Canon PowerShot PowerShot G10 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot PowerShot G10 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Wielewaal68 20-12-2009

De G10 is een klasse Kamera met vele instel mogelijkheden. Bij het fotograferen met deze kamera ontdek hoe prakties hij in het gebruik is. Hij maakt prachtige foto's. Je gaat hem steeds meer waarderen, betreft de mogelijheden en de kwaliteit van de opnamen. Ik heb hem ruim een halfjaar in bezit tot volle tevredenheid. Geen moment spijt van gehad.

zeebra 22-08-2009

Sinds een maand de G10 in gebruik.

Voordelen:

-Bij goed licht zeer scherpe foto's
-Compact formaat: deze neem je altijd mee
(in tegenstelling tot DSLR)
- gezichtsherkenning levert minder missers op
bij fotograferen kinderen(die blijven niet stil
zitten)
- zeer veel mogelijkheden en alles is
handmatig in te stellen
- goed flitsbereik
- bouwkwaliteit is heel erg goed
- capaciteit accu

Nadelen:
- geen camera om snelle foto's mee te maken
(al snel onscherpte of ongewenste hoge ISO)
- voordeel van de macro beperkt(wel goed
bruikbaar bij stilstaande beelden, minder
bij bewegende beelden)
- is geen vervanger voor een DSLR
(maar dan moet je wel veel meer betalen
en meeslepen)

RGS 21-06-2009

De G10 van Canon is een echt aanrader.
Vanaf dat ik de Camera in bezit heb dus ook altijd bij me heb.
en gebruik deze ook naast mijn DSLR.
Fotografeer met deze camera in RAW,
en heb dan scherpe opnames.

Voor dat ik deze camera aanschafte,
eerst de nodige test en review site's gelezen.

Eenige minpunt die ik heb kunnen ontdekken is de nekbandt,
heb bij de fotodealer een tweedehands nekbandt gehaald.

Gr,RGS

pietvangerte 11-06-2009

Al enige tijd was ik op zoek naar een camera met uitgebreide mogelijkheden, maar wilde beslist een camera die ik ook nog in mijn jaszak kan meenemen. Sinds de G10 in oktober is uitgekomen heb ik alle reviews op dcviews bestudeerd. Dat is een website waar tests en reviews verzameld worden. Ook die van dpreview, die Rob Schouten terecht aanbeveelt.
Ook van de vergelijkbare camera's van andere merken heb ik reviews bestudeerd. Zodoende had ik redelijk inzicht in het kunnen en niet-kunnen van diverse camera's.
Na drie maanden vergelijken heb ik gekozen voor de G10. Het is zeker geen volmaakte camera. Maar door zijn veelzijdige en gemakkelijke instelmogelijkheden prima geschikt voor mijn doel. Ik kan er zowel bij goed licht als bij matig tot redelijk licht zonder flits uitstekende foto's mee maken.

Jeroen88 20-05-2009

De camera heb ik inmiddels een half jaar, tijd voor een review vond ik zelf.
Dit is mijn eerste camera om te zien of fotografie/instellingsmogelijkheden iets voor me zou zijn.
Inmiddels heb ik alle instellingen onder de knie, deze zijn makkelijk te benaderen en goed te zien in vel zonlicht.
De camera maakt uitstekende foto's onder ISO 400, hierboven zie je toch al snel veel ruis vind ik persoonlijk. Voor de foto's die ik maak (veelal buiten met genoeg licht) voldoet dit toestel prima. Ook binnenshuis zijn de foto's uitstekend, de IS werkt uitstekend en maakt het mogelijk om met ¼ nog net uit de hand te kunnen schieten.
Voor de nog donkere situaties komt de flitser in actie. Deze weet de verschillende ruimtes (1 t/m 5 meter) goed te verlichten, kortom erg goed!
De grootte van de foto's met de G10 variëren van 15MB t/m 22 (als er met RAW gefotografeerd word). Hierdoor is het mogelijk om op een 8GB SD kaartje zo’n 388 foto's te maken, wat voor mij meer dan genoeg is.
De draaiknoppen aan de bovenkant van de camera vind ik erg handig en zijn makkelijk te draaien en trefzeker (door middel van een klik) dit werkt erg prettig.
Het gewicht vind ik zelf geen probleem en eenmaal in je hand voelt de camera niet echt zwaar aan, juist heel erg degelijk en voelt kwalitatief goed aan.
De accu (850mAh) houdt het zo’n 400 foto's uit voordat het accu icoontje rood gaat knipperen. Mijn tweede accu (1150mAh) houdt het zelfs tot 600 foto's uit, wat een prima prestatie is lijkt me.
De camera overtreft mijn verwachtingen en heb er veel plezier mee gehad, en zal er waarschijnlijk nog vele mooie momenten mee vastleggen.

