Medion LIFE P85289 WiFi DAB+ Internet Radio (Wit)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Medion LIFE P85289 WiFi DAB+ Internet Radio (Wit) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jean 26-04-2020

Veel mogelijkheden, mooi geluid, een topper

Ik heb dit product gekocht als wekkerradio. De FM-ontvangst van mijn vorige radio werd steeds zwakker en omdat DAB+ zo wordt gepromoot leek deze radio een goede reden om over te stappen. Ik heb veel producten vergeleken en wist uiteindelijk wat mijn wensen waren: DAB+ - FM - WIFI - WEKKER/ALARM - VOLDOENDE OPSLAG VOOR FAVORIETEN (10 stuks). Deze radio heeft alle voordelen die de duurdere merken ook bieden, behalve bluetooth, maar dat gebruik ik haast niet en de prijs gaf uiteindelijk de doorslag.
Het model sprak me gelijk aan, niet te groot en mooi van uiterlijk. De installatie was geen groot probleem en de gebruiksaanwijzing was duidelijk.
Waar ik al bang voor was klopte: ook in ons huis is niet alleen de FM-ontvangst zwak, maar dus ook de DAB+ (GSM-ontvangst is ook zwak) en dat wordt niet versterkt met deze radio. Het WIFI-signaal in ons huis is echter prima en daardoor kan de internetradio worden gebruikt en dat is een verademing. Eindelijk weer een mooi en kracht geluid. Ik vind het prettig om gewekt te worden met het nieuws. Als de wekker op die tijd "wakker" wordt heeft hij ongeveer 10 seconden nodig om de WIFI aan te zetten, maar is op tijd klaar voor het volledige nieuwsbericht. Perfect! Je kan de WIFI ook aan laten staan, dan is de radiozender iets eerder hoorbaar, maar ik weet niet of dat signaal schadelijke effecten heeft. Het blijkt dus niet nodig, je mist niets van het nieuws.
De verlichting van de display is op meerdere manieren goed instelbaar waardoor het ’s-Nachts voor mij niet storend is.
Het geluid is ook voor verschillende voorkeuren instelbaar.
Als de stroom er even af is geweest ben je niet gelijk alle instellingen kwijt.
Zoals gezegd gebruik ik de wekkerradio in de slaapkamer en dan zijn voor mij de eisen wat minder hoog, maar hij zou ook uitstekend in een andere ruimte gebruikt kunnen worden.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Verlichting display goed instelbaar
  • Vele mogelijkheden
  • 10 Voorkeuzezenders

Minpunten

• Bij zwak FM-ontvangst in huis ook zwak DAB+