Canon PowerShot S3 IS zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot S3 IS zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Gerard Smit1 30-10-2008
Geschreven voor: Canon PowerShot S3 IS zwart

Heb bijna 2 jaar ervaring met de S3. Een dijk van een camera met veel mogelijkheden. Is geen beginnerscamera maar meer voor de gevorderde amateur die op de hoogte is van ISO waarden, sluitertijden, diafragma's enz. Alleen mis ik een hot shoe voor een externe flitser. Kijk al uit naar een S5

VipeViper 02-09-2008
Geschreven voor: Canon PowerShot S3 IS zwart

Dit is een geweldige camera. Onzin dat hij ingewikkeld zou zijn. Zet hem op auto en laat hem de rest doen. Er zit ook een uitgebreide handleiding bij. Geweldig pluspunt vind ik dat hij zeer zuinig is met de oplaadbare batterijen (als je maar de juiste gebruikt) min. 2500 mAh (Hema). Ander voordeel is dat er ook gewone batterijen in kunnen in geval van nood. Mijn zwager heeft een Sony DSC-H7 met zo'n rare accu erin. Ik kon lekker foto's blijven maken terwijl hij snel was uitgeteld.

mystery guest 02-07-2008
Geschreven voor: Canon PowerShot S3 IS zwart

Camera al een tijdje in gebruik. In mijn opinie is dit niet een camera voor de simpele vakantie fotootjes. Maar voor iedereen die net iets meer verlangt. De vele opties kunnen leiden tot zeer slechte foto's. Het is van belang als je nog niet zo veel kennis hebt van iso/sluiterijd enzv dat je goed de tijd neemt om alle instellingen te testen. Persoonlijk gebruik ik de M, AV of de TV stand. De AUTO stand is zeer matig vooral binnen veel ruis op de foto's. Leer een klein beetje theorie over sluitertijd iso en diafragma en je bent dicht bij om hele mooie foto's te maken met deze camera. conclusie zeer tevreden maar neem wel de tijd om de camera te leren kennen....qua opties natuurlijk ;)
greetz jeroen

senga 01-01-2008
Geschreven voor: Canon PowerShot S3 IS zwart

Ik heb deze camera nu 1,5 jaar in me bezit en na een beetje uittesten met de standen komen er super foto's ik ben zeer tevreden.
Tot gisteren toen kreeg ik ineens de melding lensfout , schakel de camera opnieuw in.
In de beschrijving stond dit ook en dan zou het na een keer in en uitschakeln over kunnen zijn maar als het vaker voorkwam moest hij nagekeken moeten worden.
ik kan geen 2 min zoem testen of krijg de melding weer.
Ik ga absoluut de cam niet afkraken maar zou wel willen weten of er mensen zijn die dit probleem ooit ook gehad hebben (heb het zo nog niet gezien binnen de revieuws maar nog iet alles gelezen)
Morgen breng ik de cam weg als ik meer weet kom ik wel even terug .

Eugene de Ruiter 02-12-2007
Geschreven voor: Canon PowerShot S3 IS zwart

Fotocamera met heel veel functionaliteiten.

Maakt goede foto's. Echter, foto's maken in sneeuw (indoor) en binnen (vooral als het donker is), blijft moeilijk. Dan zie je toch de pixels zichtbaar als je de foto vergroot. Verder ziet de camera er modern uit.