Bert_39 16-05-2009

Mijn G10 valt in de reeks die een probleem zou moeten hebben met streepjes in sommige foto's. Echter ik heb nergens iets kunnen ontdekken. Kennelijk geldt dit niet voor ieder toestel.

jaap11 19-04-2009

Verbazingwekkend hoe makkelijk je echt mooie en haarscherpe foto's kunt schieten met zo'n 'klein' toestel.

Het is geen sexy toestel, maar gewoon een degelijke zwarte hoekige doos die wél lekker in de hand ligt.
Los in de zak is het ook niks, daarvoor is hij te zwaar.

Nagenoeg altijd fotografeer ik op 'alles' automatisch om relatieproblemen door 'het vergeten om het toestel terug te zetten op normaal' te voorkomen...

Bij daglicht is er niets mis en de kleuren zijn bijzonder sprekend.
Ook een aanrader als je -kleine- kinderen mooi op de foto wilt vangen.
Waar veel andere toestellen nog druk bezig zijn met het opstarten en scherpstellen en de mooiste momenten alweer voorbij zijn, heb je met dit toestel de foto's al genomen!

Ook bij het nemen van meerdere foto's kort achter elkaar (2a3 seconden, omvang tussen de 6 en 10,5Mbit per foto) geeft de G10 geen krimp.

Een glas in loodraam uit de losse hand op 20 meter afstand in een donkere kerk, is eveneens kinderspel, het is zelfs zo erg dat je bij het inzoomen de spinnenwebben scherp ziet!
De macro is ok, soms gaat het wel eens mis omdat het toestel het verkeerde punt voor de af. neemt (kun je overigens wel goed instellen).

Bij af en toe flitsen kun je ruim 400 en mischien wel 500 foto's schieten met één accu.
Een tweede accu is voor normaal gebruik veelal overbodig.

In het donker is er voor het mooie toch iets meer flitskracht nodig.
Voor binnen heb ik er een speedlite bij gekocht, voornamelijk om bij personenfotografie de flitsschaduw te voorkomen.

Een klein nadeel van de G10 is het uitzoekwerk achteraf; veel foto's zijn mooi waardoor je veel tijd kwijtbent om de aller aller mooiste(n) eruit te zoeken.
Het uitzoeken moet je echt doen want met een gemiddelde van 7Mbit per foto is ook een flinke harde schijf snel gevuld!

Larsioni 25-03-2009

Ik heb de Canon G10 als backup voor mijn Canon 40D gekocht. Vorige week rond de 400 foto's in Barcelona gemaakt met de G10 en de resultaten zijn verbluffend!
Zeer mooie kleuren en vlijmscherp. Hierbij moet ik wel vermelden dat de foto's bijna allemaal in daglicht zijn gemaakt en ik niet met isowaarden van boven de 250 heb gewerkt. Het gebruiksgemak is ook prima, zeker wanneer je al gewend bent om met een digitale spiegelreflex van Canon te werken.

Kortom: een aanrader en een prima prijs-kwaliteit verhouding.

