Canon Digital IXUS 210 roze

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon Digital IXUS 210 roze op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Ixuskenner 03-01-2011
Geschreven voor: Canon Digital IXUS 210 zwart

Heb de ixus 210 een paar weken in bezit en is werkelijk een heerlijk toestelletje om mee te fotograferen! De meeste reviews die ik lees zijn van mensen die niet weten hoe de canon 210 werkt of ze hebben de juiste instellingen niet ingesteld. Onscherpte kan zijn omdat de pixels per foto misschien op 1.2 mb staan....verander de instellingen en zorg dat de foto zeker 3.5 mb is en je zal zien dat ie dan vele malen scherper is, op posterformaat(L)(maximaal pixelformaat) en niet op briefkaart of iets anders! Ik geniet elke dag van m'n ixus 210!

jorisvo 19-12-2010

Hallo,

na lang wikken en wegen toch deze camera gekocht (bij de Saturn), met het idee van mocht hij niet bevallen gaat hij meteen terug. Dat ging hij ook. Ik vind de camera een kwaliteit foto's maken van een goedkope pocket camera, en ik had het gevoel dat ik vooral betaalde voor het 'gadget' gehalte. Als gadget leuk, als foto-camera minder (en daar koop je zo'n ding toch voor). Voor mij is het uiteindelijk een Sony W380 geworden die ook nog eens 40 euro goedkoper is en mooiere foto's maakt en leuke opties (zoals sweep panorama wat erg leuk is)

peer2007 25-11-2010
Geschreven voor: Canon Digital IXUS 210 roze

Ik maak uitsluitend foto's in de auto-modus (niet te moeilijk, maak er zo'n 6000/jaar). Ben niet erg tevreden over het resultaat. Alleen bij zeer goed licht zijn de foto's acceptabel, anders over het algemeen behoorlijk onscherp. Heeft m.i. vooral te maken met het ontbreken van de mogelijkheid de foto superfijn (veel Mb's) op te slaan, hetgeen tot gevolg heeft dat de foto een kleiner bestandsformaat (minder Mb's) heeft en dus, het kan volgens mij niet anders, kwalitatief minder is; ook de gebrekkige beeldstabilisatie is debet aan de onscherpe foto's. Dat de camera ook bij mij toch redelijk scoort heeft te maken met de andere, vertrouwde kwaliteiten van Canon camera's. Het gaat mij toch vooral om een mooie, scherpe foto. Ik ga dan ook op zoek naar een andere camera.

aartshar 03-08-2010
Geschreven voor: Canon Digital IXUS 210 zwart

Nu 1 week uitgeprobeerd,ter vervanging van mijn oude goedkopere dig.compact Sony DSC- S75. Reeks foto's gemaakt in de zelfde omstandigheden, zelfde onderwerpen en in de zelfde programma's met beide camera's. Het gebruiksgemak van de Canon is voortreffelijk evenals de scherpte van de monitor. De scherpte van de foto's van de Canon laten echter te wensen over in vergelijking met de oude Sony. Zelfs zo teleurstellend, dat ik Canon daarover heb gebeld. Het antwoord van de mevr. aan de telefoon was verbazingwekkend. Ze wees op alle andere kwaliteiten van de Canon en vertelde me dat ik de (on)scherpte van de Canon tov de Sony niet mocht vergelijken. Appels met peren vergelijken, noemde ze dat. 'n Verbazende reactie omdat het nu juist vooral om scherpe foto's gaat. Verder valt op de korte bedrijfsduur van de accu en het feit dat er geen voorkeursinstellingen mogelijk zijn mbt het diafragma. Verder een zeer interessante camera. Indien ik alles tevoren geweten had dan denk ik niet dat ik weer dezelfde keuze had gemaakt.

