Kieskeurig in de Media: 2009 / 2008 / juli t/m december 2007 / januari t/m juni 2007 / juli t/m december 2006 / januari t/m juni 2006 / januari t/m juni 2005 / juli t/m december 2005 / 2004 / 2003
31 mrt 2009
Marketing Rendement
Blad is wél succesvol bij gebruik binnen en totaalconcept
Ilse Media maakte een tijdschrift ter ondersteuning van de consumentensite Kieskeurig. 1,1 miljoen exemplaren moesten zorgen voor meer bekendheid van de website. Met 10.000 extra bezoekers werd dit doel gehaald.
27 mrt 2009
Emmerce
Baas Consumentenbond schoffeert prijsvergelijkers
Nederlandse prijsvergelijkingssites zijn verbolgen over een veeg uit de pan van de vertrekkend directeur van de Consumentenbond. Felix Cohen noemt hen namelijk ondoorzichtig en te sterk gemotiveerd door commerciële belangen.
De woordvoerder van Kieskeurig.nl laat weten: "Onafhankelijkheid en betrouwbaarheid zijn twee hele belangrijke zaken voor Kieskeurig. Alle reviews, zowel product- als winkelreviews, worden elk afzonderlijk gecontroleerd en zijn van hoge kwaliteit. De redactie van Kieskeurig laat in geval van twijfel een review niet door.
Kieskeurig werkt samen met meer dan 400 webwinkels. De volgorde van webwinkels op Kieskeurig is op basis van de prijs die webwinkels aan producten koppelen. De positie van de winkel wordt dus enkel en alleen bepaald door de verkoopprijs".
24 mrt 2009
Gelderlander ed. de Vallei-Ede
De winkelstraat moet ook online
Beslist.nl is, na Kieskeurig.nl, de grootste vergelijker op het web.
23 mrt 2009
De Pers
Een agenda om niks meer te vergeten
Kieskeurig.nl, een website waar consumenten producten en prijzen kunnen vergelijken groeide uit tot een groot succes. In 2006 wist het ondernemerspaar Janet Sellis en Henri Hoetink de site voor een mooie som geld te verkopen aan Ilse Media.
21 mrt 2009
De Telegraaf
Kalenderdienst van oprichters Kieskeurig
Onder het motto 'don't forget it!' hebben de oprichters vergelijksite Kieskeurig.nl vandaag een gratis reminderservice geïntroduceerd.
10 feb 2009
Twinkle
Een derde grote webshops speelt in op Valentijn
Kieskeurig.nl presenteert vergelijkbare resultaten, door te stellen dat maximaal vier op de tien Nederlanders wél meer dan 50 euro besteedt. Overigens zegt 79 procent van de respondenten uit dat onderzoek dat de recessie geen invloed uitoefent op de hoogte van het te besteden Valentijn-bedrag.
feb 2009
Pc en internet.nl
Vergelijkingssites vergeleken
We kennen ze allemaal wel, de vergelijkingssites. Met het digitale tijdperk kijkt iedereen wel eens op een vergelijkingssite want we willen allemaal toch vooral niet teveel betalen. Maar welke sites zijn nu de echt eye catchers voor de consument?
Kieskeurig.nl. Wederom een zeer uitgebreide site. Wat het aanbod betreft prima te vergelijken met Beslist.nl....
28 jan 2009
Entertainment Business
Consumenteninteresse in Blu-ray-spelers groeit
Vergelijkingssite Kieskeurig.nl heeft de afgelopen tijd een explosieve groei geregistreerd in de interesse voor Blu-ray-spelers.
Het aantal consumenten dat zich oriënteert op Blu-ray-spelers was in december 2008 ruim drie keer zo groot als in de maand augustus van dat jaar. Kieskeurig.nl noemt de sterke toename in het zoekgedrag 'een goede voorspelling voor het aantal Blu-ray-spelers dat enige weken later over de toonbank gaat'.
