Sony α A550 Digitale spiegelreflexcamera zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony α A550 Digitale spiegelreflexcamera zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Epicurus 15-08-2010

Nu bijna halfjaar een A550 in bezit. Ben er zeer tevreden over. Met name lichtgevoeligheid, grote (kantelbare) lcd scherm. hoge resolutie en snelheid van camera zelf zijn m.i. pluspunten. De handleiding lezen is overigens aan te raden als je niet op de standaard (auto) instelling fotografeert (zeer veel instellingsmogelijkheden) maar dat is min of meer vanzelfsprekend....

chriskeart 09-03-2010

in vergelijking met de eoas 550 D van canon , vind ik de mogelijkheden wel beperkt met deze camera, een beetje teleurstellend zeker als het over portetfotografie gaat.
Het is geensinds een slechte camera maar kwalitatief is de Eos een stuk beter.

Jan Vlak 04-02-2010

Mijn laatste camera was de Sony DSC-R1. Geen reflex, toch zeer tevreden, maar een beetje toe aan wat anders. Een oerwoud aan merken natuurlijk, maar gewend aan de Sonymanier van omgaan met een camera.
Elders wordt beweerd dat de mogelijkheden van de 550 beperkt zouden zijn. Nou, voor modefotografen misschien, de gemiddelde fotofanaat kan zijn hart ophalen aan die 550, zeker in combinatie met de Zeiss 15-80. Na een paar uur uitproberen (de handleiding geeft bijna alles! duidelijk aan) naar buiten en aande slag.
Wat een prachtkwaliteit in de kleur en de scherpte. Zelfs op de onwaarschijnlijke 6400 en 12800 ISO's nog zeeracceptabel.
De bediening is grotendeels van de buitenkant afgehaald en via menu's op te roepen op het schitterende lcd-scherm. Even wennen, werkt als een trein.
Zeer blij mee.

roadrunnerwehl 23-01-2010

Heb sinds een aantal dagen ook de 550 in bezit en ben ook zeer onder de indruk.
Had eerst de 300 maar de 550 is veel sneller, met name de 7fps is helemaal indrukwekkend. Veel beter met ruis en de menu's zichtbaar op het scherm zijn ook heel erg mooi en goed.Maak vooral binnen sportfoto's en dat ging met de 300 ook wel maar nu met de 550 helemaal super.
Watik alleen jammer vind is de grijze rand aan de bovenkant, de 450 is geloof ik weer helemaal zwart, wat ik persoonlijk mooier vind. Maar in de aanschaf en beluitvorming natuurlijk niet echt belangrijk.
Kortom: SUPER CAMERA

raf0256 08-01-2010

Na wat vergelijken tussen de Sony-modellen onderling ,heb ik toch voor de a550 gekozen,
en absoluut niet zonder spijt ! Het is waarlijk een adembenemend toestel ! Voorheen had ik de a100,dus was ik een beetje aan Sony "geketend" ,wilde ik niet al mijn lenzen en flits
buitengooien ! Maar de a550
maakt prachtige beelden,en heeft toch enkele sterke troeven voor deze prijsklasse:
- Converter 1.4 en 2.0
- ISO tot 12800 !
- Live View met 920.000 p
- Supersnel tot 7 bps
- Werkt met SD-card (handig!)
Kortom hij is Nikon en Canon
zeker evenwaardig ,integendeel
zelfs.
Het is tevens een betaalbare
body, niets dan lof !!!

AlbertW1980 02-12-2009

Na bijna wetenschappelijk onderzoek te hebben gedaan naar verschillende digitale spiegelreflex camera's heb ik duidelijk gekozen voor de SONY A550. Ik twijfelde tussen de Nikon D5000, de Canon 500D en de SONY A550. Met alle drie de camera's heb ik foto's geschoten en de SONY A550 onderscheidde zich duidelijk in kwaliteit van de foto's. De camera heeft een ongelooflijke realistische kleur weergave en is heel gemakkelijk in het gebruik. Naast de voorgeprogrammeerde programma's zoals 'nacht', 'sunset/sunrise', 'sport', 'macro', 'landschap', 'portret' en 'AUTO', zijn er ook nog de zelf aan de wens aan te passen 'P', 'A', 'S' en 'M'. Ook bij zeer weinig licht maakt de camera zeer scherpe foto's. Met de automatische stabilisatie in de body van de camera is het resultaat uit de losse pols ook bij extreem hoge isowaarden abnormaal goed. Ik heb voor mijn doeleinden niet langer een externe grote flitser nodig. Daarnaast oogt de camera erg mooi, voelt hij hoogwaardig aan en ligt hij prettig in de hand. Maar het draait natuurlijk om de foto's en die zijn in een woord fenomenaal. Ik kan de camera aan een ieder die een hoogwaardige DSLR wil aanschaffen, absoluut aanraden.

Naast de camera heb ik nog een TAMRON telelens 55-200mm aangeschaft. Tamron lenzen zijn al super en in combinatie met deze camera een perfecte set.

Enjoy!

Roan53 20-11-2009

Ben nu al enkele weken in het bezit van deze sony A550 en ben er echt helemaal weg van heb eerst een A200 gehad maar wat een verschil in kwaliteit.
De beeldkwaliteit is fantastisch, het beeldscherm met 921600 pixels en zoeker zijn heel duidelijk en superscherp en de camera is in het bezit van ongekende functies die je niet ziet bij bijv. nikon of Canon.Ik heb er zelf een sony 18-250 lens bij en een sigma 70-300. Als ik dan de ingebouwde tele converter gebruik kom ik op 1,5x 250 =375 mm x 2= 750mm en met de sigma lens kom ik uit op 900mm en de beelden zijn ook nog goed welke andere fabrikant kan hier tegen op je hebt geen echte dure telelens meer nodig. De live view functie is op het moment de beste die te krijgen is ook het kantelbaar lcd is zeer goed.iso waarde instelbaar tot 12800 en tot 3200 iso zijn de foto's nog zeer goed als er minder licht is.
Natuurlijk heeft deze camera een erg fijne layout waarmee je je in een paar tellen helemaal mee thuis voelt.
Een echte aanrader voor iedereen.