Samsung WB600 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung WB600 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Jaapijo 12-10-2011
Geschreven voor: Samsung WB600 zwart

prima toestel tot dat ik last kreeg van een lensfout. lens wil dan niet meer in en scherm gaat op zwart en er is niks meer mee te beginnen. jammer ging net zo lekker

Jaapijo 11-10-2011
Geschreven voor: Samsung WB600 zwart

positief over dit toestel. tot dat ik last kreeg van een lens fout. is weg geweest naar samsung maar probleem is niet verholpen. bij het uitschakelen van het toestel gaat de lens niet meer helemaal in schelm word donker vervolgens is er niks meer mee te beginnen. accu er uit en er weer in mag niet helpen.

renechristien 31-12-2011

Jaapijo,

Ik heb het zelfde probleem. Kan je toestel nog resetten of os opsturen naar Samsung de enige oplossing?

Groeten,
René

bolle41 23-06-2011
Geschreven voor: Samsung WB600 zwart

Wat je van een camera mag verwachten is, dat hij goede foto's maakt, nou dat doet hij. Haarscherp met snelle overzichtelijke programma's een mooie zoem, en een behoorlijke brede hoek waardoorje veel van de omgeving op je foto krijgt. Licht prettig in de hand.
Kortom een aanrader. Geen spijt van de aankoop.

ZstPos 12-05-2011
Geschreven voor: Samsung WB600 zwart

De Samsung WB600 is een camera waarmee je de plank nooit mis kunt slaan. Het is een mooi en goed handelbaar toestel voor een scherpe prijs. Voor een leek als ik is het met dit toestel een koud kunstje onbewogen mooie foto's te maken; bijvoorbeeld d.m.v. de auto-, smart auto- en sceneinstelling te gebruiken (incl. de digitale- en optische beeldstabilisatie). Verder zijn er veel handmatige instelmogelijkheden, zoals: sluitertijd, diafragma, regelen van flitssterkte, helderheid en kleur etc. Ik vind het apparaat zeer intüitief werken. En niet te vergeten met 15x optische zoom!
kortom een super toestel voor beginners (en ik denk ook voor gevorderden) die een compacte camera met veel mogelijkheden zoeken voor niet te veel geld.

Sebasstiaan 21-03-2011
Geschreven voor: Samsung WB600 zwart

Voor de prijs en type camera (compact) en de veelzijdigheid van de lens kun je moeilijk klagen.
Maar (zoals eerder door iemand) vergeleken met een spiegelreflexcamera, zijn de foto's 3x niks, maar dat is ook geen vergelijking.
Zelf heb ik al jaren een Canon spiegelreflex en de kwaliteit van zo'n camera is in alle opzichten VELE malen beter.
Maar bij een spiegelreflex heb je dan nog niet eens een losse body of zoomlens voor de prijs van deze compacte Samsung.
Los daarvan is de camera in zijn eigen klasse een erg leuk en veelzijdig ding die vooral een hoge funfactor heeft. Niks is echt super maar alles bij elkaar maakt het een leuk geheel om altijd bij de hand te hebben.
Binnen bij sfeer licht vind ik het haast onmogelijk om een onbewogen foto's te maken.
En bij hogere ISO waardes worden de foto's erg flets en ontbreekt duidelijk contrast.
Tot ISO 800 hebben de foto's nog wel iets natuurlijks, maar gaat de ruis al naar het onacceptabele toe voor mij.

De lens is erg goed, in 24mm groothoek en 360mm zoom zijn beiden bereiken van hoek tot hoek scherp, en vooral buiten scoort deze camera dan erg goed.

Voor iedere beginner raad ik overigens aan om snel gewend te raken aan dat je zelf de witbalans aanpast aan de juiste situatie, en deze niet op automatisch zet.
Schijnt buiten de zon, zet de witbalans dan op zonnetje, en voor binnen met kunstlicht kies je een van de (drie?) verschillende kunstlicht opties, je zult zien dat je foto's natuurlijkere kleuren hebben.