Een nadeel vind ik het batterijverbruik. Als je op een dag veel foto's maakt, kun je het beste reservebatterijen meenemen. Ik heb het al een paar keer meegemaakt dat ik ondanks nieuwe batterijen, dezelfde dag nog nieuwe batterijen er in heb moeten doen. Dit is ook de reden waarom ik niet vaak oplaadbare batterijen gebruik; omdat deze nog sneller 'leeg' gaan.

bfbakker 17-10-2007
Geschreven voor: Canon PowerShot S3 IS zwart

Ik heb een tijd zitten twijfelen tussen de Canon S3 en de Panasonic FZ8 of TZ3 maar ik ben blij dat het de Canon is geworden. Hiervoor had ik een oude Canon S30 met 3 MP maar wat een verschil ! Ik geniet van de prachtige foto's, de mogelijkheid van de vele instellingen en de snelheid (met Sandisk UltraII) . Hij is mooi stil tijdens het in en uitzoomen, de Image Stabelizer werkt goed, Supermacro geeft geweldige detailfoto's. Ppraktisch altijd goede belichting (ook in lastige omstandigheden). De kleuren in normal vind ik wat te flauw, in vidid mode te fel, maar in my colors mode met contrast +2 en verzadiging +1 geeft betere kleuren. De automatisch wit balans werkt niet goed, geeft overdag onnatuurlijke kleuren, ik gebruik dan zonnig of bewolkt modus en dat werkt beter. De LCD zoeker is niet super, maar je ziet wat je krijgt en dat heb je met een optische zoeker niet. Het draaibaar LCD scherm is erg handig. De flits geeft ook positieve resultaten. Mooie filmpjes met stereo geluid en je kan inzoomen tijdens filmen. Nadelen : Lenskapje wat er snel afgaat, geen batterij indicatie, waarschuwing als batterij al leeg is.
Verder niets dan lof over de S3.

C20v 22-08-2007
Geschreven voor: Canon PowerShot S3 IS zwart

Sinds een maandje ook eigenaar van een PS S3 en ik ben er blij mee. M`n oude camera was 5 jaar oud, had 3.2MP en 2x zoom. Ik wilde meer pixels en meer zoom.

Na enige twijfel over de grootte toch de S3 gekocht. In eerste instantie ging ik voor de A710 IS maar na vergelijking met een andere powershot Aserie toch tot de conclusie gekomen dat die te klein was.

De dag erna heb ik het ding een lange dag meegezeuld in de Efteling en hij heeft me geen moment in de weg gezeten qua grootte of gewicht (oke, in de python heb ik `m wel ff afgegeven)

De camera is zeer makkelijk voor beginners, iedereen kan er in principe mee overweg. Alles op auto en schieten maar. Auto mode geeft redelijk tot goede resultaten maar deze camera nodigt uit tot leren en dan kan je er zoveel meer mee. Het menu moet je even leren kennen maar daarna gaat het instinktief.

In een maand tijd ben ik dan ook van een totale noob in een enthousiaste amateur veranderd (schiet alleen nog maar op M).

Pluspunten:

- Makkelijk voor beginners (P&S)
- Beeldstabilisatie
- Zeer veel (doorgroei)mogelijkheden
- Kantelbaar LCD
- Snel
- Eventueel uit te breiden (heb net een macrolens bestelt)
-Zoeker (gebruik ik meer dan het LCD)
- Filmmogelijkheden
- Aparte filmknop
- Aparte ISO knop
- Niet automatische flitser*
- Snelheid van meerdere opnames (2.3 per sec)

Minpunten:
- AF in donkere omstandigheden niet optimaal
- Brakke lensdop
- Niet automatische flitser*
- Geen continue indicatie van batterij-level
- LCD kan wat scherper
- Oogzoeker is electronisch

* Voor mij persoonlijk wel een voordeel.

Ingrid_ned 21-08-2007
Geschreven voor: Canon PowerShot S3 IS zwart

Ik heb na het lezen van al de revieuws hier besloten om ook een S3 te kopen en ik heb er geen spijt van.
Mijn vorige camera was een Olympus, fijne camera alleen heel erg traag.
Nou de Canon is echt mega snel dus dat probleem was ik meteen al kwijt.
Verder heeft hij nog een hogere zoomfunctie, wat ik ook erg prettig vind.
Ik ging vlak nadat ik de camera in huis kreeg op vakantie, mooie testtijd dus.
Nou en in alle voor geprogrammeerde instellingen maakt hij erg mooie foto's, ik ben dus heel erg tevreden met deze camera!!!
Ik moet alleen nog even een en ander leren, maar goed ik heb voorlopig al heel wat mooie kiekjes gemaakt.
Ook was dit voor mij de eerste keer dat ik een artikel van boven de 100 euro kocht via internet, maar ik moet zeggen, ik had hem betaald en twee dagen later al in huis. Helemaal top dus.