Poly 18-03-2009

Wat een Camera die Canon G10. Beste compact camera die er is. Blijkt ook wel uit de vele testen zowel binnenland als buitebnland. Als je het geld er voor over hebt Zeker Kopen!

Iggy D 09-03-2009

De G10 is mijn eerste digitale camera. Na de vele goede reviews op kieskeurig en andere sites en omdat ik vertrouwd ben met Canon heb ik deze gekozen. Ik heb er in de 5 weken dat ik hem heb leren waarderen om zijn gemakkelijke menu's en ongeloofelijk goede resultaten voor een compact. Heb reeds heel lang een Canon A1 reflex met 35-105 zoomlens. Erg tevreden over, en hij doet het na 27 jaar nog altijd even goed. Nadeel was de groote en gewicht van 1,8 kg. Dus overgestapt op de G10 die er heel vertrouwd uitziet. De bediening en mogelijkgeden zijn ongeveer hetzelfde als de A1 (Automatisch,programmastand, TV, AV, handmatige instelling en nog meer zaken die ik op de G10 ook zie), zelfs de wieltjes boven op de camera zien er hetzelfde uit. De G10 heeft automatische scherpstelling en veel meer mogelijkheden voor lichtmeting, gezichtsdetectie enz..., wat de A1 niet heeft.
Ik moet nog heel wat leren over digitale fotografie maar ik denk dat deze camera mij ook niet zal teleurstellen. Als ik de resultaten zie van de foto's die ik tot heden maakte ben ik aangenaam verrast over de scherpte en de kleuren ondanks de kleine lens. Video is leuk, maar voor mij niet belangrijk, al kan het altijd eens van pas komen om een interessante gebeurtenis vast te leggen. LCD scherm is zeer helder en scherp. Leuk is dat er ook nog een optische zoeker met meezoomeffect opzit voor als de zon te hard schijnt voor het schermpje. Deze camera is compact in afmetingen, maar zeker niet prestaties. Een aanrader voor iedereen die wat meer wil dan een automatisch kiekje nemen. Het retro uitzicht ziet er top uit en hij lijkt mij even robuust als mijn A1.

bartuyt 27-02-2009

Alhoewel ik een echte Nikonian ben, kocht ik op grond van de goede reviews een G10.

Na nog geen week gebruik als kapot: de uitschuifbare zoomlens bleef af en toe hangen...

Opgestuurd voor reparatie, nu bijna maand verder en nog steeds in afwachting...

Spijt dat ik niet even gewacht heb op de Nikon Coolpix P90!!!

Ben de Hoog 09-02-2009

Altijd iemand van de “Nikon” geweest. Begonnen met de twistbody 995, daarna diens opvolger de Coolpix 4500. Die was op een gegeven moment ook aan vervanging toe. Natuurlijk eerst zoeken naar een Nikon, de P6000 zou dan gepast zijn. Maar in reviews was er altijd een Nikon G9 naast die beter scoorde. Bij de grootste Mediagigant was laatst die 19% BTW-aktie, en daar stond ook een G10. De laatste in de vitrine voor een hele scherpe prijs. Al reeds geGoogled naar samples van de G9 en de G10, en die waren indrukwekkend. Totaal onverwacht liep ik voorbij de kassa met een G10 op de band. Thuis veel geprobeerd, als eerste voornamelijk in de auto-stand. En de foto's daarvan waren regelmatig helemaal “wow” op de monitor. Je leest zoveel mogelijk op internet en je komt er in de loop van de tijd achter dat je in de manual-standen nog véél meer kunt bereiken. De bediening is heerlijk simpel, geen toetsdrukken door een menu. Alles met solide draaiknoppen en zichtbaar in het menu op je display. In mijn geval eerst plaatjes in de auto-mode, en daarna dezelfde plaatjes schieten in de diverse manualinstellingen….en klikje op de draaiknop. Tot nu toe ben ik er helemaal ondersteboven van. Zooo scherp, zoveel diepte en zulke mooie kleuren. Nog nooit met RAW gewerkt, maar sinds enige dagen daarmee gestoeid. Wat een weelde is dat! Als je een mooi plaatje hebt geschoten waarvan je instellingen niet helemaal optimaal had, met Photoshop CS corrigeer je dat helemaal. Vooral de kleurtonen, lichtsterkte etc. Normaal wacht ik altijd met het schrijven van een review totdat ik weet waarover ik praat. Maar in dit geval is dat al snel duidelijk. Op internet alleen maar lovingen en zelfs veel superlatieven van de gerenommeerde sites. “At base ISO and in high contrast conditions, this is the highest resolving compact we have ever tested” op een engelstalig fora. Op internet moet je maar eens kijken. Het ding is heerlijk. Ziet er mooi retro uit. Als je hem in je hand hebt, dan voel je echt wel wat gewicht daarin. En als je naar zijn achterkant kijkt, dan zoek je bijna naar de klep om er een filmrolletje in te doen. Zijn prijs overlapt wel de onderkant van de spiegelreflex-markt. Maar dan moet je de keuze maken of je een moloch wilt meezeulen, of een handzame pocketcamera waarvan de meeste foto's niet onderdoen of zelfs een beetje overtreffen. En dan het maken van filmpjes, ook al “Wow”. Volle kleuren en beelden. Hoop dat de G11 ook nog eens een stereo-geluid kan bieden.

