Olympus SP-510 UZ zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus SP-510 UZ zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

HarryUtrecht 13-05-2013
Geschreven voor: Olympus SP-510 UZ zilver

Ik heb deze camera nu al een jaar of 4 naast mijn Canon (6jr). Ik heb destijds veel internetonderzoek gedaan en heb geen spijt gehad van deze aankoop. De camera blijft echt fantastische foto's maken en ik heb al al duizenden gemaakt !! De camera heeft veel mogelijkheden. De filmpjes (in vergelijking met heden 2013) zijn redelijke. Nadeel vind ik het gewicht met 4 batterijen en vaak de afweging wanneer wel of niet de flits te gebruiken. Verder een prima camera, ook na al die jaren.

Sanna 14-06-2009
Geschreven voor: Olympus SP-510 UZ zilver

Ik vind het een geweldige camera die onder alle omstandigheden, bij goede instelling, geweldige foto's maakt. Ik heb in Limburg in de grotten (je weet hoe donker) echt fantastische foto's gemaakt, haarscherp.
Binnenfoto's hebben misschien iets ruis maar het valt mij op als je de +/- knop iets donkerder zet dat dit beter gaat. Je kan ook invulflits gebruiken. Ik vind het een geweldige camera waar je haarscherpe foto's mee kan maken. Ik heb ook de SP-550 gehad en zelfs de SP-570 maar deze zijn beiden zeker niet beter dan de SP-510. Sterker nog, bij de 570 moet je zelfs de lens draaien om in te zoomen en dat werkt traag en heel onhandig. Het beeldscherm is ook lang zo helder niet, vind ik.
Ik vind dit (en ik heb heeeeeeel veel camera's in handen gehad) een van de beste camera's die ik heb gehad van de Compact camera's. Er mislukt zelden een foto. Eigenlijk haalt dit het meest de kwaltiteit van de spiegelreflex.
Degelijkheid een 8 want de HI functie werkt niet en ik vind hem wel iets traag.

Solango 20-11-2008
Geschreven voor: Olympus SP-510 UZ zilver

Ik heb de SP-51ouz nu zo,n 1 1/2 jaar . en het bevalt mij prima . de vele foto,s die ik maken vallen in de meeste gevallen mooi uit . ook neem ik vaak opnamens tijdens hard loop wedstrijden en ook dat doet hij in het geregel goed , ik ga dan ook niet vaak zonder de camera de deur uit

Aniet 30-04-2008
Geschreven voor: Olympus SP-510 UZ zilver

Heb hem een jaar in bezit, en bevalt goed. Mocht een foto niet helemaal goed belicht zijn, dan valt er nog een hoop aan te knutselen met bv. psp.
Ik ben er heel tevreden mee

Jaap2008 22-02-2008
Geschreven voor: Olympus SP-510 UZ zilver

Helaas, de zoom-moelijkheden zijn prima maar toch stellen de vakantiefoto's van mijn vakantie in Costa Rica zwaar teleur. In de auto-stand onnatuurlijke groentinten bij buitenopname's in de jungle en fletse foto's in de bergen.

thewhizzcat 18-12-2007
Geschreven voor: Olympus SP-510 UZ zilver

omdat deze camera door experts slecht beoordeeld werd, heb ik lang geaarzeld. Heb hem toch gekocht nadat ik op het web foto's gezien had die met deze camera waren gemaakt. Wat de camera allemaal wel en niet kan, maakt mij niet veel uit als hij maar binnenshuis mooie close ups kan maken, ook op een winterse dag, en ik verwachtte dat hij dat kon, en dat klopt gelukkig.
Ben er dus tevreden mee.
als ik de camera langer heb zal er zeker nog meer mee kunnen,
Mijn eerste camera was een olympus en deze doet me er aan terugdenken.
Voor mensen die hem willen gebruiken voor een zelfde doel als ik, kan ik hem zeker aanbevelen, andere dingen doe ik er niet mee dus daar kan ik niets over zeggen.
ik vind het toch een van de betere olympus camera's .

