Samsung WB750 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung WB750 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

janvanderstraten 28-02-2013
Geschreven voor: Samsung WB750 zwart

Ik heb deze camera al enkele weken intensief gebruikt.
Een handige snelle compacte camera met een zeer gunstige prijs/kwaliteit verhouding die bovendien mooie en haarscherpe foto`s oplevert. Vooral bij dichtbij opnamen kom je met deze camera tot verrassende resultaten.

J.Huizing 23-09-2012
Geschreven voor: Samsung WB750 zwart

De vorige camera die ik had was een Kodak Z650, en wegens de komst van een kleine was het tijd voor een betere camera.

Deze camera was na het checken op kieskeurig 1 van onze favorieten geworden.

Bij aankomst heeft mijn vrouw hem uit geprobeerd, en voor iemand die normalitair moeite heeft met foto camera's was ze hier meteen weg van.

Ik ben zelf ook met de camera aan het spelen geweesd en ik moet zeggen er was al geen vergelijk met mijn oude camera, maar ik heb in de afgelopen jaar wel wat vaker bij winkels mogen uitproberen en het enige wat kwalitatief mooiere foto's maakt is een spiegelreflexcamera.
Maar als je dus prijs/kwaliteit vergelijkt heb je aan deze een goedkope, simpele goede fototoestel.

Let wel, ik heb op aanraden van menig kieskeuriggebruiker meteen de snellere kaart erbij gekocht, en dat maakt waarschijnlijk wel een groot verschil.

Kwaliteit foto was zeer goed, wel even uitzoeken welke stand en flitskracht nodig is, maar eenmaal daar aan gewend is het foto's schieten tot jij er bij neer valt.

Mogelijkheden, meer als genoeg.

Gebruikersgemak, simpel en snel aan te wennen.

Vormgeving was voor mij even wennen, maar dat krijg je ook als je een wat massievere camera gewend bent.

Degelijkheid is natuurlijk nog niet na een kleine week aan de order geweesd. Toch kijk ik met vrees na die draaiknopjes die ergens zeer zwak lijken, maar natuurlijk niet hoeven zijn... kwestie van hoe je met je camera omgaat.

margrietha kk 21-08-2012
Geschreven voor: Samsung WB750 zwart

Heel veel camera voor weinig geld. Prachtige foto,s mee gemaakt in de wildtuin rsa. Persoonlijk gebruik ik veel de P-stand en dan kun je met de FN knop snel een paar instellingen aanpassen zoals + of - correctie wat ik veel gebruik. Heeft al behoorlijk wat meegemaakt en daarom denk ik dat de degelijkheid wel goed is. Fijne kleine camera met 18x zoom. Heb vroeger erg veel met een grote fototas rondgelopen met extra lensen en zo. Wat een gesleep. Zie je nu ook weer terug komen. Dan denk ik waarom doen mensen dat als je met dit soort camera's eigenlijk al je vakantie foto's met zeer goede kwaliteit kunt nemen. Ik hoef dat gesleep van vroeger in elk geval niet meer, je stopt de camera zo in je broekzak...
Een ding: gebruik echt een snelle sd kaart. Ook daar zit per merk behoorlijk verschil in ondanks dat ze klasse 10 heten maar met de juiste kaart gaat het wegschrijven snel.

mau m 25-08-2012

beste margrietha,
ik overweeg deze camera ook aan te schaffen, maar weet niet welke snelle kaart ik moet hebben voor het zo snel mogelijk wegschrijven van de opname. Heeft u tips?

Tienie87 19-12-2012

Mag ik vragen welke standen/instellingen u gebruikt? Wellicht dat ik dan wel foto's naar wens kan maken.