Zomer10 28-07-2010

Helaas lette ik even niet goed op en kreeg zand in de lens van mijn Canon Digital IXUS 970. Ter vervanging goed gekeken en de Ixus 210 gekozen.
Jammer genoeg brengt de camera mij niet wat ik verwacht had. Hij is traag en de opnamen zijn vaak niet scherp. Doe ik iets fout? Is het misschien makkelijk op te lossen door instellingen te wijzigen?

Hoop eerlijk gezegd dat het aan mij ligt en niet aan de camera! Heb nu spijt van de aanschaf
Touchscreen werkt overigens perfekt, zonder handleiding snap je het binnen een paar minuten!

Rudy14 27-07-2010
Geschreven voor: Canon Digital IXUS 210 zwart

Ter vervanging van mijn oude Ixus i zoom heb ik deze Ixus 210 gekocht. Bij de eerste aanblik viel mij op dat het toestel groter is geworden, maar vooral zwaarder. Ik heb er nu een aantal foto's mee gemaakt en de kwaliteit is goed. Echter het overzetten van de foto's naar de computer is m.i. wel erg omslachtig t.o.v. de Ixus i zoom. Bij de i zoom plaatste
je de camera op het dockingstation en de foto's werden geladen. Tevens was dit ook het oplaadpunt van de camera (super handig), waar ik nu voor de accu een aparte lader heb gekregen. Om de interfacekabels (foto & HDMI) op de camera aan te sluiten moet ik klepjes openen, die dusdanig iel geconstrueerd zijn, waarvan je denkt of deze het een lange tijd vol zullen houden (minpunt!).
Het touchscreen scherm werkt naar behoren, alhoewel ik de indruk heb dat het een beetje traag werkt.
Ik ben nu nog bezig met het experimenteren met deze camera.
Verder verwacht ik er, net zoals mijn vorige Canon camera's, weinig problemen mee te krijgen.

odot 03-05-2010
Geschreven voor: Canon Digital IXUS 210 zwart

Ixus 210 is een heel gebruiksvriendelijk, mooi en degelijk toestel. Zeer scherpe foto's en zelden wazig.
Heel handig in de handtas te stoppen (mits beschermtasje).
Jammer dat er geen diafragma- en sluiterprioriteit is en dat er een tweetal programma's op zitten die vrijwel nooit gebruikt zullen worden.
Maar alles samen genomen is de Ixus 210 beslist een aanrader.Ik vreesde een beetje het touchscreen maar de ervaring leert dat het zelfs handiger is dan het klassieke "wieltje".
Ik ben nog steeds de camera aan het uitproberen en ben nog steeds verrast van het resultaat.
Ook de aankoopprijs ligt goed in de markt.

francje 06-03-2010
Geschreven voor: Canon Digital IXUS 210 roze

Geweldige camera. Vooral 24 mm groothoek. Er zitten veel functies op waardoor je binnen ook mooie heldere foto´s kan maken! Alles is touchscreen. Het lcd scherm is groot en heel fijn. Canon is altijd goed!

sannie007 06-03-2010

Na een IXUS 950 die prima beviel, ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe camera. Uiteindelijk ben ik op de Canon IXUS 210 uitgekomen. Deze heb ik nu 2 dagen in het bezit en wat me opvalt is dat een touchscreen echt super werkt. Je hoeft minder te kiezen/klikken om een instelling te wijzigen. Ik had niet gedacht dat het zo prettig werkte en dat al na 2 dagen.

Het menu is verder vergelijkbaar met de laatste IXUS versies. Wat ook erg prettig is, is de groothoeklens van 24mm. Zo krijg je vooral gebouwen er veel beter op. Door de 5x optische zoom hou je ook nog een redelijk bereik over (camera is 22mm dik). Door de 14 mpix, kun je eventueel ook nog best een deel digitaal zoomen. Ander voordeel is dat er voor binnen een gedimde flits gebruikt kan worden, zo zijn de foto's veel warmer qua kleur.

Kortom, ik ben nu al erg gelukkig met de aankoop en kan hem iedereen aanraden.

Het enige nadeel is dat deze een andere accu en tasje heeft als de IXUS 950 reeks.