Sony Cyber-shot W DSC-W120 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot W DSC-W120 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

iRenaat 16-04-2009

Ik heb deze camera nu ongeveer een jaar in bezit, en ik ben er nog altijd heel tevreden van. hij start snel op, voorgeprogrammeerde functies van op het wieltje werken goed, foto's zijn scherp, batterij gaat héél lang mee, scherm kan worden uitgezet (handig voor musea waar je geen foto's mag nemen), flitser is bijna nooit nodig(geeft natuurlijker foto's), enz.
De behuizing is volledig uit aluminium, de camera geeft hierdoor echt een solide gevoel. Zoomen op genomen foto's gebeurt in vgl. met andere camera's enorm snel, ...

De ideale reiscamera dus.

ellepel 04-02-2009

Ik had hiervoor een Nikon Coolpix. In eerste instantie was hij goed, maar na verloop van tijd werd hij steeds trager. Opnieuw opladen na een foto met flits duurde ruim 10 seconden. Dat was voor mij de voornaamste reden voor de aanschaf van een nieuwe camera.

Ik heb de Sony DSC-W120 (pink) nu ruim een maand en ben er ontzettend blij mee. De camera is handzaam, snel en maakt goede foto's. Met of zonder flits, de foto's zijn prachtig! De diverse functies als lachherkenning en gezichtsherkenning zijn natuurlijk grappig, maar zul je niet iedere keer gebruiken. De batterij gaat lang mee vind ik. Wat een leuke bijkomstigheid is, is dat de camera in verschillende kleuren geleverd kan worden.

Kortom, een ideale camera voor mij! Ik kan hem iedereen aanraden.

anke 89 02-02-2009

hele mooie camera. ( pink) ik ben nu ruim een maand in bezit.
ik ben er erg tevreden mee. hij is mooi klein en compact. de foto's zijn erg mooi.
erg geschikt als huis, tuin en keuken cameraatje.
wel moet ik nog even beter bekijken wat alle icoontjes zijn. ik heb nog niet alle functies optimaal gebruikt.
echt een aanrader.

A2P 19-10-2008

Precies wat ik zocht! Een klein handzaam cameraatje om foto's te maken van het gezin, marktplaats spullen of het werk. Daar is geen superfotokanon voor nodig :-)
De Sony is duidelijk weer een flinke stap verder dan de Nikon van 6 jaar oud die we hiervoor hadden: hogere resolutie, niet meer zo'n priegelig scherm, eenvoudige bediening en filmen met geluid.
Ik heb 'm meteen op vakantie gebruikt in allerlei situaties, binnen en buiten. Buiten en in voldoende licht zijn de foto's altijd goed. In het donker al snel bewogen (heb de groene stand gebruikt) en onbruikbaar. Met tegenlicht van de zon krijg je roze strepen (ook in de filmstand). Niet meer doen dus, fotograferen met tegenlicht.
Ondanks de kritische punten wel heel tevreden vanwege de prima prijs/kwaliteitsverhouding en het handzame formaat.

le 09-09-2008

Vooraf verwachte ik niet veel van dez camera. Ik heb vanaf 2001 veel ervaring met digitale fotografie en mijn dochter wilde voor haar verjaardag dit toestel. Zij fotografeert vanaf haar 6 jaar al digitaal en wordt gek van haar vader met al zijn aanwijzingen. Ik heb het haar nog geprobeerd uit haar hoofd te praten, maar zij wilde klein en veelzijdig. Ik heb 2 uur geexperimenteerd en ben enorm onder de indruk.
Natuurlijke kleuren, snel en met weinig licht indrukwekkende foto ;s. Het kostte mij moeite om toe te geven dat ik de ontwikkelingen zwaar heb onderschat. Ik zal mijn digitale spiegelreflex er nog niet voor opgeven. maar ik sluit niet uit dat ik veel van het toestel gebruik ga maken.
Wie heeft dit 5 jaar geleden voor mogelijk gehouden.

zomer01 07-08-2008

prima camera, ruim een maand in bezit, zeker voor dat geld.
Goede batterij kan eindelijk genoeg foto´s nemen, was pennlites gewent, maar dit is stukken beter.
Camera heeft ruim genoeg mogelijkheden voor huis tuin en keuken foto´s. Lekker klein en een mooi scherm.

smetske 05-08-2008

sinds gisteren (04-08-08) in het bezig van deze prachtige camera. Na het nalezen van de reviews hier de knoop doorgehakt en voor mijn vriendin de W120 pink gekocht. Mooi design, snel opstarten en goede menu. Zeer gemakkelijk te gebruiken en zeer leuk en handig als je de verschillende posities van de draaiknop aanduidt dat het toestel zegt voor wat voor foto omstandigheden de functie is. Trekt zeer scherpe en duidelijke foto's. Zeer handige zoekfunctie waar hij de personen hun gezicht zoekt en de lachtfunctie is ook zeer leuk en handig gevonden