Rob Schouten 26-01-2009

Prima camera om altijd bij je te hebben.
Tussen de High-end compacts beslist het highst!
Meer dan 200 heb je sowieso ruis met een CCDtje.
Het is immers geen CMOS als bijv. een 400D slr. - moet je ook niet willen -.
De Image Stabilizing is zo waanzinnig goed dat je tot een 1/8sec uit de hand kan maken. Ga er wel vanuit dat bij veel contrast of de hoge lichten of de schaduw hun tekening kwijtraken.
Standje RAW is een feature op deze camera die heel professioneel aandoet maar volstrekt even overbodig als belachelijk is.
De door Canon meegeleverde DNG converter - om de RAW bestanden naar JPG over te zetten ruist meer dan de ingebouwde software.
Photoshop plug in idem dito!
- mensen met grote handen, zoals ik - ziiet als heel snel aan de verkeerde knoppen -maar dat is egenlijk het enige minpunt. Verder is ie Made in Japan. Net ff verfijder, net ff meer solide, net ff dat je um echt wil hebben.
Misschein wel de laaste camera voor dat je defintief aan de Canon 5D gaat en je een hernia sjouwt.

Frans 23-01-2009

Allereerst wil ik vermelden dat ik nu al een jaar de IXUS 960is bezit.
Dit toestelletje maakt prachtige foto`s en is zeer gemakkelijk in gebruik. Mijn interesse ging echter toch uit naar een toestel met meer creatieve mogelijkheden. Daar ik niet graag met een grote en zware spiegelreflex loop te zeulen ging ik op zoek naar een compact-camera met ongeveer vergelijkbare mogelijkheden als een DSRL. Vroeger met een (analoge) SRL gewerkt.

Gezien de positieve revieuws is mijn keus gevallen op de G-10. Ondanks de bijna DSRL mogelijkheden is dit toestel heel intuitief te bedienen. Dit vanwege de rechtstreeks toegankelijke knoppen, zodat je maar voor heel bepaalde instellingen in het MENU moet duiken.Toestel start razend snel op en de afdrukvertraging is verbazend kort. Kijk, aan elk voordeel kleeft meteen ook een nadeel. Zo is een DSRL beduidend sneller wat shutterlag betreft en levert betere resultaten als men met hogere ISO waarden werkt. Een compact camera kun je onopvallend in je jaszak wegstoppen of in het riemtasje DCC-650 aan de broekriem.