SimonT 25-11-2007
Geschreven voor: Olympus SP-510 UZ zilver

In april dit toestel aangeschaft, mijn derde Olympus. in het begin was ik zeer tevreden over de foto's. zeker de buitenfoto's zijn van sublieme kwaliteit, echter op den duur gaat het opvallen dat de binnenfoto's veel ruis bevatten. dit is wel redelijk te omzeilen door lage ISO waardes te gebruiken en veel te flitsen, maar dit komt de kwaliteit van de foto niet te goede. eerst dacht ik dat het aan het toestel lag, omdat goedkopere snapshot toestellen wel scherpe binnenplaatjes maakten. (dit ook gevraagd aan Olympus via e-mail, hier wordt echter NIET op gereageerd) na het lezen van dit forum kwam ik erachter dat meerdere mensen hetzelfde probleem kennen, en dus het probleem niet aan mijn camera lag. Jammer, want dit toestel bied legio mogelijkheden, alles is handmatig in te stellen waarmee ik ook vele uren flink aan het proberen ben geweest. en de buitenfoto's, zelfs bij gebruik van de volledige zoom zijn vaak niet van proffesionele fototoestellen te onderscheiden. Ondertussen ben ik overgestapt op spiegelreflex (geen Olympus) maar omdat dit zo'n fijn toestel is houd ik deze er wel bij.

pamtastic 27-08-2007
Geschreven voor: Olympus SP-510 UZ zilver

Na lang zoeken toch over gegaan tot aanschaf van de SP-510. Met name prijs/mogelijkheden was doorslaggevend voor deze keuze. Ook een beetje laten leiden door reacties hier.
Camera een dag voor mijn vakantie naar Italië aangeschaft. Niet echt kunnen testen, dus evt. risico van verpeste vakantiefoto's. Dit was totaal niet het geval. Met name buitenfoto's haarscherp.
Beeldstabilisator uit gezet en zonder gefotografeerd. Uiteraard dan ook wat risico bij het inzomen. Camera in die gevallen vaak ergens op gezet om stil te houden.
Vooralsnog hoofdzakelijk in de auto-stand gebruikt.
Bij binnengebruik (kerken, e.d. meeste onderwerpen 2 keer gefotografeerd (met en zonder flits, waarbij je zonder zeer stil moet houden ivm de lange sluitertijd, maar kleuren zijn zoveel mooier
Zeer zuinig in gebruik. De bijgeleverde 4 penlights zijn zo'n 2 weken meegegaan, en dat bij veelvuldig gebruikt! Veel fotograferen en veel terugkijken.
Camera is wellicht geen optie voor de veeleisende fotograaf, maar voor toeristen een perfect toestel (wellicht wat groot, maar ik heb liever wat vast om stabieler te houden).
Nu na terugkomst zien de foto's er ook op de pc haarscherp uit. Wellicht na een paar maanden een aanvulling op deze review. Geen spijt.

Lambert 1 30-06-2007
Geschreven voor: Olympus SP-510 UZ zilver

Wat een geweldige camera is dit en de foto's zijn vrijwel altijd goed. Zeer makkelijk te bedienen door duidelijk menu. Zeer zuinig met batterijen. Het is opvallend hoe weinig licht je nodig hebt om een goede foto te maken (foto op een bruiloft). OOk de flitser heeft een behoorlijk bereik. Het telebereik van 10 keer en dat in deze relatief kleine en lichte camera. Er is maar een nadeel aan deze camera, hij past niet in de jaszak. Daarom heb ik er vandaag een Fuji A800 bijgekocht.

reinouts 17-06-2007
Geschreven voor: Olympus SP-510 UZ zilver

Deze camera kan ook in het donker goede foto's maken. Het valt me wel op dat het even zoeken is naar de juiste balans tussen wel of niet flitsen, wel of niet de beeldstabilisatie gebruiken, enz. Bij situaties met weinig licht wil de foto nog wel eens bewogen eruit komen wanneer je alleen de automatische instellingen gebruikt. Echter wanneer de foto qua scherpte gelukt is dan is hij ook erg mooi: duidelijke kleuren en contrasten.

Voor de prijs biedt de SP-510 erg veel mogelijkheden.

kienhuis 09-05-2007
Geschreven voor: Olympus SP-510 UZ zilver

Ik heb het toestel nu een half jaar maar tot op heden niet tevreden met het toestel. Foto's bij kunstmatig licht en/of flits vertonen zeer veel ruis. Ik heb de hele handleiding doorgenomen en diverse instelling geprobeerd maar helaas nog zonder resultaat. Ik heb het toestel inmiddels terug naar de winkel gebracht met het verzoek om uit te zoeken of het toestel debet is aan de slechte kwaliteit foto's of de gebruiker. Ik hoop op korte termijn meer te weten. Overigens weet ik uit eigen ervaring dat andere toestellen van dit merk dit verschijnsel niet of in veel mindere mate hebben.