De camera bied verrassend veel instelmogelijkheden, zo had ik niet verwacht dat er de mogelijkheid zou zijn om alles handmatig in te kunnen stellen, zoals de diafragma en sluitertijd.
En er zijn ook tal van filters waarvan sommige ook echt best leuk zijn.

Wat ik ook zeer opvallend vind is hoe de camera van een lichtelijk bewogen foto altijd een scherpe foto weet te maken in de na-behandeling.
Direct bij het maken van een foto zie ik kleine beweging en denk ik ah jammer, maar ga ik dan naar de galerij en open ik de foto nog een keer is de foto scherp.
Dit zit 'm volgens mij in de digitale stabilisatie die de camera ook gebruikt bij de Dual I.S functie.
Deze dual stabilisatie functie is trouwens een aanrader voor de echte leek die weinig wil instellen maar toch zonder flits binnen aardige foto's wil maken, maar ook buiten kan deze functie handig zijn, probeer 'm uit, werkt zeker.
In ieder geval vond ik het opvallend dat deze digitale stabilisatie altijd wordt toegepast, maar werkt niet bij hevige beweging natuurlijk.

Ook de digitale zoom valt niet tegen, dat had ik niet verwacht want zoals je misschien weet is digitale zoom niets anders is dan inzoomen op de pixels en dat is nooit mooi.
Maar toch doet de camera er iets mee waardoor het geen enorm wazige bedoeling wordt, ook al zal het zich nooit echt lenen voor grote afdrukken.

Toch kan ik de camera niet een heel hoge score voor zijn functies geven want een van de belangrijkste functies voor mij ontbreekt en dat had ik niet verwacht vandaag den dag.
Namelijk het opslaan in de EXIF data (foto details binnen het foto bestand zelf) in welke stand de foto gemaakt is, liggen of staand linksom or rechtsom.
Deze data kan door betere foto software gebruikt worden om automatisch in een keer alle foto's in de juiste positie te draaien.
Deze functie ontbreekt dus in deze camera en zorgt er voor dat je alle foto's met de hand goed moet draaien, en als je terug komt van vakantie met honderden foto's ben je dus nog wel even bezig.
Ook jammer dat er niet in RAW gefotografeerd can worden.

Ook een score voor degelijkheid kan ik al geven, want los van het feit dat de camera en uitgeschoven lens stevig aanvoelen, heeft de camera ook al een val vanaf heuphoogte overleefd, dus dat zit wel goed :-)

Conclusie: mocht je opzoek zijn naar een leuke alles in een camera met veel zoombereik voor weinig geld en ben je niet een enorme pixel zeepneus dan is deze camera zeker een aanrader.
Maar geef je minder om het zoombereik en meer om echtere foto's die ook binnen bij sfeerverlichting mooie kleurrijke en scherpe plaatjes maakt en toch compact is, dan zou ik wat meer geld uit geven aan de Olympus XZ-1 bijvoorbeeld, dit is na mijn mening de beste compact camera op dit moment.
De Canon s95 en Panasonic LX-5 zijn ook erg goed, maar hebben een minder lichtgevoelige lens.

Succes,

B.

sayonara 20-03-2011
Geschreven voor: Samsung WB600 zwart

Een geweldige toestel lekker gemakkelijk in gebruik maakt mooie duidelijke fotos ondanks 15x optische zoom want heb ook een andere merk toestel in bezit met 26x optische zoom dan is de Samsung wb600 duidelijker enige nadeel vind ik er aan dat is een erg korte usb kabel/ac-adapter dat vind ik de enige nadeel

Joyce83 14-03-2011
Geschreven voor: Samsung WB600 zwart

Toestel nu twee dagen in mijn bezit. Heb wat moeite gehad om de serie opname te vinden. Deze kun je vinden als je de draaiknop op P zet en dan naar menu gaat. Staat dus niet in het menu als je hem op automatisch hebt staan (indien het bij andere mensen anders is hoor ik het graag). Enige jammer is dat hij van de serieopname wat kleinere bestanden van maakt. Zou liever zien dat hij dan iets minder per seconde maakt maar dan normale maat.