Mijn visie op de G-10 is: zolang je foto`s maakt op de lagere ISO waarden (bij goed licht)zal de fotokwaliteit evenredig zijn, of mogelijk zelfs overstijgen, ten opzichte van menige DSRL. Binnenopnamen met fits zijn van prima kwaliteit.
De flitskrachtlaat zich behoorlijk versterken of verzwakken tussen +2 en -2.Moet zeggen dat ik de AUTO-stand zo veel mogelijk mijd.Wil graag weten met welke waarden de foto`s zijn gemaakt. Een keur aan instellingen kun je middels het wieltje heel resoluut kiezen.
Zijn de foto`s van mijn IXUS 960is al erg goed, de G-10 maakt er nog mooiere van! Om objectief te beoordelen geef ik niet graag alleen maar 10en. Wat het filmen betreft vind ik persoonlijk dat je beter een filmpje kan schieten van 640x480 bij 30 bps., dan eentje op een hogere resolutie, maar dan met de schokkerige 15 bps. Ik zie dit resultaat op de IXUS 960is, vandaar. Bovendien vind ik naar mijn mening filmen op een FOTO-camera een leuke bijkomstigheid, meer niet.
Dan nog iets. Zelf proefondervindelijk vastgesteld. Ik maak nu de foto`s op M1 (9mp.)in plaats van volle 15mp .Geeft, voor mij,visueel gezien, een fractie beter resultaat dan op 15mp. Scheelt weer in o.a.de overdracht en tevens meer ruimte op de kaart. Zo schiet ik met de 960is alles op 5mp.i.p.v. op 12mp. Werkt perfect. Een kanttekenieg voor wat betreft de bediening: de ontspanknop (half of helemaal drukken) is super gevoelig. Gebeurd in het begin regelmatig dat je ongewild een foto schiet, die je dan wel weer heel simpel kunt wissen. Daar moet je even mee leren omgaan en dan vormt dat geen probleem meer.

Resumerend kan ik nu stellen dat de G-10 een perfecte camera is waar je veel plezier aan kunt beleven,als je creatief met de tekortkomingen weet om te gaan. Maar dat geldt voor ELKE camera !! Kortom, voor mijn doel is dit het ideale toestel.

Prog4Ever 19-01-2009

Gekocht als vervanger van mijn Canon Ixus 50. De concurrenten waren de Nikon P6000 en de Panasonic LX3. De Nikon krijgt niet zulke goede reviews, en anyway, ik zie weinig in de combinatie met GPS. De Panasonic is wel erg interessant, wegens de lichtsterke lens met groothoek tot 24mm. De reviews zijn ook zeer goed. Toch gekozen voor de Canon, wegens het ruimere zoombereik en de mogelijkheden om veel belangrijke functies (tegenlicht, ISO) met analoge draaiknoppen te bedienen. Daardoor lijkt de Canon meer op een mini-DSLR. En Panasonic werkt met een joystick, en dat is toch meer iets voor speelgoed.

De resultaten van de Canon zijn fantastisch en roepen een echt wow gevoel op. Om de kwaliteit te beoordelen heb ik een aantal dezelfde foto's gemaakt met zowel de G10 (14,7MP) als mijn Nikon D70 spiegelreflex (6,3MP).

Scherpte: de G10 heeft een betere detaillering (ligt voor de hand), zeker als je flink gaat vergroten.
Ruis: hier wint uiteraard de Nikon. Niettemin doet de G10 het voor een compact erg goed, zeker t/m 400 ISO. En 800 is ook nog wel bruikbaar. Ook is de ruis rustig, zonder rare artefacten.

Kleur: kleuren van de G10 zijn rijk en verzadigd, maar niet opzichtig. Vooral binnen, en zelfs bij flitslicht, zijn de kleuren beter en natuurlijker dan van de Nikon. Buiten heb ik het gevoel dat de Nikon iets betere groentinten geeft, maar dat kan toeval zijn geweest.
Chromatische aberratie: hier scoort de G10 duidelijk beter (!).

Belichting: de G10 belicht gemiddeld beter; bij de D70 zijn veel foto's iets te donker, waardoor je meestal moet corrigeren in Photoshop. De foto's van de G10 out of the box zijn beter.