ReneAP 03-08-2012
Geschreven voor: Samsung WB750 zwart

Daar ik een wat kleinere camera wilde hebben die makkelijk mee te nemen is kwamen wij uit op de Samsung WB750. De foto's zijn zeker niet slecht en de zoom functie is echt een aanrader. De foto's hebben natuurlijke uitstraling en niet zoals je wel eens ziet van die overdreven kleuren. Bij het filmen in 720P en geen 1080P (heeft het toestel niet) zien de filmpjes er redelijk goed uit maar mijn telefoon maakt mooiere (ook 720P). Bij het in en uit zoomen hoor je duidelijk het motortje. Niet dat het heel storend is maar je hoort het wel. Hou er wel rekening mee dat de batterij erg snel leeg raakt bij het filmen. Ik heb het toestel sinds december 2011 in bezit en het is al 2 keer terug geweest. Eerste keer was de power unit kapot en de tweede keer is het lenzenstelsel vervangen want scherpstellen was er niet meer bij. Beide keren was de service goed. Voor mensen die een compact camera willen hebben die zij in hun binnenzak willen meenemen en ook nog eens redelijk goede foto's maakt is deze Samsung WB750 zeker een goede optie.

bape 02-09-2012

Volgens mij wel 1080p filmen
Resolutie is nl. 1920 x 1080.

reviewschrijver 14-07-2012
Geschreven voor: Samsung WB750 zwart

De camera heb ik nu een aantal dagen in bezit. Het is een prima camera. Hij is net iets geavanceerder dan een point-and-shoot camera voor de echte beginner, aangezien je bij deze camera met een draaiknop ook waardes van ISO, Diafragma, sluitertijd etc. kan veranderen. De camera bezit een vrij groot display wat scherp genoeg is om je foto's op te bekijken. Verder een prachtige grote Schneider Kreuznach lens met 18x optische zoom en nog een aantal keer digitale zoom. Dit vind ik erg fijn, je kan van heel ver dingen zeer scherpe foto's maken. De 1080P film functie werkt ook prima, en de zoom tijdens het filmen is vrijwel geluidloos. De enige nadelen die ik had kunnen vinden is dat de draaiknop bovenop ietsje gammel is, en dat bij de sluiterknop het niet echt duidelijk is wanneer je precies scherp stelt en wanneer je echt de foto maakt. Ook duurt het een seconde of 2 voordat je foto is opgeslagen met een klasse 10, 30mb/sec schrijfsnelheid geheugenkaartje. Op sommige momenten kan dit nadelen hebben. Verder 100% tevreden met dit toestel, en nog geen échte negatieve punten kunnen vinden.

moeilijkekeuzes 30-05-2012

Plus:
18x zoom, mooie scherpe foto's, compact maar niet te klein voor grote handen. Full HD filmen met mogelijkheid om uit deze filmbeelden foto's te maken.
de HD beelden hebben wel een dual-core pc nodig, dus aanschaf van een camera leidt tot aanschaf nieuwe pc.

Min :
Draaiknopje doet wat gammel aan, misschien gaat deze constructie jaren mee, maar 1e indruk was dat dit dan waarschijnlijk snel stuk gaat.
Snelheid van het wegschrijven. Dit was voor mij de reden om hem terug te geven aan de leverancier.
echt heel langzaam.(op sdhc class 10)

Mijn huidige 6jaar oude olympus Sp320 die ook al niet bijster snel was had eerder foto's weggeschreven dan deze nieuwe camera.(misschien niet helemaal eerlijke vergelijking gezien 7MP vs 12MP, maar ik had gehoop dat de technologie inmiddels de snelheid van de camera's verbeterd had.)