Maakt goede foto's, voelt stevig aan, fijn menu waarin duidelijk vermeld wordt wat je met een functie kunt doen. Voor de prijs een toestel met veel mogelijkheden.

Wat hier eerder aangegeven is geworden dat het zoom geluid storend zou zijn in een filmpje heb ik zeker geen last van. Hoor het niet eens. Maar goed daarbij is het ook nog eens als je super wilt filmen koop dan een videocamera ipv fototoestel.

rob577 28-12-2010
Geschreven voor: Samsung WB600 zwart

Heb de wb600 een paar dagen in bezit en ben erg enthousiast over de camera. Past makkelijk in een jaszak en doet in kwaliteit nauwelijks onder voor een spiegelreflexcamera die veel duurder is dankzij de prima schneider-kreuznach lens.
Met zoombereik van 24-360 mm heb je niets meer te wensen over.
Ik heb er wel op e-bay voor 25 euro een externe lader met 2 exta accu's bijgekocht.
Heeft wel lachdetectie en maakt automatisch een foto als de camera iemand ziet lachen!
Maakt ook een extra opname als iemand met zijn ogen knippert.
Accu goed voor 3 uur constant gebruik.
Heeft ook sluitertijden voorkeur en diafragma voorkeuze mogelijkheid.
Maakt ook onder minder gunstige lichtomstandigheden nog een scherpe foto bij 15x zoomen mbv. de dubbele stabilisatie. (optisch en digitaal)
Kortom een aanrader met prima prijs/kwaliteitsverhouding.

Richey 11-12-2010
Geschreven voor: Samsung WB600 zwart

Geweldige camera met vele mogelijkheden.
De 15x optische zoom is verbluffend goed en blijft scherp.
Hiervoor een ixus gehad, maar deze Samsung WB600 doet daar niet voor onder.

Ook voor de niet geoefende fotograaf een uitstekende keuze.

Jeffrey86 23-09-2010
Geschreven voor: Samsung WB600 zwart

Zonder dat ik veel verstand van camera's heb, heb ik deze 2 maandjes geleden gekocht na veel reviews te hebben gelezen en de spec's te hebben vergeleken met andere vergelijkbare camera's.

VOlgens mij is het zoals hier al vermeld is, het met name van belang wat jij belangrijk vind. Ik wilde zelf met name diafragma en sluitertijd goed in kunnen stellen. Dat kan naar mijn idee prima, een statiefje is echter wel handig als je hiermee gaat spelen.

Ook de stabiliteit valt mij 200% mee! Heb in venetie op een schommelende boot en relatief ver ingezoomd toch nog scherpe foto's kunnen maken!

Ik vond met name de zoom en hoeveelheid functies belangrijk, volgens mij heeft dit toestel dan ook een goede prijs/kwaliteit verhouding!

Enige nadeel is (maar dat zal misschien wel bij alle camera's zijn), dat hij behoorlijk traag wordt als je veel foto's hebt en daar doorheen wil scrollen. Ik had op gegeven moment 800 foto's gemaakt. Wanneer je dan foto 400 wil bekijken, duurt het nogal lang voordat je daarheen gebladerd bent...

PetervK1 18-06-2010
Geschreven voor: Samsung WB600 zwart

Voor die prijs een prima toestel.

Ik heb hem een paar dagen in bezit en ben driftig aan het uitproberen.

De optische zoom is lekker groot(15x), maar wel langzaam.

Hij heeft wat moeite met het herkennen van gezichten en filmen is niet zijn sterkste punt.

Hogere Isowaarden schuwt hij niet.
Tot 800 Iso is er weinig ruis te zien.

Kortom, voor die prijs, een prima toestel.

mdeklinck 26-04-2010
Geschreven voor: Samsung WB600 zwart

deze camera genomen i.v.m prijs en handmatig sluitertijd en diafragma voorkeuze
zat te twijfelen tussen panasonic , sony , canon
maar koos uiteindelijk voor de samsung door de goede beoordeling WB550

+goede foto's
+beeldstabilisatie zeer goed zelfs met 15x zoom
+ligt goed in de hand

pas net in bezit
binnenkort op vakantie dan kan ik er pas meer over zeggen