ikbenmabo 25-07-2007
Geschreven voor: Canon PowerShot S3 IS zwart

Zeer mooie camera, weinig vertraging, klapscherm is in de praktijk superhandig, o.a. bij zelfontspanner, fotograferen boven menigte of uit hoger/lager perspectief. Kwaliteit foto's uiteraard zeer hoog, zeer scherpe foto's op macrostand en goede automatische en handmatige correctie bij flitsen, en fotograferen in onder/ of overbelichting.
Toch ook wat kritiek, hoort erbij±
- Scherpstellen bij weinig contrast of spiegeling niet goed
- Bediening vergt enige ervaring indien je geavanceerde instellingen wil gebruiken

Wildthingske xxx1 11-06-2007

Hallo,
Weet er iemand hoe het komt dat ik zeer veel ruis op de foto's heb? Vele foto's die ik maak zijn niet goed van kwaliteit , het toestel is ingesteld door de fotograaf en heb alles zelf nog eens nagekeken. Weet iemand hoe dat komt dat er vele foto's met ruis zijn ?
Alvast bedankt
Met vriendelijke groeten Heidi

Guido Bl 24-04-2007
Geschreven voor: Canon PowerShot S3 IS zwart

Na grondig marktonderzoek en vergelijk heb ik dit toestel gekocht na een eerste grote prijsdaling. Na ongeveer 1200 foto's in allerlei omstandigheden en 3 maand gebruik, heb ik nog geen minuur spijt gehad van mijn aankoop. Alhoewel er ondertussen een ander soortgelijk toestel is bijgekomen zou ik vandaag hetzelfde toestel aanschaffen (ondertussen is het nog eens gezakt in prijs). Aanschaf zonnekap is een noodzaak. De macromogelijkheden konden beter. (alhoewel men tot 0 mm kan gaan) - De zoom werkt niet bij de Supermacro. Er is een ontbrekende ruimte tussen de macro met zoom en de superzoom. (kan met lenzen aangepast worden, maar die zijn zeer duur )

LienLien 25-03-2007
Geschreven voor: Canon PowerShot S3 IS zwart

Ik heb de camera een paar dagen in bezit en ben er tot nu toe zeer tevreden over. Ik heb kleine kinderen dus was voor mij belangrijk dat hij snel foto´s maakt en dat lukt!

Runton 16-03-2007
Geschreven voor: Canon PowerShot S3 IS zwart

Ik heb zins kort de canon Power Shot S3-IS had eerst de Power ShotA60 dit is wel een hele verbetering qua zoom en pixels ben er zo mee weg wat bediening betreft wat meer mogelijkheden dan op de A60 een ding stoort me heel erg de knoppen van set en menu zitten heel ongunstig dit zit net op de plaats waar ik normaal mijn vingers zet verder is er niets op aan te merken. ik had in eerst instantie nog getwijfeld of ik niet een Sony H7 of H5 moest kopen had al bij verschillend foto zaken geïnformeerd maar toen ik op een plaats kwam waar men niet in eerst instantie naar hun winst keek maar naar het product was ik snel tot een besluit gekomen het naar schijnt de Sony veel problemen heeft met software wat men in deze winkel ook goed kon laten zien van toestellen die er in reparatie waren men moet goed op letten waar men gaat het kan al gauw 40 tot 60 € verschillen op het zelfden toestel