Trumani 22-05-2012
Geschreven voor: Samsung WB750 zwart

Via de website van Camera.nl had ik een Canon Powershot SX230 gekocht omdat ik altijd goede ervaringen met Canon had. De beeldkwaliteit hiervan viel mij helaas zwaar tegen in vergelijking met mijn vorige Canon.
Toen ik dit liet weten aan Camera.nl was het geen probleem om de camera na een paar weken nog om te ruilen voor een andere. Een van hun adviezen was de Samsung WB750, een camera in dezelfde prijscategorie.
Ik heb hem nu een paar dagen in gebruik en ben er erg tevreden over. De beeldkwaliteit is top en de mogelijkheden zijn voor een compactcamera erg uitgebreid. Zo is zelfs bracketing is mogelijk zodat je HDR-foto's ermee kunt maken. De 18 x zoom is ideaal en de stabilisatie goed. Als je de camera goed stil houdt krijg je ook bij ver inzoomen weinig of geen onscherpte. De camera is ook snel met opstarten en foto's maken. Je bent daardoor snel klaar voor de volgende foto. Dat is ook een groot pluspunt. De mogelijkheid om panorama's te maken en full HD te filmen zijn leuk. Zelf gebruik ik die mogelijkheden niet vaak.
De vormgeving is prima, lekker compact. Handig om overal mee heen te nemen.
De degelijkheid is prima.
Over het gebruiksgemak: de verschillende opties die onder Scene staan zijn erg handig om snel goed foto's te maken in elke situatie.
Wat ik lastiger vind is de volledig handmatige stand (M-stand). In die stand is het wat omslachtiger om sluitertijd, diafragma etc. in te stellen. Maar het is maar de vraag of je die stand vaak wilt gebruiken bij een compactcamera.
Kortom, ik ben er erg tevreden mee en zal hem (bijna) dagelijks met plezier gaan gebruiken.

Over de service, behulpzaamheid en klantvriendelijkheid van de medewerkers van Camera.nl ben ik zeer te spreken. Ik heb ze een paar keer aan de telefoon gehad. Ik werd netjes en goed geholpen en ze hadden alle tijd voor me. Ik vind het erg netjes dat ik de camera waar ik niet tevreden over was zonder problemen kon omruilen. Super!
Camera.nl bedankt!

Dirkse2 24-04-2012

Een supercamera!
Hij voelt stevig aan, ligt lekker in de hand en is niet te zwaar.
Hij maakt hele scherpe, heldere foto's. Binnenhuis kun je rustig zonder flits fotograferen. Hij maakt ook met weinig licht hele mooie foto's met levensechte kleuren en zonder ruis.
Het toestel start razendsnel op en maakt ook razendsnel foto's (ik gebruik een class 10 sd kaartje), dus ook geschikt voor sportfoto's.
Je kunt er panoramafoto's mee maken en je kunt ook in hd filmen. De filmbeelden zijn echt heel scherp.
Je kunt allerlei zaken handmatig instellen (diafragma, witbalans, enz), maar natuurlijk ook het toestel alles automatisch laten bepalen (geeft bijna altijd een mooie balans).
Kortom dit toestel is voor zowel de ervaren als een beginnende fotograaf een zeer goede keuze.
Je moet het natuurlijk niet vergelijken met een dslr, maar voor een compactcamera is hij zeer goed. Ik kan tot nu toe niks negatiefs ontdekken en geef daarom een tien. Ben dus zeer tevreden.

wij2en 18-07-2012

wij hebben deze camera nu 1 weekje, buiten maken we er erg goede foto's mee, maar in huis krijg ik het niet goed voor elkaar, bijna allemaal te donker, staat hij op automatisch flitsen dan nog gaat hij niet aan of flitst wel maar is de foto nog donker.
op welke stand kan ik binnenshuis(in de avond) beste foto's maken?

mdw49 21-02-2012
Geschreven voor: Samsung WB750 zwart

Praktische camera met veel mogelijkheden en heel mooie foto's,inderdaad zijn de avond/nachtfoto's van een erg goede kwaliteit, duidelijke gebruiksaanwijzing op bijgeleverde cd. Kortom een prachtige camera. Alleen nog even zelf een SD kaart kopen.

