tevreden over deze camera. Nadeel was de grootte. Toch maar eens een keer een kleinere camara gekocht. Omdat we veel inzoomen, heb ik voor deze gekozen. Foto's zijn geweldig. Bediening eenvoudig. De camera heb ik nu twee weken in bezit.

isanboer 16-04-2008

Heb deze kleinegrote camera nu 2 weken in gebruik.Ik had mijn vrouw een Canon 960 IXUS kado gegeven,en toen was ik ook verkocht.Zo snel als leverbaar de Camera besteld,en alles kwam keurig binnen.
De 970 maakt zéér natuurgetrouwe pics,ook met de 20 × zoom(digitaal viel me 100 % mee).Ik heb vrij grote handen,maar het gaat prima met die knopjes.De aan/uit knop werkt contra invergelijk met de 960,en ook is de volgorde anders.Maar dit went snel.
Het menu doorlopen met de scrol ring,de vele mogelijkheden.Binnenshuis ook krachtig met de flits.De MACRO stand werkt perfect(oppassen om niet tegen natte bloemen etc.buiten aan te raken) zooo dicht kan men er naar toe komen.
De accu is zeer krachtig,en ik heb de Canon 970 in het originele tasje aan mijn broekriem hangen.Zo gaat het overal mee naar toe,(werk,fietsen,vrije tijd).
Dit is naast mijn Spiegelreflex een zéér handige aanvulling,en een echte reisgenoot!
Voor mij een beleving,en aan anderen een aanrader.

Karin06 07-04-2008

Nog maar een paar dagen in bezit maar al erg tevreden met deze camera, omdat er nog geen reviews waren was het wel een beetje een gok. Ik heb mijn TZ3 van Panasonic gelukkig bij de winkel kunnen inruilen, de foto's binnen met die camera waren niet veelal overbelicht, blauwe gloed. De canon 970 maakt binnen prima foto's veelal zonder flits blijven de foto's prima. Ik ging voor een makkelijk camera, niet eerst allerlei verschillende instellingen te moet maken voordat je een goede foto kan maken en dat doet deze camera. De gezicht detectie vind ik ook een plus punt, rode ogen verwijderen op de camera, film functie gebruik ik weinig, verder nog een beetje uitproberen maar tot nu toe fijne camera met tot nu toe weinig minpunten, misschien is het vasthouden en het bedienen van de knopjes iets lastig als je hele grote handen hebt,

Sc0rPi0n 07-04-2008

Het toestel is zoals we van Canon gewend zijn, stevig en makkelijk te bedienen. Enige nadeel is de aan/uit knop. Deze is gewoon lastig te bedienen mijn inziens. Verder zijn de foto's perfect van kwaliteit en zeker zijn 5x optische zoom is een hele vooruitgang.

Verder zit er stofje (oid) aan de binnenkant van het scherm, maar dat heeft geen effect op de fotos. Ik weet ook niet hoe dat stofje daar komt.

Na jaren trouwe dienst heb ik mijn Powershot A70 bedankt voor bewezen dienst en heb ik aan de Ixus 970 een uitstekende opvolger.