rf1002 10-07-2008

Mooie camera.
Hij maakt een erg degelijke en stevige indruk. Vooral de aluminium finish vind ik erg mooi.
Het menu is goed te gebruiken en ook mooi vormgegeven. De diashow met muziek is een leuke extra feature.
Fotokwaliteit is erg goed. Hij maakte mooie, scherpe en heldere foto's.
Het voordeel boven de W110 (kleine broertje) is de stabilisator die de kans op onscherpe fotos vemindert.
Het nadeel van deze camera (eigenlijk van elk Sony-product) is de Memory Sick Duo die je alleen met adapter op je SD reader kunt aansluiten. Hij is daarmee ook alleen te gebruiken in je Sony producten. Ook is de usb-aansluiting weer anders dan de gewone Mini-USB. Dat is, naar mijn mening, onnodig moelijk doen.
Voor de Linux-gebruikers onder ons: door een of ander patent van Sony kan de Memory Stick Duo niet via de SD-reader op de PC aangesloten worden. Dat moet dus door middel van de bijgeleverde USB-kabel. Ikzelf gebruik openSUSE 11.0 en kan prima met de camera werken.
Al met al een echte aanrader!

Meola 05-07-2008

Toestel enkele dagen in bezit en de eerste indruk is positief.
Ons vorige toestel was een canon A40, dit is in verschillende opzichten een flinke sprong vooruit.(de A40 is een goed en degelijk toestel maar de techniek gaat ook hard vooruit)
Bediening erg makkelijk, zonder het boekje te lezen kun je vlug aan de gang.
Echter tijdens deze eerste verkenning viel op dat als het toestel op een raam of lichtbron gericht is er verticale paarse strepen op het LCD te zien zijn, deze zitten niet in de foto en de strepen verdwijnen ook als je het toestel van de lichtbron af went.
Mijn vraag, is dit normaal, hebben jullie dit ook??
Verder ga ik geen oordeel vellen over de camera omdat ik het apparaat nog maar weinig gebruikt heb.

Sony DSC-W120 25-06-2008

Ik heb deze camera gekocht omdat ik toe was aan een nieuwe, hij bevalt me dan ook zeer goed. Lange batterij duur, snel met opstarten en ook veel functies. De kwaliteit van de foto's is zeer goed, in geen een foto is ruis te bekennen. Wat ik ook heel wonderlijk vind is de Smile Shutter, dan maakt de camera pas een foto als de persoon lacht. Al met al een zeer goede camera voor een mooie prijs. Alleen een minpunt maar dat is niet van de camera zelf maar van de verkoper is dat ze zeiden dat er geen zwarte was. Maar die is er dus gewoon wel! Dus ik ga er nog wel mee terug om hem te ruilen voor een zwarte.

Groetjes.

Sandra1988 23-06-2008

ik ben nu ongeveer een maand in het bezit van deze camera, ik vindt het een heel handig toestel. ook vindt ik het dat de batterij lang mee gaat! kort om kan alleen maar pluspunten geven voor dit toetsel zeker een aanrader.

mr JanZ 21-06-2008

Mr JanZ: Na levering meteen uit de doos gehaald en aan het proberen gegaan.
Diverse foto's geschoten op de automatische stand.
Ik was er van uit gegaan dat de foto's in iedergeval scherp zouden zijn.
Jammer, niet dus.
Alle foto's waren onscherp en korrelig!
Met veel omhaal en handmatige instellingen één scherpe foto kunnen maken.
Het lijkt wel of het toestel niet scherp steld op het object in de groene kadertjes maar ongeveer 1 meter erachter.
De kleuren kloppen ook niet, paars word blauwachtig ed.
Toen maar contact opgenomen met de leverancier.
Deze mensen waren zeer vriendelijk, vroegen of ik het toestel wou ruilen voor een nieuwe of dat ik geld terug wou.
Aangezien ik geen vertrouwen meer had in dit type heb ik gekozen voor geld terug.
Ik heb het paketje weer ingeleverd bij hun en 5 dagen stond het geld weer op mijn rekening.
Netjes opgelost dus.
Heb nu een panasonic FS5.
Wil nooit meer iets anders!

peerke1950 12-05-2008

Ik heb de camera nu iweek in mijn bezit, ik ben geen techneut maar ik kan er goed mee omgaan de camera geeft precies aan wat je moet doed,een prima aankoop. hij krijg van mij een 10.

pedro 66 28-04-2008

na een sony p73 gehad te hebben is dit wel heel wat anders.deze heeft een veel handiger formaat en is veel lichter,maakt ook veel scherpere foto,s en is heel gebruiksvriendelijk.
het toestel is heel snel gebruiksklaar en door de steadyshot kan de foto bijna niet mislukken,althans
het is bij mij tot op heden goedgegaan en ik heb in die paar dagen al heel wat foto,s gemaakt en allemaal met een goed resultaat.

sjorske 21-04-2008

Ruim 2 weken in bezit, een geweldig toestel. Haarscherpe beelden, mooie kleuren. Ook kan men hem afstellen op lachfuntie (heel handig) zodra men lacht maakt hij een foto. Toestel is klein en makkelijk mee te nemen in vestzak. Heeft een 2,5 inch beeldscherm. Ik zet het toestel op de beste kwaliteit en dan heb je prachtige foto's. Een echte aanrader!