lonie1954 17-01-2012
Geschreven voor: Samsung WB750 zwart

Een heel mooie fotocamera.
Maakt hele mooi foto's.
In het donker maakt hij ook heel goede foto's en daar zat ik op te wachten. Mijn oude toestel maakte slechte
foto's in het donker. (veel ruis).
Veel mogelijkheden zoals foto's bewerken etc.
Ik ben heel blij met mijn camera

ste.baars 09-01-2012
Geschreven voor: Samsung WB750 zwart

Super toestelletje als het gaat om de prijs / kwaliteit ! De mogelijkheden zijn legio. Met name de fotograferen in slecht verlichtte ruimtes komen de opnames juist goed tot hun recht. Beter dan verschillende andere compact camera's die ik versleten heb. ( Fuji / Canon ). De optische zoom is natuurlijk fantastisch, panorama foto's is gewoon leuk. Hoewel toch wat groter als een simpele kleine compactcamera, steek je het toestel toch eenvoudig in je broekzak. Kortom: aanrader !

ste.baars 28-04-2012

Nog altijd een prima camera. Ik ben er erg tevreden mee.

dkerkhoff 06-01-2012
Geschreven voor: Samsung WB750 zwart

Wat ik absoluut geweldig vindt aan dit toestel, is dat zelfs in donkere omgeving, zonder flits, hij nog haarscherpe en heldere foto's maakt. Dat was voor mij de reden om hem uberhaupt aan te schaffen. Veel opties erop, maar het is nog wel aardig zoeken om tot het juiste te komen. Het bevalt me dat de flitssterkte is aan te passen, waardoor je niet overbelichte foto's krijgt. Videobeelden zijn prima: scherp. En terwijl je video opneemt toch foto's kunnen maken. Dat zorgt wel voor mindere foto's. Zoom, macro, groothoek: zeer tevreden. Doet tot nog toe alles wat beloofd is. En handzaam!

WKees 20-11-2011
Geschreven voor: Samsung WB750 zwart

Wat een enorme teleurstelling deze WB750 fotocamera.
De foto's en de mogelijkheden zijn prima, maar wat is dit toestel ontzettend traag.
Gebruik je de smart-mode waarbij automatisch geflitst wordt, dan moet je eerst 3 seconden wachten totdat de melding 'Vewerken van gegevens' is verdwenen.
Wil je direct daarna nog een foto nemen, moet je ongeveer 7 seconden wachten totdat de flitser weer gereed is voor gebruik, dus ben je altijd te laat voor het juiste moment.

Ruud625 22-11-2011

kan het type SD kaart hiervan de oorzaak zijn?

Dirkse2 25-04-2012

Die 1 voor gebruiksgemak is volkomen onterecht.

Ik heb diverse compactcamera's uitgeprobeerd en dit is één van de snelste compactcamera's die er op dit moment te koop zijn.

Je moet inderdaad wel en goed kaartje (class10) er in stoppen anders duurt het wegschrijven wat langer (maar dan nog niet die 7 seconden die WKees beschrijft)

En je zult die flitser overigens maar zelden binnen nodig hebben, want zonder flitser maakt hij bij weinig licht prachtige foto's.

Ger uit Oss 30-11-2011

Wat is het type SDHC kaartje dat je gebruikt?
classe 10 is echt aan te raden

ste.baars 08-01-2012

Het type kaartje maakt idd erg veel uit tav de snelheid. Het wegschrijven van de data naar het SD-kaartje bepaald de snelheid. Een SD extreem type 10 heb je zeker nodig om de camera tot zijn recht te laten komen.

ItzMe2134 21-11-2011

Dit toestel (made in Korea) stond als één van de gegadigden als nieuwe camere op mijn lijstje...
Nu niet meer dus, wel jammer want de spec op papier zien er prima uit! Wel even gauw ruilen he!? ;-)

Erwin680 03-12-2011

Ik heb de WB750 een week in huis en ben heel erg tevreden over deze camera. De traagheid valt reuze mee. Ik heb een sdhc 4 kaartje van 8GB en in de smart mode kan je redelijk snel achter elkaar flitsen.
Overigens is het gebruik van flits bij deze camera bijna nooit nodig want zonder flits maakt deze camera ook al heel mooie foto's. Ook de functie van 8 foto's heel snel achter elkaar maken (binnen 1 seconden) is heel goed. Heel fijne camera, zelfs zonder instructie boekje kan je hier heel goed foto's mee maken.
Met vriendelijke groeten,
Erwin