Bernard2007 07-05-2007
Geschreven voor: Olympus SP-510 UZ zilver

Ben zeer content met deze camera. Hoewel fors qua formaat was juist DAT voor mij een pro: kwestie van smaak. Bediening: intuïtief. En dat is lang niet bij ieder apparaat zo. Er zit een lijvige (ook nederlandse) handleiding bij, maar die heb ik nog maar nauwelijks nodig gehad. Vertaling is prima gedaan! Pluim !
Over genoemde onscherpte ( in eerdere postings): ik ben juist zeer onder de indruk van de scherpte.
Geen punten van kritiek? Jawel hoor: de USB is idd erg traag t.o.v. wat mogelijk is met USB2.0: jammer. Verder inpluggen van de kabel is een beetje prutserig.

Mrs Hanna 10-04-2007
Geschreven voor: Olympus SP-510 UZ zilver

Hartstikke goeie camera. Voor een leek als ik toch begrijpbaar en zeer mooie foto's. Je kunt op de auto functie de camera zelf de beste instellingen laten kiezen maar voor de mensen die het leuk vinden kun je ook zelf diafragma tijd etc instellen naar je eigen ideeen. Heb inmiddels ski vakantie, natuurfoto's en familiekiekjes (overdag met zon of bewolkt of 'savonds bij een vuur) allemaal geen probleem en superscherp. Ok, ook een paar minpuntjes: er zit geen tas bij en ook geen XD, dit drijft de echte gebruiksprijs snel op. Daarnaast is de software die bij wordt geleverd niet veel bijzonders. Er zitten mooie features in de software, maar als je die écht wilt moet er extra betaald worden... helaas.

ap47 27-03-2007
Geschreven voor: Olympus SP-510 UZ zilver

Camera een week in bezit. Zeer tevreden over de kwaliteit van de tot nu toe gemaakte foto's. Batterijen gaan inderdaad zeer lang mee. Ca 350 foto's met de bijgeleverde batterijen, daarbij -bijna- alle mogelijkheden en instellingen van de camera uitgeprobeerd. Zowel binnen als buiten -zeer- mooie scherpe en heldere foto's. Camera zeer gebruikersvriendelijk.
Kortom, gezien de kwaliteit/prijs een zeer aan te bevelen camera.

Herbie 03-03-2007
Geschreven voor: Olympus SP-510 UZ zilver

Ik heb de camera nu 2 weken en ben erg tevreden. In het begin wel even wennen aan de instellingen (eerst AF scherp laten stellen en dan pas helemaal afdrukken) maar het is mijn eerste serieuze digitale camera. Vergeleken met andere merken biedt dit toestel precies de goede mogelijkheden, afmetingen, gewicht(!) enz. Erg handzaam dingetje. Op mn stedetrip naar Rome zo'n 300 foto's gemaakt en 95% is prachtig gelukt (ook binnenopnames). Is ook zuinig met energie en gebruik van normale batterijen is een pluspunt. Ik ken nog niet alle mogelijkheden, maar ik had na een dag de basisfuncties al onder de knie.

ron scheepbouwer 28-02-2007
Geschreven voor: Olympus SP-510 UZ zilver

Ik ben nog steeds tevreden over mijn camera.
Ik begrijp niets van jullie problemen met ruis.
Gebruik gewoon de programma's!!!!
Og gebruik de invul flits.
Jullie zitten gewoon te veel te klooien met,
handmatige instellingen.
Gebruik de kamera zoals het hoord.

Ik heb met donker weer binnen met het programma museum gebruikt perfect !!!

Joost. S 26-12-2006

Ik heb deze camera nu circa 2 weken en ben er redelijk tevreden over, alleen
als er onvoldoende licht is of zelfs als het bewolkt is en ik kies diafragma op
5,6 dan kiest de camera een sluitertijd van 1/10 en dan is het echt moeilijk
fotograferen.

Verder topcamera en super scherpe foto's. Ook erg mooie kleuren..

berry olympus 21-11-2006

ik heb er bijna 5 maanden over gedaan om een digitale fototoestel aan te
schaften.
ik heb daarbij 4 type's vergeleken in de prijsklasse van de olympus 510.
het viel mij meteen al op dat bij de olympus de mogelijkheden meer en soms ook
hoger waren dan die van de andere.
ik heb toen besloten om de olumpus kopen.
ik heb nu al veel foto's gemaakt zowel binnen of buiten
ik moet echt toe geven dat ik ontzettend tervreden ben met deze aankoop
maakt bij 10 x zoom noch hele duidelijke foto's
en de mogelijkheid om de engelse taal in het nederlands om te zetten in het
toestel vond ik echt gaaf nu wordt het nog duidelijker.
ik kan dan nu dan ook de twijfellaars aanraaden om voor de olympus sp510 uz te
gaan het wordt echt geen miskoop.