Lord Bonez 12-03-2007
Geschreven voor: Canon PowerShot S3 IS zwart

Ik heb deze camera nu ruim een half jaar en ben er zeer tevreden over. De 12x zoom is echt super, ik heb hem gebruikt in Australie en Afrika om wilde dieren te fotograferen en dit is echt geweldig. Ik heb geen zin om met een SLR te slepen dus dit is echt een uitkomst qua formaat. Battery life is ERG goed. Ik heb 2 setjes van 2600 mah, ik doe hier gewoon een dag of 4 per set mee (400 - 450 foto's). Fotos zijn goed, vooral als je goed licht hebt. Bij minder licht vind ik ISO 200 nog zeer goed bruikbaar, ISO 400 is in sommige gevallen zelfs nog oke. ISO 800 is niet echt bruikbaar. Camera is erg snel en alles valt manueel in te stellen (al gebruik ik eigenlijk meestal de P-stand, waarbij je dus alleen de ISO zelf kiest. Conclusie: Zeer complete en goede camera met veel zoom en goede foto kwaliteit.

p.s. ik heb eerst een Panasonic TZ1 in huis gehaald, maar die heb ik dus omgeruild tegen de S3 omdat ik de foto kwaliteit echt niet goed vond.

rosenboom 11-02-2007
Geschreven voor: Canon PowerShot S3 IS zwart

4G, wie heeft ervaring met de max kaart die kan worden toegepast in de S3?

Heb de camera nu 1jr en bevalt top.
(Vroeger altijd met spiegelreflexen gewerkt.)
Vooral de optische zoom is super.
Bij ISO200 krijg je geen grijssluier, natuurlijk wel steeds meer bij hogere ISO!
In slechte lichtomstandigheden moet je een langere sluitertijd gebruiken of een (extra) flits gebruiken...zonder goed licht krijg je nooit een optimale foto!
ISO>400 alleen gebruiken als je niet wil flitsen.

Heb een SD 1G scandisk extreme III, werkt supersnel.
En 2300Ah batterijen gaan best lang mee, met een reservesetje krijg je makkelijk 1G vol.

Twee minpuntjes
1. kan geen foto's terugzetten naar camera terwijl dit vlgs. de support wel zou moeten kunnen!
2.Ik vind de resolutie van lcd schermpje te laag

Enroc 24-01-2007
Geschreven voor: Canon PowerShot S3 IS zwart

Ben eigenlijk best wel teleurgesteld in deze camera...:( Huis-tuin-en-keuken fotootjes nemen gaat nog wel maar als je wat betere kwaliteit wilt, wellicht toch beter voor een echte spiegel-reflex kiezen. Natuurlijk, een stukje duurder maar toch, het verdient zich vanzelf terug als je met plezier naar je (kostbare/dierbare) kiekjes kijkt. Met name de opnames onder niet optimale licht-omstandigheden genomen zijn slecht, zowel in het donker als ook bij veel lichtweerkaatsing (sneeuw). In het donker genomen foto's geven zeer veel ruis (grofkorrelig) en zijn alleen een beetje op te peppen met een goed programma via de pc. De foto's genomen op wintersport geven grauw-groene sneeuw. Ok, genomen op de automatische stand maar dan neem ik toch aan dat er een auto-correctie plaatsvindt? De camera instellen (dus geen gebruik van de 'auto' stand) is ook geen sinecure en vraagt om meer dan alleen een beetje logica. Jammer, volgende keer toch maar beter wat meer geld uitgeven voor een echte spiegelreflex.

RaymondM 10-01-2007

Ik heb deze camera gekocht naast mijn digitale spiegelreflex Canon 20D omdat ik
niet altijd zin heb om een klinke tas en lenzen mee te sjouwen. De S3 is zeer
eenvoudig te bedienen en geeft onder normale omstandigheden een prima
resultaat. Echter zodra de lichtomstandigheden wat slechter worden
(bijvoorbeeld binnen of bij vel zonlicht), wordt de kwaliteit van de foto's
stukken minder. De chromatische abberatie is bij fel zonlicht erg storend en
direct zichtbaar (dus niet alleen bij zeer sterk vergroten). Tevens is de
flitser zwak. Fotograferen met ISO 800 is een leuk verkoopverhaal, maar de ruis
is dan zo storend dat de print van slechte kwaliteit is. Body is verder van
goede kwaliteit. Leuk apparaat voor erbij, verwacht echter geen wonderen.
Overigens is je beoordeling wel afhankelijk van je eigen verwachtingen en
referentiekader. Als je overstapt van een ouder, eenvoudiger model, is het een
flinke stap voorwaarts.