Snelheid: hier wint de Nikon, al kan de G10 (met Extreme III SD card) goed meekomen. Vuurwerkopnamen en foto's van een judotournooi (zonder flits) waren prima.

Bediening: G10 heeft perfecte menustructuur, bediening en ergonomie. Heel bijzonder voor een compact. Gebruiksaanwijzing nog maar weinig ingekeken, ondanks de vele mogelijkheden. Scherm is erg fraai en helder. Leuk is dat staande foto's meedraaien als je de camera een kwartslag draait. Occulair is te klein en te onnauwkeurig om nuttig te zijn.

Degelijkheid: gebouwd als een tank. Zelfs het beruchte batterijklepje is bij de G10 degelijk.

Filmen: de kwaliteit (beeld en geluid) is goed. Voor echt filmen heb je een HD-camcorder nodig. Logisch, toch? Je verwacht van een mobiele telefoon ook geen high end fotoprestaties.

Conclusie: gemiddeld genomen is deze camera niet minder dan mijn (instap) DSLR, en op sommige onderdelen zelfs beter. Het is geen volledige vervanging van een DSLR, door de mogelijkheid met verschillende lenzen te kunnen werken en op hoge ISO waardes beter te kunnen fotograferen. Maar in veel gevallen kun je de DSLR thuislaten. Beter compliment kan niet, lijkt me. Met een prijs die in de buurt ligt van de instap DSLR is deze camera niet goedkoop, maar het geld zeker waard.

DE BAERE BERTRAND 16-01-2009

Prachtig toestel.

Had voordien een 350d maar daar het gewicht en het iets oudere apparaat toch van de hand gedaan.heb lang naar een goed alternatief gezocht en ook gevonden,namelijk de g10.
Instellingen zij super gemakkelijk dankzij de draaiknoppen.
Men moet niet specifiek het menu zitten te zoeken vooraleer men een foto wil nemen.
Zeer vele handmatige functies.
Prachtig scherm met zeer hoge resolutie.fotos zijn van zeer hoge kwaliteit tot 800 iso met levensechte kleuren.
Heb bijna 2000 fotos mee genomen en vind persoonlijk dat die beter af zjn dan mijn vorig toestel (scherpte -belichting-kleuren).
Toestel om met fotografie te leren spelen.
Echt een aanrader.
We love canon.

fasca 16-01-2009

Ik heb het toestel nu een maand in mijn bezit. Het is precies het toestel wat ik zocht: hij is iets groter dan de gemiddelde compact, maar je kunt hem toch zo in een (ruime) broekzak meenemen. De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid en hij start zeer snel op. De kwaliteit van de foto's is geweldig en ook de beeldstabilisator. Ik heb geweldige foto's binnen gemaakr vanuit de hand zonder flits.
De bediening is zeer eenvoudig (snel de juiste instelling).

HOUTMEIJERS 14-01-2009

In 1 woord een fantastisch toestel. Grandioze scherpte, prachtige kleuren, razensnel.
Het is voor een compact gewoon een openbaring.
Er is hoegenaamd geen verschil te zien tussen de opnames met mijn 5D en de G10.
Ik heb veel compacts gehad en er was er niet 1 die mij beviel. Van de prestaties van die toestel wordt je stil van.
Bijzonder aan te bevelen!!!!!!!!

pvo 09-01-2009

Ik had totaal geen ervaring met fotografie. Ik zocht een eenvoudig toestel dat alles voor mij doet, maar waar ik ook zal een beetje mee kon prutsen. Ik bezit het toestel nu sinds 3 weken. Gewoon fantastisch...gebruiksgemak, kwaliteit . Ik kan niet vergelijken met andere toestellen, maar voor mij is het een voltreffer.

