Casio Exilim EX-V7 Black zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Casio Exilim EX-V7 Black zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

joops 13-06-2008

WAANZINNIG mooie camera voor dat geld. Stikt van de mogelijkheden, en voelt uiterst degelijk aan. Razendsnel afdrukken en mooie plaatjes, prima van kleur. Aansluiten op de PC en opladen middels de docking is een peuleschil. Filmen gaat perfect, mooi beeld met zoom en in stereo. Ondanks het gemis van een NL menu is instellen en bedienen een fluitje van een cent. Eigenlijk (nog) geen minpunten kunnen ontdekken.
Onbegrijpelijk dat Casio kennelijk niet tot de A merken behoort.

mad dad 06-07-2007

Echt een stukje techniek, was eerst bang voor paarse randjes en ruis beelden, zie forum, maar daar is niets van te merken.
misschien instelling...
maakt geweldige foto's en films.
heel veel mogelijkheden, om alles te proberen heb je wel even tijd nodig, maar bediening heel gemakkelijk.
dockingstation is ook geweldig, je kunt ook leuke diashows geven op camera en tv.
Succes!

Rufus 14-05-2007

Naast de DSLR'n en compacts van Nikon, Sony, Samsung, Fuji en Ricoh leek het mij weleens leuk een compact cameraatje te hebben met flink wat zoom aan boord. De zwarte uitvoering van de V7 stond mooi te zijn, de omschrijving sprak mij aan en een beetje spielerei met een camera is op z'n tijd ook weleens grappig. En ervan uitgaande dat Casio zo van lieverlee de doorsnee compactprobleempjes wel onder de knie zou hebben ging ik tot aanschaf over.
Na zo'n 30 proefopnames met verschillende instellingen zakte me de digitale broek toch behoorlijk op de knieën. 't Is een leuk speeltje, dat zeker, maar de beeldkwaliteit is om te huilen. De optische stabiliser kan dan weliswaar aanwezig zijn, maar doet eigenlijk niks meer dan lui op z'n rug liggen. En dat is dan ook precies wat'ie in werkelijkheid doet. Omdat de lens verticaal beweegt, ligt ergens op de bodem van het kastje het sensortje minimaal beweeglijk te zijn. En is door die constructie nimmer in staat de bewegingen van je hand(en) te compenseren. Ruis te over, vertekening weliswaar inherent aan constructie lens, maar dan nog, flauwe beeldkwaliteit die zich in camera niet fatsoenlijk laat opkrikken. Nabewerking in verschillende fotobewerkingsprogramma's gaven wel wat verbetering, maar haalden in de verste verte niet de kwaliteit van de overige camera's in mijn bezit.
Na het weekend spoorslags terug naar de winkel en gebruik gemaakt van de mogelijkheid 't speeltje te ruilen voor een ander.
Wanneer je daarbij de relatief stevige (internet) prijs in aanmerking neemt, geef dan datzelfde geld of minder voor een Panasonic of een Ricoh R6 uit. Ook v.a. ISO 200 wat ruizig, maar bij lange na niet zo pluizig.

Mr Joske 11-04-2007

Was ergens opzoek naar een goede en degelijke camera.
Had al 2 casio`s versleten, en aangezien ik er goede ervaringen mee had, kon ik de aankoop van de ax-v7 niet laten.
Ik was zeer tevreden over de voorgaande Casio`s, maar dit apparaat verslaat echt alles van andere camera`s.
Ter vergelijk een aantal cameras erbij gehaald van vrienden en kennissen, zij kunnen het allemaal bevestigen. De casio liet de sony, panasonic, canon en de kodak tot niets verbleken.

Absoluut dus een aanrader.

Lekker klein en gemakkelijk mee te nemen, vuil maakt geen kans meer om in bewegende camera delen terecht te komen.