roussy 02-01-2007
Geschreven voor: Canon PowerShot S3 IS zwart

Prima camera. Zoals al eerder gezegd is er in het donker of schemer wat ruis
als de camera op auto staat.
Maar als je de camera op manual zet is alles goed in te stellen zodat je mooie
scherpe foto's krijgt. Hij bevalt mij i.i.g. zeer goed.

DeePP 01-01-2007

Begin december deze PS S3 aangeschaft, had daarvoor een PS A75 en miste bij
deze camera wat meer zoomvermogen en pixels. In eerste instantie wel tevreden
over de scherpte, maar hoe meer foto's ik bekeek des te schrijnender werd
duidelijk dat de lens het sluitstuk van de begroting is bij Canon. Alle foto's
met scherpe contouren hadden een vreselijke chromatische aberratie aan de
buitenzijde en in sommige hoeken van het beeld. Van huis uit ben ik graficus,
en het leek wel of ik bij elke foto naar een misdruk zat te kijken. Contact
opgenomen met Canon en voorbeelden opgestuurd, commentaar was dat men het wel
mee vond vallen. Men gaf toe dat je wat geluk moest hebben bij het kopen dat er
toevallig een betere lens in je toestel zat. Ik mocht mijn toestel wel onder de
garantie bij de reparatiedienst aanbieden, wat daaruit zou voortkomen kon men
niet garanderen.
Dankzij de servicegerichte instelling van mijn cameraleverancier, die de camera
terugnam, heb ik deze stap niet hoeven te maken, en schiet nu tot volle
tevredenheid foto's met een Panasonic Lumix FZ50. Wel iets duurder, maar
stukken beter. Hierbij is ook de irritatie van het onbewust aanraken van
knoppen op de camera weggenomen. De chromatische aberratie is, voor zover dat
bij een digitale camera mogelijk is, vrijwel nihil. Voor mij dus geen Canon
meer in deze prijsklasse.

TSXX 18-12-2006
Geschreven voor: Canon PowerShot S3 IS zwart

Zeer makkelijk bedienbare camera. Zelfs voor de beginner zijn er volop
mogelijkheden die snel te vinden zijn. En zeker het formaat van de camera is
perfect. Voor mij niets dan lof.

Buurman_next_Door 16-12-2006

Yep! Ik hebbum! Mirakels apparaat. 't enige wat 'r op aan te merken is, is dat
lensdoppie. Voor de rest: Niets dan lof. Toffe camera, plezante bediening,
geweldige kwaliteit foto 's, etc, etc. Top!

M-v-A 06-12-2006

Nu de S3 een half jaar in bezit... dit als opstap richting DSLR. Ben over het
algemeen positief over de resultaten die met deze camera behaald zijn en wat ik
ermee geleerd heb.

Het is een goede camera om mee te kunnen experimenteren d.m.v. de verschillende
fotografie standen en bijpassende instellingen. Tevens is de autostand voor
snelfotografie ook zeker ok... in deze stand wordt alleen wel heel snel de iso
waarde omhoog gehaald waardoor er snel een korrelige foto ontstaat.

