Olympus µ 790 SW oranje

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus µ 790 SW oranje op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Bufi 14-08-2008
Geschreven voor: Olympus µ 790 SW zilver

Had hem mee op boot-reis langs kroatische kust. De camera bijna niet meer van mijn arm gelaten omdat het zo makkelijk was om er zowat ALLES mee te doen zonder te hoeven nadenken. - Camera pakken en ... hups van de boot zo het water in zonder nadenken. Prachtig. En ook niet bang te hoeven zijn om ergens ermee tegenaan te stoten. Voor mijn gevoel heb ik wel zeer mooie foto's ermee gemaakt van zeer goede kwaliteit (voor een digitale compact-camera zeker!!) Alleen is het vooral onder water wennen, dat het objectief niet in het midden zit om ermee blind onder water te schieten... - Wel geinig om nu ook echte vakantie-strand-zwem-water-luchtbed foto's te hebben...

Kajo 29-07-2008
Geschreven voor: Olympus µ 790 SW oranje

Gebruikt op Aruba. Onderwaterbeelden zijn prima, zowel foto als film. Het blijft natuurlijk voor amateurs, maar boven verwachting. Boven water is de beeldkwaliteit niet super.Ik vindt hem vooral leuk voor beginnend onderwaterfotografie.

Leetje 16-07-2008
Geschreven voor: Olympus µ 790 SW zwart

Ik heb deze camera nu enkele maanden in huis en hij bevalt mij prima! Ik heb hem vooral gekocht omdat hij ook onder water foto's kan maken. In eerste instantie was ik een beetje huiverig om hem onder water te doen maar uit eindelijk uitgeprobeerd en hij doet het nog steeds! Ook het gebruikers gemak is prima. Je kan nederlands instellen als taal van het toestel dus dan is het makkelijk begrijpen. Ik vind het voor huis tuin en keuken gebruik een prima toestel.

Hans M 10-06-2008
Geschreven voor: Olympus µ 790 SW oranje

Op zich natuurlijk fijn dat hij stevig in elkaar zit en dat hij water hebben kan, maar de kwaliteit van de geschoten plaatjes viel me nogal tegen.

Wij hebben ook nog een lumix 5 mp camera ( vorig jaar voor ruim honderd euro gekocht) en die maakt boven water veel mooiere, scherpere foto's dan deze olympus. Desalniettemin zal de kwaliteit voor de meeste mensen voldoende zijn.

Mocht je de stevigheid en waterbestendigheid niet belangrijk vinden , dan kan je voor minder een betere camera kopen.
Plaatsing van de knoppen, en met name de zoomknop , is slecht.
Ander minpunt vind ik het gemis aan een echte 28 mm (eq.) groothoek.

Waterbestendigheid nog niet getest , behalve in de gootsteen. 9gek idee om zo'n ding onder te dompelen trouwens)

Andre-mechelaar 10-12-2007
Geschreven voor: Olympus µ 790 SW groen

De doorslag om deze camera te kopen was het feit dat hij water en stofdicht was. Ik ben altijd buiten bezig met honden. Ik was bekend met Olympus omdat ik al in het bezit ben van een Olympus camera die echter niet zo compact is dat hij in mijn jas kan worden meegenomen. De kwalitiet van de foto's en ook het gebruikersgemak van het toestel is zeer goed. De gebruiksaanwijzing is in no time onder de knie.
Ik vind de camera een aanrader voor outdoormensen.

mju fan 25-10-2007
Geschreven voor: Olympus µ 790 SW oranje

Ik heb het nu 2 maanden in bezit. Een supertoestel. Erg handig in gebruik en voor een point to shoot camera maakt het zelfs indoor goede fotoos. Als je op zoek bent naar een compact toestel waar je niet voorzichtig mee om hoeft te gaan..... zoek niet verder. Ik heb het toestel altijd zonder hoes in mijn broekzak en kan dus meteen een foto schieten.