Margaretha1 13-12-2008

Ik heb de camera nu ongeveer 4 weken en ben er heel erg tevreden over.Mijn spiegelreflex camera heb ik alleen nog gebruikt voor macrofoto's,met de macro lens,de rest doe ik met de Canon G 10.Binnen maakt hij ook prima foto's en als er geflitst moet worden zijn de foto's ook goed.Weinig tot geen ruis tot 200 iso.Mooie kleuren en veel goeie mogelijkheden.Ik fotografeer regelmatig met diafragma voorkeuze,dit werkt perfect.Al met al een geweldig fijne camera die vrijwel niet onder doet voor mijn spiegelreflex en een goeie vervanger hiervoor is.
Wat betreft het filmen, dit gebruik ik niet.Heeft niet mijn interesse.Heb hier,als er al gefilmd moet worden,een filmcamera voor.

zero07 05-12-2008

1 feature waarover ik teleurgesteld ben betreft de G10 is de beperkte video opname capaciteit. De G9 heeft de HD video 1024 x 768 pixels bij 15 fps. (schokkerig, maar goed)
De G10 laat het afweten met slechts 640 x 480 pixels at 30fps (beter, maar standaard video capaciteit). De G10 mist ook de 'time lapse' opties die de G9 wel heeft. Ik vind dat Canon hier behoorlijk in gebreke is gebleven met de HD video mogelijkheden als verkoop argument. Had dit er op gezeten dan had deze camera zeker een sterke verkoop hit in handen.

ZER07

r vuurens 20-11-2008

mooi fotocamera ligt lekker in de hand heb hem nu 2 weken goede foto foto's ben nog aan uitproberen maar vind hem super moet alleen nog uitvinden hoe alles precies werkt en moet dus ook boekje wat digitaal lezen. mogelijkheden dus nog niet uitgeprobeerd.en zoek eigenlijk goede boeken om er meer dingen mee uit te proberen zoals digitaal fotograveren zonder handleiding van P de Ruiter en nu eentje nog van de G10 zelf.

PP1 16-11-2008

Camera sinds 2 dagen in bezit. Hiervoor een Canon S50 gehad en kon geen gelijkwaardige (kleine) opvolger vinden en vandaar de keuze op deze wat grotere camera. Hij past overigens wel in hetzelfde tasje, dat geeft aan dat de camera relatief klein is. Groot is hij echter in kunnen. Er zijn veel instellingen mogelijk, ook om de foto in het toestel aan te passen. Ook de handmatige instellingen zijn makkelijk te regelen. start erg snel op en stelt zeer snel scherp. Ik ben er zeer enthousiast over.

gijsje 07-11-2008

Het toestel is wat kleiner dan ik had verwacht, ligt goed in de handen. Na een (1) dag zijn de resultaten prima. Nog even wennen aan de mogelijkheden / instellingen, dit zijn er namelijk (te) veel. Prima macro-functie en flinke flitscapaciteit. Even de plaatjes vergeleken met mijn Canon 400D met Tamron 18-250 en mijn Sony T100: de G10 oogt scherper en meer gedetailleerd (!!). De scherptediepte is wel minder als van de 400D. Het wegschrijven naar de 8GB kaart gaat vlot, het opstarten is erg snel. Het LCD-scherm is super, ook bij zonlicht alles goed leesbaar (groot lettertype, de leesbril kan thuisblijven)in de Nederlandse taal. Tijdens het maken van de opnames kun je lekker vlot werken: de ISO-waarde, de belichtings aanpassing, de instelling van diafragma en tijd is een fluitje van een cent. De prijs is stevig, maar ja je betaald ook CANON denk ik dan maar. Een nadeel is het feit dat er geen gedrukte handleiding bij zit....dit moet je op de CD terugvinden en dat vind ik dan weer jammer. Een startinstructie op A5 van 2 mm dik is voor mij onvoldoende.

Al met al heel tevreden, de verkoper heeft me verteld dat er twee jaar garantie op zit, dus ik verwacht er veel plezier van te hebben...aanrader dus voor diegenen die er het geld voor over hebben.