DJ74 04-11-2006

Nu 2 weken in bezit en vrijwel alle functies uitgeprobeerd. Machtig mooie
plaatjes zeg, het is inderdaad even zoeken naar de juiste instellingen voor
echte topkwaliteit, maar bij voldoende daglicht is de automatische stand in 8
van de 10 gevallen prima. Deze consumentencamera heeft de ideale balans
gevonden qua instelmogelijkheden en gebruiksgemak. De snelle opstarttijd is ook
fijn. Het is opvallend hoe lang de batterijen meegaan, ook bij intensief
zoomen, flitsen. Degelijkheid vind ik een minpuntje, door het batterijenklepje
en de lens die los lijkt te zitten.

Annemarie80sp 03-11-2006
Geschreven voor: Olympus SP-510 UZ zilver

Heb deze camera sinds gisteren in mijn bezit en ben er tot nu toe zeer tevreden
over. Had hiervoor ook een olympus camera, maar na mijn vakantie in zuid-afrika
wilde ik een camera met wat meer mogelijkheden en wat bovenaan het lijstje meer
zoomfunctie. Ben gisteren binnenshuis nog even gaan testen maar ik vind de
kwaliteit foto's erg goed. Mooi helder en scherp. Wel is het even wennen in
welke stand je de mooiste foto's maakt, maar oefening baart kunst. Ik trek er
van het weekend dus even lekker op uit.

Andreas73 23-10-2006

Dit is mijn 3e Olympus. Eerst een C-160, daarna de mju 810 en nu dus de
SP-510UZ.

Moest in het begin wennen aangezien ik compact camera's gewend was.
Inmiddels schiet ik de foto's in de M stand en stel dus alles zelf in. Dit is
zeer snel te doen wanneer je eenmaal een beetje gewend bent.

Pluspunten:
- Snelle werking (behalve opstarttijd)
- 10x analoge zoooooooooooom
- Bedieningsgemak
- Zeer goede scherpe foto's zonder ruis
- In het schemer en binnenshuis zonder flitser met ruisonderdrukking aan zeer
mooie meestal ruisvrije foto's maken
- RAW formaat
- Schiet zeer goede macro foto's
- Goede videofunctie met opvallend goed geluid

Minpunten:
- Opstarttijd
- kunstof behuizing
- Batterijklepje
- USB aansluiting
- Flitser

Conclusie:
De minpunten wegen niet op tegen de vele mogelijkheden van deze camera. In deze
prijsklasse vind je nauwelijks een camera met zo veel mogelijkheden en
RAW-Formaat opslag. Daarnaast heb ik een hekel aan foto's met flits. Vandaar
dat deze als minpunt staat maar dat had ik bij een andere camera ook gedaan.

siemk 16-10-2006

Ik heb de camara nu 2 weken in mijn bezit. Ik ben afgegaan op de goede reviews
en heb de camara via een website gekocht. Eigenlijk ben ik zeer ontevreden over
de kwaliteit van de foto's. Ik heb de handleiding van a tot z gelezen maar ik
krijg het niet beter. gewoon zeer veel ruis. Ruilen bij de site is niet
mogelijk als de camera uit de verpakking is geweest(staat ook in de
alg.voorwaarden). Ik had hiervoor een gewone sony 3.2 pixel en die maakte veel
mooiere foto's. Ik denk dat het komt door de Carl Zeiss lens waar Sony mee
werkt. Ik vermoed dat ik gewoon te veel verwend was.

Wijtske 04-10-2006
Geschreven voor: Olympus SP-510 UZ zilver

wauw, wat een mooie camera. snel en supermooie foto's. Ben erg onder de indruk
van alle mogelijkheden, moet alles nog even uitzoeken.
heb een 1GB kaart erbij gekocht, kan daarop ong. 550 foto's kwijt in HQ.
het enige jammere is dat de flits niet automatisch openklapt als je 'm nodig
hebt, maar dat weegt niet op tegen alle voordelen!

joves 27-09-2006
Geschreven voor: Olympus SP-510 UZ zilver

afgelopen weekeind er eens flink op los geschoten.
200 foto's.
En ja hoor mooie foto's.
goede kleur en met ingezoomde lens krijg je echt mooie plaatjes.
knippen of wissen gaat razend snel.
tot nu toe zeer tevreden.

skylkie 18-09-2006
Geschreven voor: Olympus SP-510 UZ zilver

Helemaal top. Plug and play. Prachtige foto's. Zeer tevreden niet te zwaar.
Ligt goed in de hand. Nog niet eens boekje gelezen en nu al schitterende foto's
gemaakt.