26 jan 2009
Noordhollands Dagblad ed. Alkmaarse Courant
Kaf en koren scheiden op internet
Aankopen doen via internet: we doen het steeds meer. Maar hoe weet je als consument of je een goed product koopt en, net zo belangrijk, of de webwinkel te vertrouwen is. Een zoektocht naar kwaliteit, in meerdere opzichten. Ter vergelijking: de de camrecorder Canon HF100 krijgt op vergelijkingssite www.kieskeurig.nl zestien beoordelingen, bij www.alatest.nl 376.
23 jan 2009
Metro
Run op crosstrainer bij internetwinkels
Het lijkt erop dat veel Nederlanders zich aan hun goede voornemens gaan houden. Er worden online namelijk massaal crosstrainers en ander fitnessapparatuur besteld. Uit cijfers van vergelijkingssite Kieskeurig.nl blijkt dat de zoekopdracht 'crosstrainer' in de eerste twee weken van het jaar 90 procent vaker ingetypt werd dan in de laatste week van 2008.
15 jan 2009
Viva
Maak jezelf recessie proof
Met een stekker: Prijzen vergelijken is supersimpel sinds er internet is en het kan je echt heel veel geld besparen. Goede sites: Kieskeurig.nl, vergelijk.nl en kelkoo.nl.
15 jan 2009
Viva
Wat vraag je voor de auto?
Afdingkoningin in 10 stappen.
2. Bereid je voor
Vooral voor grote aankopen is het verstandig om wat vooronderzoek te doen. Via vergelijkingsites als Kieskeurig.nl, independer.nl, kelkoo.nl en autotrack.nl kun je makkelijk uitzoeken wat ongeveer de waarde is van een product.
12 jan 2009
Limburgs Dagblad
Kritische consument wikt en weegt
We moeten in deze tijd op de kleintjes letten en daarom is het verstandig om eerst te kijken en te vergelijken voordat je een aankoop doet. Van camera's en fietsen tot auto's en huishoudelijke apparatuur. Op deze site kun je prijzen, producten en winkels vergelijken en ervaringen van anderen lezen. Zo weet je zeker dat je de plank niet misslaat bij een eventuele aankoop. www.kieskeurig.nl
7 jan 2009
Trouw
Assertieve consument wil vergelijken
U wilt een nieuwe televisie kopen, want dat ontsierende oude bakbeest in uw nieuwe woonkamer kan écht niet meer. Maar welk plat scherm wordt het? Dat 'groene' lcd-toestel of dat enorme plasmascherm? En moet dat dan HD-ready zijn of maar alvast full-HD? En de contrastwaarde, hoe zat het daarmee? Meestal begint dan een eindeloze tocht langs de diverse vergelijkingssites, zoals independer.nl en kieskeurig.nl, gevolgd door een flinke dosis keuzestress.
6 jan 2009
Marketingfacts
Online oriëntatiegedrag voorspelt groei in Blu-ray verkoop
In de reviews op Kieskeurig viel vooral de grote tevredenheid van de consument over de Blu-ray speler terug te lezen. Dit onderling delen van ervaringen zorgt ervoor dat ook de oriënterende groep overgaat tot aankopen. De reviews werken dus door in de verkopen, wat weer meer reviews oplevert, wat bij blijvende positieve ervaringen wederom resulteert in meer aankopen.
5 jan 2009
Computer Idee
Wat gaat blu-ray doen in 2009?
Volgens Kieskeurig.nl en GfK is het zo klaar als een (ijs)klontje: blu-ray gaat doorbreken dit jaar.
Potentiële kopers zoeken met name op prijs en reviews. Het aantal oriënterende consumenten begon in de eerste week van oktober gestaag te stijgen.
5 jan 2009
Telecompaper
Kieskeurig.nl ziet belangstelling Blu-ray groeien
De vergelijksite Kieskeurig.nl zag de afgelopen tijd een explosieve groei in interesse in Blu-ray spelers. Het aantal consumenten dat zich oriënteert op deze nieuwe spelers in december ten opzichte van augustus ruim drie keer zo groot geworden.