PLUSPUNTEN:
+ 6mp i.c.m. lens, meer dan voldoende voor perfecte foto's op a5 formaat.
+ makkelijke bediening
+ keuze mogelijkheden: zowel fotostanden en menuopties)
+ batterijduur
+ optische zoom
+ supermacro
+ flexibel scherm (wel aan de kleine kant)

KLEINE MINPUNTEN:
- isowaarden boven de 100/200 al snel te korrelig, zonde (gebruik daarom zelf
bij laag licht situaties een statief!)
- geen RAW formaat, dit voor nabewerking
- iets te klein voor grote handen
- batterijduur indicator... geeft een minuut voordat de batterij op is aan dat
je moet wisselen, daarom altijd extra batterijen mee.
- kijken door viewfinder kan resulteren in het per ongeluk aantikken van
knoppen, zoals isowaarden e.d.
(mij al te vaak gebeurd, kan zonde zijn na een dag fotograferen)

CHECK altijd je instellingen voor je begint met fotograferen in de creatieve
standen dit voorkomt ellende achteraf!

Mijn setup:

* Powershot s3
* 2 Gb SanDisk Extreme 3
* Statief (klein inschuifbaar)
* UV filter
* Polarizer
* Zonnekap
* 8x 2500 mAh batterijen
* Een cameratas met genoeg ruimte voor eventueel een losse filter, zonnekap, 8
batterijen en geheugenkaart.

Conclusie: een ideale camera voor de beginnende amateur die graag meer
mogelijkheden heeft.

Gynas 07-10-2006

Na lang onderzoek bleven de Canon s3, Sony H2, en de H5 over. De Canon ziet er
zeer gelikt uit en scoorde goed, ook hier op dit forum. Hij voelt ernorm goed
en degelijk aan dus maar gekocht. Bij de eertse foto's sloeg de twijfel meteen
toe. Bij een wat hogere iso stand kent deze camera erg veel ruis. Dit wordt
duidelijk zichtbaar vanaf de 100 iso. Bij 800 iso zijn de foto's niet meer
serieus te gebruiken. Foto's die buiten worden genomen (80iso) zijn wel zeer
goed. Maar ik schiet ook binnen en daar komt de Canon voor mij veel te kort. Ik
heb hem de volgende dag weer terug gebracht. Bleven de H2 en H5 over!! Hoewel
de H5 7.1 Mp heeft zijn de foto's van de H2 beter en vertonen minder ruis (wel
weinig verschil). Alles bij elkaar opgeteld heb ik nu de H2 bestelt. Wanneer ik
daar ervaring mee heb zal ik daar over berichten.

Mokerslag 03-10-2006

Mijn oude en vertouwde camera is een SONY DSC-S85. Prima camera voor buiten,
maar binnen wordt het snel minder en ook was niet alles op de foto scherp. Tijd
voor een nieuwe.............. Na veel wikken en wegen geen SONY maar een CANON
S3 IS gekocht, want voor iedereen is dit dé top camera. Ik heb de S3 nu een
paar weken in gebruik en de euforie is wel een beetje weg. Het is een mooi
toesten en erg gebruikersvriendelijk, maar de foto's laten nogal eens te wensen
over. Gezichten van mensen zijn dikwijls overbelicht, ook bij bewolkt weer
zonder flits. Ook is de menselijke huid vaak roder over dan het in
werkelijkheid is. Ook is het voorgekomen dat de S3 de foto op schijf zette in
het formaat 640x480 terijl de instelling toch op het grrotste formaat stond.
Vergelijk is de S3 met mijn oude SONY DSC-S85 dan is de S3 sneller, meer
instelmogelijkheden, betere en mooie flits opname. Maar voor buitenopname pak
ik toch regelmatig de SONY. Wel een beetje jammer ik had meer van dit toestel
verwacht, maar misschien moet ik nog meer met de instellingen spelen.

jstevens 02-10-2006
Geschreven voor: Canon PowerShot S3 IS zwart

Prima camera, de flitser is een stuk prettiger dan die op onze eerdere digitale
camera, maar ja ook een andere prijsklasse. Zoom werkt prima. lekker stabiel
beeld, ook bij filmen. De 800 zoom levert redelijke plaatjes op, tenminste
binnen in een donkere zaal. Al met al een prima aankoop.